Nyomtat Elküld Olvasási nézet

11. túra: Szárliget - Dorog

2004. szeptember 25-én túránkat az utolsó harmadánál kezdtük. Péliföldszentkeresztre autóval mentünk, majd itt megkezdtük a "napi adunkat-. A kegyhelyen elhaladunk a Don Bosco iskola előtt.

"Don Bosco, nagy szív embere,
emléked legyen áldott,
hogy úgy szeretted a szegényt, az
elhagyatott ifjúságot.-

Egy közeli fán található a kéktúra bélyegző, szemben a hintával. Innen indul fel a kiépített út a Kálváriára. Menjünk fel! Érdemes bemenni a szép, állandóan nyitva levő templomba. Miután körülnéztünk Péliföldszentkereszten, keressük fel a bővizű Szent-kutat.

"Aki csak jön, iszik vizemből,
Nem köszöni meg, de felüdül.
Ingyen csobogok, másokért fáradok,
És mindig egyformán vidám vagyok.
Oly egyszerű így az élet, oly szép,
Csak adni, - csak lenni másokért.-
/Útitárs 156. oldal/

Átvágunk a plébánia kertjén (az útjelző táblák irányában), elhaladunk a virágokkal szépen körbeültetett Savio Szent Domonkos szobra mellett, majd beérünk az erdőbe. Utunktól jobbra hatalmas földmunka, óriási katolikus építkezés. Kíváncsi vagyok, mit építenek. A Szent-kútnál 3 forrást is találunk. Kettőt fönt, itt nézzük meg a Lourdesi-barlangot is, egyet pedig a vízelvezető árokban, lent. Az árkon átkelve (híd) katonasírt találhatunk. Visszamegyünk Szentkeresztre, majd a K+ jelzésen rövidíthetünk Mogyorósbányára. Utunk az említett építkezés kerítése mellett halad. A Látó-hegy megmászása után beérünk Mogyorósbánya szélére. Itt a Kakukk kocsmában pecsételhetünk. Visszamegyünk Péliföldszentkeresztre a már jól ismert úton, majd autóval Tokodra megyünk. Itt a kanyarban levő kocsmában elvégezzük a bélyegzést, majd ha kedvünk van hozzá, nekivághatunk a semmi jót nem ígérő Gete-hegy megmászásához. A hegyről egyébként szép a kilátás. Innen választhatunk, hogy visszamegyünk Tokodra, vagy legyalogolunk Dorogra. Mi, mivel autóval voltunk Tokodra mentünk le, majd az autóval jutottunk el a dorogi vasútállomásra, ahol a kedves kalauz beütötte a MÁV-bélyegzőt. Túránk ezzel véget ért.

Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.

Impresszum / Média Ajánlat / Kapcsolat / Hírlevél

• 2024. április 18., csütörtök

Az egyházkerületi konferencia-központok helyzetéről, a Kákicson nyíló ifjúsági házról és az elsőként megválasztott presbiterek közelgő találkozójáról ...
  • 2024. április 17., szerda

A HolddalaNap zenekar újra hangszőnyeget sző a csendből. Imádságban fogant koncertjükről Gulyás Anna énekessel, dalszerzővel beszélgettünk.
  • 2024. április 16., kedd

Duráczky Bálint szociológus szerint a tradicionális keretek lebomlása az elköteleződés megerősödését hozhatja egyházunkban.

A Református Pulmonológiai Centrumban kapta meg Közép-Európában elsőként a gyógyszeres kezelést egy hatévesnél fiatalabb cisztás fibrózisos gyermek.
  • 2024. április 15., hétfő

Alkohol- és drogfüggőségből szabadult srácok, közös munkájuk biztonságos közeget teremt számukra a reintegráció felé vezető úton.

Újraalapításának 30. évfordulójáért adott hálát a Kecskeméti Református Általános Iskola vasárnap.
  • 2024. április 12., péntek

Százhúsz lelkész és missziói munkás találkozott a Káposztásmegyeri Református Gyülekezetben tartott Nagy-Budapesti Missziói Konferencián.
  • 2024. április 10., szerda

Költészet napja alkalmából a tükrök fontosságáról és a férfivá nevelésről beszélgettünk Hajdúné Tóth Lívia, lovasberényi hittanoktatóval, lelkipásztor...
  • 2024. április 08., hétfő

Hogyan kezdődik a templomépítés? Kell hozzá telek, tervek, támogatás? Külső-Kelenföldön rajzpályázattal indul.

Az elmúlt évek felújításaiért adtak hálát a Tassi Református Egyházközségben, ahol a közösségi terek nemcsak az impozáns múltról, de az élettel teli j...