Kedves FM
Azért így már kerekebb, érthetőbb és van értelme is elgondolkodni azon amit mondasz;
Egybe vettem utóbbi két hozzászólásod.
Vélemény = általánosított ismeret ami főleg elméleti ismeretekből tevődik össze, amikor hitelesíti a tapasztalat megszűnik a fikció jellege és ténnyé válik.
Zsid 11:1 A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága,
(Ezt fogalmaztad meg
csak más szavakkal.)
Abban lehet egyetértünk, hogy habár a filozófia eredeti jelentése a ’bölcsesség szeretete’ de, napjainkban használatos leágaztatott értelme az Istenbe vetett hitet elutasítva kíván egységes nézőpontot adni a világról, és igyekszik kritikus gondolkodásra nevelni az embereket. A filozófia az igazság keresése során a megfigyelés helyett elsősorban a spekulációra támaszkodik.
Viszont nem árt ha ismerjük egyes filozófiák működésének vázát, ill. felépítését.
A vélemény főleg a képzelet talaján áll, ahogy az elméleti ismereteimet összevetem a meglevő gyakorlati ismeretemmel és ebből konklúziót vonok le.
Zsid. 11:1 második fele „és a nem látott dolgokról való meggyõzõdés.”
Előző gondolatod, és ezen gondolatod, együttesen és röviden megfogalmazva ott van az írásokban is.
(Sokan azt hiszik Ciceró mondta; Ki mint vet, úgy arat. És csodálkoznak amikor Jób 4:8 olvassák. De, ez amolyan fél gondolat, mint mellékes. )
Mondom ezt azért mert mind az amit ma megfogalmazunk ott van az írásokban. ’nincs új a nap alatt’
Amikor ezt a levont konkluziót akarom hitelesíteni a gyakorlattal akkor derül ki, hogy hol hibás a véleményem az én vélekedésem a dologról.
Erre való az írások. Hogy a hibásan kialakított véleményt korrigálhassa az ember. 2Tim 3:16
A teljes írás Istentő ihletett és hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az igazságban való nevelésre,
Ekkor jön egy újabb vélemény, vagy tudományos nyelven hipotézis, és ez a láncolat vezet a Bábel tornyának építéséhez (bocs ez az én véleményem, hogy igazoljam azt amit mondtál, mi a vélemény alkotás)
Hipotézis mindig van. Az első lépésektől, még a hitben is. Maga a feltételezés nem rossz, nem gonosz.
Mindaddig, amíg az őszinte feltételezés, és mögöttes tartalma a keresés szándéka.
Pl. van egy kérdés, mint az eleve elrendelés. Ez önmagában egy feltételezés. De a feltételezést igazolni is kell. Tehát mint ilyen erre a Biblia szavai kiválóan alkalmasak. És az ember eljut a feltételezéstől a kész válaszig, a válasz pedig egy jól megfogalmazott üzenetben beépül a hitbe, mint egy építő kő. Ettől lesz erősebb a hit.
Mert onnantól kezdve nem feltételezés, hanem jól igazolható tétel.
Tehát tudás.
Viszont említed Bábelt. Ott nem volt tudományos hipotézis és láncolat. Egyszerű kijelentés van, és a kijelentés már tartalmazta is a szándékot.
1Móz 11:4 És mondának: Jertek, építsünk magunknak várost és tornyot,
melynek teteje az eget érje, és szerezzünk magunknak nevet, hogy el ne széledjünk az egész földnek színén.
Szóval itt nem feltételezés van, hanem kijelentés. Az ember Isten magasságára vágyik, Isten akar lenni, ahogy azt Éva is gondolta ott a kertben. (érdemes hozzá olvasni Ámos 9:2) vagy a hírnévhez a Zsolt 49:10; dán 4:30; Ján 5:44. Én ezt látom. De, bizonyára olvastál olyan részt az írásokból, amiket én nem, vagy átsiklottam azon. Szívesen olvasnám én is.
Hogyan kapcsolódik Bábel építése a feltételezéshez?
Tény pedig az, hogy volt véleményem a "fanatikussan" hívőknek monodtt emberekről, aztán beléptem az ajtón és attól kezdve megszüntem a vélemény alkotástól , helyébe az élmény beszámoló lépett.
Na de belépni is el kell kezdeni. Én úgy gondolom, hogy nem egy félórás procedúra.
Hanem egy hosszabb folyamat eredménye. Ami kezdődik az érdeklődéssel, kereséssel, majd a hallással. (vagy fordítva, mert hallja, és azután keres.) Ezek után az utánajárással, ami folyamatosan vezeti az embert egyre beljebb a hitben. De, a vélemény fennmarad. A hit nem fosztja meg az embert a saját egyéniségétől. Hanem letisztítja a felesleges és hiábavaló dolgoktól. De, az eredeti emberi jellem megmarad.
Mi több! A hit egyik alapvető formája, hogy az ember véleményét formálja.
Jézus mennyi időn keresztül tanította a tanítványait? Tehát nem egy rövid folyamat.
Péld 1:7 Az Úrnak félelme feje a bölcseségnek; a bölcseséget és erkölcsi tanítást a bolondok megútálják.
Zsolt 111:10 A bölcseség kezdete az Úrnak félelme; jó belátása van mindenkinek, a ki ezt gyakorolja; annak dicsérete megmarad mindvégig.
[/color=blue] Ami természetesen szubjektív, csak attól lesz objektív, hogy aki tényleg belépett a saját subjektumán keresztül szűrve uarról számol be. [/color]
Ha pedig jó helyre lépet be, akkor elő lehet venni a 2Tim 3:17.
És így lesz egységes mindenki Istenben. Nem a gyülekezettől, hanem az egyének önmaguk a megbizonyosodott dolgokról, egységes hitet, és ez által gyülekezetet hoznak létre. (És nem fordítva.)
[/color=blue] Aki pedig lassúnak találja a fejlődését és visszamegy a maga vélemény alkotási technikájához, az sajna megint kinn van, na nem a vízből, hanem a világban és rá ismét a világ törvénye vonatkozik.
Most mondhatod, hogy élmény beszámolót erről az ismeretszerzésről tudsz adni, én ezt elhiszem, mert én is így voltam, és lehetek bármikor, ha nem támaszkodom teljesen a kereszt munkájára. [/color]
Nem értem, mit értesz lassú fejlődésnek? Mint ahogy azt sem, hogy mit a véleményalkotási technikán?
Gondolom a fent felhozott filozófiai gondolkodást.
Viszont az kiváltképp érdekel, hogy mit értesz a kereszt munkáján?
Mit dolgozik a kereszt?
Mert számomra a kereszt, vagy oszlop (mindegy) egy kivégző eszköz. És mint olyan semmi szentséget nem látok abban. Mert ki a szent? Jézus, aki meghalt? Vagy a kereszt, oszlop, ami mint kivégző eszköz akkoriban használatos volt?
De, ha a kereszt munkáját átvitt értelemben érted, akkor fejtsd azt ki! Ha van rá időd, és kedved.
Másik hozzászólásod
[/color=blue] Ugye nem azt akarod mondani, hogy te engem uu kísérteni akarsz, mint akiknek az Úr Jézus Krisztus konkrétan válaszolt? [/color]
Kísértésnek árnyéka sincs nálam. Vagy nem tudok arról.
Nézd; Én olvasom a Bibliát, azon keresztül szólít meg Isten. Onnan tudom mi a szándéka, mit helyesel, mit nem.
Habár szoktam beszélgetni vele, amit imaként ismerünk. De, sosem volt részem semmilyen látomásban, vagy közvetlen megbeszélésen stb. Lehet másoknál, működik, amiben én kételkedem kissé. Hiszen, hitem szerint, Isten mindent elmondott az írásokban. És azon keresztül szól. (Ami alól kivételnek tekintem a kiválasztottakat, de hogy Őket mi módon szólítja meg. Az csak rájuk és Istenre tartozik.)
Mert abban egyet értünk, hogy az Úr Jézus Krisztus csak a tanítványoknak válaszolt de ott sem túl sokat, meghagyta nekik a hitre jutás lehetőségét.
Egyetértek abban, hogy aki keresi annak feltárul Isten szava.
Pont azért mert ő maga gondoskodott arról. Dán 12:4 „Zárd be azt a végső időkre.”
Jézus pedig elmondja, hogy mik a vég idejének jelei. Valamint van egy nagyszerű könyvünk a Jelenések, amik a vég idejét mutatják be. És én napjainkra ráismerek abból. Vagyis; mivel Isten bezárazta a mondanivalóját, de elérkezett az utolsó napok. Így sok-sok dolgot feltárt. Ill. kinyilatkoztatott már. Mert hitre úgy jut az ember, ha előtte tudást szerez, arról, amiben hisz.
Mert amikor azt mondod, hiszel Jézusban, akkor bőven támaszkodsz azon ismereteidre, amik bizonyítják, hogy valóban létezett, itt járt a földön, és váltságot adott. Tehát hited megelőzte a tudás.
A tudást pedig az írások alapján kutatja fel az ember.
Ha azt mondom 2+2= Akkor a válasz kész, nem számolsz annyiszor megtetted, hogy nem bíbelődsz a számolgatással. De, ha azt mondom, hogy 1635657 osztva 32 = Ekkor számolni fogsz, vagyis a tudásod alkalmazod. Vannak a Bibliában feltárt, kinyilatkoztatott dolgok, amik nagyon egyszerűen, de annál lényegre törőbben közlik Isten szándékát, akaratát. Amiket minden hivő szinte kívülről tud. És vannak olyan kijelentések, amik komolyabb utánajárást követelnek meg, a helyes értelmezéshez. Hitre is így jut el az ember.
Mindenki megtagadja ezt a másiktól (véleményem szerint ) aki emberi értelemmel akarja megközelíteni Isten igazságát, és ezt mondja el a másiknak értelemmel: gondolati műveletekkel: gondolkodás + képzelet, segítségével.
Nos. Aki megtagadja a másiktól, a legcsekélyebb ismeretet is; az nem méltó az Isten országára
Jézus erre adott példát. Nem tagadott meg semmit. Mindenkinek a maga értelme szerint szólt. (Itt jön be a példázat.) Én sokat gondolkoztam ezen. [Mielőtt rá vágnád, hogy Ez az! Ez az emberi megközelítés...
hozzá teszem, hogy előtte mindig kértem, kérem Istentől az értelmet.]
De maradok az emberi értelemnél. Miért íratta le Isten a szavait? Miért a történeteket, és más okulásokra szolgáló történéseket, dolgokat? Ha nem azért, hogy megértsük.
Nekünk embereknek szól, tehát mondanivalóját hozzánk igazította. Ahogy mi igazítjuk mondanivalónkat egy óvodáshoz, és fogalmazunk az ő felfogása, értelmi szintjén.
Zsolt 47.7 Bölcsesség = értelem; Péld 9:10; Fil 4:2 (indulat = értelem. ) Jer 23:5 Bölcs = értelemmel. Dan 9:22; rom 14:5; Ef 1:8; Jel 13:18; 17:9
Csupa olyan írás részek, amik kiemelik az emberi értelmet. Mint ami fontos a megértéshez. (Mielött visza dobnád, nézd a latinban is. Károli is használta.)
Mit jelent az, hogy emberi értelemmel akarja megérteni?
Mert itt lép be Isten nagyszerűsége. Aki az emberi filozófiák alapján próbálja megérteni, az nem fogja látni. Péld 2:4-7. Ján 17:17
Ehhez már csak őszinte szándék, valamint személyes erőfeszítés szükséges, beleértve a gondolkodóképesség építő felhasználását.
De, gondolkodás és megértés kell.
A kép és a képzeleti kép nagyon közel van egymáshoz.
Mig a kép konkrét látvány a képzeleti kép ezeknek az összekapcsolásából tevődik össze.
Amikor én ezzzel segíteni akarok a másik embernek akkor a szakadék felé irányítom.
Ezért kell hát az értelem, a felfogás, és megértés. A folytonos elmélkedés, és folyamatos felülvizsgálata az embernek. (A lelkiismeret ezer tanúval felér. Habár nem Bibliai idézet, de nagyon kifejező. ) Nem elégséges hitre jutni. A hitet folyamatosan táplálni kell, megújítani azáltal, hogy egy-egy dolgot ismét, és ismét elővesz az ember.
Mert ahogy mondod is a másikat, ne taszigáljuk szakadékba.
Én ezt tapasztaltam magamon másoknak értelmet gyönyörködtető magyarázatai után.
Mivel a bevett méreg nekem káros volt, ezért nem kínállak vele téged, akkor sem ha te ezt még nem tudod
Csakhogy mérget nem te csepegteted.
Ján 19:11 e világ fejedelme az akinél van.
Amikor Isten igazságáról tudomást szerzek akkor még nem vagyok boldog, boldog csak akkor leszek, ha azt az igazságot cselekedni is akarom és ehhez kérem a Szent Szellem segítségét, mert a rendelt időnek itt döntő szerepe van, és itt pl. sokszor estem el, mert a magam feje szerint akartam azt betölteni.
5Móz 4:7-10
Jn 13,17
Mat 7:24; Luk 11:28
Jak 1:25 De a ki belenéz a szabadság tökéletes törvényébe és megmarad a mellett, az nem feledékeny hallgató, sőt cselekedet követője lévén, az boldog lesz az õ cselekedetében.