Azért a szavazás elég jól tükrözi jelenleg azt az állapotot, hogy kik hogyan értették meg. Számukra mi a fontos.
A Biblia világosan beszél arról, hogy a gyermeket úgy kell nevelni, hogy az hitben növekedjen fel.
Péld 22:6 Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól.
Tehát a gyermekre vonatkozóan ez a cél.
http://www.refpasaret.hu/pasaretpred/20 ... sk10h.html
Elolvastam, és szerintem ez nem az; keresztelés vs. bemerítkezés
(De ez az én véleményem.)
Ahogy én látom, és értettem meg.;
Az „alámeríteni” szó eredete a görög ba.pti'zein, jelentése „megmerít, lemerül" (Liddel és Scott: A Greek—English Lexicon). (De, ezzel nem mondtam újat.)
A keresz¬tényi vízalámerítés külsőleges jelképe annak, hogy az alámerített teljesen, fenntartás és feltétel nélkül átadja magát Jézus Krisztus által a Mindenható Istennek, akaratának végrehajtására (Jézus is megtette, és nem a bűneit bánta meg; mivel nem volt neki. Tehát inkább egy jelképes kinyilatkoztatása annak, hogy átadta magát Atyja utasításainak (cselekvésére.) [Nem csak mi emberek látjuk ezt, hanem Isten, és az angyali seregek is. Mi több! Maga Sátán is, és démonai is. ’ Milyen csapás ez ránézve, amikor valaki állást foglal az egyedül Igaz Isten mellett.] Az írások beszámolnak egyebek közt János alámerítéséről, a Szent Szellemmel, valamint a tűzzel való alámerítésről.
Vonakodnak-e alámerítkezni azok a személyek, akik hisznek Isten Szavában?
Máté 28:19, 20: „Menjetek azért, és tegyetek tanítványokká minden nemzetből embereket, alámerítve őket az Atya, a Fiú és a szent szellem nevében, megtanítva őket, hogy tartsák meg mindazt, amit én parancsol¬tam nektek.”
Jézus világosan felépít egy rendszert felszólításával. Menjetek =járjatok mindenfelé; tegyetek tanítványokká = Aki hajlandóságot mutat, érdeklődést, és meg is érti, az tanítvány lesz. De, ahhoz, hogy valaki tanuljon, kell egy értelmi szint. Ide érvényes Péld 22:6 (A maga útjának módja szerint. A gyermeknek van egy értelmi szintje, amikor az úton teregetve, a neki való beszédek szerint, azaz módja szerint); Minden nemzetből= Mindenkire érvényes és elható kijelentés, felszólítás.
Vagyis Jézus olyan emberekre gondolt, akik képesek tanulni, megérteni. De, mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy megkeresztelkedik. (Ami nem azt jelenti, hogy utána leteheti a lantot. Hanem annál inkább törekednie kell még több ismeret befogadására.) Ehhez viszont nem csak értelmi, hanem cselekvésében tudatos magatartás is szükséges.
(Én ezt a kort valahova 14 év körülire teszem. Van, akinél később. Pl. mi fiúk valamivel, később válunk érettebbé a dolgok felfogására [elnézést, ha más fiúk ezt másként gondolják] )
Csel 2:41: „Ezért akik szívesen fogadták az ő szavát, alámerítkeztek.”
Csel 8:12: „Miután hittek Fülöpnek, aki feltárta előttük az Isten királyságáról és a Jézus Krisztus nevéről szóló jó hírt, mind férfiak, mind nők elhatározták, hogy alámerítkeznek.”
Férfiak és nőkről beszél az írás.
Csel 8:36-38: „Amint továbbhaladtak az úton, egy vízhez érkeztek, és az [etióp] eunuch így szólt: 'íme a víz, mi tarthat vissza engem attól, hogy alámerítkezzem?' Ezzel parancsot adott a kocsi megállítására, és... [Fülöp] alámerítette őt.”
A megértésről, és döntésről beszél.
Keresztényi vízalámerítés — meghintés csupán, vagy teljes bemerülés?
Márk 1:9,10: „[Jézust]... Alámerítő János a Jordánban alámerítette. És azonnal, amint feljött a vízből, látta megnyílni az egeket.”
Csel 8:38: „És leszálltak mindketten és bementek a vízbe, Fülöp és az
eunuch is; és alámerítette őt.”
Számomra világos, hogy teljes bemerülésről van szó.
Szokásos volt-e a gyerekek alámerítése az első századi keresztények között?
Máté 28:19: „Menjetek azért, és tegyetek tanítványokká... alámerít¬ve őket.”
A gyermek korának megfelelően csak részlegesen érti meg a tanításokat. Habár azt a nézetet osztom, hogy sokszor a reakciójuk sokkal őszintébb, és ezzel érettebbnek is tűnik, mint a felnőttek reagálása. Jézus erre az őszinte közeledésre utalt a gyermekekkel kapcsolatban.
Csel 8:12: „Miután hittek Fülöpnek... mind férfiak, mind nők elhatározták, hogy alámerítkeznek.”
Később azonban azt írta Origenész írásaiból (i. sz. 185—254): „Az egyházi szokások alapján még gyerekeket is alámerítettek” Ezt a szokást a 3. karthágói zsinat (i. sz. 253-ban) megerősítette.
Az egyháztörténész Augustus Neander azt írta, hogy: „a hit és az alámerítés mindig kapcsolatban álltak egymással, s ezért igen valószí¬nű, ... hogy a gyermek alámerítés ebben az időszakban [első században] ismeretlen volt... Az, hogy először csak a harmadik évszázad folyamán ismerték el apostoli hagyománynak, olyan tény, amely inkább ellene szól, semmint támogatna az apostoli eredet feltételezését" (History of the Planting and Training of the Christian Church by the Apostels. New York, 1864., ).
Bűnbocsánatot eredményez-e a keresztényi vízalámerítés?
1Ján 1:7: „Ha azonban a világosságban járunk, miként ő is a világos¬ságban van... Jézusnak, az ő Fiának vére megtisztít minket minden bűntől.”
(Tehát nem az alámerítkezés vize, hanem Jézus vére tisztit meg minket a bűneinktől.)
Máté 3:11: „Én [Alámerítő János]... vízben merítelek alá titeket a bűnbánatotok miatt, de aki utánam jön [Jézus Krisztus] hatalmasabb nálam, akinek saruját sem vagyok méltó hordani.” (Az 5. és 6. versből kitűnik, hogy János tevékenysége nem érintett mindenkit, csak a zsidókat. Miért? A zsidóknak a Törvényszövetség ellen elkövetett bűne miatt, s hogy Krisztus számára előkészítse őket.)
Csel 2:38: „Tartsatok bűnbánatot, és mindannyian merítkezzetek alá a Jézus Krisztus nevében, bűneitek bocsánatára.” (Maga az alámerítke¬zés ténye eredményezett bűnbocsánatot? Vegyük tekintetbe: Ez a beszéd a zsidóknak szólt, akik felelősek voltak Krisztus haláláért. [Vő. a 22. és 23. verseket.] Az ő alámerítésüknek bizonyítania kellett valamit. Mi volt ez? Az, hogy most úgy hittek Jézusban mint Messiásban, a Krisztusban. Csak így nyerhettek bűnbocsánatot [Csel 4:12; 5:30, 31].)
Csel 22:16: „Kelj fel, merítkezz alá, mosd le a bűneidet azáltal, hogy segítségül hívod az Ő nevét.” (Vő. Csel 10:43.)
Az én meglátásomban;
Mindenki, aki hisz megkeresztelkedik. (Egyfajta nyilvános önátadásként; Jézus megmutatta. Ehhez kap a Szent Szellemből, hogy hitében megmaradhasson. Ez nem egy fal, ami mögé be lehet húzódni. Hanem akkor válik azzá, amikor kérik, de ott is a hit mértéke az ami a falat emeli. Minél nagyobb erősebb ez a fal, annál inkább döngeti a gonosz. Mert jogot kért erre. Azok, pedig akik hitükben kitartanak, megpróbáltak, újabb kegyet, ajándékot kapnak. Az pedig a Szent Szellemmel való felkenés. Amikor is Jézus társai lehetnek. Erről szól az újszövetség.
Röviden;
Én úgy gondolom, hogy megértve a Biblia tanításait elfogadva azt. Az ember dönt, hogy megkeresztelkedik, azaz alámerítkezik. Mert onnantól kezdve Istennek kíván szolgálni.