Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1097 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 74  Következő
 

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007. szept. 01., szombat 16:09 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 04., szerda 16:49
Hozzászólások: 1317
Kedves Tulip

Szemlátomást szinte semmit sem értettél meg az irásaimból,ami azért annyira nem is meglepő,hisz a Te szük zárt világnézetedbe amit az elmédbe bizval építettél fel ,nem fér bele más gondolatmenetnek még csak a megismerése sem.

Már többször leírtam,és most is csak azt tudom mondani,hogy az a magabiztosság ami belőled árad nem IstenLelkéből fakad hanem az öntelt emberi értelmedtől,amit persze Te előszeretettel hívsz Szentléleknek.

Ha a Szentlélek vezetne akkor pontossan értenéd,hogy Istenlelke nélkül nem létezik élet ,és igen van emberi lélek is ami nem egyenlő Istenlelkével.

Szemllátomást csak elméletben tudsz beszélni az egymásra épült téridő dimenziókról,de a megértés szintjén már csődöt mond az értelmed,mert nem érted,hogy hogyan lehetséges Istenlelkének jelenléte az emberi lélekben,igen az ember születése pillanatától kezdődően.

Igy azt sem értheted,hogy hogyan képes Isten minden teremtményéről mindent tudni és azokat bármikor és bárhol befolyásolni,függetlenül attól,hogy azok milyen kapcsolatban vannak velle a saját részükről.

Nem érted,mert jobban hiszel ahogy már mondtad,saját értelmed erejében,ahelyett hogy a Isten kegyelmére biznád magad mint a világ legtudatlanabb embere.

Neked nincs szükséged Isten tudására,hisz Te elég nagynak képzeled magad ahhoz,hogy megfejtsd Isten titkait.

Amig nem érted meg,hogy Isten tudását nem lehet megismerni erőből,csak kizárólag gyengeségből,emberi alázatból Isten iránt,addig csak tudos lehetsz egy kővárban,de nem hívő Isten országában.

Szeretettel gabriel


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. szept. 01., szombat 19:46 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
2Tim2,16 "A szentségtelen üres lármákat pedig kerüld, mert mind nagyobb istentelenségre növekednek"

GABRIEL777 írta:
Kedves Tulip

Szemlátomást szinte semmit sem értettél meg az irásaimból,ami azért annyira nem is meglepő,hisz a Te szük zárt világnézetedbe amit az elmédbe bizval építettél fel ,nem fér bele más gondolatmenetnek még csak a megismerése sem.

Már többször leírtam,és most is csak azt tudom mondani,hogy az a magabiztosság ami belőled árad nem IstenLelkéből fakad hanem az öntelt emberi értelmedtől,amit persze Te előszeretettel hívsz Szentléleknek.

Ha a Szentlélek vezetne akkor pontossan értenéd,hogy Istenlelke nélkül nem létezik élet ,és igen van emberi lélek is ami nem egyenlő Istenlelkével.

Szemllátomást csak elméletben tudsz beszélni az egymásra épült téridő dimenziókról,de a megértés szintjén már csődöt mond az értelmed,mert nem érted,hogy hogyan lehetséges Istenlelkének jelenléte az emberi lélekben,igen az ember születése pillanatától kezdődően.

Igy azt sem értheted,hogy hogyan képes Isten minden teremtményéről mindent tudni és azokat bármikor és bárhol befolyásolni,függetlenül attól,hogy azok milyen kapcsolatban vannak velle a saját részükről.

Nem érted,mert jobban hiszel ahogy már mondtad,saját értelmed erejében,ahelyett hogy a Isten kegyelmére biznád magad mint a világ legtudatlanabb embere.

Neked nincs szükséged Isten tudására,hisz Te elég nagynak képzeled magad ahhoz,hogy megfejtsd Isten titkait.

Amig nem érted meg,hogy Isten tudását nem lehet megismerni erőből,csak kizárólag gyengeségből,emberi alázatból Isten iránt,addig csak tudos lehetsz egy kővárban,de nem hívő Isten országában.

Szeretettel gabriel


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. szept. 01., szombat 21:14 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 04., szerda 16:49
Hozzászólások: 1317
tulip írta:

GABRIEL777 írta:
"minden híreszteléssel ellentétben nem Éva volt Ádám bukásának a fő oka és nem is az a fránya kígyó :wink: "


A végső ok Isten. Ő határozott úgy, hogy engedi Ádámot elbukni


Tévedsz,Ádám bukásának az oka Ádám volt és nem Isten.

Isten egy valaminek volt az okozója a teremtésnek.

Persze megtehette volna,hogy nem teremti az embert és akkor most nem vádolnád őt,hogy
Ő a bűn megszületésének az okozója.

Azt írod Tulip,hogy a kereszthez hívsz ,nem kétlem,de azt igen,hogy ennek a keresztnek bármi köze is lenne Jézushoz.

Mert azon a kereszten nem Jézus van hanem
te magad.

Azt is irod,hogy nincs bennem alázat,de azt már elhalgatod,hogy az az alázat amit elvársz tőlem,az a te irányodba hiányolod a te fantazmagóriáidat kellene alázattal elfogadnom,hogy olyan "keresztény"lehessek mint te vagy.

Birálod a pápát tévedhetetlensége miatt,pedig
te magad is úgy beszélsz az Igékről,hogy azokat tévedhetetlenül tudod.

Akkor mi alapján birálod a Pápa tévedhetetlenségét ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Végső ok egy van, végső forrás kettő.
HozzászólásElküldve: 2007. szept. 02., vasárnap 08:49 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Végső ok egy van Isten, de végső forrás s így felelős is már kettő.
Végső ok Isten, hiszen róla olvassuk Péld16,4-ben, hogy mindent a maga céljára teremtett, még a z istentelent is a büntetésnek napjára.
Végső forrás viszont kettő van, mert Sátánt Isten nem gonosznak teremtette, hanem olyannak amilyennek Ez28,12 és következő versek leírják. Így Istentől csak jó származik. Itt olvasható, az is hogy Sátán feddhetetlen volt, míg gonoszság nem volt található benne. Vagyis ő magában született meg a második forrás. Ezért mondhatta rá Jézus, hogy hazug, a hazugság atyja, s hogy benne (Jézusban) nincs semmije.
Hogy Isten miért engedte meg a gonosz létét pár vers szól Rm9,22 és következő versekben.

Így a két forrás két felelősséget is jelent. Isten a sajátjaiért felelős, s e felelősségének teljes mértékben eleget is tett, amikor Jézus Krisztusként elhordozta a világ bűneit, megváltotta a népét, mégpedig hiánytalanul, s pont ilyen hiánytalanul meg is őriz mindannyiunkat.

A másik forrásról az ige ilyeneket ír: 1Jn4,1-ben parancs van rá, hogy vizsgáljuk meg a lelkeket, mert nem minden lélek származik Istentől. 2Th2,15 táján olvashatunk minden ember ellenségeiről. Jn8,44-ben Jézus az őt kísértőket az ördög atyától valóknak nevezi, Jn10,25 táján a neki esőknek megmondja azért nem hisznek, mert nem az ő juhai közül valók. Nos értük a saját uruké a felelősség, hisz ő a forrásuk. 1Jn3,12-ben olvashatjuk hogy ki volt az első képviselőjük: Káin.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. szept. 02., vasárnap 20:05 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 19., vasárnap 12:51
Hozzászólások: 298
Kedves tulip!Súlyos ellentmondásokba keveredsz,amibe egyre jobban belegabalyodsz.
Azt írod,minden keresztény emberben Jézus él.Akkor mit kerestek még (itt)?
Ne haragudj,de keleti analógiával élve,egy megvilágosodott személy már nem olvasgatja Buddha tanításait (vagy bárkiét),és saját lénye által hirdeti az Igazságot,nem szavakkal.
Én nem vagyok hajlandó kompromisszumokra az Igazság keresésében.Ezért nem eszem meg azt a dumát,hogy az Igazság egy személy,és ezért nem ragaszkodom a névhez, a formához,legyen az bármennyire szent.Legyen az akár egy mantra.(Jézus neve mantraként értelmezhető?)
Mert minden koncepció,fogalom megakadályoz a Tisztánlátásban.
Az igazság megfoghatatlan,kimondhatatlan,megnevezhetetlen,értelmileg felfoghatatlan.
Különben az összes okos ember eljutna a Valóságig.
Akiben él Jézus,felette áll mindennek,övé minden "hatalom" (bár utálom ezt a szót,de ezt szoktátok használni).Na,tisztázzuk,Ezt az embert nevezed Te kereszténynek,vagy azokat,akik a kereszténység szimbólumrendszerét használva szeretnének eljutni az Igazság megismeréséhez,de egyelőre még csak törekednek rá,melyiket?
Én egyelőre csak az utóbbiból látok itt embereket,avagy azt állítod e magadról,hogy ismered az Igazságot?Pontosabban szólva,Éled e az igazságot?

Miért baj az,ha minden logikám elhagy,mikor Jézusról esik szó?Épp ez a cél,ha jól tudom,nem? :*:
Logikával nem lehet Őt befogadni.

Más:
Azt mondod,fogadjam el a bűnt,amiben élek.Teljességgel elfogadom.
Nézd,én nem hiszek az eredendő gonoszban,és második forrásokban.Én az EGY-ségben hiszek.EGY az Isten.A Bűn az Egy elvétése.A középpont elvétése.A kereszt (mint középpont szimbólum) elvétése.Már többektől megerősítést kaptam,hogy a bűn szó nem éppen szerencsés fordítás a Bibliában,a "célt téveszt" helyesebb volna.MIlyen célt téveszt?A középpontot,a kiterjedés nélküli pontot,Egységet, a Teremtés előtti állapotot,ahol nem jelenik meg a dualitás,amel jellemzője a Létnek.Az eredendő bűn az Egységből való kiszakadás, a duális világkép,Jó és Rossz szétválasztása.Jó és Rossz tudása előtt paradicsomi állapotok uralkodtak,nem volt bűn,mert Egység volt.A szétválasztással megszületett a kettősség,a két-ségbeesés,a célPONT elvétése,ezért élünk mi eredendő bűnben.Ezért számomra a "gonosz" az Egység szem elől tévesztése,a szétforgácsolás.Sátán a Szétforgácsoló.
A Szeretet pedig az az erő,ami összetart,Egységet képez,mély azonosulást eredményez.Mikor szeretsz valakit,egy vagy vele,EGY vagy vele.
Mert EGY AZ ISTEN.És mert a FELTÉTLEN SZERETET az Út.Ez a Szeretet Jézus.
Ez az én hitem.Ahogy én értelmezem a Bibliát.És ahogy azt az emberiség ősidők óta megjeleníti mitológiájában,tanításaiban (más szavakkal,jelképekkel).


De mivel ezzel most talán messzire mentem,továbbá belátom,az intellektuális vitáknak nincs sok értelme,én itt most be is fejezném egyelőre.Persze,ha kérdésed van,szívesen válaszolok.
És köszönöm az eddigi segítséget, az erős hited irígylésreméltó,kár hogy fanatizmusba csúszik át.

Szeretettel:
MM


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. szept. 03., hétfő 17:54 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
máriamagdolna írta:
Súlyos ellentmondásokba keveredsz,amibe egyre jobban belegabalyodsz.
Azt írod,minden keresztény emberben Jézus él. Akkor mit kerestek még (itt)?


Érdekes stílusod van. Mintha egy amerikai aki csak amerikai futballt látott beesne egy futball meccsre, s el kezdene okoskodni. A keresztyénség nem buddhizmus. A megtéréssel az ember keresztyéné lesz, de még egy időt a Földön tölt. Eközben Jézus formálja a Szentlélek által.

máriamagdolna írta:
Ne haragudj, de keleti analógiával élve, egy megvilágosodott személy már nem olvasgatja Buddha tanításait (vagy bárkiét), és saját lénye által hirdeti az Igazságot, nem szavakkal.


Buddha lénye nem hirdette az Igazságot, azt csak Jézus Krisztus hirdette, s most pedig ránk keresztyén cserépedényekre van bízva. Többek között ezért vagyunk még itt.

máriamagdolna írta:
Én nem vagyok hajlandó kompromisszumokra az Igazság keresésében.


Helyes, akkor Jézus előbb utóbb utat tör hozzád is, hiszen ő egyedül az Igazság, s természetesen kompromisszum nélküli, hisz ami nem ilyen az nem is Igazság.

máriamagdolna írta:
Ezért nem eszem meg azt a dumát, hogy az Igazság egy személy ,és ezért nem ragaszkodom a névhez, a formához, legyen az bármennyire szent. Legyen az akár egy mantra.(Jézus neve mantraként értelmezhető?)


Amíg Isten nem szembesít állapotoddal, addig Jézus számodra egy lesz a sok igazság megnevezés közül. Ha viszont igazi nehézségben leszel hívd segítségül az Úr Jézus Krisztust és megtartatol. Jézus neve nem mantra. Akivel nem ismertette meg magát az hiába ismételgeti a nevét. Akivel meg megismertette nem ismételgeti,

máriamagdolna írta:
Mert minden koncepció,fogalom megakadályoz a Tisztánlátásban.
máriamagdolna írta:

A örökölt erendő bűn akadályoz, semmi más.


máriamagdolna írta:
Az igazság megfoghatatlan,kimondhatatlan,megnevezhetetlen,értelmileg felfoghatatlan.


A megtérés egyik szava a metanoia, ami az értelem megfordulását jelenti. Jézus ellen ment, most Jézussal megy. S képessé lesz Isten dolgait felfogni.

máriamagdolna írta:
Különben az összes okos ember eljutna a Valóságig.


Nem jut el, de erre már adtam egy bibliai idézetet Pént. Aug. 31, 2007 6:40 pm hozzászólásomban igeverset ki is emeltem. Metanoia nélkül ugyanis az ember az okosságát arra használja, hogy megmagyarázza miért nem lett keresztyén. A nagy matematikus Bertrand Russell jó példa erre, megírta N. Whitehead-del a modern matematika alapművét, s közben arra tartott igen gyenge előadást, hogy ő miért nem lett keresztyén.


máriamagdolna írta:
Akiben él Jézus,felette áll mindennek,övé minden "hatalom" (bár utálom ezt a szót,de ezt szoktátok használni).Na,tisztázzuk,Ezt az embert nevezed Te kereszténynek,vagy azokat,akik a kereszténység szimbólumrendszerét használva szeretnének eljutni az Igazság megismeréséhez,de egyelőre még csak törekednek rá,melyiket?


A keresztyén szó a christianosz szóból ered, ami Krisztust követőt jelent. Vagyis az a keresztyén,a kire Isten már ráterhelte az állapotát és ő feltétel nélkül Jézusra bízta magát. Jézus valóban felette áll mindennek, de a hívő ember még várja teste megváltását, Isten a Szenmtlelke által vezeti el minden igazságra. A Szentlélek bennünk Jézusról tesz bizonyságot. Olvassunk róla a Bibliában, s a Szentlélek bizalmat ébreszt bennünk az olvasottak elfogadására. A keresztyénség szakmailag két részre oszlik. A harcoló egyházra, akik még itt a földön vagyunk, s a gyözedelmes egyházra, az azokra, akik már az Úrnál vannak. Az utóbbira hogy Jézus által az övéké minden hatalom mivel én még nem vagyok ott nem igen tudom meggondolni. s Földre visszaható hatalmuk biztosan nincs, vagyis nem létezik a szentek közbenjárása. A harcoló egyház felfogható úgy hogy növekszik az igazság megismerésében. Az Igazság megismerése akkor kezdőseik, amikor az embert a Szentlélek kezelésbe veszi, s a megtéréskor válik nyilvánvalóvá. Ez az amikor az ember veszi, feldolgozza és befogadja az örömhírt a Szentlélek bizonyságtétele mellett. A megtéréstől számít az ember keresztyénnek innentől az Igazság mind teljesebb megismerésére törekszik.

máriamagdolna írta:
Én egyelőre csak az utóbbiból látok itt embereket, avagy azt állítod e magadról, hogy ismered az Igazságot?Pontosabban szólva, Éled e az igazságot?


A testünk megváltásáig, ami vagy Jézus visszajövetelekor lesz, vagy halálunkkor, bűnre hajló testben élünk, s csak Isten kegyelme, hogy mennyi jó cselekedetet enged meg, azaz mennyire tudunk élni az igazságban. Ezt nevezi a Biblia Gal5,22-ben a Lélek gyümölcseinek. Magamról annyit állítok, hogy az Igazság megismerésében már túl vagyok a megtérésen. Számos kemény eledelnek nevezett tanítást is megismertem már. Isten tudja milyen tempóban akar formálni, én csak azt tudom hittel, hogy elvégzi e munkát amikorra kell.

máriamagdolna írta:
Miért baj az,ha minden logikám elhagy,mikor Jézusról esik szó?Épp ez a cél,ha jól tudom,nem? :*: Logikával nem lehet Őt befogadni.


Csak logikával lejet őt befogadni! Azaz értelmes észbeli döntéssel! Csak metanoia kell hozzá, ezért van az hogy okos embereknek e nélkül képtelenek rá, és teljesen logikátlanná válnak ha Jézus mint bűneinkért meghalt Megváltó előkerül, s erről kellene dönteniük.


máriamagdolna írta:
Más:
Azt mondod, fogadjam el a bűnt, amiben élek. Teljességgel elfogadom.


A bűn az, hogy az emberek nem hisznek Jézus Krisztusban. (A Szentlélek egyik feladata megfedni a világot bűn tekintetében, hogy nem hisznek Jézusban.) Elfogadod, hogy ez igaz rád, vagyis hogy nem hiszel Jézusban? (Írhattam volna pontot is a mondat végére, de szeretném, ha magad fogadnád el, hogy ha netán hiszel valamilyen Jézusban, annak lényegileg nincs köze a Biblia Jézuáshoz.)

máriamagdolna írta:
Nézd, én nem hiszek az eredendő gonoszban, és második forrásokban.

Jelenleg nem. Nem is ezért írtam le, hanem ha egyszer majd hiszel, s eléd kerül a gonosz eredetének kérdése, akkor tud hol keresd Ez28,12 és következő versekben.

máriamagdolna írta:
Én az EGY-ségben hiszek. EGY az Isten.


Ezt én is hiszem, bár már elégé terhelt állítás. Például az Egy Istenhez csak Egy Út vezet Jézus, de sokan egy csomó útról azt akarják hinni, hogy az Egy Istenhez vezet.

máriamagdolna írta:
A Bűn az Egy elvétése. A középpont elvétése.


Amíg az első ember pár nem vette magához a jogot, hogy megmondja mi a jó és mi a rossz, addig egy központi igazság volt. Így e két mondatod tulajdonképpen telitalálat. Sátán célja is az, hogy ő jobban tudja mint Isten mi a jó és mi a rossz. A bűnbe esett ember erősen manipulálható, így akárhogy erőlködik magától mindig csak olyan jó és gonosz meghatározásokat eszel ki, ami előbb utóbb válságba sodorja. Emberi társadalmi berendezkedés eddig mind így járt. Egyéni életünkben is tetten érhető, hogy megtérésünk előtt igen csak másfelé keresgéltünk. Hiába volt hívő nagyapám, keresztanyám időközben nagyapám elköltözése után megtért édesanyám, évek kellettek, míg hajlandó voltam a Bibliával foglalkozni. Igaz ekkor Isten már előkészítette a talajt, s tulajdonképpen ekkor már Jézussal úgy ismerkedhettem meg, hogy vagy Ő vagy már tényleg nincs értelme az igazság keresésének. Amit addig megnéztem ugyanis mind emberi volt, logikai hibákkal, így számomra értéktelenek. Isten megóvott attól, hogy olyan keresztyén felfogással találkozzam, hogy a logikát fel kell adni, reál beállítottságú lévén, ez biztos kiverte volna a biztosítékot. Ma már tudom, hogy van ilyen felfogás, de ma már tudom, hogy ez is egy a tévelygések közül.

máriamagdolna írta:
A kereszt (mint középpont szimbólum) elvétése.


Nem. Az önmagát igaznak tartó ember felfuvalkodása, hogy érte ugyan nem kellett, hogy Isten meghalljon, képes ő magáért helytállni. Isten képes az alázatot kimunkálni, ahogy Naámánnal, a tékozló fiúval, Pállal, Péterrel és sokunkkal megtette és teszi.

máriamagdolna írta:
Már többektől megerősítést kaptam,hogy a bűn szó nem éppen szerencsés fordítás a Bibliában,a "célt téveszt" helyesebb volna.


Ez egy következmény. A bűneset egyik következménye, hogy az ember immár nem Isten parancsát akarja megvalósítani, hanem keres sok kigondolást és aszerint jár. Az egyének szintjén ez sok célt tévesztett élet, míg magasabb szinten, sok célt tévesztett társadalom.

máriamagdolna írta:
Milyen célt téveszt? A középpontot, a kiterjedés nélküli pontot, Egységet, a Teremtés előtti állapotot, ahol nem jelenik meg a dualitás, amely jellemzője a Létnek.


Sokkal inkább az Isten által kitűzött célt. Helyette az ember maga körül forog, önmagát akarja „megvalósítani”. A teremtés magában foglalja az idő teremtését is, így teremtés előtti állapotról nem beszélhetünk. Ráadásul a teremtéshez magához is idő kell, míg Isten időtlenül van. Keresztyének közül ezen sokan eltűnődtek, például Augusztinuisz is a Vallomásokban. A modern fizika mely kimondta hogy az elemi részecskét teljes világvonalai azok amik eleve adottak, egy keresztyén számára egy újabb lökést adhat a megértésben. Metanoia nélkül azonban itt is biztos a tévútra siklás.


máriamagdolna írta:
Az eredendő bűn az Egységből való kiszakadás, a duális világkép,Jó és Rossz szétválasztása.


Nem. A szétválasztást Isten ekkora már rég elvégezte. Van némi gyanúm rá, hogy a világosság és a sötétség szétválasztása ezt jelképezi, de enélkül is világos a dolog, hisz Sátán már készen állt megkísérteni az embert. Az eredendő bűn sokkal inkább a jó és a gonosz egyedi szétválasztásának a joga, hogy majd én jobban tudom mi a jó és mi a rossz, Isten csak ne szóljon bele. Közkézen kering az a hoaxszerű levél, amiben egy amerikai panaszkodik, hogy mi minden nem történik az iskolában Istent okolva, mire „Isten” válasza, hogy ki van tiltva az iskolákból. Tanulságos, hogy az ember maga akarja megmondani mi a jó és mi a rossz, s amikor nem jön be, akkor Istent okolja érte.

máriamagdolna írta:
Jó és Rossz tudása előtt paradicsomi állapotok uralkodtak, nem volt bűn, mert Egység volt.


A kígyó már jelen volt. Igazán paradicsomi állapotok majd a halálunk után lesz, mert ott már nem lesz kísértő. Az ember története szerintem része Sátán és csatlósainak a mennyből való kizárásának, mégpedig úgy hogy magukat rekesztik ki onnan. Kaptak egy esélyt a Földön, s lám ez lett belőle. Az utolsó húzásuk Armageddon lesz. Amikor Jézust megölték, Jézus feltámadt fel ment a mennybe, s Sátánnak és seregeinek nem volt többé maradásuk. Kivettettek a levegőégbe. Erre írja az ige, hogy nem test ér vér ellen van nekünk tusakodásunk, hanem fejedelemségek ellen, a hatalmasságok ellen, az élet sötétségének világbírói ellen, a gonoszság lelkei ellen, melyek a magasságban vannak.(Ef6,12) Ez is egy jó példa rá, hogy a Biblia valójában igen logikusan tárja elénk a valóságot, csak éppen metanoia kell hozzá, hogy ehhez mérhető logikánk legyen, s ne tévedjünk el valahol.

máriamagdolna írta:
A szétválasztással megszületett a kettősség,a kétségbeesés, a célPONT elvétése, ezért élünk mi eredendő bűnben. Ezért számomra a "gonosz" az Egység szem elől tévesztése,a szétforgácsolás. Sátán a Szétforgácsoló.


A kettéválasztás Sátán lázadásával megtörtént. Az Ördög célja éppen az, hogy olyan kuszaságot teremtsen, hogy a szétválasztás lehetetlennek tűnjön. Isten népet gyűjt magának. jó cselekedetekre igyekezőt demonstrálandó a szétválasztás lehetséges, sőt sikeres voltát. Sátán azt hitte sikeres egészen a keresztig. Ott Jézust megölte, de mivel nem volt felette hatalma, így kénytelen volt elengedni, s innentől Jézusnak szabad az út, hogy az övéit összegyűjtse. Vagyis a szétválasztás megtörténik. Sátán konkolyt vetett a búza közé, de Isten megvárta a gyümölcs termést, s ekkor adott parancsot a konkoly kitépésére és tűzre vetésére. A szétválaszthatatlanság terve meghiúsult. Sátán mehet majd a neki és angyalainak eleve elkészített helyre.

máriamagdolna írta:
A Szeretet pedig az az erő, ami összetart, Egységet képez, mély azonosulást eredményez. Mikor szeretsz valakit, egy vagy vele, EGY vagy vele.


Isten a Szeretet vagyis megint csak személy, s való igaz, hogy összetart.

máriamagdolna írta:
Mert EGY AZ ISTEN. És mert a FELTÉTLEN SZERETET az Út. Ez a Szeretet Jézus. Ez az én hitem. Ahogy én értelmezem a Bibliát. És ahogy azt az emberiség ősidők óta megjeleníti mitológiájában,tanításaiban (más szavakkal,jelképekkel).


1Kor13 valóban Jézusról szól, mint Szeretetről. Jn14,6-ban Jézus magát az Útnak is nevezi (az Élet és az Igazság/a Valóság mellett). Ám ez mit sem ér, ha valakinek Jézus még nem a személyes szabadítója, erről is szól 1Kor13,1-2 mert az ilyen emberben nincs benne Jézus, az igazi Szeretet. Ebben több keresztyénség az emberiség ősidők óta alakított mitológiáinál.

máriamagdolna írta:
De mivel ezzel most talán messzire mentem, továbbá belátom, az intellektuális vitáknak nincs sok értelme, én itt most be is fejezném egyelőre. Persze, ha kérdésed van, szívesen válaszolok.
És köszönöm az eddigi segítséget, az erős hited irigylésre méltó, kár hogy fanatizmusba csúszik át.


Én nem élem meg fanatikusnak, de nem lep meg, hogy kívülről annak látszik. A fanatikus mögött valahol ott rejlik a logikátlansága ellenére való vakon követés. Metanoia kell, hogy valaki a keresztyénséget ne lássa logikátlannak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. szept. 03., hétfő 18:14 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 04., szerda 16:49
Hozzászólások: 1317
Kedves Tulip

Azt írod,hogy logikával lehet Jézust megismerni.
Ha ez valóban igaz akkor az ember aki a logikáját használja miközben érvel,képeslenne
Istent megismerni.

De tévedsz az ember nem képes Istent a saját erejéből,logikája segitségével megismerni.

Mert Isten nem irányitható,Isten annyit mutat meg magából amennyit akar,és a hangsúly azon van,hogy Ő akarja és nem az aki megismerni akarja.

Ez a mostani kijelentésed is azon a téveszmén alapszik amit még a legelején amikor idejöttél
kifejtettél,hogy az ember az értelme,"logikája"álltal képes megismerni Istent.

Erre mondtam,hogy Te nem Istenben bízól hanem saját értelmi képességeidben.

Ez pedig szerintem továbbra is csak az üvegkalitkában levő tudos hite,és nem több.

Ha igazad lenne és azé lenne Isten titka aki fut érte aki erővel akarja megszerezni azt,az csak felfuvalkodásra addna okot.

Ezért Isten titkai kizárólag kegyelemből ismerhetők meg,hogy senki se kérkedjen azokkal.

Szeretettel Gabriel


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. szept. 03., hétfő 18:50 
Isten nem akarja az ember értelmét elvenni, hogy megismerhesse Őt!
Szeresd az Isten teljes értelemmel. Ez is benne van a törvényben!

Az Úr Jézus annyira az értelemhez szólt, hogy egészen egyszerű emberi élet példákkal szemléltette Isten Országát.

A kegyelem az, hogy Isten - akinek a bölcsessége és tudása össze nem mérhető senki emberével - emberi formában és emberi szóval érkezett az emberhez.
A kegyelem az, hogy az Isten emberré lett, hogy az ember megérthesse Őt! Értelmével megismerhessen belőle annyit, hogy ÉLETE legyen.

Az Ige ismerete kegyelem, hiszen Istennek nem volt nélkülözhetetlenül fontos, hogy az emberhez eljöjjön és Igéje testé legyen Krisztusban!
Az ember nélkül is TELJES!

Az értelmetek megújulásával térjetek Hozzá!

A kegyelem az, hogy tudom, ISTEN JÓSÁGA az, hogy érthetem az Igéjét, hogy számomra a Biblia Igéje Isten szava lehet!
Minden kegyelemből van, az is, hogy Istent a kijelentése alapján értelmemmel megismerhettem!

Dicsőség Neki!


Vissza a tetejére
  
 

HozzászólásElküldve: 2007. szept. 03., hétfő 19:05 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 04., szerda 16:49
Hozzászólások: 1317
Az emberi értelem két részből áll,áll egy racionális részből ami az ember akaratlagos
működése álltal irányított és áll egy intuitiv részből amely az emberi akarattól függetlenül is müködik,ezt a csatornát használja Isten is pld. prófétáknak küldött üzenet során.

természetessen az értelemnek mind a racionális mind az intuitiv része hasznos az ember számára,de elsődlegessen a hívő az intuitív csatornán keresztül hallja meg Isten hangját és nem a racionális értelmén keresztül logikáztatja ki,hogy mit is akar mondani neki Isten.

Így bővebben talán már érthetöbb az előző írásom és nem ad okot olyan téves gondolattársításra,hogy az emberi értelem
haszontalan az ember számára .

Természetessen az ember úgy lett teremtvel ,hogy az, Isten céljainak a legjobban megfeleljen így az emberi értelem is hasznos mind az ember mind Isten számára.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. szept. 03., hétfő 21:51 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 19., vasárnap 12:51
Hozzászólások: 298
tulip,hálásan köszönöm a válaszaidat,emésztem őket.

én nem éreztem,hogy a stílusom olyan volna,amilyennek írtad,vszinű,csak fáradt voltam,és nem értem rá szépen fogalmazgatni,de ha bántott benne valami,akkor bocs.

azt hiszem,abban sosem fogunk egyetértésre jutni,hogy a Jézus szó csak egy név,amit jelent,ami mögötte van,AZ számít igazán.Gondolom abban sem értesz egyet,hogy a Bibliában sem egységes a Jézusról alkotott kép,mert többen írták,fordították a Bibliát (mégha Isten diktálta is le).Azt is elképzelhetőnek tartom,hogy a szent iratokban (Biblia és amit még "kifelejtettek" belőle) elénk tárt Jézus-kép nem felel meg teljes mértékben a történelmi Jézus valódi alakjának.
Azt hiszem,abban sem fogunk egyetérteni,hogy az Igazságnak több neve is lehet.Az igazi nevét pedig nem tudjuk kimondani.
Meg még egy sor dologban nem értünk egyet,de mindezekkel együtt,úgy látom,vannak párhuzamok az elképzeléseinkben,és számomra nagyon hasznos volt amiket,és ahogyan írtál.Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. szept. 13., csütörtök 20:55 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
máriamagdolna írta:
tulip,hálásan köszönöm a válaszaidat,emésztem őket.

én nem éreztem,hogy a stílusom olyan volna,amilyennek írtad,vszinű,csak fáradt voltam,és nem értem rá szépen fogalmazgatni,de ha bántott benne valami,akkor bocs.

azt hiszem,abban sosem fogunk egyetértésre jutni,hogy a Jézus szó csak egy név,amit jelent,ami mögötte van,AZ számít igazán.Gondolom abban sem értesz egyet,hogy a Bibliában sem egységes a Jézusról alkotott kép,mert többen írták,fordították a Bibliát (mégha Isten diktálta is le).Azt is elképzelhetőnek tartom,hogy a szent iratokban (Biblia és amit még "kifelejtettek" belőle) elénk tárt Jézus-kép nem felel meg teljes mértékben a történelmi Jézus valódi alakjának.
Azt hiszem,abban sem fogunk egyetérteni,hogy az Igazságnak több neve is lehet.Az igazi nevét pedig nem tudjuk kimondani.
Meg még egy sor dologban nem értünk egyet,de mindezekkel együtt,úgy látom,vannak párhuzamok az elképzeléseinkben,és számomra nagyon hasznos volt amiket,és ahogyan írtál.Köszönöm.


Ezt tényleg amennyire tudtuk kimerítettük. Lehetne még rágódni egy-egy ponton, de szerintem is jobb az emésztés. Ám lassan gyűlnek az információk, ahogy irkálsz a többi rovatba. Így most egy elemet áthoztam ide a Természetgyógyászat alól, hogy ott ne terheljük ezzel a témát. (Mást is lehet, hogy majd áthozok, ahogy időm engedi.)

Az alábbi rész elég „filozofikus” lesz, így aki ezt „még” nem bírja hagyja ki.

Vallás vagy filozófia?

A vallás szó nevében hordozza a lényegét. Az ember megvallja világnézetét. Azután, hogy e világnézetet vallásnak, filozófiának vagy másnak nevezi e szempontból lényegtelen.

Mi fontos a filozófiának? Nigel Warburton: Bevezetés a filozófiában című könyve 7 fejezetre oszlik: Isten. Helyes és helytelen. Politika. Külvilág. Tudományos megismerés. Tudat. Művészet, Így kiindulhatunk abból, hogy a filozófia számára ezek fontos dolgok. Ezt csak azért írtam, hogy látszódjon minimum hatalmas az átfedés.

Hogy a tao nem volna vallás? Nézzünk egy taoista verset (prózát) Tao Te King; At Út és Erény könyvéből. Versként Kepes János, prozaként Tőkei Ferenc fordította. Forrás: Raymond Smullyan: A tao hallgat.

Versként:

Volt valami homályos, elmosódott
Mielőtt ég és föld keletkezett
Milyen homályos! Milyen elmosódott!
Mégis formák rejlenek benne
Milyen halovány! Milyen zavaros!
Nyugodt, mégis örökké tevékeny
Semmit nem tesz, mégis minden általa lesz
Alkotásaira nem tart igényt
Szeret és táplál minden dolgot,
De nem uralkodik felettük
Nem tudom a nevét
Én Taónak nevezem.


Prózaként:

Van egy dolog (wu), mely a káoszban (hun) is teljes volt, s mely még az ég és a föld előtt született. Ó milyen hangtalan, milyen üres! Magában áll szilárdan és nem változik, mindenüvé eljut, és nem fenyegeti veszély. Méltán tartják őt az égalatti anyjának. Nem tudom a valódi nevét (ming), kisebbik nevén szólítva (ce) nevezem taónak.


Augusztinuszhoz közeli változata lehetett volna (Vallomások című könyve hatására):
A világ porának kezdete kaotikus volt, erre utal a Föld pedig kietelen és puszta vala mondat. Kaotikus és örvénylő volt a világ pora, azaz valójában nem csak a Föld anyagáról van itt szó, de a látható világ minden anyagáról.
Isten ebbe kiáltotta be a szavait – na nem időben, csak mi időben tudjuk csak előadni – s lett meg az ég és Föld.
Milyen homályos! Milyen elmosódott! Milyen hangtalan, milyen üres. Augusztinusz szerint a látható világ teremtése egy kaotikus örvénylő ősanyaggal kezdődött. (Ahol a „kezdődött” már nem igazán jó szó, mert időről már nem lehet beszélni „ekkor”.)
Formák rejlenek benne. S formált az Isten... Megint csak időben leírva, de időtlenül nézve: Formák rejlenek benne.
Nyugost, mégis örökké tevékeny. Ez megint csak időtlen és időbeli egy mondatban, s ez okozza a látszat ellenmondást. Isten nyugodt, mert benne minden időtlenül van, ahogy magát nevezi is Vagyok. (Vagyok, aki Vagyok.) Ugyanakkor tényleg örökké tevékeny, hisz idő alatt tekintve a dolgokat, mi éppen megéljük, hogy mi történik Istenben. (Ez persze jól kell érteni, nem Istennel! Hanem Istenben, akiben ezen anyagi világ is fennáll.)
Semmit nem tesz, mégis minden általa lesz. Valóban-. Isten van, így semmit se tesz. Mégis minden általa lesz, mert időben csak az fog előkerülni, ami az időtlen Istenben „már” „ott” van.
Alkotásaira nem tart igényt. Ez a mondat kilóg az eddigiek közül. Ez jelzi, hogy a tao már egy olyan ember (csoport) szellemi terméke, akik elfelejtették, hogy Isten az alkotójuk, s igen is igényt tart rájuk. [Jelen fórum esetében szerintem ez egy lényeges pont. Isten szerintünk keresztyének szerint személyes, s igényt tart ránk, s mi az Ő alkotásai vagyunk.]
Szeret és táplál minden dolgot, Ez csak részben igaz. felhozza napját jóra és gonoszra. Ezt a keresztyénség általános kegyelemnek nevezi. Célja: Alapvető élhetőség biztosítása. Ez azonban csak az anyagi rész. Anyagi szeretettel. A keresztyénség ismeri a speciális kegyelem fogalmát is. Ez az amikor valakinek Isten átformálja a gondolkodását, (metanoia), s elkezd keresztyén gondolatmenettel gondolkodni, kezdi érteni Isten lelkének dolgait. Az isteni szeretet, az agapé csak itt van jelen.
De nem uralkodik felettük. Ez valahogy deistának hangzik. A mű megy, az alkotó pihen. Keresztyénként hisszük, hogy Jézus Krisztus Úr, aki a mennyben már láthatóan, itt a Földön még csak hittel felfoghatóan uralkodik. Érdekles, hogy Isten személytelenné tétele s alkotásaival való nem törődése itt már odavezet, hogy az időtlen nézőpont el is illant. Istenben ekkor is benne van a jövő, de mivel ő nem törődik vele, így ez esetben az időtlen nézőpont semmi újat nem hoz. Bezzeg, ha Isten személyes, s törődik is az alkotásaival. Ekkor az időtlen nézőpont nem kevesebbet üzen, mint hogy ez a törődés Istenben időtlenül „már” megvalósulva van jelen. Ezért van az, hogy a hívők megszentelődéséről Isten befejezett tényként beszél, miközben időben még messze nem valósult meg. Teheti, mert Istenben időtlen nézőpontból ott van. S így tényleg nincs ami ellen tegyen, hogy ne valósulna meg. Ha ugyanis nem valósulna meg, Istenben olyan lenne, ami nincs benne. Ami ellenmondás lenne.
Nem tudom a nevét. Ez is a személyes Isten elfeledésére utal.
Én taónak nevezem. Íme az ember aki maga mondja meg mi a jó és mi a rossz. Elvetette a személyes Istent s helyette valami homályosat, elmosódottat választott egy személytelen valamit, ami nem törődik alkotásaival.

Remélem világos ezek után, hogy a taónak igen is sok köze van a valláshoz. Hasonlóan szerintem a többi világnézet is mely magát filozófiának akarná nevezni, de tagadná a vallás voltát, ilyen cipőben jár, vagyis fellelhető benne, hogy az ember akarja megmondani mi a jó és mi a rossz, például a világmagyarázat terén is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. szept. 14., péntek 10:29 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 19., vasárnap 12:51
Hozzászólások: 298
Kedves Tulip!

Nagyon hasznos,amiket írtál és bemásoltál ide,különösen tetszik az összevetés a Bibliában írottakkal és Lao ce elképzeléseivel. A következtetése(i)ddel már nem értek egyet, pl. azzal sem,hogy az ember mondaná meg,mi a jó és mi a rossz.

Nem szeretném hosszúra nyújtani a mondandómat,mert nem látom különösebben fontosnak azt megállapítani,hogy a taoizmus vallás e vagy sem (a term.gyógy. topikban is csak egy félmondatban ejtettem el ezt a megjegyzésemet).
Azt gondolom,a vallás szónak igen sok definíciója létezik.Én magam nem tekintek vallásnak olyan világmagyarázatokat,amelykben megmondják mi a jó és mi a rossz. Szerintem ezt poitikai rendszerek is megmondják olykor,mégsem minősülnek vallásnak az én szememben.Viszonylag elfogadhatóank tartom a wikipédiában írottakat arról,hogy mi a vallás,be is másolom ide:


"A vallás az egyéni hitből közösségi szintre emelt, szervezett hit az emberfeletti, az emberi életet meghatározó hatalmakban.
Tágabb értelemben egy vallás a hitelvek és a vallásgyakorlatok összefüggő rendszere, ami általában megkísérel magyarázatot adni a létező dolgok és az emberek létrejöttére, létére, létezésük céljára, legalábbis ez a vallások képe önmagukról. A vallás iránt kritikus nézetek szerint a vallások e tekintetben inkább a magyarázat pótszerei, mint magyarázatok, és a vallások összetartó ereje szociológiai és pszichológiai, nem pedig episztemológiai. Vallásosnak nevezzük az embert, aki a vallás tanait igazságként, valóságként elfogadja. (Ortodoxnak nevezzük azokat a vallásos személyeket vagy csoportokat, akik az adott vallás tanait a lehető legpontosabban, legszigorúbban vagy legősibb válfajában követik. Kivétel az ortodox kereszténység, amelyik a kereszténység keleti ágának elnevezése, és bár magukat a kereszténység eredetibb ágának tekintik, ezt a nyugati kereszténység természetesen nem fogadja el.) Egy adott vallás amikor intézményesül, akkor legalább egy, de jellemző esetekben több egyház is keletkezik belőle. Élő vallásoknak nevezzük azokat a vallásokat, amelyeknek ma is működő egyházai vannak, illetve emberek gyakorolják a szertartásait és ápolják a tanait. Nagyon sok vallásnak megszűntek az intézményei, illetve már gyakorló hívei sincsenek. Ezen vallásokat sokszor már nem is vallásoknak, hanem mítoszoknak, hiedelmeknek nevezzük. Gondolhatunk itt az emberiség kialakulása körüli ősi hiedelmekre, Mezopotámia, Egyiptom, görögök, rómaiak, nomád népek, maják, aztékok, inkák vallásaira."

"A vallásokban megfigyelhetünk általánosságban szinte mindig előforduló jelenségeket. Igaz ezekre az is, hogy megnevezésük gyakran eltér, de funkciójuk azonos. Az alábbi példákban ezeknek a keresztény és muszlim megnevezését is feltüntetjük.

Szinte mindig megjelenik a vallásosság lokális központját biztosító helyszín, amit az intézményesített vallás és a hívők biztosítanak. Ezt nevezik templomnak vagy mecsetnek.

Megfigyelhetők vallási vezetők, akik az egész intézményt, vagy csupán az alárendelt hívők közösségét irányítják, az egyházi eseményeket vezénylik. Őket papoknak nevezik.

Ezentúl a modernebb vallásoknál egyértelműen feltűnik egy olyan írás, mely az adott vallás alaptételeit, hitét rögzíti. Igaz ezekre az is, hogy a vallás létrejöttének idejére teszik az elkészűltüket, és változtatásuk nem, vagy csak igen kivételes esetekben lehetséges. Ezt általánosságban csak szentírásnak szoktuk nevezni, a kereszténység Bibliának, az iszlám Koránnak nevezi."

Vastaggal emeltem ki azokat a pontokat,melyek szerintem nem jellemzőek a taoizmusra, ezért tekintem én inkább filozófiai rendszernek,semmint vallásnak.
A vallásgyakorlás témakörhöz hozzáfűzném,hogy bár beszélhetünk taoista vallásgyakorlatról,nincs sok értelme,mivel alapvetően nem nagyon tér el a korábban már meggyökeresdett természetvallások rituáléitól.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Állami támogatás???
HozzászólásElküldve: 2007. szept. 15., szombat 20:18 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Álljunk meg egy szóra. Állami támogatás a református gyülekezetek nem kapnak. Minden anyagi költséget a lelkész fizetésével és annak közterheivel bezárólag a gyülekezetnek kell bevételeznie (egyházfenntartói járulék, perselypénz, célzott és cél megjelölése nélküli adományok). Van ahol ez nem megy. Ott missziós lelkész tevékenykedik, s az egyház központilag ad neki fizetést. Az anyagilag önálló gyülekezetek pénzeik egy részét még be is fizetik a „közösbe”.

Az államtól kapott pénz egyrészt normativák formájában érkezik (iskolák, kórházak). Másik része kiváltja az elkobzott, de még vissza nem adott ingó és ingatlan vagyont, Sokat lendítene a dolgon, ha ezt rendeznék, magyarul az állam kivásárolná belőle magát, s onnantól tényleg már csak a normatívákat adná, s nem lenne ez a „kényszerbérlet.” Erre a jelen tendenciát ismerve egy hamar nem lesz pénze az országnak, hisz most éppen végkiárusítás van.

Ezenfelül tudtommal az EVT tagság külföldi pénzeket jelent, de az a gyülekezetekhez nem jut le.

A hitoktatói pénz, amit akkor kapott egy gyülekezet, ha a hitoktatás ott folyt és nem az iskolában, mert így volt megoldható, elvonták a gyülekezetektől. Pedig ez amúgy az oktatási normatíva része.

Van némi pályázatható egyház központi pénz évente autókra, felújításokra.

Ez az egyik oldal. Szerintem ez vállalható.

A másik oldal, hogy a névleges tagság döntő része valóban szinte semmilyen formában nem veszi ki a részét a terhekből. Egyházfenntartói járulék minimális összegének befizetésével „letudja” a kötelességét. Persze az se lenne jó, ha a nagy anyagi bevételünk lenne, ám az igeszerű felhasználás helyett kormány propagandát terjesztő TV-re költenénk el. Ahogy az se, hogy igazából fenntarthatatlan méretű templomokat finanszírozunk, mert az a néhány fő aki látogatja már képtelen azt fenntartani. S az se jó, ha az elméjében megháborodott hívő, aki nem tudta abbahagyni a földön fetrengést és/vagy a „szent” nevetést és/vagy az állati nyelveken szólást (torontói átok), közpénzből kerül gyógyításra és nem az a felekezet fizeti, aki előidézte. Az állami támogatás mint ebből is látható elégé keresztfinanszírozó, hisz mindenki tudna mondani olyan állami kiadást, amire szerinte az ő adójából nem „illik” költeni. Összefüggésekben persze lehet, hogy ha „arra” nem költenének, akkor a következménye sokkal „költségesebb” lenne.

Ez a másik oldal. Ez része az egyház látható állapotának, s ez már nem vállalható, ezért lenen szükség összefogásra a hívők részéről az egyházon belül. Erre adott javaslatot Dr. Sípos Álmos református lelkész: Válságban van-e az egyház című előadásában. (2006 .09.10.) http://www.nezzjezusra.hu/hasznos/valsagbanvan.htm

Ami engem illet egyetértek azzal, hogy kár azért sírni, amit elvettek. Legyen egy példa Zsid11. Vagy ami előtte van, például:
Zsid10,34 Mert a foglyokkal is együtt szenvedtetek, és vagyonotok elrablását örömmel fogadtátok, tudván, hogy néktek jobb és maradandó vagyonotok van a mennyekben.

Valahogy a modern eszközök felhasználásával kellene valami újat felépíteni, nem törődve túl sokat a láthatóan hitetlen többséggel egyházon belül se. Még a vitát is igen meddőnek tartom. Igei érveket Szentlélek nélküli emberek meggyőzésére? Evangelizálni kellene inkább őket. Ugyanez igaz, amikor például a katolikus egyház tanai ellen lépünk fel. Meg kell tenni, hogy ne tagadhassák, hogy szóltak nekik, de megértést nem várhatunk. Hisz Isten lelkének dolgáról van szó, amit csak az érthet, akiben ott munkál Isten lelke. Több energiát kellene hát fordítanunk Isten lelkének dolgaira, s nem elmerülni a világ vitáiban, legyen az akár az „egyház finanszírozás”. Az igaz egyházat ugyanis Jézus Krisztus finanszírozza. Az ilyen lelkületű gyülekezetekben mindig épen elég adomány gyűlik össze a tényleges feladatokra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. szept. 16., vasárnap 17:44 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
máriamagdolna írta:
Kedves Tulip!

Nagyon hasznos,amiket írtál és bemásoltál ide, különösen tetszik az összevetés a Bibliában írottakkal és Lao ce elképzeléseivel. A következtetése(i)ddel már nem értek egyet, pl. azzal sem,hogy az ember mondaná meg,mi a jó és mi a rossz.


Mivel nincs két azonos véleményen levő ember, így mégis csak az emberek akarják megmondani mi a jó és a rossz. Az igaz, hogy ezek közül csak kevésnek jut osztályrészül, hogy nagy hatást gyakoroljanak az emberiségre, ezeket nevezhetjük nagy filozófusoknak, vallásalapítóknak, híres tudósoknak. A nagy filozófusok általában etikával is próbálkoztak. Persze erre lehet mondani, hogy nem ők találták ki mi a jó és mi a rossz, ők csak felismerték. Ám ez mindenképpen eltéréseket mutat a Biblia szerint igazságtól, s ebben az értelemben mégis csak emberi termék.

máriamagdolna írta:
Nem szeretném hosszúra nyújtani a mondandómat, mert nem látom különösebben fontosnak azt megállapítani, hogy a taoizmus vallás e vagy sem (a term.gyógy. topikban is csak egy félmondatban ejtettem el ezt a megjegyzésemet).


-

máriamagdolna írta:
Azt gondolom,a vallás szónak igen sok definíciója létezik. Én magam nem tekintek vallásnak olyan világmagyarázatokat, amelyekben megmondják mi a jó és mi a rossz. Szerintem ezt politikai rendszerek is megmondják olykor, mégsem minősülnek vallásnak az én szememben. Viszonylag elfogadhatónak tartom a wikipédiában írottakat arról,hogy mi a vallás,be is másolom ide:


A politika is a világszemlélet következménye (legyen annak bármely vallás, vagy filozófia az alapja.

máriamagdolna írta:
"A vallás az egyéni hitből közösségi szintre emelt, szervezett hit az emberfeletti, az emberi életet meghatározó hatalmakban."


Eszerint az ateizmus is vallás, hiszen közösségi hit a halálban, ami ember feletti és életet meghatározó hatalom. S lehetne további emberfeletti, emberi életet meghatározó hatalmakat sorolni, amiben közösségi hiten vannak.

máriamagdolna írta:
"Tágabb értelemben egy vallás a hitelvek és a vallásgyakorlatok összefüggő rendszere, ami általában megkísérel magyarázatot adni a létező dolgok és az emberek létrejöttére, létére, létezésük céljára, legalábbis ez a vallások képe önmagukról. A vallás iránt kritikus nézetek szerint a vallások e tekintetben inkább a magyarázat pótszerei, mint magyarázatok, és a vallások összetartó ereje szociológiai és pszichológiai, nem pedig episztemológiai. Vallásosnak nevezzük az embert, aki a vallás tanait igazságként, valóságként elfogadja. (Ortodoxnak nevezzük azokat a vallásos személyeket vagy csoportokat, akik az adott vallás tanait a lehető legpontosabban, legszigorúbban vagy legősibb válfajában követik. Kivétel az ortodox kereszténység, amelyik a kereszténység keleti ágának elnevezése, és bár magukat a kereszténység eredetibb ágának tekintik, ezt a nyugati kereszténység természetesen nem fogadja el.) Egy adott vallás amikor intézményesül, akkor legalább egy, de jellemző esetekben több egyház is keletkezik belőle. Élő vallásoknak nevezzük azokat a vallásokat, amelyeknek ma is működő egyházai vannak, illetve emberek gyakorolják a szertartásait és ápolják a tanait. Nagyon sok vallásnak megszűntek az intézményei, illetve már gyakorló hívei sincsenek. Ezen vallásokat sokszor már nem is vallásoknak, hanem mítoszoknak, hiedelmeknek nevezzük. Gondolhatunk itt az emberiség kialakulása körüli ősi hiedelmekre, Mezopotámia, Egyiptom, görögök, rómaiak, nomád népek, maják, aztékok, inkák vallásaira."


Az evolúcióelméletre a fentiek igen jól ráillenek: http://www.sciencemag.org/cgi/reprint/299/5612/1523.pdf

máriamagdolna írta:
"A vallásokban megfigyelhetünk általánosságban szinte mindig előforduló jelenségeket. Igaz ezekre az is, hogy megnevezésük gyakran eltér, de funkciójuk azonos. Az alábbi példákban ezeknek a keresztény és muszlim megnevezését is feltüntetjük."


-

máriamagdolna írta:
"Szinte mindig megjelenik a vallásosság lokális központját biztosító helyszín, amit az intézményesített vallás és a hívők biztosítanak. Ezt nevezik templomnak vagy mecsetnek."


Vagy éppen Nemzeti Törteneti Múzeumnak, az iménti pdf állományban.

máriamagdolna írta:
Megfigyelhetők vallási vezetők, akik az egész intézményt, vagy csupán az alárendelt hívők közösségét irányítják, az egyházi eseményeket vezénylik. Őket papoknak nevezik.


Thomas Huxley-val kezdve az evolúciónak is megjelent a maga papsága.

máriamagdolna írta:
Ezentúl a modernebb vallásoknál egyértelműen feltűnik egy olyan írás, mely az adott vallás alaptételeit, hitét rögzíti. Igaz ezekre az is, hogy a vallás létrejöttének idejére teszik az elkészűltüket, és változtatásuk nem, vagy csak igen kivételes esetekben lehetséges. Ezt általánosságban csak szentírásnak szoktuk nevezni, a kereszténység Bibliának, az iszlám Koránnak nevezi."


Charles Darwin: A fajok eredete

máriamagdolna írta:
Vastaggal emeltem ki azokat a pontokat,melyek szerintem nem jellemzőek a taoizmusra, ezért tekintem én inkább filozófiai rendszernek, semmint vallásnak.
A vallásgyakorlás témakörhöz hozzáfűzném,hogy bár beszélhetünk taoista vallásgyakorlatról, nincs sok értelme, mivel alapvetően nem nagyon tér el a korábban már meggyökeresedett természetvallások rituáléitól.


Lokalitást biztosító helyszín, szentírás, hitelvek és vallás gyakorlatok összefüggő rendszere, szervezett hit.
Nos mi keresztyének úgy tartjuk, hogy a templomot mi alkotjuk. Ilyen szempontból a taoisták is maguk alkotják a taoisták közösségét. Ahogy a keresztyénség, úgy a taoizmus is emberről terjed emberre, így a szervezettséget is megvalósulni látom. A taoista mesterek is gondolom valamilyen elv szerint oktatnak, amit szerintem nevezhetünk hitelveknek. Az, hogy nincs szentírás, az a definícióban csak a modern jelző ellen hatékony. Bár nem igen érthető, mert a judeo-keresztyénség szent iratai folyamatosan keletkeztek, így ez alapján szinte mindig is modernnek számított. Marad a vallás gyakorlatok. A keresztyénség ebben is igen sokszínű, s valójában a keresztség és az úrvacsora sákramentumai ami igazán jellemzőek rá. Minden egyéb liturgikus elem az igehirdetés, tanítás köré épül. Tanítás viszont a taoizmusban is van.
A taosisták gondolom nem gyűlnek össze, nem misszionálnak, s nem is hirdetik, hogy ők taoisták, úgyis látja aki megfigyeli őket. Ha ezek így vannak, akkor ezek szerintem jobban rá mutatnak a különbségekre.

Más téma. Láttam, hoyg ellentmondónak láttad a következőt: Az okkult természetgyógyászat elvetése, mert tudományosan nem igazolt, Isten elfogadása, holott természettudományosan szintén nem igazolt.

Feloldás: Az okkult természetgyógyászat igényt tart arra, hogy természettudományosnak látszódjon. Ám ezt eddig semmivel se igazolta. (Dr. Erdélyi Judit: Az okkultizmus - Tudomány vagy vallás?) Ezért lehet elvetni természettudományos alátámasztás hiányában. Isten ellenben soha sem tartott igényt természettudományos igazolásra. Révén a természettudomány még az immanensnek (teremtett látható és láthatatlan világok) is csak a mérhető/látható részével foglalkozik, Isten meg egyenesen transzcendens (vagyis teremtő, de nem teremtett). Ezen felül a keresztyén hitben erős érv, hogy hiszünk a fellázadt angyalokban, akiket démonok néven ismerünk, akik Sátánt szolgálják. S hiszünk benne hogy nincs fehér és fekete mágia. A fehér mágia nem más mint beetető csalétek. megtérésem előtt lényeges a témától elfordító lépes volt, amikor szembe találtam magam azzal, hogy a mágiában hívők is vitáznak azon, hogy van-e fehér mágia vagy sem. Nem kevés olyan dolog van, ahol az ember látszólag segítő lényekkel kerülhet kapcsolatba. Már az ősi vallásokban voltak „védőszentek” különböző helyeknek, tevékenységeknek, stb. Az agykontroll is arra biztat, hogy végy magadhoz két segítőt, akik súgnak neked. Freud és Jung is beszámolnak az ilyen segítőikről. Mivel az agykontroll magát igyekszik e világinak feltüntetni, ezért a segítőket képzeletbelieknek mondják. A baj ott van, hogy ezek a lények ezt nem sokáig játsszák el. Fony történetében is ezt láthattad, amikor hamar átmentek parancsoló üzemmódba. A jogában is vannak a csakrák, amin felfelé halad a kundalini kígyó. Az ember egyre inkább felszabadít vele szolgáló lényeket. Légzéstechnika és a többi. Ám ott a figyelmeztetés, hogy ezeket az ember ne próbálja maga, mert a segítők könnyen önállósíthatják magukat s megszállókká válhatnak. Azután ott vannak az embereke áldozó vallások, mint ami az aztékoknál volt, amikor Cortez eljutott oda, vagy ami a Baál kultusz alatt volt. (kannibál = kahna-baál = Baál papja) Vagy amikor Moloknak áldozták a csecsemőket. Ezek mögött gonosz szellemek álltak, akik ennyire képesek az embert elvakítani. Erre mondja a Biblia, hogy amit emberek a szobroknak áldoznak, azt a mögöttük rejlő láthatatlan, de teremtett lényeknek áldozzák. A bukott világosságot színlelő angyaloknak.
Az angyalok Isten szolgálják, ők szinte soha se lépnek fel a színre. Tiszteletben tartják hogy Isten az igehirdetést és Szentlelket használja az üdvösség terjesztésére.

S igen a Biblia tiltása önmagában is elegendő, hogy keresztyén ember távol tartsa magát az okkult erőktől, jóslástól, mágiától, horoszkoptól, asztaltáncoltatástól, halottaktól tudakozódástól, védőszenteknek való áldozástól. (Mózest elég végig olvasni, ott találsz ezekre parancsokat. De keress rá a halottidéző szóra egy bibliai keresőben, s onnan a párhuzamos helyek alapján gyorsabban fog menni a feltérképezés. Többet ér, mintha valaki kigyűjtené neked.)

Itt a 3. oldal vége, így most ennyi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. szept. 16., vasárnap 21:09 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 19., vasárnap 12:51
Hozzászólások: 298
Kedves Tulip!
Én nem úgy értelmeztem a Tao te Kinget, mint ha szentírás volna,és megmondanák benne,mi a jó és a rossz. Az, hogy a taoista emberek megmondják,hogy mi a jó és rossz még nem jelent semmit, hiszen a keresztény emberek is ítélkeznek,pedig a Biblia alapján nem kellene nekik.

A taoizmusról meg azt gondolom,hogy tulajdonképpen teljesen mindegy, hogy vallás vagy sem, felőlem tekithetjük vallásnak is,nem tudom,min változtat ez.Én továbbra sem veszem egy kalap alá a "nagy monoteista tételes vallásokkal".

Más: sztem pedig az okkult természetgyógyászat művelőit nem érdekli különösebben,hogy természettudományosak e vagy sem,annál inkább érdekli a kereszténységet (ezek szerint), hogy bebizonyítsa, hogy nem az. Holott,ha a Bibliában le vagyon írva, az bőven elegendő indok kellene hogy legyen a hívők számára.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1097 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 74  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség