kavics írta:
Amit írtál ott arról van szó, hogy vettesék ki a gyülekezetből az az ember, aki gonosz szavakkal csácsog Isten Igéje ellen és ezzel még nem megelégedve nem fogadja be az atyafiakat, sőt akik szeretnék őket befogadni, azokat is akadályozza ebben.
Nem. A megadott helyen éppen a csácsogó az aki igyekszik kivetni Isten gyermekeit, miután magának elsőbbséget kívánt és úgy tűnik nem kis részt el is érte. Jáns nem beszél az ő kivetéséről, csak arról, ha odamegy felemlíti a dolgait...
kavics írta:
Én SZERETEM azt a gyülekezetet, ahol hitre jutottam, ahol Jézus Krisztusban új életet kaptam, ahol hívő testvéreimmel együtt dicsérjük az Urat és együtt keressük az Ő vezetését, együtt adunk hálát Neki és együtt visszük bűneinket az Ő keresztje elé.
Milyen ez a gyülekezet? Tökéletes lenne tanításban, vagy a megélt Igében?
Nem tökéletes, de tökéletesen alkalmas arra, hogy ebben a közösségben megélhessem az Istentől kapott szeretetet, ezt gyakorolhassam és a testvéri közösségben intésekben és vigasztalásokban részesüljek.
Nyilvánvalóan nem minden református gyülekezet ilyen. Ám, hogy vannak ilyenek, illetve ahol legalább alcsoportként létezik ilyen, éppen ez mutatja, hogy a református egyház élő.
kavics írta:
Melyik az a felekezet, amelyik tökéletesen Biblikus? Sok felekezet azért jön létre, mert egy adott felekezetben valamit elhanyagolnak, nem gyakorolnak. Ilyenkor ebben a közösségben az adott dolgot túlzásba vihetik. Isten a felekezeteket azért hagyja meg, hogy ezzel GAZDAGÍTSA az Ő országát.
Amire itt vigyázni kell, az a gazdagítás álcája mögé rejtőző hamis lélek. (2Kor11,4) Másrészt itt példák is jól jönnének ilyen gazdagításokra.
kavics írta:
Mi az ami megtartja bármelyik felekezet közösségét? Milyen törvény, vagy tett az, ami miatt az ott élő emberek nem ölik meg egymást, nem hagyják el azt a közösséget?
Én egyetlen ilyen tettről tudok, ez Isten kegyelme, amit a Fiában adott!
Kegyelemből tartattatok meg, hit által, és ez nem tőletek van … (Ef2,8kk)
kavics írta:
Én nem imádkozom Máriához és a Szentekhez, mert nem tartom Biblikusnak. Hitem szerint egy a közbenjáró Isten és ember között. Ettől függetlenül el tudom képzelni, hogy valaki megéli a hitét egy katolikus közösségben, ahol ez nem téma, mert Jézushoz imádkoznak az ott élők. Persze akkor kezdődhet konfliktus, ha ők ezt teszik és a vezetőség részéről utasítás jön, hogy Máriát kell imádni és ezt cselekedetekkel bizonyítani. Ilyenkor viszont nem ezek az emberek hagyják el a gyülekezetet, hanem őket dobják ki - jó esetben - a gyülekezetből.
Ahogy ezt Diotrefesz is tette, s éppen ezért illik ide 3Jn. S ez bizony előbb utóbb mindig bekövetkezik az ilyen helyzetekben.
kavics írta:
Luther nem akart új felekezetet! Ő a katolikus egyház reformálásába gondolkodott, soha eszébe nem jutott a református, vagy az evangélikus felekezet létrehozása.
Nem akart, csak inkább engedett Istennek, mint embereknek, s Diotrefesz szellemi örökösei ennek megfelelően jártak el vele szemben kiátkozták.
kavics írta:
Te mit gondolsz?
A református és a katolikus egyház között a lényegi különbség a hitvallásokban van. A református egyházban a megtérőt támogatják az egyház hivatalos hitvallásai, ami mentén megalakult. Róma esetében a megtérőt a hivatalos dokumentumok nemhogy nem támogatják, de ellenségei. Azaz míg Róma esetében a hivatalos dokumentumok támogatják a kiátkozást, addig nálunk éppen fordítva van, aki ki akar zárni az bizony a hitvallásainkkal találja magát szemben.
A Hit Gyülekezete ki nem állhatja a Római Katolikus Egyházat. Ám amint például a jóra és rosszra egyaránt kiterjedő szabad akaratról van szó, azonnal kart karba öltve menetel vele.