Kedves Figyelő!
Nem most jöttem a falvédőről, úgyhogy nem volt meglepetés a számomra amit írtál. Tudom, hogy nem a katolikus emberekkel, hanem általad tévesnek tartott tanításokkal van valódi problémád. Tényleg megtartva a tiszteletet irántad, sajnos azt kell írnom, hogy nem tudok jelen tudásom alapján egyetérteni veled.
Az az igazság, hogy a mise értelmezése inkább mellékszál, számomra az engesztelő erejű szenvedés létének a kérdése igazán érdekes, meg a Krisztust hordozó ember hitért vállat szenvedése és Krisztus megváltó erejű szenvedése közti kapcsolat mélysége (hasonlóság, vagy valami titokzatos egység).
A mise ebből a szemponból kevésbé lényeges és nem az átváltoztatás mutatványát akartam védelmebe venni, hanem a misztikus egységet (amit a II. helvét hitvallás is tartalmaz) és a szenvedésben való valódi részesedést, ami nem az áldozat megismétlésnek minősül. Az eucharisztia kérdésével szétoffolnánk a topikot.
Inkább arra kérlek Téged is, másokat is, hogy véleményezzétek a Péter leveléből idézett igét.
1Pt. 3,19 Így ment el a börtönben levő lelkekhez is, és prédikált azoknak,
Ez a börtön gyanúm szerint nem földrajzilag határozható meg. Ha szellemileg, akkor nem a mennyre asszociálok. Ha a prédikál kifejezés van ott, akkor a hallgató tudatára való hatás cél kellett, hogy legyen. Nem hiszem, hogy Jézus azért prédikált, hogy az eleve elbukottaknak azt mondhassa, így kellett volna élnetek, de ezt csak azért mondtam el, hogy tudjátok, hogy mekkora pechetek van.
Szóval, teljesen biztos, hogy mindenkinek a sorsa eldől a halála pillanatáig?
Ui: a társmegváltó ötletéből nem lett hivatalos álláspont, az egy aláírásgyűjtési akció volt csupán, olyan kezdeményezés, mikor a protestánsok kanonizálni akarták a Zarándok útját.
Ez meg hogy jön ide?!:
Idézet:
fura egy Bibliád van...
Idézet:
22 Ti azt imádjátok, a mit nem ismertek; mi azt imádjuk, amit ismerünk: mert az idvesség a zsidók közül támadt.
az enyémben "csak" ez van (Ábrahámról egy szó se...)