Cikkek

TÖRVÉNYSZILÁNKOK...-Arculverés

TÖRVÉNYSZILÁNKOK...


“Én pedig azt mondom néktek :
Ne álljatok ellene a gonosznak
hanem aki arcul üt téged jobb felől ,
fordítsd felé a másik orcádat is . “
( Máté 5 , 39 )


Néhány évvel ezelőtt Erdélyben szolgáltam egy cigány gyülekezetben , ahol az Igét hirdettem .
Az üzenet , melyet el kellett mondanom konkrét és kemény volt , és amikor elhangzott , egy mackós testalkatú , sámsoni erőtől duzzadó cigányember sírni kezdett .
Felállt , és minden kérés nélkül , könnyekkel a szemében , a gyülekezet előtt ígéretet tett , hogy többé nem
lop , nem zsebel és erőszakkal se vesz el senkitől semmit .
Tette mindezt több , mint nyolc , letöltött börtönév után .
Személyében Románia egyik különösen veszélyesnek nyilvántartott bűnözője lett szabad , hogy Jézus
Krisztus megváltott szolgája lehessen .
Ő , akit őrei kéz és lábbilincsben , és vasgolyóval a lábán vitték rácson kívülre , bírósági tárgyalásokra ,
ma Krisztusban szabad “ rabszolga- .

Néhány hónapja Isten megengedte , hogy újra e gyülekezetben lehettem , és találkozhattam vele.
Hóna alatt jókora aranyozott lapszélű , angol nyelvű biblia , valóban szabad és boldog arc...
Persze , hogy négy év után szerettem volna valamit hallani eddigi útjáról , életéről , - hisz\' volt valamicske részem annak elindulásában .
Szolgálatom egyetlen gyümölcse sem az enyém , de Uram oly jó és kedves , hogy régi magvetések ,
ma már szárba szökkent növényeit olykor megmutatja , hogy ezáltal is erősödjem és hálát adhassak Neki .

A ma is , majd százhúsz kilós férfi az istentisztelet után csatlakozott hozzám , és a cigánynegyed
felől gyalog indultunk a város központja felé .
Beszámolt az elmúlt évekről , botlásairól és őszinte , gyermeki hitéről , melynek bizonyságait bizony jó lenne
sok-sok embernek megismerni .

Már majdnem elérkeztünk a lakásáig , mikor vállamat megfogva , örömmel és nagy barna szemeivel is mosolyogva mondta :

- Képzeld ! Már az asszony is meg szokott pofozni !
Hát bizony, itt megdöbbentem !
Egy ekkora embernek mekkora lehet a felesége , ha megpofozza a férjét ?
Meg is kérdeztem , hogy ilyen erős és ő is olyan nagydarab ?
-Á, nem ő kicsi és törékeny...
-De , hát akkor ?
Ezek után elmesélte , hogy egyszer felindulásában arcon ütötte a feleségét a négy , hívő éve során .
Amikor ezen búslakodott , egyszer csak eléállott a feleség , és mintegy ráparancsolt , hogy üssön az arcának
a másik felére is !
Ő ezt nem tudta megtenni , és így válaszolt :
-Ha azt akarod , hogy újra a kocsmába menjek , újra a börtönbe kerüljek , hát... megteszem .
De mégis miért akarod , hogy megtegyem ?
-Mert ez a parancs van megírva a Bibliában !
Végül abban maradtak , hogy a könnyelműen elcsattant pofont a feleség visszaadja “mackós- férjének .
Hát azóta a törékeny romnyi olykor-olykor megpofozza hívő férjét , aki azóta ettől is boldog .

A történet csattanója mégis a legszebb , mely valamiképpen így hangzott el :
-Képzeld Testvér !
Mióta a feleségem pofoz , azóta hisz bennem is !
Az első pofon után , életünkben először együtt imádkoztunk , és ő kéri azóta, hogy többet imádkozzunk !


E történet a maga mosolyogtatóan bájos fordulataival azóta is foglalkoztat .
Felmerült már a találkozás perceiben , hogy e helyzetben mi a teendőm ?
-Az másik arc odatartása jellegzetesen farizeusi cselekedet , méghozzá a hellenizmus által megfertőzött hamis biblia-magyarázat “gyöngyszeme- , mitöbb gyakorlati alkalmazása . Olyan tévtanítások egyike , mely elvezethet egy látszat bűnbánatra , hazug aszkézisig .
Végső soron , előbb-utóbb az önmegváltás eszközévé válhat .
Az emberek szeretetét kereső , önfeláldozó szeretet szinte mindig fizettséget kíván valakitől.
Emberektől vár el viszonzást , és eljuthat rejtett uralkodásig , mikor elkötelez .
A keresztény , vagy zsidó farizeusság azonban már tovább lép , és Istentől vár el jutalmazást , vagy akár örök életet a törvények betartása és jó cselekedetek által , így eljuthat az önmegváltásig is .

A folytatás szintén kérdéseket vet fel .
A pofonok vajon indulatból csattannak-e el ?
Nem mindegy , hogy büntetésként , vagy figyelmeztetőleg , nehogy itt is emberi uralom és emberi
ítélkezés és büntetés jogtalansága alakuljon ki , miáltal Isten Törvénye , Jézus Krisztus uralma helyett valaki más kezd uralkodni !
A “szemet-szemért- törvénye nem működhet a megbocsátó kegyelem helyett !
E törvény sem szűnt meg , csak figyelmeztet arra , hogy nem lehet megtorlással elégtételt venni .
Isten Jesua által ma is számonkér mindenért , de Ő is a megtorlás helyett az Igazságot adja mindenhol az embernek a tetteiért , és a felkínált kegyelmet Őáltala .

Végül , mikor mindezeket átgondoltam , megnyugodtam az ő életük felől .
Amikor egy ország rémeként jegyzett ember , gyermeki hitében tudattalanul ellentmond egy farizeusi
törvényeskedés működésének , és helyette inkább egy ószövetségi törvény működését vállalja családi életében , látható módon közelebb került Istenhez , hiszen Isten és ember , felesége felé is létrejött , működővé lett az alázat az ő szívében és tetteiben .
Egy, Jesua által ítéletében megváltozott , de érvényes törvény szívbeli megtartása ószövetségi módon , jobb állapot a képmutatásnál .
A megszületett alázat és Isten szeretete az , ami lehetővé teszi azt , hogy két ember együtt mehet az Úr elé közös imával .
Hiszem , hogy ezáltal egy továbblépés következik , mert Urunk e két , valóban gyermeki hitben és alázatban
élő gyermekét nemcsak meghallgatja , de el- , és továbbvezeti minden igazságra .
E pofonocskák egyszer emlékek lesznek egy közös Út kezdetéről és simogatássá válnak a hármas kötéllé
változott házasságukban .
Az a kéz , mely Jézus kezében van , már nem tud ütni !

E bevezetés tehát jó bizonyság a Máté 5:37-39 megértéséhez .

Az arcul verést lehet tehát az említett módokon , ítélkező , büntető , uralkodó , vagy farizeusi módon gyakorolni másokon .
Lehet tűrni , elfogadni , sőt kikövetelni .
Kétezer éve az uralmat gyakorló keresztény egyházak és papsága a görög filozófia alkalmazásával , a hierarchikus alárendeltség és sorsszerűség elfogadtatása révén ma is sokakat arcul ver és despotaként uralkodik .
Ezt az örökséget ma is sokan hordozzák és alkalmazzák , mert nem érdekük megérteni és megértetni a Biblia
zsidó gondolkodásmódját , és helyette a görög-római , pogány filozófia , majd teológia és dogmatika alapján
állnak , tanítanak , uralkodnak és hamisítják tudatosan , vagy tudattalanul a Biblia törvényeit , Isten
Jesua által is elmondott , kijelentett Igazságát .

Írásom kezdetén nemrég született gyermek-keresztényekről esett szó , akik nem jutnak növekedést adó ,
szellemi eledelhez , és így maga a mi Urunk tanítgatja őket .

A folytatás viszont elsősorban a gyermekként kezelt , gyermekkorban tartott keresztényeknek szól .
Azoknak , kiket Isten bárányoknak teremtett és nem birkáknak !
Szelídeknek , és nem pejoratív értelemben értendő , mindent tűrő és elviselő birkáknak !

“Aki arcul üt téged jobbfelöl...-

Az arculütés minden időben a megvetés és megalázás kifejezése volt .
Egyben a kirekesztés , kilökés , kitagadás kezdetét is jelentette , mely olykor párosult az arcul köpés megalázásával .
A zsidóságnál ez különösen mély , és teljes megvetést jelentett , mert mivel “ Isten az embert a maga képére
és hasonlatosságára teremtette- fogalmát szó szerint is értelmezték , így az arc megütése már halottá
nyilvánítással volt egyenrangú .

Ennek ma is vannak gyakorlati jelei , mert még a gyermeket sem szabad megpofozni egy vallásos , zsidó családban , sőt némely ortodox közösség tagja az arc fényképezését sem engedi , mert Isten látható ábrázolása lenne egy arckép készítése .

Az arculcsapás tehát súlyos megítélés.
Elkövetője ezáltal nem tartja embernek , Istenhez hasonló tulajdonságokat hordozónak a másik embert !
Az akkori időkben ez teljes kitaszítást jelentett , hiszen Isten Választott Népe számára az efféle megvetés és kitaszítás a zsidó népből való kizárást , halottá nyilvánítást is jelentette .
Egyben kárhoztatást , mert ezáltal mindenből , amit Isten ígért a Választott Népnek , ki lett zárva e
kiközösítés által a szenvedő fél .

Elcsattan tehát egy pofon .
Azonban e bibliai versben mégsem egy megintésről , vagy büntetésről olvashatunk .
Olyan ütésről , mely “ visszakézből- csattan , mivel az általában jobbkezes ember a szemben álló társa
arcának jobb felét , csak tőle kifelé kiinduló mozdulattal , kézfejével , és nem tenyerével ütheti meg .
Hatását tekintve tehát fájdalmasan ellökő, eltaszító ez !
Minden kijelentett vád így , a védekezés lehetőségének kizárásával végrehajtott , ítélet és kárhoztatás .

Felmerül tehát a kérdés , hogy amikor valamelyikünk kap egy kitaszító, “visszakezes- ütést bárkitől ,
köteles-e eltűrni birkaként , mindebbe beletörődve ?
Sokan ilyenkor szolgalelkűen és farizeusi törvénykezés okán ezt szótlanul elviselik , pedig nem tehetik !

Pedig csak néhány sort kellene a kiragadott szöveg előtt elolvasni , és összekapcsolni és máris érthető lenne
a második ütés szükségességének oka !

“ Hanem legyen a ti beszédetek: Úgy úgy , nem nem , ami pedig ezeken felül vagyon , a gonosztól vagyon.-
(37.vers)

Aki A-t mondott , mondjon B-t is !
Aki ítéletet mondott , Isten Törvényeivel , Igéjével magyarázza meg annak okát és azt , hogy arra jogosult !
Az arc jobb oldalának megvető , megítélő , kirekesztő megütése után mindenkinek joga , sőt kötelessége
törvény szerinti magyarázatot kérni és kapni .
Kérni a megvető ütés után az arc bal oldalára az igazságot tartalmazó pofont , és az csak Isten Igéje lehet !
Bűnös , aki nem Krisztus Szellemében és nem az Igével együtt teszi ezt , és bárkit magyarázat nélkül hagy .

Legalább olyan bűnös az , aki olyan ítéletet vesz magára , mely nincs az Igével alátámasztva a másik oldalról , vagy Isten Igéje és Igazsága helyett emberi , gyülekezeti , egyházi , pásztori , vezetői törvényeket , vélt igazságokat és leginkább érdekeket szolgálnak és védenek .

“..fordítsd felé a másik orcádat is...- (39.vers )

Tehát a veled szemben álló fejezze be , amit elkezdett !
A megítélt jogosult a védelemre , és megismerni a vádbeszédet , a Törvényt , mely alapján kárhoztatva vagy csak megítélve lett !
Jogosult és köteles Isten Törvényét védelmére felhozni és ütköztetni emberi törvényekkel .
Ennek hiánya és az ebből történő kizárás kárhoztatás , mivel a vádolt embernek nincs lehetősége védekezni , mi több nincs lehetősége Istentől, embertől és Istentől megbocsátást kérni , és kegyelmi kérvényt sem
nyújthat be a mindenek felett álló “ Bíróságnál - .

Kétoldalú tehát , mikor kérnünk kell arcunk másik felére a befejező arculütést !
Számunkra az ítélet jogossága ajtót nyit a rendezésre és kegyelemre .
A jogtalan ítéletet hozó viszont megmenekülhet a kárhoztatás miatt kiszabandó büntetés alól !
E kettős arculcsapás mentesíti mindkét felet a kárhoztatástól és csak a bűneikért teszi felelőssé
Isten Igazsága és Törvénye , melyre van kegyelem, megbánás és rendezés esetén .

Szenvedő félként azonban aktív résztvevőnek szükséges lenned .
Hogy “teljes legyen a kép- , magadnak kell felkínálnod teljes arcodat , láthatóvá kell tenned teljességgel
gondolataidat , érzelmeidet : arcodat .
Ezzel véded meg a téged vádolót , hogy ne essen hamis vád kimondásába és ezért ne kapjon büntetést !

Szomorú tapasztalatom , hogy a keresztények közt , bármely oldalon áll is valaki , védtelen .

Amikor szerető figyelmeztetésként , vagy intésként kell szólni egy közösséghez , vezetőhöz , vagy hívőhöz , azonnal elhangzik : ne bírálj !
Még esélyt sem adnak , hogy az Ige ( “a második pofon- ) elhangozzék , mint a Törvény ismertetése, mely megmenekülést és Életet ad...
Miután nem vagy az emberek által létrehozott vezetőségben , ők nem kentek fel (saját céljukra leginkább..), és netán más szolgálati területen vagy , mint ők , se téged , se elhívásodat , se helyedet és kötelességedet Krisztus Testében el nem fogadják !
Az autoritás hamis értelmezése okán ez fokozódik , hogy ne bíráld a pásztort , vezetőt és a közösséget !

Jobb esetben “csak- csendben , “testvériesen- térnek ki előled : “nem tudok róla- , “majd az Úr , ha kell cselekszik-, “ ez a mi belső ügyünk....- kisikamlással , és mély sajnálattal kerülnek ki .
Ez csak egy finom , visszakezes ütés testvértől testvérnek .
Isten a megmondhatója , hogy ez mely esetben ítélkezés és (leginkább... ) Krisztus Testéből kilökő kárhoztatás súlyos bűne .

A másik fél helyzete sem könnyű .
Mint a derült égből a villámcsapás , úgy értesülsz arról , hogy nem létező bűnöd , hamis vád , rossz nyelv
miatt , és leginkább Isten Igéjétől sokszor oly távoli , leginkább hamis teológiák által létrejött , vallási és egyházi törvények ítélete alapján kirekesztettek , megaláztak és leginkább tévtanítással vádolnak .
Ezzel Krisztus Testéből is kilöknek , mely kárhoztatás .
Amikor kérdezed mindennek okát: - nincs válasz .
Keresed a rendeződés lehetőségét : - gőgös hallgatás .
Végül rá kell döbbenned , hogy Krisztus Testéből kilökve , kevesekkel te maradsz Krisztus Teste !
Mert aki nem fogadja el a te felkínált másik , immáron teljes arcodat , kárhoztat és ezáltal bűnben él .

Nemrégiben és sokadszor hallottam azt a bűnbánatra szólító kihívást , hogy jöjjön ki az emelvény elé mindaz , aki pásztorát , előljáróját kritizálta , és nem fogadta el szavát .

Jezabel , vagy egy bálvány árulta el magát ?

A bölcs és Krisztus Szellemében élő és járó , több és másnál nagyobb feladatra elhívott ember , és gyülekezet ez helyett alázatosan kiáll , és odatartja másik arcát !
Ekkor éli meg Jesua parancsát és ad lehetőséget arra , hogy ő maga megtisztulhasson , ha Isten Igéje bárki által megítéli , és testvére is ezáltal megszabadulhat a vádlás , vagy kárhoztatás bűnétől , ha jogalap és
jogosultság , vagy más törvény által ütötte meg testvérének arcának jobb oldalát .

Egyoldalú , csak jobboldalra adott ütést azonban senki sem fogadhat el !
Legyen erre a legnagyobb bizonyíték a mi Mesterünk , aki e törvényét maga is szeretettel élte meg .
Az ütésre nem ütéssel válaszolt .
Az ütés jogtalanságát nem Neki kellett és nem nekünk kell bizonygatni !

Aki elkezdte , indokoljon a Törvénnyel és jogosultságát is bizonyítsa !

“Felele néki Jézus , ...titkon semmit sem szólottam.
.. . mikor pedig ő ezeket mondja vala , egy a poroszlók közül , aki ott áll vala , arcul üté Jézust , ...
Felele Jézus : Ha gonoszul szóltam , tégy bizonyságot a gonoszságról , ha pedig jól , miért versz
engem ?- ( János 18 : 20-23 )
- 5 -

E rövid idézet sok tényre derít fényt .
Jesua mindent egy mondatba sűrített védelmében :

“Nyilván szólottam a világnak , és mindenkor tanítottam a zsinagógában és a templomban , ahol a zsidók
mindenünnen összegyülekeznek , és titkon semmit sem szólottam . “ (János 18 :20 )

Az a hívő és elhívott ember , aki mindenkinek , mindenhol , ugyanazt és ugyanúgy viszi az üzenetet és szolgál : Krisztus Szellemében jár , ha a Szent Szellem által szól .
Működésében senki nem korlátozhatja , mert Krisztus Teste nem a “helyi gyülekezet- !

Bárkinek kifogása , vádja van egy szolgáló testvér , közösség , gyülekezet ellen , az csak Isten előtt rendezhető szellemi és jogi helyzet !
“Ha gonoszul szóltam , tégy bizonyságot a gonoszságról- (23 vers.): Isten , az ítéletet tevő Bíró előtt !
Mert a Mennyeknek Országának állampolgára csak a mennyei Bíró és Törvény ítélete alá tartozik .

Ha pedig nem vagy valamiről meggyőződve , miért veted meg testvéredet , miért közösíted ki ,
miért alázod meg , és miért vádolod ?

Isten ma is ugyanúgy válaszol azoknak , kik Krisztus Testében , valakit kárhoztatva megölnek , mint e történet résztvevőinek .
A Mestert arcul ütő , felette ítélkező , és halálra juttató papság és állam hosszú időre megszűnt , illetve
több , mint másfél évezredig más uralom alá került az ország , a Templomot lerombolták .
A kárhoztatók maguk lettek kiírtva , míg a nép ma is él , - a Harmadik Templom felépítésének vágyával .

A kereszténység megmarad mint a zsidó nép , azonban a hívőket kárhoztató vezetői , kik valójában a “Nagy Birodalom- kiszolgálói és haszonlesői , kitöröltetnek .
Jesua korában fennálló birodalom akkori görög neve Ökumené volt ...

Akkor római és zsidó részről az első zsidó-keresztények és pogányokból lett Krisztus követők üldözendő ,
vagy legfeljebb megtűrt szektaként éltek .
A globalizáló birodalmak jellemzője ez , kiknek ma is vannak kétkulacsos , keresztény néven , másokat
kárhoztató kiszolgálói .

Az arculcsapás törvényét maga a zsidó főpap , Anániás is ismerte (Ap.csel .23-26 fejezetek ).
A főpap és Pál találkozásának lefolyása nemcsak betartása Jesua által kinyilvánított törvénynek , hanem
sok , ma élő kereszténynek hasznára válik ennek részleteinek ismerete és követése .
Bármely szerepben van : vádlottként , vagy Isten Törvényének érvényre juttatása miatt, felhatalmazottként .

Anániás első parancsa :
“ ..megparancsolta azoknak ,akik mellette állanak vala , hogy üssék őt szájon .- ( Ap.csel.23:2 )

-Ezután a farizeusok és szadduceusok előtt volt lehetősége védekezni.
-Ezt követte Cézáreában a helytartó , Félix előtti kihallgatás.
-Majd két év múltán Festus tiszttartó előtt állt .

A válasza és védekezése : “ sem a zsidók törvénye ellen , sem a templom ellen , sem a császár ellen nem vétettem .- (Ap.csel 25: 8)
Agrippa császár előtt Pál újra bizonyságot tesz és teljes felmentést kap . ( Ap.csel 26:32)
Vád és bizonyítás nélkül nincs elmarasztaló ítélet .


Mint olvasható , az arculütés után volt lehetőség szembesülni a zsidó , a helytartó , és a császár törvényeivel és vádjaival , melyek hiánya miatt és igazságtalansága alól azonban Isten kimentette.
E “második pofon- eredménye csak Igazság lehet , - mert az ítéletre jogosult legfelső Bíró ítélete nemcsak
büntetés lehet , hanem felmentés emberi vádaktól és kárhoztatásból .

Ez , az évekig tartó per résztvevői Pál , Anániás , Félix , Festus és Agrippa egyaránt abban a jogszerűségben járt el , melyet Jesua hagyományozott ránk , megerősítve a már használt törvénykezést .
Egy olyan jogot , melyet az akkori zsidóság gyakorolt .
Az ószövetség gyakorlatához képest azonban átvette felettünk és dolgaink , ügyeink felett az Ítélő szerepét
hogy bűneink felett ne emberek , hanem Ő ítélhessen és kegyelmezhessen Isten Szereteteként, irgalmaként.
Nem a törvényeket törölte el , hanem az ítélkezésbe behozta Isten akaratát és jellemzőit: az irgalmasságot ,
a kegyelmet ...

Istenünk a földi életre vonatkozólag bőséges , sőt teljes törvényrendet és végrehajtási utasításokat adott Igéje által , melyet újra elénk helyezett Jesua HaMassiah által .
Ehhez rendelt földi hatalmasságokat , kiknek azonban csak az Isten Törvényével azonos földi törvények betartatására adott felhatalmazást .
A földi ítélők ítéletei Isten szerint csak megelőzést , a bűn további folytatásának meggátolását , és a bűnös
megváltozását irányozhatja elő .

Krisztus Testében , mely szellemi és a mennyei birodalom Földön lévő láthatatlan része , felelősek vagyunk a Törvények megismerésére tanítani mindenkit , figyelmeztetni másokat , ha bármiben e Törvényektől , Isten akaratától eltérnének.
Arcul csapni egyik oldalról a bűnt, és leleplezni a másik oldalról Isten Igéjével .

Az igaz úton járó hívő ember élete mindig nyitott és átlátható , bárki által “arcul csapható- .
A kérdés csupán az , hogy valaki milyen szándékkal , milyen szellemiség által teszi ezt ?
A megtisztulás , megszentelődés útján haladó tanítványnak áldás , ha arcul csapják :
- Ha ő van bűnben , ezáltal rendezheti azt .
- Ha valaki vádolja és kárhoztatja , ő adhat lehetőséget megmenekülnie másnak az ítélet alól , ha nem
fogadja el az emberi vádlást , ítélkezést , és Isten elé viszi megítélésre ügyét .

Krisztus Testében minden ítélet és döntés egyedül Urunké , mert Ő a Fej !
Minden arculcsapás Ő előtte zajlik , vagy Őt sérti , ha Krisztus Testében bárki bárkit kárhoztat !
Isten és Krisztus helyett , edomi szellemiségben jár az , aki bárki felett ítélkezik az egyenlő tagokból álló
Krisztus Testében , magát uralkodóvá , királlyá ,önigazságú bíróvá , majd kárhoztató istenné téve !

Vállaljuk-e tehát a kétszeres arculcsapás fájdalmas , de mégis áldásos működését ?

A mai tapasztalat szerint a kereszténység közösségei bezárkózva félnek ettől .
A Krisztusi Szellem nyíltsága csak néhol látható .
Félelem és gyávaság vesz erőt , ha a bűn miatt szólni kell másoknak , helyette a tolerancia erősödik .
Jól rejtetten működnek a tévtanítások a bűnök és bűnösök védelmében .

Ideje tehát megismerni Isten Igéjét , mely Törvény .
A hellenizált teológia helyett a Törvényt végre az eredeti , a zsidó gondolkodásban kijelentett formában és értelemben vissza kell állítani , és eredeti formájában alkalmazni .


A magát és véleményét elrejtő , az Ige általi megvizsgálása elől elbújó kereszténység arctalan .
Nincs szája , füle és szeme , hiszen egyre jobban tévelyeg .
Az arctalan állapot egyben az arcátlanság jellemzőit adja kapcsolataiba .
Vajon Krisztus Teste nem azért arctalan , mert hiányzik a Feje , Jézus Krisztus ?
A farizeusi képmutatás egy hamis arc mutogatása .
Elbújni a Törvény és Isten Igazsága elől : félelem és gyávaság .

A Mennyeknek Országába pedig gyávák és hazugok nem mehetnek be !


Írásom egy olyan történettel kezdtem , melynek jó bizonyság a folytatása , mert hiszem , hogy abban
a roma családban Isten tovább munkálkodik .
A megszelídült férfi azóta is Urunk , a Szabadító és uralkodó Király , Jesua látható , sokakat elgondolkodtató gyümölcse és gyermeke !

Azon az estén , amikor Urunk megszólította őt általam és majd mások által is a bemerítéséig , egy olyan embernek kellett üzennem , akit nem ismertem és sosem láttam .
Abban a gyülekezetben is először voltam akkor .

A nehéz sorsban élők biztos vártak volna tőlem is azon az alkalmon szép és jót ígérő szavakat .
Helyette egy jelen levő bűnt és annak hordozóját kellett “arcul csapnom- .
Legyen tehát e bizonyság tanulság is azoknak , kik jól becsomagolt üzeneteket küldenek másoknak tanítás , pásztorolás formájában , és áldások , csodák ígéreteivel csalogatják maguk közé az embereket .
A bűnt , mely jelen van , a veszélyt mely közeleg , egy utat mely nem Jesua , mindig és minél hamarabb nevén megnevezve Krisztus Testében le kell leplezni , hogy hordozója megmenekülve , megszabadulva , életet kapjon !
Akit erre Isten felhatalmaz, annak ez parancs és meg nem történte esetén is számon kérhető felelősség , a tolerancia és gyávaság , hamis testvéri szeretet mögé elrejtőzött mulasztási bűn .
Azért , hogy a Sátán uralma megszűnjön , vagy tovább ne hódítson , csak a leleplezés ideje az, amit tudnunk kell .
Se magunk akaratából , se a mi általunk jónak tartott időben nem cselekedhetünk , szólhatunk .
A mulasztás késés , vagy engedetlenség , a sietség emberi akarat , mely gyümölcstelen , vagy károsan romboló .

E férfinek is olyan fájdalmas volt az első pofon , hogy sírt .
A második pofont azonban az Ige adta , mely a nevén nevezett bűnére kimondta a Törvény általi , jogos ítélete , és a kegyelem lehetőségét is.
Mindkét arcát odatartotta , és azóta örök élete van !

“ Ahol az Úrnak Lelke van ott a szabadság .- ( 2. Kor . 3 , 17 )

E férfi megszabadult és már mások felé szolgál .
Nemcsak a tanítványok jártak párosan , hanem a bizonyságok is .
A cigány gyülekezetben elhangzó , első igeszolgálatom idejét és tartalmát már-már el is felejtettem mintegy négy év múltán , hiszen valóban felsorolni se tudnám , hogy hét ország számtalan gyülekezetében és közösségeiben mikor voltam és miről tanítottam .
Magam is meglepődtem , és a hálaadástól párás lett a szemem , mikor egy másik cigány férfi elém állt és ezt mondta :
-Ma is emlékszem arra , amit négy évvel ezelőtt prédikáltál nálunk .
Kétkedésemre minden részletét elmondta összefoglalva .

Ahol az Úr Szelleme van és működik , ott tartós dolgok születnek és épülnek , mert Krisztus az Alap .
Ahol az Úr Szelleme jelen van és bátrak vagyunk általa elmondani Urunk és Istenünk üzenetét , ott születnek döntések és életek indulnak meg .

Ennek első lépése azonban , mikor Urunk “arcon csap- és megmutatja igazi állapotunkat . - “Első pofon-.
Ezután Krisztus Szellemében az Ige által megítél és kegyelmet kínál mindenkinek . - “Második pofon-.

Aki életet akar nyerni , aki meg akar újulni , akinek , - és valamennyiünknek Krisztus Testében - feladata az embereket az Új Életre vezetni Krisztus evangéliuma által , a humanizmus , hamis szeretet és a tolerancia helyett vállalnia kell mindezt , arcát odatartva , és mások arcát felfedni. Engedni és segíteni a bűnöket leleplezni , arra a kegyelmet kérni , vagy megmutatni : de mindezt csak az Igében részünkre Isten által adott Törvények szerint , a Szent Szellem vezetésének módján , helyén és idején .
Se a törvény , se a felhatalmazás , sem a cselekvés módja és ideje ekkor sem lehet emberi akarat !

Isten akaratából és minden emberre érvényes örök Törvényei ismeretében ,- mely Jesua HaMassiah uralkodásának és ítéletének alapja az irgalommal és kegyelemmel beteljesedve - , Jesua szolgájaként és a Szent Szellem bölcsességével és vezetése által tartsuk be tehát e törvényt , hogy magunk és mások megszabadulhassunk és megtisztulhassunk és a megszentelődés útján Krisztusban járhassunk .
Magunk és közösségeink egyaránt .
Jesurun

Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.

Impresszum / Média Ajánlat / Kapcsolat / Hírlevél