Nyomtat Elküld Olvasási nézet

11. túra: Szárliget - Dorog

2004. szeptember 25-én túránkat az utolsó harmadánál kezdtük. Péliföldszentkeresztre autóval mentünk, majd itt megkezdtük a "napi adunkat-. A kegyhelyen elhaladunk a Don Bosco iskola előtt.

"Don Bosco, nagy szív embere,
emléked legyen áldott,
hogy úgy szeretted a szegényt, az
elhagyatott ifjúságot.-

Egy közeli fán található a kéktúra bélyegző, szemben a hintával. Innen indul fel a kiépített út a Kálváriára. Menjünk fel! Érdemes bemenni a szép, állandóan nyitva levő templomba. Miután körülnéztünk Péliföldszentkereszten, keressük fel a bővizű Szent-kutat.

"Aki csak jön, iszik vizemből,
Nem köszöni meg, de felüdül.
Ingyen csobogok, másokért fáradok,
És mindig egyformán vidám vagyok.
Oly egyszerű így az élet, oly szép,
Csak adni, - csak lenni másokért.-
/Útitárs 156. oldal/

Átvágunk a plébánia kertjén (az útjelző táblák irányában), elhaladunk a virágokkal szépen körbeültetett Savio Szent Domonkos szobra mellett, majd beérünk az erdőbe. Utunktól jobbra hatalmas földmunka, óriási katolikus építkezés. Kíváncsi vagyok, mit építenek. A Szent-kútnál 3 forrást is találunk. Kettőt fönt, itt nézzük meg a Lourdesi-barlangot is, egyet pedig a vízelvezető árokban, lent. Az árkon átkelve (híd) katonasírt találhatunk. Visszamegyünk Szentkeresztre, majd a K+ jelzésen rövidíthetünk Mogyorósbányára. Utunk az említett építkezés kerítése mellett halad. A Látó-hegy megmászása után beérünk Mogyorósbánya szélére. Itt a Kakukk kocsmában pecsételhetünk. Visszamegyünk Péliföldszentkeresztre a már jól ismert úton, majd autóval Tokodra megyünk. Itt a kanyarban levő kocsmában elvégezzük a bélyegzést, majd ha kedvünk van hozzá, nekivághatunk a semmi jót nem ígérő Gete-hegy megmászásához. A hegyről egyébként szép a kilátás. Innen választhatunk, hogy visszamegyünk Tokodra, vagy legyalogolunk Dorogra. Mi, mivel autóval voltunk Tokodra mentünk le, majd az autóval jutottunk el a dorogi vasútállomásra, ahol a kedves kalauz beütötte a MÁV-bélyegzőt. Túránk ezzel véget ért.

Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.

Impresszum / Média Ajánlat / Kapcsolat / Hírlevél

• 2024. július 18., csütörtök

Mindannyiunknak van lelki öröksége, ami meghatározza hívő életünk mindennapjait. A szembenézés ideje, ha a hétköznapok ízetlenné válnak. Molnár Sándor...

Lelkészek és egyházi munkatársak számára rendezett közös elcsendesedést a Magyarországi Egyházak Ökumenikus Tanácsa

A tahi lelkészhét központi témája ezúttal a keresztyén reménység volt.
  • 2024. július 17., szerda

A növekedés nem nagy csodák eredménye, hanem apró, hétköznapi lépéseké – tapasztalták meg a délegyházi reformátusok, akik a bizonytalan jövőre is mert...
  • 2024. július 16., kedd

Mitől él az Ige? Sorozatunkban személyes válaszokat keresünk a nehezen megfogható kérdésre. Ezúttal Veres Sándor, a Dunamelléki Egyházkerület főgondno...
  • 2024. július 15., hétfő

Átadták a Monorierdői Református Egyházközség Erdei Csillagfény Református Bölcsődéjét, mely szeptembertől 28 gyermek ellátását teszi lehetővé.

Bagyó Sándorral, a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának elnökével beszélgettünk: nem könnyed nyári olvasmány.
  • 2024. július 11., csütörtök

A meddőség talajából is születhet valami szép, valami új, valami maradandó. Muzslai-Bízik Hannával beszélgettünk.
  • 2024. július 10., szerda

Pillanatképek a monorierdői református gyülekezet csillagásztáborából.

Önismeret és párkapcsolati kérdések színházzal és pszichológiával