Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3383 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 226  Következő
 

Oswald Chambers: Minden tőlem telhetőt az ő uralmáért
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 23., kedd 08:03 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 09:37
Hozzászólások: 6093
ÁTALAKULÁS SZEMLÉLÉS ÚTJÁN

"Mi pedig mindnyájan, akik fedetlen arccal tükrözzük vissza az Úr dicsőségét, a dicsőségben fokról fokra hozzá hasonlóvá változunk át, az Úr Lelke által." 2Kor 3.18

A keresztény ember szembeötlő jellemvonása ez az Isten előtti nyíltság, úgy, hogy az élete tükörré lesz mások élete számára. A Szentlélekkel való teljesség révén átalakulunk, a szemlélés által pedig tükörré változunk. Mindig megtudod, ha valaki huzamosabb ideig az Ő dicsőségének szemlélője volt, lelked legmélyén megérzed, hogy az illető magának az Úr jellemének a tükre. Őrizkedj bármitől, ami ezt a benned levő tükröt beszennyezhetné, mindig jó dolog szennyezi be, az a jó, amelyik nem a legjobb.
Mind a te, mind az én életem aranyszabálya, az életünk Isten felé nyitott voltának ez a minden irányban való megőrzése. Vess ki mindent a hajóból: munkát, ruhát, táplálékot, mindent ezen a földön, kivéve ezt az egyetlenegyet. A más dolgok után való hajsza el szokta homályosítani ezt az Istenre való beállítottságot. Meg kell magunkat tartanunk a szemlélésnek ebben az állapotában, és az életünket mindenestől fogva lelki alapon kell megőriznünk. A dolgok hadd folyjanak, ahogy akarnak, hadd bírálgassanak mások, ahogy nekik tetszik, de sohase engedd, hogy elhomályosítsa benned valami azt az életet, amely Krisztussal együtt el van rejtve Istenben. Sietség miatt sohase ess ki a Vele való közösségből. Ez a közösség gyakran ki van téve ingadozásoknak, de ennek elejét kell venni. A keresztény élet legszigorúbb feladata annak a megtanulásából áll, hogy állandóan "fedetlen arccal tükrözzük vissza az Úr dicsőségét."


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 23., kedd 12:37 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 05., csütörtök 20:20
Hozzászólások: 3994
Kedves Erika!
Ez bizony abszolút Nekem szólt.Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Oswald Chambers: Minden tőlem telhetőt az ő uralmáért
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 24., szerda 08:52 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 09:37
Hozzászólások: 6093
A MINDENT HATALMÁBA KERÍTŐ VEZETÉS

"Azért jelentem meg néked, hogy téged szolgává és bizonysággá rendeljelek." ApCsel 26.16

Pál apostol tapasztalata a damaszkuszi úton nem múló érzés volt, hanem olyan látomás, amely nagyon világos és nyomatékos utasításokat tartalmazott számára. Ő maga így szól: "nem lettem engedetlen a mennyei látás iránt." (19. vers) Urunk pedig ezt mondta Pálnak: Egész életedet hatalmamba akarom venni, hogy ne legyen más szándékod, törekvésed és célod, csak az, amit én tűzök eléd. "...ő nékem választott edényem" (ApCsel 9.15).
Újjászületésünk után (ha lelkiek vagyunk egyáltalán) mindnyájunknak vannak látomásaink afelől, amit Jézus kíván tőlünk. Csak azt a nagy dolgot kell megtanulnunk, hogy ne legyünk engedetlenek a mennyei látás iránt, és ne tartsuk lehetetlennek annak az elérését. Nem elég tudni, hogy Isten megváltotta a világot, és hogy a Szentlélek hathatóssá tudja tenni bennem mindazt, amit Jézus tett érettem. Életemet a Hozzá való személyes viszonyom alapjára kell felépítenem. Pál apostolnak nem egy üzenetet, vagy tantételt kellett hirdetnie: ő élő, személyes, mindent legyőző viszonyba került az Úr Jézus Krisztussal.
A 16. vers vége végtelenül parancsoló: "hogy téged szolgává és bizonysággá rendeljelek!" Pál apostol egy személynek, nem pedig egy ügynek szentelte oda magát. Ő feltétlenül Jézusé volt. Ezenkívül nem látott mást, nem élt más célért.
"Mert nem végeztem, hogy egyébről tudjak ti köztetek, mint a Jézus Krisztusról, még pedig mint megfeszítettről." (1Kor 2.2)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Oswald Chambers Minden tőlem telhetőt az Ő uralmáért
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 25., csütörtök 07:03 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 09:37
Hozzászólások: 6093
HAGYJ TERET ISTEN SZÁMÁRA

"De mikor az Istennek tetszett...." Gal 1.15

Nekünk, mint Isten munkásainak meg kell tanulnunk, hogy teret hagyjunk, mozgási lehetőséget biztosítsunk Isten számára. Számolgatunk, a lehetőségeket becsüljük és azt mondjuk, hogy ez vagy az fog történni, de elfelejtünk teret hagyni Istennek, ahova Ő tetszése szerint betérhessen. Meglepődnénk-e, ha Isten olyan úton-módon toppanna be összejövetelünkre, vagy igehirdetésünkre, ahogy sohasem vártuk Őt? Ne várd, hogy valami különleges úton jöjjön Isten, csak várd Őt! Ez a módja a Neki való helycsinálásnak. Ha még olyan jól ismerjük is Istent, azt a nagy leckét még meg kell tanulnunk, hogy Ő bármely pillanatban meglephet minket. Hajlamosak vagyunk a meglepetésnek ezt a lehetőségét figyelmen kívül hagyni, holott Isten sohasem működik másképen. "Mikor az Istennek tetszett..."
Vigyázz, hogy életed olyan állandó kapcsolatban legyen Istennel, hogy az Ő meglepetést keltő ereje minden oldalról előtörhessen. Légy mindig várakozó helyzetben, s hagyj helyet Istennek, hogy bármikor betérhessen, amikor tetszik Neki.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Oswald Chambers: Minden tőlem telhetőt az ő uralmáért
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 26., péntek 08:54 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 09:37
Hozzászólások: 6093
ÚJRA FONTOLD MEG ÉS ADD ÁT MAGAD

"Ha pedig a mezei virágot... így öltözteti az Isten, akkor benneteket, kishitűek, nem sokkal inkább?" Mt 6. 30

Jézus akármelyik egyszerű kijelentése rejtély marad számunkra, ha nem vagyunk magunk is egyszerűek. Miképpen lehetünk mi is olyan egyszerűek, mint Jézus? Az Ő Lelkének befogadása, az Ő megismerése, a Benne való bízás és az Általa hozott isteni Igének való engedelmesség révén, és életünk bámulatosan egyszerűvé válik. Fontoljátok meg – mondja Jézus, - hogy a ti mennyei Atyátok, aki a mezők füvét így ruházza, nem fog-e titeket is felruházni, ha megmaradtok a Vele való helyes viszonyban? Valahányszor lelkileg hátrafelé mentünk, ez mindig azért történt, mert orcátlan módon többet akartunk tudni, mint Jézus. Beengedtük bensőnkbe a világ gondjait, s azok elfeledtették Atyánk "sokkal inkább”-ját.
"Nézzétek az ég madarait": egyetlen céljuk, hogy engedelmeskedjenek a bennük lévő élet alaptörvényeinek, és Isten gondoskodik róluk. Jézus szerint, ha helyes viszonyban vagyunk Istennel és engedelmeskedünk Lelkének, Ő törődni fog a mi tollainkkal is.
,,Nézzétek a mezők liliomait": ott nőnek, ahova plántáltattak. Közülünk sokan vonakodunk ott növekedni, ahova plántáltattunk, ezért sehol sem verünk gyökeret. Jézus azt mondja, ha engedelmeskedünk az Isten által belénk adott életnek, akkor minden egyébről Ő gondoskodik. Jézus Krisztus talán valótlanságot állított? Ha eddig még nem tapasztaltuk meg ezt a "sokkal inkább”-ot, ez azért van, mert nem engedelmeskedünk annak az életnek, amelyet Isten ajándékozott nekünk, helyette zavaros okoskodásokkal foglaljuk el magunkat. Mennyi időt herdáltunk el, hogy kérdéseinkkel zaklassuk Istent, amikor teljesen szabadoknak kellett volna lennünk arra, hogy összpontosítsuk erőnket az Ő munkájára! Az átadás azt jelenti, hogy folyamatosan elkülönítem magam egy bizonyos dolog megtételére. Nem adhatjuk át magunkat végképp, visszavonha-tatlanul. Elkülönítem-e magam annyira, hogy életem minden napján egyedül csak Istennel számolok?


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Oswald Chambers: Minden tőlem telhetőt az ő uralmáért
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 27., szombat 08:28 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 09:37
Hozzászólások: 6093
ÚJRA FONTOLD MEG ÉS GONDOLKOZZ

"Ne aggódjatok életetek miatt..." Mt 6.25

Szükség újból meg újból hallanunk a figyelmeztetést, hogy a világ gondjai, a gazdagság csalárdsága és bármilyen dolgokban talált kedvtelés, ha behatolnak egyszer életünkbe, megfojthatják mindazt, amit Isten plántált. Sohasem lehetünk teljesen szabadok ennek a támadásnak folyton visszatérő áradatától. Ha nem a ruházat, vagy a táplálkozás irányából jön, akkor úgy lép fel, mint pénz, vagy pénzhiány; barátok, vagy barátok hiánya; esetleg nehéz körülmények képében jelenik meg. Szüntelen betolakszik, és hacsak meg nem engedjük Isten Lelkének, hogy kibontsa ellenük zászlaját, elöntenek minket, akárcsak az árvíz.
"Ne aggódjatok életetek miatt..." Csak egy dologra legyen gondotok, - mondja Urunk - a velem való kapcsolatra. A józan ész hangosan kiált: ez lehetetlen, törnöm kell magam a megélhetés után, gondolnom kell arra, hogy mit egyem és mit igyam. Jézus azonban ennek az ellenkezőjét mondja. Óvakodj attól a gondolattól, hogy ez a kijelentés olyas Valakitől származik, Aki nem ismeri a mi különleges helyzetünket. Jézus Krisztus jobban ismeri körülményeinket, mint mi magunk, és Ő azt mondja, hogy nem szabad ezeket a dolgokat úgy felfognunk, mintha az életünkben egyedül ezekkel kellene törődnünk. Ha versengés támad az életedben, légy bizonyos afelől, hogy Istenhez való viszonyodnak adod az elsőséget.
"Elég minden napnak a maga baja." (34. vers.) Hány baj kezdett téged fenyegetni csak a mai napon? Miféle aljas kis manók kukkantottak be hozzád: no, mit is fogsz csinálni a jövő hónapban, a jövő nyáron? Semmi felől ne aggodalmaskodjatok hát! (31. vers.) mondja Jézus. Fontold meg újra és gondolkozz! Maradjon lelked a te Mennyei Atyád sokkal inkábbja mellett.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 27., szombat 11:48 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 17., kedd 20:55
Hozzászólások: 1721
Jutalom

… "Ha tökéletes akarsz lenni - mondta Krisztus -, eredj, add el vagyonodat, és oszd ki a szegényeknek; és kincsed lesz mennyben; és jer és kövess engem. Az ifjú pedig e beszédet hallván, elméne megszomorodva; mert sok jószága vala."
Az önimádó ember törvényszegő. Ezt akarta Jézus az ifjúval megértetni, és azért próbálta meg, hogy leleplezze szívének önzését. Rátapintott jellemének gyenge pontjára. Az ifjú nem igényelt további felvilágosítást. Bálványt dédelgetett lelkében. A világ volt az istene. Állította, hogy megtartotta a parancsolatokat, de nem ismerte azt az elvet, amely az egész törvény lényege. Nem szerette Istent igazán, sem embertársait. Ezzel a fogyatkozásával egyszersmind hiányzott belőle mindaz, ami Isten országára alkalmassá tehette volna. Az "én"-nek és a világ kincseinek szeretete nincs összhangban a menny elveivel.
Amikor ez az ifjú főember Jézushoz fordult, nyíltságával és komolyságával megnyerte a Megváltó szívét. "Rátekintvén, megkedvelé őt". Jézus ebben az ifjúban olyan valakit látott, aki az igazság hirdetője lehetne. E tehetséges, előkelő ifjút éppoly szívesen magához fogadta volna, mint szegény halász követőit. Ha ez az ifjú a lélekmentésre szentelte volna képességeit, Krisztus igyekvő és eredményes munkása lehetett volna.
Először azonban el kellett volna fogadnia a tanítványság feltételeit. Teljesen Istennek kellett volna szentelnie életét. A Megváltó hívó szavára Máté "mindeneket elhagyván, felkele és követé Őt" (Lk 5:28). Ezt tették János, Péter és társaik is. Krisztus ugyanilyen odaszentelődést kívánt az ifjú főembertől is. És ezzel nem várt el nagyobb áldozatot, mint amilyet Ő hozott. "Gazdag lévén, szegénnyé lett érettetek, hogy ti az Ő szegénysége által meggazdagodjatok" (2 Kor 8 : 9). Az ifjúnak csak mennie kellett volna arra, amerre Krisztus vezeti.
Krisztus rátekintett az ifjúra, és szerette volna, ha átadja magát neki. Szerette volna követeként mások áldására felhasználni. Ahelyett, amit Krisztusért fel kellett volna áldoznia, felkínálta neki a maga társaságát. "Kövess engem" - mondta. Ezt a kiváltságot Péter, Jakab és János boldogan fogadta. Ez az ifjú is csodálta Krisztust. Vonzódott a Megváltóhoz, de nem volt hajlandó elfogadni a Megváltó önfeláldozásra szólító elvét. Inkább a gazdagságot választotta, mint Jézust. Kívánta az örök életet, de nem adott helyet szívében annak az önzetlen szeretetnek, amelyből élet fakad; és szomorú szível elfordult Krisztustól.
Az ifjú távozása után Jézus így szólt tanítványaihoz: "Mily nehezen mennek be az Isten országába, akiknek gazdagságuk van!" A tanítványok elcsodálkoztak e szavak hallatára. Úgy tanulták, hogy a gazdagokat a menny kegyeltjeinek kell tartani. Ők maguk is remélték, hogy világi hatalmat és gazdagságot kapnak a Messiás országában. Ha a gazdagok nem jutnak Isten országába, mit remélhet a többi ember! ?
"Jézus ismét felelvén, monda nékik: Gyermekeim, milyen nehéz azoknak, akik a gazdagságban bíznak, az Isten országába bemenni! Könnyebb a tevének a tű fokán átmenni, hogynem a gazdagnak az Isten országába bejutni. Azok pedig még inkább álmélkodnak vala." A tanítványok most értették meg, hogy nekik is szól a komoly figyelmeztetés. Krisztus szavainak fényénél a saját titkos hatalom- és gazdagságvágyuk is lelepleződött. Nyugtalankodva kiáltották: "Kicsoda üdvözülhet tehát?"
"Jézus pedig rájuk tekintvén, monda: Az embereknél lehetetlen, de nem az Istennél; mert az Istennél minden lehetséges."
A gazdagnak nem nyitja meg vagyona a menny kapuját. Gazdagsága nem jogcím a szentek örökségére. Csak Krisztus meg nem érdemelt kegyelméből léphet az ember Isten városába.
A gazdagoknak éppúgy szólnak a Szentlélek szavai, mint a szegényeknek: "Nem a magatokéi vagytok, mert áron vétettetek meg" ( 1 Kor 6 :19-20). Ha az ember hisz ebben, akkor vagyonát kölcsönként kezeli, amelyet Isten útmutatása szerint kell használnia: az elveszettek megmentésére, a szenvedők és szegények vigasztalására. Az ember erre képtelen, mert ragaszkodik földi kincseihez. Az az ember, aki elkötelezte magát a mammon szolgálatára, nem hallja meg az emberek segélykiáltását. De Istennél minden lehetséges. Krisztus utolérhetetlen szeretetét szemlélve, az önző szív szelíden engedelmeskedik. A gazdagok is elmondhatják azt, amit a farizeus Saul mondott: "Amelyek nékem egykor nyereségek valának, azokat a Krisztusért kárnak ítéltem. Sőt annak felette most is kárnak ítélek mindent az én Uram, Jézus Krisztus ismeretének gazdagsága miatt!" (Fil 3:7-8) És akkor nem vallanak semmit sajátjuknak. Örülnek, hogy Krisztus sokféle ajándékával sáfárkodhatnak, és az Ő nevében szolgálhatnak az emberiségnek.
Péter ocsúdott fel először a Megváltó szavai nyomán támadt titkos gondolatokból. Eszébe jutott, hogy ő és testvérei mi mindenről lemondtak Krisztusért, és elégedett volt. "Ímé, mi elhagytunk mindent - mondta -, és követtünk téged." Emlékezve az ifjú főembernek tett "kincsed lesz mennyben" feltételes ígéretre kérte az ő és társai áldozatáért járó jutalmat.
A Megváltó válasza megremegtette e galileai halászok szívét. Olyan kiváltságokat helyezett kilátásba, amelyek legszebb álmaikat váltják valóra: "Bizony mondom néktek, hogy ti, akik követtetek engem, az újjászületéskor, amikor az embernek Fia beül az Ő dicsőségének királyi székébe, ti is beültök majd tizenkét királyi székbe, és ítélitek az Izráel tizenkét nemzetségét." Majd hozzátette: "Senki sincs, aki elhagyta házát, vagy fitestvéreit, vagy nőtestvéreit, vagy atyját, vagy anyját, vagy feleségét, vagy gyermekeit, vagy szántóföldjeit énérettem és az evangéliumért, aki százannyit ne kapna most ebben az időben, házakat, fitestvéreket, nőtestvéreket, anyákat, gyermekeket és szántóföldeket, üldözésekkel együtt; a jövendő világon pedig örök életet."
Péter "mink lesz hát minékünk" kérdése azonban béres-lelkületről árulkodott. Ez a lelkület - ha ki nem gyógyulnak belőle - alkalmatlanná teszi a tanítványokat Krisztus szolgálatára. A tanítványokat vonzotta Krisztus szeretete, de nem voltak teljesen mentesek a farizeizmustól. Még mindig azt hitték, hogy munkájuk arányában jogosultak a jutalomra. Az önfelmagasztalás és önelégültség szellemét ápolták magukban, és összehasonlították magukat egymással. Amikor valamelyikük bármiben hibázott, a többiek azt képzelték, hogy ők jobbak nála.
Nehogy a tanítványok szem elől tévesszék az evangéliumi elveket, Krisztus elmondott egy példázatot arról, hogy Isten miként bánik szolgáival, és milyen lelkületet vár el azoktól, akik érte munkálkodnak.
"Hasonlatos a mennyeknek országa a gazdaemberhez - mondta -, aki jó reggel kiméne, hogy munkásokat fogadjon az ő szőlejébe." Az volt a szokás, hogy az emberek a piactéren vártak munkaalkalomra, és a munkáltatók ott kerestek munkavállalókat. A példázatbeli ember a történet szerint több alkalommal kiment a piactérre, hogy munkásokat fogadjon. Azokkal, akiket legkorábban fogadott fel, meghatározott összegben egyezett meg. Akik pedig később léptek szolgálatba, bérük megállapítását a gazdára bízták.
"Mikor pedig beestveledék, monda a szőlőnek ura az ő vincellérjének: Hívd elő a munkásokat, és add ki nékik a bért, az utolsóktól kezdve mind az elsőkig. És kijövén a tizenegyórások, fejenként tíz-tíz pénzt vőnek. Jövén azután az elsők, azt gondolják vala, hogy ők többet kapnak; de ők is tíz-tíz pénzt vőnek fejenként."
A gazdának a szőlőskert munkásaival való bánásmódja azt példázza, hogy miként bánik Isten az emberekkel. Egészen másként, mint ahogy az emberek szoktak. Földi ügyletekben a munkások az elvégzett munka arányában kapják bérüket. A munkás csak annyit vár el, amennyit megkeresett. Krisztus azonban e példázatban országának elveit szemlélteti, és ez az ország nem ebből a világból való. Krisztust semmilyen emberi szabály nem befolyásolja. Az Úr ezt mondja: "Nem az én gondolataim a ti gondolataitok, és nem a ti útaitok az én útaim ... Mert amint magasabbak az egek a földnél, akképpen magasabbak az én útaim útaitoknál, és gondolataim gondolataitoknál!" (Ésa 55 : 8-9)
A példázat szerint a legkorábban felfogadott munkások meghatározott összegért vállalták a munkát, és megkapták a megszabott összeget. Semmivel sem többet. A később felfogadott munkások bíztak a gazda ígéretében, amely így szólt: "ami igazságos, megkapjátok". Azzal mutatták meg bizalmukat, hogy nem érdeklődtek bérük felől. Bíztak a gazda igazságos és méltányos voltában, és nem teljesítményük szerint kapták a jutalmat, hanem a gazda bőkezűsége szerint.
Isten azt szeretné, ha mi is a bűnöst megigazító Istent látnánk benne. Jutalmát nem érdemeink szerint adja, hanem "eleve-elvégzése szerint, amelyet megcselekedett a Krisztus Jézusban, a mi Urunkban." "Nem az igazságnak cselekedeteiből, amelyeket mi cselekedtünk, hanem az Ő irgalmasságából tartott meg minket" (Ef 3 :1 l; Tit 3 : 5.); és azokért, akik bíznak benne "véghetetlen bőséggel mindeneket" megcselekszik, "feljebb, hogynem mint kérjük vagy elgondoljuk" (Ef 3 :20).
Nem az elvégzett munka mennyisége, sem pedig a látható eredmény teszi a munkát értékessé Isten előtt, hanem az a lelkület, amellyel dolgozunk. Azok, akik a tizenegyedik órában jöttek a szőlőbe, hálásak voltak azért, hogy dolgozhattak. Szívük tele volt hálával munkaadójuk iránt, és nagyon meglepődtek, amikor a nap végeztével a gazda egész napi bért adott nekik. Tudták, hogy nem érdemeltek annyit, és a jóindulat, amit munkaadójuk arcán láttak, örömmel töltötte el őket. Soha nem felejtették el a gazda jóságát és bőkezűségét, mint az a bűnös sem, aki a tizenegyedik órában lép a Mester szolgálatába, de aki tudja, hogy nincs semmi érdeme. Munkában eltöltött ideje olyan rövidnek tűnik, hogy méltatlannak érzi magát a jutalomra, de tele van örömmel, amiért Isten felfogadta. Alázatos, bízó lélekkel dolgozik, és hálás azért a kiváltságért, hogy Krisztus munkatársa lehet. Isten örül ennek a lelkületnek, és megdicséri.
Isten szeretné, ha bíznánk benne, és nem kérdeznénk, mi lesz a jutalmunk. Ha Krisztus szívünkben lakik, nem a jutalom áll gondolataink homlokterében; nem a jutalomért szolgálunk. Igaz, hogy a jutalmat is meg kell becsülnünk, de ne az legyen az első. Isten azt akarja, hogy értékeljük megígért áldásait, de azt nem, hogy lessük a jutalmat, és azt érezzük, hogy minden szolgálatért jutalom jár. Ne annyira a jutalommal törődjünk, mint inkább azzal, hogy - minden nyereségtől függetlenül - helyesen cselekedjünk! Az Isten és embertársaink iránti szeretet legyen a hajtóerőnk!
A példázat nem mentegeti azokat, akik az Úr első hívására nem léptek a szőlőmunkások közé. Amikor a gazda a tizenegyedik órában is a piactérre kimenve dologtalan embereket talált, ezt mondta nekik: "Miért álltok itt egész napon át hivalkodván?" A válasz így hangzott: "Mert senki sem fogadott meg minket." A későn hívottak közül senki nem volt ott reggel. Nem utasították vissza a hívást. Akik pedig visszautasítják, még jóvá tehetik, ha megbánják, de veszélyes dolog könnyen venni a kegyelem első hívását.
Amikor a szőlőskert munkásai "tíz-tíz pénzt vőnek fejenként", a korán kezdő munkások megharagudtak. Bizonygatták, hogy ők tizenkét órát dolgoztak. Úgy érezték, hogy nagyobb bérre volna joguk, mint azoknak, akik csak egy órát dolgoztak, és azt is a nap hűvösebb szakában. "Azok az utolsók egyetlen óráig munkálkodtak - mondták -, és egyenlőkké tetted azokat velünk, akik a napnak terhét és hőségét szenvedtük."
"Barátom - válaszolt a gazda egyiküknek -, nem cselekszem igazságtalanul veled; avagy nem tíz pénzben szerződtél-é meg velem? Vedd ami a tiéd, és menj el. Én pedig ennek az utolsónak is annyit akarok adni, mint néked. Avagy nem szabad-é nékem a magaméval azt tennem, amit akarok? avagy a te szemed azért gonosz, mert én jó vagyok?"
"Ekképpen lesznek az utolsók elsők és az elsők utolsók; mert sokan vannak a hivatalosok, de kevesen a választottak."
E példázat munkásai azokat ábrázolják, akik szolgálatukért előnyre tartanak igényt másokkal szemben. Dicsekedve fognak munkához, de önmegtagadás és önfeláldozás nélkül dolgoznak. Lehet, hogy egész életükben Krisztus szolgáinak mondták magukat. Talán jól viselik a nehézséget, nélkülözést és megpróbáltatást. Ezért nagy jutalomra formálnak jogot. Többet gondolnak a jutalomra, mint arra a kiváltságra, hogy Krisztus szolgái lehetnek. Véleményük szerint munkálkodásuk és áldozataik miatt nagyobb elismerést érdemelnének, mint mások. S mivel ezt az igényüket nem veszik figyelembe, megsértődnek. Ha szerető, bízó szívvel dolgoznának, mindig elsők lehetnének; de siránkozó, panaszkodó természetük nélkülözi Krisztus lelkületét. Magatartásuk arról árulkodik, hogy megbízhatatlanok, becsvágyók, nem bíznak Istenben, és irigyek testvéreikre. Az Úr jósága és nagylelkűsége csak alkalom nekik a zúgolódásra. Ezzel azt bizonyítják, hogy nincsenek közösségben Istennel; nem ismerik a Mesterrel való együtt munkálkodás örömét.
Istent semmi sem sérti jobban, mint ez a kicsinyes, énközpontú lelkület. Nem tud együtt dolgozni ilyen önző emberekkel, mert érzéketlenek Lelkének munkája iránt.
Az Úr először a zsidókat hívta szőlőjébe. Ezért büszkék és önigazultak voltak. Azt gondolták, hogy hosszú éveken át tartó szolgálatuk miatt nagyobb jutalom illeti meg őket, mint másokat. Semmi nem okozott nekik nagyobb bosszúságot, mint az a hír, hogy a pogányoknak éppolyan joguk van az Isten dolgaihoz, mint nekik.
Krisztus óva intette tanítványait, akiket elsőként hívott el, hogy óvakodjanak ettől a bűntől. Látta, hogy a gyülekezetre átokként nehezedik majd az önigazultság, és ez a szellem gyöngíteni fogja tagjait. Az emberek azt fogják gondolni, hogy tehetnek valamit a mennyei polgárság megszerzéséért. Azt képzelik, hogy az Úr akkor siet segítségükre, ha ők maguk már előreléptek. Ebből az következik, hogy saját maguknak nagy jelentőséget tulajdonítanak, Jézusnak pedig csak keveset. Sokan, akiknél némi előrelépés tapasztalható, felfuvalkodnak, és azt gondolják, hogy különbek, mint mások. Elvárják, hogy hízelegjenek nekik, és irigykednek, ha nem tulajdonítanak nekik nagy fontosságot. Ettől a veszélytől akarja Krisztus megóvni tanítványait.
Rosszul tesszük, ha saját érdemeinkkel büszkélkedünk. "Ne dicsekedjék a bölcs az ő bölcsességével, az erős se dicsekedjék az erejével, a gazdag se dicsekedjék gazdagságával;
hanem azzal dicsekedjék, aki dicsekedik, hogy értelmes és ismer engem, hogy én vagyok az Úr, aki kegyelmet, ítéletet és igazságot gyakorlok e földön; mert ezekben telik kedvem, azt mondja az Úr" (Jer 9: 23-24).
Nem cselekedeteinkért kapjuk a jutalmat, nehogy bárki is dicsekedjék. Minden jutalom kegyelemből van. "Mit mondunk tehát, hogy Ábrahám a mi atyánk nyert volna test szerint? Mert ha Ábrahám cselekedetekből igazult meg, van mivel dicsekedjék, de nem az Isten előtt. Mert mit mond az írás: Hitt pedig Ábrahám az Istennek, és tulajdoníttaték az őnéki igazságul. Annak pedig, aki munkálkodik, a jutalom nem tulajdoníttatik kegyelemből, hanem tartozás szerint. Ellenben annak, aki nem munkálkodik, hanem hisz abban, aki az istentelent megigazítja, az ő hite tulajdoníttatik igazságul" (Róm 4:1-5). Ezért egyik embernek sincs oka arra, hogy értékesebbnek tartsa magát a másiknál, vagy hogy irigykedjék másokra. Egyik ember sem kiváltságosabb, mint a másik, és senki sem mondhatja, hogy joga van a jutalomhoz.
Az első és az utolsó is osztozik a dicső, örökérvényű jutalomban, és az elsőknek örömmel kell fogadniuk az utolsókat. Aki irigyli a másoknak adott jutalmat, az elfeledkezik arról, hogy ő is kegyelemből kapja az üdvösséget. A munkásokról szóló példázat elítél minden féltékenységet és gyanakvást. A szeretet örül az igazságnak, és nem tesz irigy összehasonlításokat. Akinek szívében szeretet él, csak Krisztus szeretetreméltóságát hasonlítja össze saját fogyatékos jellemével.
A példázat minden munkást arra int, bármilyen régen szolgál, és bármilyen sokat teljesített, hogy testvéri szeretet és Isten előtti alázatosság nélkül semmit sem ér. Akinek öndicsőítés a célja, az nélkülözi azokat a jellemvonásokat, amelyek hatékony munkássá tehetik Krisztus szolgálatában. A gőg és elbizakodottság lerontja a munkát.
Nem a szolgálatban eltöltött idő, hanem a szolgálatkészség és megbízhatóság teszi munkánkat kedvessé Isten előtt. Minden szolgálatunk énünk teljes átadását igényli. A legapróbb feladat, ha őszinte szívvel és önzetlenül végezzük, kedvesebb Isten előtt, mint a legnagyobb munka, amit megront a haszonlesés. Isten azt nézi, hogy mennyi van bennünk Krisztus lelkületéből, és mennyi cselekedeteinkben a krisztusi vonás. Isten többre értékeli a szeretetet és hűséget, amellyel munkánkat végezzük, mint a teljesítmény nagyságát.
Amikor nincs már önzés, és az elsőbbségért folyó harc megszűnik, amikor hála tölti be szívünket, és a szeretet jóillata árad életünkből, csak akkor lakik Krisztus szívünkben, és csak így ismer el Isten minket munkatársainak..."

Ellen G. White


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 27., szombat 15:31 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 30., szombat 16:09
Hozzászólások: 791
Nagyon szép, kérdés kit mire indít?
Mindenkit indít valamire adott helyzetétől függően javunkra van és lehet. :)
És szem szeretnék elmenni mellette ami nekem szól. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Oswald Chambers: Minden tőlem telhetőt az ő uralmáért
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 28., vasárnap 08:24 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 09:37
Hozzászólások: 6093
SZINTE HIHETETLEN, HOGY VALAKI
ENNYIRE ÜLDÖZZE JÉZUST!

"Saul, Saul, miért üldözöl engem?" ApCsel 26.14

A magam külön útján akarok-e járni Isten ügyéért? Mindig beleesünk ebbe a csapdába, míg meg nem ismerjük a Szentlélek keresztségét és tüzét. Önfejűség és önakarat mindig megbántják Jézust. Talán senkit sem bántunk meg vele, de az Ő Lelkét bizonyosan megsebzi. Valahányszor önfejűek vagyunk, a magunk akaratát visszük keresztül, és telve vagyunk becsvággyal: megsebezzük Jézust. Valahányszor ragaszkodunk a jogainkhoz és szándékainkhoz, üldözzük Jézust. Valahányszor méltó-voltunkra hivatkozunk, rendszeresen gyötörjük és megszomorítjuk ezzel az Ő Lelkét. Mikor aztán rájövünk, hogy magát Jézust üldöztük olyan hosszú időn keresztül, ez a lehető legleverőbb fölfedezés számunkra.
Iszonyúan éles-e számomra Isten Igéje, miközben tovább adom másoknak, vagy meghazudtolja az életem azt, amit tanítok? Lehet, hogy a megszentelődést tanítom, de a Sátánt ábrázolja ki az életem, azt a lelket, amely üldözi Jézust. Jézus Lelke csak egy dolognak van a tudatában: az Atyával való tökéletes egységének, és Ő így szól: "Tanuljátok meg tőlem, hogy én szelíd és alázatos szívű vagyok." (Mt 11.29). Minden tettemnek a Vele való tökéletes közösségemen kell nyugodnia, nem pedig azon az elhatározáson, hogy ezentúl istenes életet akarok élni. Könnyen lehetséges, hogy megterhelnek, háttérbe szorítanak és megvetnek mások, de ha elszenvedem ezt Őérte, megakadályozom, hogy üldözzék Jézus Krisztust.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Molnár Miklós: Csak légy egy kissé áldott csendben....
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 28., vasárnap 16:21 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 09:37
Hozzászólások: 6093
JÉZUS-FÜGGŐ VAGYOK!

„A testvérszeretetben legyetek egymás iránt gyengédek, a tiszteletadásban egymást megelőzők, a szolgálatkészségben fáradhatadanok, a lélekben buzgók: az Úrnak szolgáljatok."
(Róm 12,10-11)

„Keresztyén életszabályok" ez áll e fejezet címeként a Bibliánkban. Pál apostol elősorolja itt, hogy milyen erkölcsi szabályok szerint éljen a keresztyén ember: testvérszeretet, gyöngédség, tiszteletadás, előzékenység, igyekvés, buzgóság, öröm, türelem, állhatatosság, adakozó-készség, vendégszeretet. Valóban, az lenne a kívánatos, ha így élnénk. De vajon nem éppen ennek ellenkezőjét tapasztaljuk-e naponta? Világunk tele van gyűlölettel, agresszív indulattal, tiszteletlenséggel, törtetéssel, hazugsággal, türelmetlenséggel, kapzsisággal. Ez a való élet. Ettől szenvedünk. Amiről Pál apostol ír, az álomvilágnak tűnik. És ha a keresztyén életszabályokat emlegetjük, könnyen megkapjuk a nyers kritikát: falra hányt borsó, lelkifröccs, papi beszéd. Ilyen életszabályok szerint nem lehet élni.
A felsorolt életszabályok között fedezzünk fel egy felszólítást: „Az Úrnak szolgáljatok!" Ebben van a lényeg! Ebben van az erő! Nem arra kell törekednünk, hogy erkölcsi szabályokat tartsunk be a magunk erejéből, hanem az Úrnak szolgáljunk. Pál apostol életfordító felismerése az volt, hogy Jézus Krisztus Úr. Nem a császár az Úr, nem is a bűn, nem is a halál az Úr, hanem Jézus.
Az a Jézus, aki mindenben hozzánk hasonló lett, kivéve a bűnt. Aki könyörületességre indult, aki kijelentette az Atyát, aki gyógyított, vigasztalt, szenvedett, meghalt a kereszten és feltámasztatott. Neki szolgálhatunk. Tőle függhetünk.
Manapság gyakran halljuk, hogy az ember független. Közben azonban sosem volt annyi alkoholfüggő, drogfüggő, tévé-függő,

pénzfüggő ember, mint ma. Vállaljuk el boldogan, hogy mi „Jézus-függőek" vagyunk! Az Ő szeretetétől, áldozatától, feltámadásától függ az életünk. S miközben ennek az Úrnak szolgálunk, aközben „ráadásként" megterem bennünk a Szentlélek gyümölcse: a szeretet, az öröm, a békesség, a béketűrés, a szívesség, a jóság, a szelídség, a mértékletesség (Gal 5,22).
Ha keresztyén erkölcsi törvényeket akarunk betartani és betartatni másokkal, akkor kudarcot vallunk. De ha az Úrnak szolgálunk hálából és örömmel, akkor eközben „Jézus élete látható lesz a mi halandó testünkben" (2Kor 4,11). Mert Jézus nemcsak példát ad, hanem erőt is. Miközben Neki szolgálunk, az Ő indulata vesz lakozást bennünk.
Mit jelent ez a hétköznapokban? Egy idős asszony utazott a metrón. Kórházba igyekezett, fájdalmas kezelésre. Ez tükröződhetett az arcán is. Könnyeit törölgette. Mellette ült egy fiatal nő, aki észrevette útitársának szomorúságát. Mikor leszállni készült, bátorítóan megsimogatta az idős asszony karját, és a kezébe nyomott egy papírlapot. Az idős hölgy meg se nézte a lapot, betette a táskájába. Manapság annyi reklámcédulát osztogatnak! A kórházban, várakozás közben eszébe jutott a lap, elővette, megnézte. Ez állt rajta: „Ne félj, mert megváltottalak, neveden hívtalak téged, enyém vagy." Szorongását feloldotta az ige. Gyógyító hatású volt. De vajon nem ilyen kicsiny dolgok sorozata az életünk?


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 28., vasárnap 17:07 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 03., kedd 07:57
Hozzászólások: 1476
Tartózkodási hely: Rákoskeresztúr
:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Oswald Chambers: Minden tőlem telhetőt az ő uralmáért
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 29., hétfő 08:06 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 09:37
Hozzászólások: 6093
SZINTE HIHETETLEN, HOGY ENNYIRE
TUDATLAN VALAKI

"Kicsoda vagy, Uram?" ApCsel 26.15

"Rajtam lévén erős keze, hogy tanítson engem." (Ezs. 8.11). Isten szava alól nincs kibúvó, mert mindig úgy jön hozzánk, hogy rabul ejti egész értelmünket. Eljutott-e Isten szava egyenesen hozzád? Ha igen, akkor nem tudod félreérteni azt a bensőséges állhatatosságot, mellyel az általad legjobban értett nyelven szólt hozzád: nem a füleden, hanem körülményeiden keresztül.
Istennek le kell rombolnia a saját meggyőződésünkbe vetett, elszánt bizakodásunkat. Tudom már, ez az, amit tennem kell! – ilyenkor szokott hirtelen megcsendülni Isten hangja, mely lesújt minket tudatlanságunk megmutatásával. Éppen azon a ponton mutatjuk ki, mennyire nem ismerjük még Őt, ahol a legjobban eltökéltük magunkat a Neki való szolgálatra. Nem az Ő szellemében szolgálunk Jézusnak, érdekében végzett ügyvédkedésünkkel csak megbántjuk Őt, követelményeit pedig a sátán szellemében értelmezzük. Szavaink helyesen hangzanak, lelkünk mégis az ellenség lelke. „Ő dorgálta őket, mondván: Nem tudjátok, minémű lélek van tibennetek”. (Lk 9.55).. A mi Urunk Lelkének az Ő követőiben való megnyilatkozásáról az 1Kor 13. szól.
Nem üldöztem-e Jézust azzal, hogy túlbuzgóságomban elhatároztam, hogy a magam módján szolgálok Néki? Ha úgy érzem, hogy a kötelességem teljesítettem, és mégis megsértettem Öt, akkor biztos lehetek, hogy az nem volt a kötelességem, mivel nem a szelídség csendes lelkét, hanem az ön-megelégedettség lelkét segítette elő. Mi azt képzeljük, hogy minden kellemetlen dolog kötelességünk! Az ilyen gondolkodás nem fakadhat a mi Urunk lelkéből. "Hogy teljesítsem a Te akaratodat, ezt kedvelem, én Istenem." (Zsolt 40.9)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Isteni fénysugarak minden napra - válogatott igeversek
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 29., hétfő 20:06 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 11., szerda 13:59
Hozzászólások: 496
Tartózkodási hely: Kassa kerülete
- Magasztallak, URam, Istenem, teljes szívből és tisztelem nevedet örökké. Zsolt 86,12

- Aki hálával áldozik, az dicsőít engem. Zsolt 50,23
- Jó dolog dícsérni az URat, és éneket mondani a Te nevednek; ó Felséges! Hirdetni jó reggel a Te kegyelmedet és éjjelente a Te hűséges voltodat. Zsolt 92,2-3
- Minden lélek dícsérje az URat! Zsolt 150,6
-Az Isten irgalmára kérlek tehát titeket testvéreim, hogy okos istentiszteletként szánjátok oda testeteket élő és szent áldozatul, amely tetszik Istennek. Róm 12,1
- Jézus is, hogy megszentelje az Ő tulajdon vére által a népet, a kapun kívül szenvedett. Annakokáért Őáltala vigyünk dícséretnek áldozatát mindenkor Isten elé, azaz az Ő nevéről vallást tevő ajkaknak gyümölcsét. Zsid 13,12.15
- Adjatok hálát Istennek, az Atyának mindenkor, mindenért, a mi URunk Jézus Krisztus nevében. Ef 5,20
- Méltó a megöletett Bárány, hogy vegyen erőt és dicsőséget és áldást. Jel 5,12

_________________
Én választottalak titeket.. Jn 15,16


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 29., hétfő 20:20 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 29., péntek 15:30
Hozzászólások: 2408
Ámen és Ámen


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Oswald Chambers: Minden tőlem telhetőt az ő uralmáért
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 30., kedd 09:21 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 09:37
Hozzászólások: 6093
AZ ENGEDELMESSÉG NEHÉZ VÁLASZTÁSA

"És Sámuel nem merte megjelenteni Élinek a látomást." 1Sám 3.15

Isten ritkán szól hozzánk megdöbbenést keltő módon, hanem olyan módon szól, amit könnyű másra magyarázni. Vajon Isten szava-e ez? - kérdezzük magunkban. - "Rajtam lévén erős keze, hogy tanítson engem..." (Ézs. 8.11), mondja Ésaiás, ami azt jelenti, hogy az Úr a körülmények nyomása útján szólt hozzá. A hozzánk szóló Istenen kívül semmi sem tudja megérinteni életünket. Felismerjük-e a dolgokban az Ő kezét, vagy a véletlennek szoktunk mindent tulajdonítani?
Szokd meg, hogy így szólj: "Szólj Uram, mert hallja a te szolgád" - és az életed érdekfeszítő regénnyé alakul át. Valahányszor szorongatnak a körülmények, mondd: "Szólj Uram!" - és jusson időd a figyelésre.
A büntetés nem csak nevelőeszköz: el akar vezetni oda, ahol magamtól így szólok: ;,Szólj Uram!" Emlékezz arra az időre, amikor Isten beszélt hozzád. Elfelejtetted már, amit Isten mondott neked? Figyelés közben füleink megnyílnak és, Jézushoz hasonlóan, mi is minden időben halljuk majd Istent.
Elmondjam-e az én Élimnek, amit Isten megmutatott nékem a csendben? Ez az engedelmesség nehéz kérdése. Ha a műkedvelő gondviselést akarjuk játszani, engedetlenek vagyunk Isten iránt. - Védenem kell Élit, vagyis védenünk kell a legjobbakat, azok közül, akiket ismerünk. Isten nem bízta meg Sámuelt, hogy szóljon Élinek: neki magának kellett ezt eldöntenie. Lehet, hogy Istennek hozzád intézett hívása sérteni fogja a te Élidet; de ha elejét akarod venni mások életében a szenvedésnek, ez könnyen odaállhat közéd és Isten közé. A magad veszélyére megpróbálhatod megakadályozni a jobb kéz levágását, vagy a szem kivájását. Sose kérj mástól útbaigazítást olyan dologban, amit magadnak kell Isten színe előtt eldöntened. Ha tanácsot kérsz, majdnem mindig a sátán oldalára állsz. "Azonnal nem tanácskoztam testtel és vérrel..." (Gal 1.16).


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3383 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 226  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség