Idézet:
kimondjuk vagy csak gondoljuk, lényeg hogy méltóak vagyunk a gyehenna tüzére és csak kegyelemből, hit által menekülhetünk meg tőle. ha nem ezért akkor másért.
Semmi más lehetőséget én eddig nem ismertem meg, csak a kegyelmet. A Jézus áldozatáért adott felmentő ítéletet. És ebből a gazdagságból élhetünk. Ez a kályha!
Kedves Rosta!
Köszönöm amit leírtál, ilyen egyszerű! Ahol Krisztus van a középpontban ott nem kell más ígéret. Az emberek gyülekeznek, mert most is vannak, akik éhezik az Igazságot, az Életet, még akkor is, ha ez a saját bűneikkel kezdődik.
Indu, Net én se veszek szívesen Danon terméket. Nem igaz, hogy nem veszek, de ha lehetséges, kerülöm.
Idézet:
Te/mi minden nap a vásárlásunkkal alpvetően befolyásoljuk őket. Ők kínálknak valamit, te pedig a vásárlással válaszolsz rá.
Mivel én egy multi cégnél dolgozom, ami kereskedelemmel foglalkozik, sokkal nagyobb belelátásom van a rendszerbe, mint Ex-nek.
Részben igaza van, de sok mindenben nem.
Kifelejti a XX. század egyik olyan gazdasági területét, ami azt gondolom, a legnagyobb növekedést érte el a többi évszázadhoz képest.
Ez a marketing!
Ebben a "gyárban" hatalmas pénzek mozognak. A termékek árának a 20-80 (!) százaléka marketing célra kerül elköltésre. (kivétel ez alól talán a napi fogyasztási cikkek, kenyér, krumpli, stb)
Erre a hatalmas összegre pedig nagyon okos emberek tömege ugrik rá és él belőle. Persze a marketing a fogyasztói társadalomban fontos. Ez a tudomány az, ami fokozza azt az érzésünket, hogy nekünk anyagi javakból több kell, vagy jobb kell. Ha nem lenne marketing, akkor a fogyasztás egy országon belül drasztikusan csökkenne, ez pedig azt jelentené, hogy kevesebbet kell gyártani, kevesebbet kell eladni, így kevesebb munkaerő kellene.
Ugyan akkor a marketing képes arra, hogy NEM VALÓS igények felé terelje az embert. Olyan igényeket hoz létre az emberen belül, ami nem is kellene neki, enélkül is boldogan élne. Sőt,
valós igényeket a háttérbe szorít, azért, hogy a nem valós igények kielégítésére mozduljon az ember, olyanra, amiben az x cégnek profitja van.
Mi a megoldás?
Isten Országa!
Azt gondolom, hogy az ember úgy teremtetett, hogy legyen elfoglaltsága, legyenek céljai, legyen igénye, értelme, öröme az életének.
Most, jelen pillanatban társadalmi szinten főleg ANYAGI értelemben valósul ez meg. Anyagilag keressük az igényeinket, elfoglaltságunkat, célokat, örömöket.
Van egy másik Út, egy olyan Út, ahova anyagilag alig kell valami, minimális szükségleteket támaszt csak ilyen értelemben, de a Lelki élet területén viszont hatalmas perspektívát kínál. Ha az emberek tömegei jutnának el oda, hogy az örömeiket, boldogságukat, céljaikat, igényeiket Istentől kérnék, Jézustól fogadnák el, akkor sokkal kevesebb szükség lenne marketingre.
Nem lennének munka nélkül sem az emberek, mert Isten Országát építenék, ahol mindig van feladat. Nem unatkoznának, nem lenne céltalan a hétköznapjuk.
Szóval azt gondolom, hogy igazán csak akkor bojkottáljuk a jelen helyzetet, ha más célokat tartunk fontosnak az életünkben.
És még egyszer hadd tudatosítsam veletek, a multik hatalma a fogyasztók felett a marketing által valósul meg, mert itt fordul át az, amiről Ex írt.
Ex, köszönöm, hogy beszélgethetünk.