Nyomtat Elküld Olvasási nézet

16. túra: Dobogókő - Visegrád, komp

2004. szeptember 19-én kellemes, őszi napsütésben vághatunk neki mai túránknak. Mivel Dobogókő és a Sikárosi őrház közötti távolság nem túl nagy, és szint is alig van, úgy döntöttünk, hogy a látnivalót alig kínáló útszakaszt kihagyjuk. Pilisszentlászlóra mentünk autóval, a Kis Rigó Vendéglő elől pedig elindultunk Sikáros felé. Erős lejtővel érjük el az erdészeti műutat, melyen jobbra fordulunk. Tőlünk balra egy lőtér található. Haladunk a műúton, majd kis idő múlva belépünk az erdőbe. Szintúton haladunk, mellettünk egy kiszáradt patakmeder, majd ismét beleütközünk a műútba és át is kelünk rajta. Átkelünk a kiszáradt patak fahídján, majd néhány lépés múlva megtaláljuk a Kárpát-forrás, még szárazságban is vizet adó foglalatát. A műút alatt hullámvasutazik ösvényünk. Egy kisebb gaztenger közepén megtaláljuk a Lenkó-emlékművet. Innen 400 méterre áll a Sikárosi őrház. Gyenge minőségű gumibélyegző a főbejárattal szemközti fán. Visszafele a változatosság kedvéért a műúton haladunk, ahol biciklisekkel találkozhatunk. Nagyon kellemes, lejtős szakaszon gyalogolunk, majd nekivágunk a Kis Rigó előtti 300 méteres erős kaptatónak. Innen Pilisszentlászló kocsmájába megyünk, ami a faluközpontban található. A mogorva, lassú kocsmáros kérésünkre kiszolgáltatja a bélyegzőt. Északkelet felé fordulunk és elindulunk a Pap-réti erdészház felé. Hosszas emelkedővel megkerüljük a Rózsa-hegy hatalmas tömbjét, majd kiérünk a Szarvas-szérűre, egy szép, nyitott mezőre, ahol a védett Őszi kikerics is nő. Az erősen lejtő műúton elhaladunk egy hatalmas öreg tölgy mellett, majd 800 méter menetelés után elérjük a Pap-réti erdészházat, ahol hemzsegnek a puhányok. A bélyegzés után visszafele nagyot szívhatunk, ha nem a műutat választjuk, hanem inkább egy délnyugat felé emelkedő nyiladékot. Ez a nyiladék rendkívül erős emelkedővel felvezet bennünket a Szent-László-hegy 590 méter magas csúcsára. Visszatekintve csodálatos panoráma tárul elénk. A hegyen magasles található, de arról sajnos nem lehet sokat látni. Lefutunk a Szent-László-hegyről, majd beletorkollunk a virágos Szarvas-szérűbe. Ismét megmászva a Rózsa-hegyet visszajutunk az autóhoz Pilisszentlászlóra. Irány Visegrád! Visegrádon pecsételni a bobpályához közeli, elegáns étteremben tudunk. Innen felmehetünk a Nagy-villámi kilátóba, ahonnan biztosan szép a kilátás, de ottjártunkkor, "Műszaki okok miatt zárva- volt. Dühünket bobozással enyhítettük. Hazafele megálltunk a Panoráma út szép kilátást kínáló parkolójában, ahonnan visszatekinthettünk Visegrádra, ha éppen egy kínai nem állt bele a képbe.

Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.

Impresszum / Média Ajánlat / Kapcsolat / Hírlevél

• 2024. április 24., szerda

Alig több mint tíz év alatt vált néhány fős közösségből templomépítővé a szigetszentmártoni református gyülekezet, amely április 20-án rakta le félkés...
  • 2024. április 22., hétfő

„Az esperesi szolgálat nem plecsni, nem kitüntetés, hanem lehetőség a szolgálatra.” Beiktatták Kovács Gergely esperest a Budapest-Déli Református Egyh...

Baráti ölelések, szakmai beszélgetések, keresztyén légkör fogadta a lelkipásztorokat, hittanoktatókat és vallástanárokat a Dunamelléki Katechetikai Tá...
  • 2024. április 21., vasárnap

Közelebb a teremtett világhoz, közelebb egymáshoz, közelebb az Ige megéléséhez. A Gyökössy Intézet a lelkészeket hívja ki a mindennapok terhei közül. ...
  • 2024. április 18., csütörtök

Az egyházkerületi konferencia-központok helyzetéről, a Kákicson nyíló ifjúsági házról és az elsőként megválasztott presbiterek közelgő találkozójáról ...
  • 2024. április 17., szerda

A HolddalaNap zenekar újra hangszőnyeget sző a csendből. Imádságban fogant koncertjükről Gulyás Anna énekessel, dalszerzővel beszélgettünk.
  • 2024. április 16., kedd

Duráczky Bálint szociológus szerint a tradicionális keretek lebomlása az elköteleződés megerősödését hozhatja egyházunkban.

A Református Pulmonológiai Centrumban kapta meg Közép-Európában elsőként a gyógyszeres kezelést egy hatévesnél fiatalabb cisztás fibrózisos gyermek.
  • 2024. április 15., hétfő

Alkohol- és drogfüggőségből szabadult srácok, közös munkájuk biztonságos közeget teremt számukra a reintegráció felé vezető úton.

Újraalapításának 30. évfordulójáért adott hálát a Kecskeméti Református Általános Iskola vasárnap.