nemosinex írta:
Ezzel szemben, ahogy Káténk is mondja, nekünk az a legnagyobb vigasztalásunk, hogy nem a magunkéi, hanem a mi megváltónk tulajdonai vagyunk, aki "az ő drága vérével minden bűnünkért tökéletesen eleget tett."
Ha már a Káténál tartunk mást is mond a Káténk és ha hiszed azt akkor: nézzünk meg újra és ismételjünk át néhány fontos kérdést melyek hitvallásunk alapjai!
60. Mi módon igazulsz meg Isten előtt?Egyedül a Jézus Krisztusban való igaz hit által, oly módon, hogy bár lelkiismeretem vádol, hogy Istennek minden parancsolata ellen súlyosan vétkeztem és soha azoknak egyikét sem tartottam meg, sőt még mindig hajlandó vagyok minden gonoszra, Isten mégis minden érdemem nélkül, ingyen kegyelméből, nekem ajándékozza és tulajdonítja Krisztusnak tökéletes elégtételét, igazságát (igaz-voltát) és szentségét, mintha soha semmi bűnöm nem lett volna, sőt mintha mindenben olyan engedelmes lettem volna, amilyen engedelmes volt érettem Krisztus, de csak akkor, ha e jótéteményeket hivő szívvel elfogadom. (Róm. 3: 9, 21, 22. 24-26, 28; Gal. 2: 16; Róm 7: 21-23 ; 4: 4, 6-8, 5: 9, 18-19; Ef. 2: 8-9; Fil. 3: 9; Tit. 3: 5; 5; Móz. 9: 6; Ezék. 36: 22; 1. Ján. 2: 2; 2; Kor. 5: 19, 21.)
20. Amint elveszett Ádám által, úgy üdvözül-e Krisztus által minden ember?Nem, hanem csak azok, akik igaz hit által Ővele eggyé válnak és minden jótéteményét elfogadják. (Máté 7: 14, 22: 14; Ján. 3: 16, 36; Márk. 16: 16; Ézs. 53: 11; Zsid. 4: 3; 10: 39, 11: 6.)
29. Miért nevezzük Isten fiát Jézusnak, azaz Üdvözítőnek?Azért, mert bűneinkből Ő szabadít meg minket az üdvösségre és mert semmilyen üdvösség másban nem keresendő, sem nem található. (Máté 1: 21; Ap. Csel. 4: 12; 1. Kor. 3: 11; Zsid. 7: 25: 4: 12: 1. Ján. 5: 11.)
30. Hisznek-e azok is az egyedül üdvözítő Jézusban, akik üdvösségüket a szenteknél, önmaguknál, vagy másutt keresik?Nem, sőt valójában megtagadják az egyetlenegy Üdvözítőt és Megváltót, Jézust, noha dicsekszenek Ővele. Mert vagy Jézus nem tökéletes Megváltó, vagy akik ezt a Megváltót igaz hittel elfogadják, azoknak mindent Őbenne kell megtalálniuk, ami üdvösségükre nézve szükséges. (1. Kor.1: 13, 30. 31; Kol.1 19-20, 2: 9-10; Ján. 1: 14, 16; Zsid. 7: 25. 12; 2.; Gal. 5: 4.)
nemosinex írta:
De Lázár üdvössége honnan van akkor? Senki sem mehet az Atyához, csak Jézus által, ez világos. Honnan van Lázárnak üdvössége szerinted? Hacsak nem kegyelemből?
Nem gondolom, hogy Jézus arra akarna tanítani bennünket ezzel a példázattal, hogy vizsgálgassuk honnét van Lázárnak üdvössége,( erre is van válasza Jézusnak) de ennek a példázatnak nem az a mondanivalója hogy azt fejtsük meg honnét van.
(Ő pedig tanítványaira nézett, és így szólt: "Boldogok vagytok, szegények, mert tiétek az Isten országa.Lk.6.20)
Aki hiszen és megkeresztelkedik, üdvözül; aki pedig nem hiszen, elkárhozik.” (Márk 16:16.)
Azt mondja hogy: "Ezen felül még közöttünk és közöttetek nagy szakadék is tátong, hogy akik innen át akarnak menni hozzátok, ne mehessenek, se onnan ide át ne jöhessen senki."Lk.16,26
Szakadék tátong! Lezárult!
nemosinex írta:
Én őszintén bevallom, nem szégyellem, hogy apámért, aki hirtelen halállal, fiatalon halt meg, és nem volt hívő, sírva kértem az Urat, és békességem van az ő sorsa felől. "
87. Nem üdvözülhetnek tehát azok, akik háládatlan és bűnben megátalkodott életükből nem térnek meg Istenhez?Semmiképpen nem; mert miként az Írás mondja, „se paráznák, se bálványimádók, se házasságtörők, se lopók, se telhetetlenek, se szidalmazók se ragadozók nem örökölhetik Isten országát”. (1. Kor. 6: 9. 10; Efez. 5: 5: 1. Ján. 3: 14.)
Második Helvét Hitvallásból:A hívők eltemetéséről, a holtak körül való gondoskodásról,(részlet) :"2. Viszont helytelenítjük azok eljárását is, akik a holtakkal szerfelett és fonák módon foglalkoznak, akik a pogányok módjára halottaik felett jajgatnak, (a mérsékelt gyászt, melyet az apostol szintén megenged, (1 Thess. 4,13) nem rosszaljuk és embertelen dolognak ítéljük, ha valaki éppen semmi fájdalmat sem érez), továbbá a holtakért áldozatokat visznek és bérért bizonyos imádságokat mormognak el, abban a téves hiedelemben lévén, hogy ilyes szolgálatukkal és halotti siránkozásukkal megszabadítják övéiket azoktól a kínoktól, amelyekbe azok a halál folytán jutottak.
3. Mert azt hisszük, hogy a
hívők a testi halál után azonnal
Krisztushoz költöznek,
annálfogva ők teljességgel nem szorulnak az élőknek a holtakért való tisztességtételeire vagy könyörgéseire, általában semminemű szolgálataira. Hasonlóképpen hisszük, hogy a
hitetlenek egyenesen
a pokolba vettetnek,
ahonnan az istentelenek előtt nem nyílik fel a kivezető út, az élők bárminemű szolgálataiért sem."