Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 578 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 39  Következő
 

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007. feb. 15., csütörtök 18:42 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 01., vasárnap 15:43
Hozzászólások: 1128
Tartózkodási hely: otthon
Tegnap voltam egy Jehova Tanu-i temetésen.
Nem találtam vonzónak, lelkesítőnek. A protestáns felekezetek meg szokták ragadni az ilyen esteket az evangelizálásra, hogy a gyülekezeti alkalmakat messze kerülők is megszólíttassanak az Ige által.
Itt nem nagyon történt ilyen. Egy-egy gondolat igazolására a Bibliát, illetve annak vonatkozó verseit olvasta fel a búcsúzó (vén?).
Inkább egy ismeretterjesztő előadásnak tetszett, nem túl meggyőzően.

Amikor a feltámadás reményét említette, igazolásul a megtérő latrot hozta fel. Az ő bibliafordításuk, illetve a beszédet tartó hangsúlyozása így szólt (a latorhoz Jézus):
"..mondom neked ma: velem leszel a Paradicsomban" Értelmezésük szerint ez a Földet jelenti, ahová feltámadnak az emberek.
Ez egyrészt azért nem igaz, mert az Ige bőven beszél a mennyei boldogságról (elég csak az elkárhozott gazdagra gondolni, aki látja a Mennyben a szegény Lázárt Ábrahám kebelén). Másrészt a ma átsorolása Jézus kijelentéséhez, azt a látszatot keltve, mintha egyébként tegnap vagy holnap is szóba jöhetne - értelmetlen. Ebben az esetben (tudniillik, ha nem a hagyományos értelmezés, azaz ma velem leszel a Paradicsomban lenne észszerű), akkor vagy most illene ide, vagy szükségtelenné válna az időjelző, hiszen hallható, hogy MOST (=ma)
mondja az Úr Jézus..

Szóval, anélkül hogy leszólni kívánnám; elég sekélyesnek tűnt ez a hitvilág.

_________________
"Mindenekben hálát adjatok, mert ez az Isten akarata Krisztus Jézusban tihozzátok"(1Thess 5,18 )


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. feb. 15., csütörtök 19:48 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
Azért a Lucius nem volt egy kimondott tökfej. Minden bizonnyal náluk is vannak jó fejek, meg szép alkalmak. Bár úgy tudom, hogy ünnepelniük sem szabad. :?

Részemről marhára toleráns vagyok velük szemben, de ezt a vér kérdést nem tudom meg nem történtté tenni. A gyereküket képesek elvéreztetni egy baleset utána a műtőasztalon! Ez több, mint bigottság, ez bűn!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. márc. 02., péntek 23:48 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 13., péntek 19:09
Hozzászólások: 1521
Kedves Figyelő!

Anélkül, hogy bármely JT tanítást akarnék védeni:
Egy Evangéliumi kiadós könyvben olvastam erről régebben (ha jól emlékszem) és bizony ez a kérdés nem tűnik nekem könnyen lesöpörhetőnek az asztalról.

Arra történik hivatkozás, hogy a szöveg központozása később készült, és értelmezhető így: bizony mondom neked MA, (amikor is véghez vittem a megváltást) - velem leszel a Paradicsomban.

Ha azt állítjuk, hogy Jézus még aznap a latorral volt a Paradicsomban, akkor nem kerül-e ez ellentmondásba az alábbi igével:

Jn. 20,17
Monda néki Jézus: Ne illess engem; mert nem mentem még fel az én Atyámhoz; hanem menj az én atyámfiaihoz és mondd nékik: Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez.

(Mondta ezt vasárnap Máriának - tehát 2 nappal később)

A másik felvetés a Paradicsomra, vagy mennyországra - arról pedig azt olvassuk, hogy az újjáteremtett Földön lesz, nem? (vagy ezt nem is vitattad, hanem másra vonatkozott az a megjegyzésed?)

>elég csak az elkárhozott gazdagra gondolni, aki látja a Mennyben a szegény Lázárt Ábrahám kebelén
1./ Ott a helyszínről nem tudunk meg többet
2./ ez egy tanító történet, amit nem lehet szó szerint értelmezni - úgy gondolom, hogy nem Ábrahám konkrét kebelén fognak pihenni a megváltottak.

Várom a véleményedet!

----

Kedves Rosta!

A vér kérdéshez egy kis adalék: volt egy JT kollégám, és ő mondta /mivel sokat szekáltam én is ezzel a kérdéssel :)/ hogy van már művér, ami jóval drágább, de elég megbízható, és kisebb a kilökődés veszély stb - és be lehet fizetni, mint egy biztosítónál, hogy ha történik valami, akkor finanszírozzák neked a művérrel történő beavatkozást. Csak ennyit tudok róla, de örülök, hogy van rá megoldás, mert nyilván senkinek nincs joga megölnie a gyerekét, másfelől meg látom, hogy nehéz kérdés ez nekik, mert ha ezt Isten iránti hűségük kérdésévé teszik, szóval nem könnyű. És hálás vagyok Istennek, hogy ezzel a művérrel van megoldás a hitbeli problémájukra.

Luciusz nekem is nagyon szimpi volt az őszintesége és a visszafogott stílusa miatt, kár, hogy eltűnt a fórumról...

_________________
Várván ama boldog reménységet


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. márc. 03., szombat 10:12 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 17., kedd 20:55
Hozzászólások: 1721
éppen tegnap olvastam az egyik topicban Lucius írásait, és pontosan erre gondoltam Indu, hogy milyen értelmes, kultúrált emberke volt, vele tényleg lehetett beszélgetni... én is sajnálom, hogy nincs a fórumon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. márc. 03., szombat 19:04 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Nem küldhetsz üres hozzászólást!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tulip 2007. máj. 31., csütörtök 14:59-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. máj. 08., kedd 20:28 
Offline

Csatlakozott: 2006. dec. 12., kedd 11:13
Hozzászólások: 22
Tartózkodási hely: Csap vagy Debrecen
Sziasztok. Én is ismerek egy kedves, rendes, kúltúrált emberkét. Ő is Jehova Tanúja. Sokat adott nekem. Kezdem talán ott, hogy mindig is vallásos környezetben neveltek: református vagyok, református gimibe jártam. Én elhittem, hogy van Isten és sokat imádkoztam hozzá, de szinte soha nem olvastam a Bibliát. Mondjuk úgy, iránytű nélkül éltem az életem, mégha el is hittem Isten valóságát.
Ekkor (kb. 2006 decemberében) beszéltem a fent említett csoporttársammal. Nagyon sok szép és jó dolgot mondott nekem. De eleinte csakis olyat, amit minden hívő kereszténynek meg kell tennie. Rákérdeztem, mi akkor a különbség a JT és pl. a református vallás között. Ekkor szinte kipattant egy kis ajtó és végig magyarázott nekem:
Nincs értelme a Karácsony szent ünnepének?
Nincs értelme a feltámadásnak és a megváltásnak?
Mégse visz a mennybe az igazak útja?
Most akkor mi van?
Teljesen összezavarodtam. Hihetetlenül le voltam törve: igaz lenne? Minden, amiben eddig hittem téves volt és helytelenül jártam? Igen. De csak egy dologban: nem olvastam a Bibliát. Amit hazaértem (ez Karácsony előtt volt 1-2 nappal) azzonnal utánna kaptam. Mit egy kiéhezett ember, úgy próbáltam kutatni az Igét. Addig kezembe se vettem szinte, de most a Krisztus születéséről minden evangéliumot elolvastam. És imádkoztam. És megvilágított az Úr: rájöttem, hogy igenis ára volt a keresztnek! Krisztus születése és halála, élete és feltámadása óriási áldás, egy érthetetlen szeretet ajándéka! Isten szent Fiát küldte az emberekért! Akiben lakozik a teljes Istenség. Ha valaki elolvassa mindenféle más irás, bölcselkedés és újság (gondolok itt az Őrtoronyra) nélkül, és Istentől kéri az Ige megértésért, rájön, hogy mekkora szeretet táplál mi irántunk a mi drága Urunk! Jézus Isten! Volt, van, lesz Isten!
Ezek után megnyugodtam, igyekeztem naponként kezembe venni az Bibliát, és ma már eljutottam oda hogy nem tudom nélküle elkezdeni a napomat. És meg is van áldva az a nap, amit az Igével kezdek és Isten Szent Szellemében élek. Mindig olvasom, mindig. Mert érzem, hogy ha leteszem végem van! "Menjetek, álljatok fel a templomban, és hirdessétek a népnek ennek az életnek minden beszédét" (Ap.Csel.5:20).
Ha valaki Istentől kéri a választ és a hitet, megadja azt neki. Nem újságokból kell megérteni az Igét és más emberek beszédéből. Isten minden emberhez külön szól. Az Ige által.
Mostmár tudom milyen téves úton járnak a JT-i. Nagyon sajnálom őket és imádkozom, hogy a csoporttársam is megtalálja az igaz utat. Próbáltam már vele beszélni erről, adtam neki Igéket is, de még nem került rá sor, mindig kikerüli. Az ördög keze sajnos mindenhol ott van. De nem adom fel, mert a lelkem is csak akkor lesz nyugodt effelől, ha tudod végre beszélni vele erről. És ha mást nem is sikerül elérnem, de megköszönhetem neki, hogy engem akaratlanul is az igaz útra segített, remélem ő is meglátja.

Nem akarok vitatkozni senkivel (1. Tim. 1:3-7), de nézzen minden JT-a a maga lelkébe, hogy mit hisz és hogy milyen kapcsolatban van Istennel: mert hiába fog szólni, ha bedugjátok a fületek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. máj. 08., kedd 20:45 
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 03., kedd 00:34
Hozzászólások: 194
Szia Itakach! :)

Nagy örömmel olvastam a bemutidat! Üdv a Parókián! Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. máj. 09., szerda 04:14 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 30., szombat 08:33
Hozzászólások: 1884
Tartózkodási hely: Bács-Kiskun megye
Kedves Itakach,

én is nagyon örülök a megjelenésednek! :D

B.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 10., vasárnap 17:33 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2007. jún. 08., péntek 17:52
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Sweet home:)
Ezt a tanulmányt az "apologia.hu" oldalon találtam. Nem volt kétségem eddig sem, Jézus és a Szellem istenségét illetően, csak hát vannak nálunk tájékozattabbak, akik a meglátásaikat meg is tudják értelmesen fogalmazni. Én személy szerint köszönöm az apologia kutatóközpont munkáját az Úrnak.
Megéri elolvasni, és elmélkedni rajta, nem előre beirányzott szívhozzáállással, mert akkor -Csia Lajos: Bibliai Lélektan-ja óta tudjuk, hogy meghatározzuk, mit fogunk igaznak engedni.
Tiszta szivvel kívánok áldást, és bölcsességet minden Jehova Tanúja tagnak, hisz ők mind potenciális gyermekei az Úrnak, és szeretem őket, nem mert kell, hanem mert Jézus bennem így műkszik :-)
Én személy szerint Jézus tanúja vagyok, ahogy az Ap. Csel-ben mondá:
-És lesztek nékem tanúim..:-)
:shock: :!: :idea:
Apáááám, kaakra mondom szeretlek titeket, ja-ja mindenkit :oops:
íme az idézet:

A háromságtan




Bevezetés


Az Isten egyetlenségét és hármasságát megfogalmazó háromságtan a keresztény egyházak ökumenikus közössége számára a hit alapvető eleme. Ugyanakkor a tant nem sok keresztény képes pontosan megfogalmazni, és még kevesebb ismeri a bibliai alapjait vagy a jelentőségét. Így nem csoda, hogy sokan zavarosnak érzik, sőt a biblikusságát is megkérdőjelezik. Tanulmányunk a tan lényegét, bibliai alapjait és jelentőségét foglalja össze közérthető módon. Részletes, tizenöt odalalas változata itt olvasható.




1. A háromságtan kialakulása


A "háromság" szó a Bibliában nem fordul elő, és először csak Kr. u. 200 körül használták (görög trinitász). A háromságtan végleges megfogalmazása a 3-4. századra tehető: ezek a niceai, konstantinápolyi és kalcedoni zsinatok hitvallásai.

A tan részletes kifejtésének több előfeltétele, illetve hátráltató körülménye volt:

*

le kellett zárulnia az újszövetségi kánonnak és ezzel az Istenről szóló adatok forrásának (2. sz. eleje),
*

az egész egyházra nézve veszélyt jelentő tévtanítóknak kellett fellépniük, akik Krisztus, majd a Szentlélek kivoltát kérdőjelezték meg (3-4. sz. pl. Áriusz),
*

Isten lénye az emberi értelmet és a kifejezőkészséget eleve próbára teszi; a hitvallások megfogalmazásával sokáig küzdő görög és latin egyházatyák ezért kölcsönösen attól féltek, hogy a másik által használt görög vagy latin szavak a másodlagos jelentésük miatt ilyen vagy olyan tévtanításhoz vezethetnek.




2. A háromságtan lényege


A tan nem megmagyarázni akarja, hogy miként létezik Isten, hanem csak az Írásban talált adatokról tanúskodik. Nem is annyira állítani akar, mint inkább hamis állításoknak akarja az elejét venni. A Biblia alapján vallja és hirdeti, hogy az egyetlen Isten három egylényegű személyben egyetlen Isten. Isten tehát nem csak "egy" személy (Atya), aki magányos lenne (unitarizmus, arianizmus), sem "három" külön isten (triteizmus) vagy három "megjelenési forma" mögött rejtőző, Isten, aki lényegében ismeretlen lenne (modalizmus). A tan alapja a bibliai adatok összegzése:

*

csak egy Isten van (5Móz 4:39, Ézs 43:10, Zsolt 86:10, Mk 12:32, 1Kor 8:4, 1Tim 2:5, Jak 2:19 stb.)
*

ugyanakkor a Biblia Istennek (helyenként az Istennek) nevezi az Atyát, a Fiút és a Szentlelket egyaránt: Isten az Atya (Mal 1:6, Jn 6:45, Róm 1:7, 1Kor 8:6, Ef 4:6, 1Pt 1:2), Isten a Fiú (Mt 1:23, Jn 1:1,18, 10:30, 20:28, Róm 9:5, Fil 2:6, Kol 2:9, Tit 2:13, 1Jn 5:20, 2Jn 9), Isten a Szentlélek (Csel 5:3-4, 16:6-10, 1Kor 12:4-6)
*

csak erről a három személyről tudjuk elmondani, hogy természeténél fogva olyan tulajdonsággal rendelkezik, amely csak Istené lehet, és hogy olyasmit tesz, amit csak Isten tehet.




3. A tan bibliai alapja


A tan bibliai alapja, hogy a kizárólag Istent jellemző tulajdonságok, és kizárólag Isten által véghez vihető tettek az Atyáról, a Fiúról és a Szentlélekről is elmondhatók:







Egyedül Isten Úr és Király (5Móz 10:17, Zsolt 136:3, Jer 10:10, Csel 17:24, 1Tim 1:17, 6:15, Jel 1:8, 11:17). Úr és Király az Atya (Mt 11:25, Jak 3:9), a Fiú (Lk 1:43, 2:11, 13:15, Jn 20:28, Csel 2:36, Róm 1:4, 10:9, 1Kor 1:9, 8:6, 12:3, Fil 2:9-11, Kol 3:24, 1Tim 6:14-15, Júd 4, Jel 17:14, 19:13-16) és a Szentlélek (1Kor 6:17, 2Kor 3:17), mégsincs három Úr és Király, csak egy.

Egyedül Isten örökkévaló és halhatatlan (Ézs 40:28, Zsolt 90:2, Róm 1:23, 16:26, 1Tim 1:17, 6:16). Örökkévaló, halhatatlan az Atya (Jn 5:26), a Fiú (Mt 28:20, Jn 5:26, 8:58, 17:5, Zsid 7:21-28, 13:8, Jel 1:18) és a Szentlélek (Zsid 9:14), mégsincs három örökkévaló, halhatatlan Isten, csak egy.

Egyedül Isten szent (3Móz 19:2, 1Sám 6:20, Ézs 6:3, 1Pt 1:15, Jel 4:8, 15:4). Szent az Atya (Jn 17:11), a Fiú (Lk 1:35, Jn 10:36, Mk 1:24, Csel 2:27, Jel 3:7) és a Szentlélek (Lk 4:1, Csel 10:38, Jn 20:22, 1Kor 12:3, 2Pt 1:21), mégsincs három szent Isten, csak egy.

Egyedül Isten mindenütt jelen levő (Zsolt 139:8-10, Péld 15:3, Csel 17:27-28). Mindenütt jelen levő az Atya (Mt 6:6, Jn 14:11, 2Jn 9), a Fiú (Mt 18:20, 28:20, 2Kor 13:5, Kol 1:17, 2:6, Zsid 1:3) és a Szentlélek (Zsolt 139:7, Jn 14:17), mégsincs három mindenütt jelen levő Isten, csak egy.

Egyedül Isten mindentudó (1Kir 8:31-32, Zsolt 44:21-22, 94:9-10, 139:2, Jób 21:22, Dán 2:20, Róm 11:33-34). Mindentudó az Atya (Mt 6:4,32, 10:29-30), a Fiú (Lk 2:46-47, Jn 2:25, 4:19,29, 16:30, 21:17, Kol 2:3, Mt 25:31-45, Zsid 4:12-13) és a Szentlélek (Ézs 11:2, 40:13, Dán 4:6, Jn 14:26, 16:13, 1Kor 2:10-11), mégsincs három mindentudó Isten, csak egy.

Egyedül Isten mindenható (1Móz 17:1 2Móz 6:3, Zsolt 72:18, Mt 19:26, 1Tim 6:15, Jel 11:17, 19:6). Mindenható az Atya (Mk 14:36, 2Kor 6:18), a Fiú (Mt 28:18, Jn 3:35, 5:19, Zsid 1:3, Jel 1:8) és a Szentlélek (Jób 33:4, Zak 4:6, Lk 1:35), mégsincs három mindenható Isten, csak egy.

Egyedül Isten dicsőséges (Zsolt 24:8, Ézs 6:3, 42:8, 60:1-2, Róm 1:21, 11:36, Jel 4:11, 19:1). Dicsőséges az Atya (Mt 16:27, Róm 6:4,15:6, Fil 4:20, Ef 1:17), a Fiú (Jn 1:14, 12:23, 13:31-32, 17:4, Zsid 1:3, 13:21, 1Pt 4:11, 2Pt 1:16-17, 3:18, 1Kor 2:8, 2Kor 4:3-6, Jak 2:1, Jel 5:12) és a Szentlélek (1Pt 4:14, 2Kor 3:18), mégsincs három dicsőséges Isten, csak egy.

Egyedül Isten a teremtő (1Móz 1:1, Neh 9:6, Zsolt 102:26, Ézs 44:24, 45:12,18, Csel 7:49-50, 17:24, Zsid 11:3). Teremtő az Atya (Ef 3:14-15), a Fiú (Jn 1:1-4, Kol 1:16, Zsid 1:2) és a Szentlélek (1Móz 1:2, Jób 33:4, Zsolt 104:30), mégsincs három teremtő Isten, csak egy.

Egyedül Isten a gondviselő (Zsolt 33:19, 55:23, 68:20, 145:13-16, Jób 12:10, Csel 14:17, 27:24-25, Fil 4:19, 1Pt 1:5). Gondviselő az Atya (Mt 5:45, 6:11,26,31-33, 10:29-30, Csel 17:24-25), a Fiú (Jn 10:10-11, Róm 8:35, Kol 1:17, Zsid 1:3) és a Szentlélek (Zsolt 104:30, Jób 34:15, Gal 5:25), mégsincs három gondviselő Isten, csak egy.

Egyedül Isten a Biblia ihletője (2Móz 20:22, 24:4, Jer 30:2, Ézs 30:8, Róm 3:2, Kol 1:25, 1Thessz 2:13). Ihlető az Atya (Jn 8:28, 12:49-50, 17:17, 2Jn 4), a Fiú (Jn 1:14, 16:12-15, Zsid 1:1-2) és a Szentlélek (4Móz 11:25, Mt 22:43, Ef 3:2-5, 1Tim 4:1, 2Pt 1:20-21, Jel 14:13), mégsincs három Bibliát ihlető Isten, hanem

Egyedül Isten támaszt fel (5Móz 32:39, 2Kor 1:9, 4:14, Zsid 11:19, Kol 2:12). Feltámaszt az Atya (Jn 5:21), a Fiú (Jn 5:21, 6:39-40, 11:25, Fil 3:8-11, Kol 2:13, 3:3) és a Szentlélek (Róm 8:11), mégsincs három Isten, aki feltámaszt, csak egy.

Egyedül Isten ítél meg (1Móz 18:25, Zsolt 96:13, 130:3-4, Mk 2:7, Róm 2:1-8,15-16, 14:10, 1Pt 4:5, Jel 20:11-15). Megítél az Atya (1Pt 1:17, Mt 10:32-33), a Fiú (Mt 25:31-33, Jn 5:22-23,27, Csel 17:31, 2Kor 5:10, 2Tim 4:1) és a Szentlélek (Ézs 4:4, Jn 16:8), mégsincs három megítélő Isten, csak egy.

Egyedül Isten üdvözít (Ézs 43:11, 63:16, Mt 19:25-26, Csel 2:47, 20:28, Tit 2:11, Júd 25, Jel 7:10 19:1). Üdvözít az Atya (1Jn 4:14, Jn 3:16, 17:4, 18:11), a Fiú (Mt 26:28, Jn 1:29, 4:42, Csel 4:10-12, Tit 3:6, Zsid 5:9, 7:25, 1Jn 4:14) és a Szentlélek (Zsid 9:14, Tit 3:5), mégsincs három üdvözítő Isten, csak egy.

Egyedül Isten nyilvánít igazzá (Róm 3:30, 4:6, 8:33). Igazzá nyilvánít az Atya (nincs konkrét ige, de vö. Róm 5:10), a Fiú (Róm 5:9, 10:4, Gal 2:17, 1Kor 1:30, 2Kor 5:19-21) és a Szentlélek (1Kor 6:11, Gal 5:5), mégsincs három igazzá nyilvánító Isten, csak egy.

Egyedül Isten szentel meg (2Móz 31:13, 1Thessz 5:23, 2Kor 7:1). Megszentel az Atya (Jn 17:17), a Fiú (Zsid 10:14, Ef 5:25-27, 1Kor 1:30) és a Szentlélek (Róm 15:16, 1Kor 6:11, 2Thessz 2:13, 1Pt 1:2), mégsincs három megszentelő Isten, csak egy.

Egyedül Isten teremt újjá (Jn 1:12-13, 1Jn 3:9). Újjáteremt az Atya (1Pt 1:3), a Fiú (2Kor 5:17, Gal 6:15, Ef 2:15) és a Szentlélek (Ez 36:25-27, Jn 3:3-8, Tit 3:5), mégsincs három újjáteremtő Isten, csak egy.

Egyedül Isten lakik a hívőben (2Pt 1:4, 1Jn 3:24, 4:12,16). A hívőben lakik az Atya (2Jn 9), a Fiú (2Kor 13:5, Ef 3:17, 1Jn 5:12, 2Jn 9) és a Szentlélek (Jn 14:17, Róm 8:11, 1Kor 6:19), mégsem három Isten lakik a hívőben, csak egy.

Egyedül Isten imádandó (2Móz 20:4-5, Ézs 45:23, Mt 4:10, Jn 4:24, 1Kor 14:25, Jel 4:9-10, 19:10, 22:9). Imádandó az Atya (Jn 4:23-24), a Fiú (Jn 5:23, 9:35-38, Fil 2:6-11, Zsid 1:5-6) és a Szentlélek az Atyával és a Fiúval együtt (nincs konkrét ige, de vö. Jn 4:23-24, 2Kor 3:17, Mt 28:19), mégsincs három imádandó Isten, csak egy.




4. A három személy viszonya


A Háromság tagjai gyakran együtt, de külön személyként említtetnek (Mt 3:16-17, 28:19, Jn 14:16-17, 16:13-15, 1Kor 12:4-6, 2Kor 13:13, 1Pt 1:2, Ef 1:3-14, 4:4-6, Tit 3:4-6). A Háromság tagjai azonban nem csupán Isten megszemélyesítései, hiszen egymásról mint külön személyről beszélnek, illetve egymással is valóságosan kommunikálnak (Jn 16:13-14, Róm 8:26-27, Jel 22:16-17). A három isteni személy Jézus Isten és ember voltához hasonlóan egyszerre megkülönböztethető és szétválaszthatatlan. Ennek az emberfeletti valóságnak persze egyszerre mindig csak az egyik oldalát tudjuk felfogni:

*

az Atya és a Fiú megkülönböztethető (Jn 3:16, 5:20, Zsid 5:7-9) és szétválaszthatatlan (Jn 10:30, 14:8-11),
*

az Atya és a Lélek megkülönböztethető (Jn 14:16-17, Róm 8:26, 1Kor 2:10-11) és szétválaszthatatlan (Róm 8:14-15),
*

a Fiú és a Lélek megkülönböztethető (Jn 14:16, 16:7) és szétválaszthatatlan (1Kor 6:17, 2Kor 3:17, Gal 4:6, Zsid 10:29).




5. A három személy összhangja


A Háromság tagjai közötti alá-fölé rendeltség (Jn 16:13-14, 1Kor 15:28) a megváltás művében betöltött sajátos feladatukból következik, és a személyek tökéletes összhangjára, illetve egymástól való tökéletes függésére mutat (nem az Atyát, hanem a Fiút feszítették meg, nem a Lélek, hanem az Atya küldte a Fiút stb.):

*

ezért a Fiú csak az Atya iránti engedelmességgel bizonyíthatta, hogy ő Isten Fia: mert az Atya tetteit teszi és az Atya szavait mondja (vö. Jn 5:19.30, 6:38, 7:16, 12:48-50, 14:10-11, Lk 4:18:21, Zsid 5:7-9),
*

ezért a tanítványok a Szentlélekről azért ismerhették fel, hogy ő a Krisztus Lelke, mert a Jézustól kapott mondanivalójával Jézust dicsőítette (Jn 16:13-14, 1Kor 12:3).




6. A Háromság illusztrálása


Istennek a teremtett világból vett eszközökkel való illusztrálása csak egyoldalúra sikerülhet. Az egységét vagy a háromságát külön-külön lehet illusztrálni, de ezeket együtt nem. A képi ábrázolására tett kísérletek mindig torzókat eredményeznek, a teremtett világból vett naiv szemléltető példák nem tudnak Róla megfelelő képet adni (vö. 2Móz 20:4). Az emberi logikába vagy képzeletbe beleférő "Isten" ugyanis csak az emberi fejekben létező bálvány (Csel 17:29).




7. A háromságtan fontossága


Először is a tan elválaszthatatlan Isten egyik alapvető tulajdonságától. Ha Isten csak egy személyként létezne, nem lehetne az, aki. Isten ugyanis szeretet (1Jn 4:8), a szeretet viszont viszonyfogalom, és ha Isten csak egy egyedülálló lény lett volna a világ megteremtése előtt, akkor teremtményei nélkül nem lehetne maga a szeretet, szüksége lett volna másokra, hogy az legyen, aki. Isten azonban egyrészt a Mindenható, önmagában elegendő, másra nem szoruló Isten. Másrészt az Istenségen belül mindig is három személy volt, akik között már a világ megteremtése előtt is tökéletes szeretet létezett. Mégis csak az Újszövetségben, a Fiú és a Lélek külön isteni személyként való megjelenésekor lehetett kimondani, hogy "Isten szeretet" (1Jn 4:16)

Másodszor a tan elválaszthatatlan a megváltástantól. Mi bűnösök vagyunk, Isten pedig igazságos. Bűneinket vagy rajtunk kéri számon (igazságosan megtorolja), vagy a saját kárára vesz önmagának elégtételt (Ő maga ad engesztelést), és megbocsát (elengedi a tartozást). Ha Isten engesztelés, jóvátétel nélkül "csak úgy" megbocsátana, nem lenne igazságos. Mivel Őellene vétkeztünk, Tőle kell bocsánatot kapnunk, de senki sem késztetheti Őt megbocsátásra, és egyetlen teremtmény (ember, állat, angyal) sem adhat engesztelést a Teremtőnek önmagáért vagy egy másik teremtményért. Az állatáldozatok csak ideiglenesek voltak, és nem tudták megtisztítani a lelkiismeretet (Zsid 10:2-4). Ha Isten önkényesen kijelölt volna egy ártatlan teremtményt (pl. angyalt) az emberek helyett való bűnhődésre, akkor ezzel azt bizonyította volna, hogy igazságtalan, magától képtelen megoldani a helyzetet, és valójában ennek az angyalnak lennénk hálásak a bocsánatért, nem Istennek. Ha egy angyal magától jelentkezett volna bűnbaknak, akkor is ugyanez a helyzet lett volna: Isten igazságtalan lett volna, magától képtelen megoldani a helyzetet, és ráadásul még tartozik is egyik teremtményének, akinek a többi hálásabb lehet, mint neki... Isten azonban emberré lett Jézusban, és a kereszten "Isten … a saját vérén" váltotta meg egyházát (Zsid 9:12, Csel 20:28 vö. Jel 1:17-18). Isten igazságos, de úgy szeretett is minket, hogy nem akart minket büntetni: amikor a Fiú Jézusban emberré lett, a kereszten engesztelést szerzett az Atyának, mindez "Istenen belül" történt. Ha Isten nem Háromság lenne, nem lehetnénk megváltva úgy, hogy Isten mindenható marad, érvényt szerez az igazságnak, szeretete valóságos, és az egészért csak neki lehetünk hálásak.

Harmadszor a tan elválaszthatatlan a keresztény etikától. Az Istenség lényén belüli tökéletes kapcsolat példaadó a számunkra. Ahogy az Atya szerette a Fiút, úgy szeretett minket a Fiú, és nekünk is ezzel a szeretettel kell szeretnünk egymást (Jn 15:9-12). Ezt a szeretetet pedig a személyek isteni és személyes volta, illetve a Szentlélek munkálkodása teszi valóságossá, átélhetővé és továbbadhatóvá.

Sziasztok!

_________________
Róma 9/5


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 18., hétfő 01:06 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 23., hétfő 11:00
Hozzászólások: 348
Tartózkodási hely: Budapest, Újsolt
tavasz írta:
éppen tegnap olvastam az egyik topicban Lucius írásait, és pontosan erre gondoltam Indu, hogy milyen értelmes, kultúrált emberke volt, vele tényleg lehetett beszélgetni... én is sajnálom, hogy nincs a fórumon.


(távírati stilusban) ;-)
Kis időm van....
Olvasgatok.....
Nem tüntem el. :-)

Dec-jan. vettünk házat.
Rengeteg munka van.
Nincs kiber-tér elérhetőségem.
Esténként szédülök ágyba. :-)
Okt.-Nov. körül leszek ismét.
Stop.

_________________
Pihenek, ha lesz értelme benézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 18., hétfő 06:50 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 13., péntek 19:09
Hozzászólások: 1521
:*: jó hogy jelentkeztél, majd várunk. Addig is kitartást a munkákhoz.

_________________
Várván ama boldog reménységet


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. júl. 04., szerda 10:07 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. dec. 11., hétfő 09:37
Hozzászólások: 99
Lucius írta:
kavics írta:
Jézus ember és Isten egy személyben, kontra Jézus a legkiválóbb ember?


Ha Jézus Isten, akkor hány napig volt Istennélkül a világ amikor meghalt?


Nézzük meg mit mond erről az írás!

"Miután Jézus elfogadta az ecetet, ezt mondta: "Elvégeztetett!" És fejét lehajtva, kilehelte lelkét" (Jn. 19,30)

"Ekkor Jézus hangosan felkiáltott: "Atyám, a te kezedbe teszem le az én lelkemet!" És ezt mondva meghalt." (Lk. 23,46).

Magyarul Jézus a keresztyen vitte végbe a megváltás művét. Elvégeztetett! Végbevitte. Kész. Előtte szenvedte el az Atya büntetését az emberek bűnén. Utána a lelkét az Atya kezébe letette, és azzal halt meg. Azonban tudjuk, hogy ha lelke az Atya kezében van, ott van legjobb helyen. Három napig volt a sírban, de ez csak testére vonatkozik. Utána pedig dicsőséges testben támadt fel.

Így szerintem csak álproblémával állunk szemben.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. aug. 03., péntek 17:32 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2007. jún. 08., péntek 17:52
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Sweet home:)
Ha Jézus Isten, akkor hány napig volt Istennélkül a világ amikor meghalt?[/quote]

Kicsit hosszú, de nekem igazán tetszett:

Ez az anyag azoknak a keresztényeknek készült, akik szeretnék Jehova Tanúival tanulmányozni ezt a kiadványukat, hogy segítsenek nekik megismerni az Igazságot.
Mit kíván meg tõlünk Isten?
1. lecke Ahogyan megtudhatod, mit kíván meg Isten
(A kiemelt szövegek a kiadványból vett idézetek.)
1. 1 "Egyedül a Biblia mondja el nekünk, mit kell tennünk, hogy örömet szerezzünk Istennek"
Kérdés: Én hiszem, hogy a Biblia EGYMAGÁBAN elmondja nekünk, mit kell tennünk, hogy örömet szerezzünk Istennek - és Te?
K.: Úgy tudom, hogy a Mormonok nem hiszik ezt ... õk úgy gondolják, szükségük van kiegészítõ anyagokra ... Én hiszem, hogy a Biblia elegendõ - és Te? Elegendõ? Nézd meg a 2 Tim 3:16-ot (Szükségünk van más segítõ tanító eszközre?) Úgy tudom, a Vezetõ Testület nem ezt hiszi...
K.: Hiszed, hogy ez igaz? Szükségünk van Õrtorony anyagokra?
K.: Akkor miért kell nekünk ez a "Mit kíván meg tõlünk Isten" füzet?
K.: Szükség van erre a füzetre, ha a a Biblia egymagában elmondja nekünk, mit kell tennünk, hogy örömet szerezzünk Istennek?
1.2 "Ezért a Biblia Szerzõje Isten, aki az égben van, s nem valamelyik ember a Földön"
A keresztények megerõsítik ezt a tanítást, hogy Isten a Szentírás szerzõje.
Megjegyzés: Hat olyan fénykép van a füzetben (9.,14., 17.,27.[2 db],28. oldalak) ahol Jehova Tanúi "tanulmányozzák a Bibliát". Figyeld meg, mindegyiken Õrtorony anyagot tanulmányoznak, kivéve a 14. oldalon lévõt.
A 31. oldalon lévõ lábjegyzet (a 16. leckében) szerint át kellene tanulmányoznod az "Ismeret, amely örök élethez vezet" c. könyvet mielõtt megkeresztelkednél.
Miért, ha a Biblia egymaga elmond mindent, amit tudnod kell? A válasz: Jehova Tanúi valójában azt hiszik, szükséged van ezekre a kiadványokra, kiegészítendõ a Bibliát a kereszténnyé válásod során.
Azt állítják, hogy hiszik, hogy a Biblia egymaga elegendõ, de valójában nem gyakorolják ezt a hitet.
1.3 "Isten gondoskodott arról, hogy a Bibliát másolják le pontosan, és õrizzék meg."
Látni fogjuk, hogy a Társulat szerint ez nem igaz (a 2. lecke 2. bekezdésben [4. oldal])
"Ahogy megtudhatod, mit kíván meg Isten" - ez NEM TALÁLHATÓ MEG ebben a füzetben. Tudva ezt megspórolhatod az idõt, amit az elolvasásával töltenél! Ámde megtalálhatod a választ a Szent Bibliában: János 6:28-29 UVF 'Ezt mondták azért neki:" Mit tegyünk, hogy az Isten cselekedeteit tegyük?" Jézus ezt válaszolta nekik: "Az Isten cselekedete az, hogy hitet gyakoroljatok abban, akit Õ küldött el."'
2. lecke: Ki az Isten?
2.1. "A Biblia azonban elmondja nekünk, hogy csak egyetlen IGAZ Isten van"
A keresztények elfogadják ezt a tanítás. Jahve kijelentette, csak egyetlen igaz Isten van (Ézsa 45:5), a bálványok csak 'úgy nevezett' istenek, nem valósak (1 Kor 8:4-6). Bálványok és más dolgok melyek igényt tartanak az isten címre, természetüket tekintve egyáltalán nem istenek. (Gal 4:8, Ésa 44:8-10, Ésa 45:5, Ésa 45:6, Ésa 45:14, Ésa 45:18, Ésa 45:21-22, Ésa 46:5 Ésa 46, 8-9). Bármely vallási szervezet vagy vallási csoport, ami felette áll a kritikának vagy elutasítja a kritikát, kiteszi magát annak, hogy bálvánnyá váljon.
K.: A kereszténység monoteista (egyistenhívõ) ....csak EGY Istenük van ... elhiszed ezt? Te hiszed, hogy csak EGY Isten van?
2.2 "Istennek sok címe van, de csak egyetlen neve. Ez a név: JEHOVA. A legtöbb Bibliából eltávolították Isten nevét [..] a Jehova név mintegy 7000-szer fordult elõ benne! "
Az elsõ leckében azt mondták, hogy a Biblia pontosan lett másolva és megõrizve. ... most mégis azt mondják, hidd el, Isten neve el lett távolítva.
K.: Nos, melyik az igaz? Az 1. lecke 3. bekezdése vagy a 2. lecke 2. bekezdése?
K.: Ha a Biblia nem lett megõrizve és Isten neve el lett távolítva ... bízhatunk igazán az Írásokban?
K.: Mi más hiányozhat még a Bibliából, ha Isten neve el lett távolítva?
K.: Miért utalt Jézus Istenre az ATYA szóval és nem az "Isteni Névvel"?
K.: Tudtad, hogy a Jehova szó az Adonai (Úr, Mester) magánhangzóinak és négy mássalhangzónak (YHWH) a kombinációja?
K.: Egyetértesz, hogy ez embercsinálta név? Így pótolhatja az igazit?
K.: Mivel az apostolok és az Úr Jézus az Úr, Atya és Isten szavakat használták, nem gondolod hogy ezek használata nekünk is megfelelõ?
K.: Mi a helyzet a Jahve alakkal? ('Vagyok' 2 Mz 3:14 - 'az önmagában létezõ' ) Ez is Isten neve.
A keresztények is használják a Jehova alakot (megtalálható Bibliáikban, teológiai könyveikben, énekeikben) de nem bizonygatják, hogy ez a HIVATALOS NEVE, vagy hogy "használni kell".
Jehova nevét ismerni, nem feltétlenül jelenti, hogy tiszteled is a nevét!
K.: Ami az Atya Istent illeti .... te a szüleidet családnevükön szólítod?
Megjegyzés: Jézus követõi hiszik, hogy mi kibékültünk és átmentünk az Úr Jézus halála által az élet újságába és új teremtéssé lettünk. Ezáltal Isten örökbefogadott gyermekeivé lettünk...
K.: Miért bizonygatná bárki a formális név használatát, amikor mi Õt Abba / Atya / Papa néven hívhatjuk, ahogy Jézus bemutatta tanítványainak?

A lecke tájékoztatja az olvasót, hogy Isten neve Jehova és utal rá, hogy a használatos Bibliafordítások helytelenül a tetragrammatont (YHWH) Úr és Isten címekkel fordítják. Ámde az "Úr" és "Isten" szót a tetragrammaton fordításaként már Krisztus idejében is használták.... A Septuaginta bibliafordításból sokszor idéztek az ÚT írói.
K.: Vajon mért nem vetette el vagy ellenezte Krisztus a Septuagintát, az OSZ régi görög változatát, amelyben az ISTENI NÉV nem mindig szerepelt?
K.: Ha Krisztus használta a Septuagintát, mely nem utal az isteni névre, nem gondolod, hogy a mai hívõknek is megfelel ez?

2.3 " Jehovának van teste, de nem olyan, mint nekünk, "Szellem az Isten" - mondja a Biblia (János 4:24). A szellemi lét egy, a mienknél sokkal magasabb létforma"
Olvasd el a János 4:24-t!!
K.: Isten egy szellem, vagy A szellem? Mit állít PONTOSAN a Biblia?
Más fordításokkal összhangban "Isten Szellem".
K.: Van e bármi ebben az bibliaversben ami azt mutatja, hogy Istennek teste van?
K.: Isten egy "létforma" vagy minden élõ éltetõje? Gondolhatjuk e azt, hogy Isten egyszerûen egy magasabb létforma? Nem kellene nagyobb tiszteletet tanúsítani a világmindenség Istene iránt?
K.: Meg tudnád mondani nekem, mi az a "szellem" vagy milyen anyaga van?
K.: A szellemeknek általában van testük?
K.: A Kol 1:15, 1 Tim 1:17-tel összhangban Jehova láthatatlan, és ott sem említenek testet ... bízhatunk e a Biblia szabatos kijelentésében, vagy inkább a Társulat nézetében bízzunk?
K: Összhangban az Ésa 57:15 ; Zsolt 139:7-8 Héb 13:5 Ésa 44:3 Ésa 48:16 Ésa 42:1 Ésa 32:15 Ésa 59:21 Ésa 11:2 és Ésa 66:1 bibliaversekkel Jehova egyszerre több helyen tud lenni .... hogyan, ha egy testhez van kötve ?

Vizsgáld meg a Jeremiás 23:24-t és az Ésa 57:15-t
K.: Hogyan töltheti be egy test az eget és a földet?
K.: A Jer 23:24-el összhangban mit tölt be Isten?
K.: Hogy lakhat isten a magasságban és az alázatos lelkûvel is, ha teste van?
K.: Elmenekülhetünk Isten jelenlétébõl? Zsolt 139
K.: Nem túl merész ez a kiadvány, hogy túlmegy az Írásokon úgy döntve , Istennek teste van?
K.: Miben volna jobb bíznod ... a Bibliában, mely kijelenti, hogy Isten betölti az eget és a földet, vagy embercsinálta kiadványban, mely állítja, hogy Istennek teste van?
K.: Tudtad, hogy a te Jehovád, az Õrtoronyé, sok tulajdonságában közös a pogány Istenekkel és a mormonokéval? Véges és egy testhez kötött, mint Zeusz és istentársai. Az Õrtorony Istene egy idõben csak egy helyen lehet. Ezáltal korlátozott. Mellesleg a 'õ szelleme' úgy tûnik, nagyobb képességekkel bír mint Jehova! Miért sokkal magasabb rendû a Biblia Istene?
2.3 "Mi akkor a szent szellem? Ez nem személy, mint ahogyan Isten. Inkább Isten tevékeny ereje"
K.: Ha a szent szellem Isten tevékeny ereje, vajon teremtett, vagy Isten egy "meghosszabbítása"?
K.: Ha a szent szellem Isten egy "meghosszabbítása" (Isten nem megosztható) akkor ki a szent szellem?
Apcs. 2:17 " és az utolsó napokban . ez mondja az Isten - kitöltök az én szellemembõl mindenfajta hústestre, és fiaitok meg leányaitok prófétálni fognak, ifjaitok látomásokat látnak és az idõs férfiaitok álmokat álmodnak."
K.: Isten ki tudja tölteni az Õ szellemét, mégis õ a szellem. A Szent Szellem a Bibliával összhangban: szellem. Õk ezáltal azonos természettel vagy lényeggel vagy anyaggal kell, hogy bírjanak ... mit jelent ez számodra?
K.: Ha azt hiszed, hogy a Szent Szellem erõ, akkor ezáltal Isten is egy erõ kell legyen, igaz? (Emlékezz, Isten nem megosztható - nem részekbõl áll.
K.: Mivel ez nem lehetséges, így a Szent Szellem szellem (nem erõ), amint a Biblia világosan szemlélteti, vagyis ISTEN?
K.: Egyetértesz, hogy egy személynek tulajdonságai vannak, mint elme (értelem), akarat, érzelmek? Gondolom, egyet kell értenünk, hogy Isten személy, mivel elkülönült létezõ, személy és személyiség. Isten birtokolja e képességeket: szeretet, könyörület, igazság, bölcsesség és akarat, érzelmek, és kreativitás. Istenre utalunk és Õ is utal magára ilyen kifejezésekkel: Õ, Övé, Én, Enyém, Akinek - mind személyt jelez.
K.: Elhiszed, hogy Jehova személy?
Olvasd el a következõ Bibliaverseket: Jn 16:8, 13 (Nem papok, próféták, apostolok, szolgák vagy szervezet teszi)
K.: Hogyan hall egy erõ ? Hogyan cselekszik "úgy, ahogy õmaga akara"? Apcs 13:2 Jn 14: 26; 14:17;
Apcs 13: 2 : a szent szellem így szólt: "Válasszátok külön nekem mindenki közül Barnabást és Sault arra a munkára, melyre elhívtam õket" UVF
K.: Itt a Szent Szellem hatalommal szól. Ismersz olyan erõt, pl. elektromosságot, amely saját hatalommal bír szólni?
K.: Különválasztva lenni - ez a "szentnek lenni" jelentése. Hogyan parancsolhat és választhat külön egy erõ Isten munkájára?
Róma 8:27 "Aki a szíveket vizsgálja, tudja mi a Lélek gondolata, mert Isten szerint jár közben a megszenteltekért" Ld. Ésa 11:2, 1 Kor 2: 10-11
K.: Hogyan "tudja" egy erõ?
K.: Az értelem mit feltételez?
K.: Olyan értelme van, mely ismeri Isten gondolatait, nemde?
K.: Hogy ismerhet egy erõ bármit is, pláne Isten gondolatait?
K.: Tud egy személytelen/ érzelmetlen /nem gondolkodó erõ akarni valamit?
K.: Ha valaki akar, az felveti vagy mutatja az értelem létét?
K.: Miért bizonyítja ez a vers, hogy a Szent Szellem gondolkodik vagy akar?
Efézus 4:30 "ne okozzatok bánatot az Isten szent szellemének amellyel el lettetek pecsételve a szabadítás napjára" UVF Ld: Héb 10:29, Rm 15:30. Apcs 9:31
K.: Egy személytelen erõ, egy energiamezõ hogyan érezhet bánatot vagy szeretetet? Van ennek valami értelme számodra?
K.: Mióta lehet egy erõt vagy dolgot megbántani? Csak egy személyt lehet megbántani ...nemde?
K.: A saját kialakított sémáinkba bízzunk a Szent Szellemet illetõen, vagy a Szentírás szavában kellene bíznunk, amikor személyiséget vonatkoztat rá?

Apcs 5:3-4 : "kijátszani a szent szellemet [....] Istent kijátszani" UVF
K.: Miért utal Péter a Szent Szellemre mint Istenre?
K.: Ha Péter Istennek nevezi a Szent Szellemet, nem kéne neked is így gondolnod?
A Biblia bemutat néhány érdekes jellemvonást a Szent Szellemet illetõen. Például személyes névmással utal rá, a szellem tud szeretni, és megbántható, tud parancsolni, akarni, megmutatni az igazságot és vigasztalni .... hmm épp úgy, mint Isten, az Atya.
K.: Nyíltan és õszintén tudod e mondani, hogy a Szent Szellem erõ, a megismert Bibliaversek fényében?
2.3. "Egyetlen ember sem látta Istent soha"
Nagyon nehéz észrevenni Jehova Tanúinak az Istent, aki látható. Ténylegesen Jehova Tanúi Istenét nem lehet meglátni, mert a JT tanítás szerint osztozik sok tulajdonságban (pl. végesség) a pogány isten - kollégáival. Mivel 'Jehova' egy testbe van korlátozva és kötve van egy helyhez.
Elõször nézzünk meg néhány idevágó Bibliaverset: Jn 1:18 2Mz 33:20,
Kit láttak akkor a nagy próféták? Mit jelent "Istent látni" ?
Ott vannak a példák, ahol Az Úr Angyala NAGYON komoly igényeket támaszt és Õ Maga Érdekében beszél és Érte. Ha valóban az Írásokba vetjük bizalmunkat megpróbálva megérteni Krisztus természetét, meg kell jobban értenünk Az Úr Angyala természetét.
K.: Játsszunk el a gondolattal, mi van HA Jehova megjelenítheti magát mint élõ lény vagy élettelen tárgy az emberiség elõtt?
K.: Van Istennek képessége és ereje hogy mint tûz, víz vagy akár felhõ alakban jelenjen meg, ha így akar tenni? Lehetséges Isten számára, hogy olyan alakot vegyen fel, amilyet akar?
K.: Az Úr Angyala Mózesnek égõ bokorként jelent meg 2Mz3:2 és úgy nevezték hogy .... ? " Mz 4:4 NWT
K.: Ha Isten a bokorban volt, ki kormányozta a világmindenséget? (JT gyakran kérdeznek hasonlót Jézussal kapcsolatban...) Olvasd el a Jer 23:24-t Zsolt 139:7-8-at.
Jehova máskor kifinomultabb formában jelenik meg...
Olvasd el a Ján 6:41-t. Ésaiás mondja ezeket a dolgokat, mert látta az õ dicsõségét. és beszélt róla. Ésaiás azért mondta ezeket, mert látta Jézus dicsõségét, és róla beszélt . A vers tisztán összekapcsolja a "dicsõséget" és a "hitet" Jézus Krisztussal. Az UVF ezt a verset az Ésa 6:1-hez kapcsolja.
K.: Ha ez Jehova, az Atya, miért nem halt meg Ésaiás. Kit látott Ésaiás a 6:1-ben?
K.: Ha ez a Fiú, az megmagyarázza, hogy hogy láthatjuk Istent és élhetünk?
1 Mz 17: 1-3 K.: Ki jelet meg Ábrahámnak?
1Mz 22:11-22 K.: Ki szólt Ábrahámnak az égbõl?
K Miért tesz egyenlõséget a 11,12. vers az istenfélelem és az Úr Angyalától való félelem közé?
Miért van az, hogy az Úr Angyala utasítja Ábrahámot, hogy ne tartsa vissza a fiát tõle? Az Úr Angyala és Jehova szinonímák [azonos jelentésûek] ebben a fejezetben ( azaz azonos személy)? Ld 1 Mz 22:15-16

Senki sem látta az Atyát ... de talán látta a Fiút?
Ha János evangéliuma kijelenti " Istent egy ember sem látta soha; az egyetlen nemzett isten, aki az Atya kebelén van, szolgált felõle magyarázattal", de akkor KIT látott Mózes? Ki szólt Ábrahámhoz?
Meg kell határozni, mit ért a Szentírás "Istent látni" alatt. János nagyon hangsúlyos, hogy soha senki nem látta Istent, DE tesz egy módosító kijelentést, hogy AZ EGYSZÜLÖTT ISTEN (Az Egy Isten és az Egyetlen Egyszülött Isten) azaz a Logosz, az Ige aki osztozik Isten természetében, "magyarázta meg" Õt vagy ismertette meg Õt. Látták az emberek Isten a teofániában? Határozottan, de látható emberi megnyilvánulásban, mint Az Úr Angyala (hírvivõje) végig az OSZ-n, vagy a látomásokban mint az Ésa 6., de SOHA nem látták Istent a maga quintesszenciájában [teljes lényegében] mivel ez gyors halálukat jelentette volna, amint a 2Mz nyilvánvalóvá teszi. Figyeld meg, hogy amikor emberek állítják, hogy látták Istent az OSZ-ben, ez mindig látomások vagy emberi jelenlét által volt.
Soha nem Isten, az Atya jelent meg az embereknek, hanem Krisztus Jézus (Jézus nem az Atya, hanem a Fiú). Ez tisztázódik az USZ-ben, ahol a Fiú az Atya megjelenítõje. 1 Mz 19:24 nagyon szép a héberben, mert megmutatja, hogy Jahve okozta hogy tûz és kénkõ essen Szodoma és Gomorra városára Jahvétõl az égbõl.

Tekintve a következõ részeket: Jézus neve (IMMANUEL) "Velünk Az Isten" Mt 1:23 nagy jelentõségû. Olvasd el... Jézus a láthatatlan Atya képmása (Kol 1:15, 2 Kor 4:4,) Isten természetének birtokosa .... emberi formában találtatott (Fpi 2:6,8 2Kor 5:19) és Isten teljessége lakozott Jézusban (Kol 1:19; 2:9). Valóban a Fiú Isten dicsõségének kisugárzása (Héb 1:3) és Isten IGÉJE (Jn 1:1) ami testté lett (Jn 1:14) osztozva az emberi természetben (Héb 2:14-15). Ténylegesen Jézus azonos nevet és természetet igényel min az Atya (Jn 8:58). Emellett, aki ismeri Jézust, ismeri az Atyát (Jn 8:19 Jn 14:9)

Most olvasd el újra a fenti igehelyeket az elmédben tartva 'Jehova a Fiú' Figyeld meg, hogy SENKI nem láthatta az Atyát és élne, mégis a Biblia leír számos utalást emberekre, akik kapcsolatba kerültek Istennel - vagy az Írások TÉVEDNEK, vagy a Fiút látták.
Az Õrtorony Jehovája egy véges isten, nem mindenhol jelenlévõ, hanem mint a Mormonok istenének, teste van (szellembõl áll) és ez egy helyhez köti õt egy idõben.
Az Õrtorony szent szelleme nagyobb, mint Jehova, mert "az" lehet mindenhol, de Jehova nem!

3. lecke: Ki Jézus Krisztus?
3.1 Jézus szellemszemélyként élt az égben, mielõtt a földre jött. Õ volt Isten elsõ teremtése, ezért Isten "elsõszülött" fiának hívják.

Vizsgáljuk meg közelebbrõl a Hébereknek írt levelet, hogy válaszoljunk néhány kérdésre:
K: Jézus Isten elsõ teremtménye volt?
ELÕSZÖR: Jézus "kitûnõbb nevet" visel, mint az _________ (Héb. 1:4)
MÁSODSZOR: Az Atya soha nem mondta egyetlen angyalnak sem, hogy ________________ (Héb. 1:5). Ez a vers utal Krisztus feltámadására, összhangban az Apcs 13:33-mal. [Hasonlóképpen, Jézust számtalan esetben nevezik "egyetlen nemzett"-nek az Írásokban. (Jn 1:14,18 3:16,18 1Jn 4:9). Mégis, ez nem jelenti azt, hogy Õt teremtették! Ugyanaz a görög szó (monogenesz) használatos itt Jézusra, mint a Héberek 11:17-ben Izsák Ábrahámmal való viszonyának leírására. Vedd észre, hogy Izsák nem volt Ábrahám egyetlen gyermeke (1Mz 25:1,2), sem Ábrahám elsõ gyermeke (1Mz 16:15)! Mégis Izsák különleges, egyedi fajta fia volt Ábrahámnak, éppígy az Úr Jézus is különleges, egyedi fajta Fia Istennek, de NEM teremtett.]
HARMADSZOR: Jézus "JOBBÁ lett, mint az angyalok" (Héb 1:4) ezért elfogadja tõlük az ____________-t (Héb. 1:6) [Lásd az NWT 1984-es angol kiadásának lábjegyzetét az 1428. oldalon: "imádja õt Isten minden angyala". Az NWT 1970-es angol kiadása "imádja" -t ír a Héb. 1:6-ban, de ez "hódoljon"-ra változott a késõbbi kiadásokban.]
NEGYEDSZER: Elfogadhatnak az angyalok IMÁDATOT (Jel. 19:10, 22:8,9)? K: IMÁDNA egy angyal egy másik angyalt, "szolgatársát", miután rendreutasította Jánost hasonló dologért?
K: Kire mondja az angyal, hogy imádjuk? ___________ (Jel 19:10, 22:8,9)
K: IMÁDJA UGYANAZ AZ ANGYAL JÉZUST, összhangban a Héb. 1:6-tal ?
K: Kit IMÁDNAK az angyalok a mennyben? ______________(Neh 9:6, Ésa 6:3).
[Vö. Lk 4:8 és Héb 1:6 verseket és tanuld meg, hogy Jézus ugyanazt a dolgot (imádat) fogadta el az angyaloktól, melyrõl Jézus azt mondta Sátánnak, hogy csak Istent illeti! A görög eredeti megmutatja ezt.]
K: Jézust EGYENLÕ mértékû ÁLDÁS, TISZTELET, DICSÕSÉG és HATALOM illeti az Atyával (Jel 5:13)?
K: Isten megosztja az Õ dicsõségét bárkivel is? (Ésa 42:8)
ÖTÖDSZÖR: Isten az Õ angyalait ____________ -nek nevezi (Héb 1:7). Ezzel szemben Jézust ___________ -nak (Héb 1:8). (Néhányan megpróbálják úgy fordítani a Héb 1:8-at, hogy "Isten a te trónusod". Ezáltal az Atyát egy karosszékké teszik! Ez még azt is magába foglalná, hogy Jézus nagyobb, mint az Atya, mivel aki a széken ül, feljebbvaló, mint a szék! Összefüggésében nézve az "Isten a trónod" fordítás nem megfelelõ. Kérlek nézz meg más fordításokat is.)
K: Miután Jézust Istennek szólítják a Héb 1:8-ban, az Atya ___________-nak szólítja Jézust a Héb 1:10-ben?
K: "Gondosan vizsgáld meg" és hasonlítsd össze a Héb 1:10,11-t és a Zsoltárok 102:25-27-t. Isten a Zsolt. 102:25-27-t idézi-e Jézussal kapcsolatban? A Zsolt 102:25-27 YHWH-ról íródott. Tehát Isten _______-nak nevezi Jézust, utalva vele kapcsolatban ezekre a versekre.
HATODSZOR: a Zsolt. 102:26 (Héb 1:11) megmutatja, hogy a teremtmények megváltoznak. Ezzel szemben változik e Jézus? (Héb 1:11,12)
K: Tehát lehet Jézus a teremtés része?
K: A Héb. 13:8 szintén azt mutatja-e, hogy Jézus változatlan, tehát NEM része a teremtésnek; összhangban a Héb. 1:11-el? A Héb 1:13,14 ismét azt mutatja, hogy Jézus feljebbvaló az angyaloknál, mert ___________.
HETEDSZER: összegezve a Héb 1:4-14-t megtanultuk, hogy Jézus "jobb", mint az angyalok, elfogadja az imádatot, Istennek nevezik, YHWH-nak nevezik és NEM része a teremtésnek, mivel ugyanaz marad. Látod-e Te magad, hogy miért NEM lehetséges, hogy Jézus egy angyal, névszerint Mihály arkangyal?
K: Szerinted hány Jehova Tanúja jutott volna az Õrtorony Társulat "segítsége" nélkül, kizárólag a Bibliát olvasva arra a következtetésre, hogy Jézus azonos Mihály arkangyallal?
Senki __ Néhányan __ Mindenki __
NYOLCADSZOR: a Biblia az tanítja, hogy Jézus ÖRÖKKÉVALÓ, és ezáltal NEM ANGYAL, mivel az angyalok teremtmények. Már megvizsgáltuk a Héb 1:11, 12; Jn 1:3 és Kol. 1:16,17 verseket, de nem említettük a Mikeás 5:2; Apcs 3:15; Jn 8:58; 1 Jn 1:2; Jel 1:17,18; Héb 13:8; Jn 1:1-2; Kol 1:18, Héb 1:8; Héb 7:3; Jel 22:13, Jel 21:6 verseket.

3.1" Jehova az emberi léte elõtti Jézust a "kézmûvesként" használta fel minden egyéb dolog megteremtésekor az égben és a földön. " (Példabeszédek 8:22-31, Kolossé 1:16,17)
Tartsd emlékezetedben, hogy az NWT 1984-es kiadása szerint a Jn 1:3: "Minden [más] dolog általa jött létre, tõle függetlenül semmi nem jött létre.
Összhangban más fordításaival a Jn 1:3-nak: Jézus teremtett MINDEN dolgot, és a Héb 1:3 szerint "mindeneket fenntart az õ hatalmának szavával".
Hasonlítsd össze az UVF fordítását a Kol 1:16-ban, ahol a "más" szó be lett szúrva. Más fordításokban nincs beszúrva a "más" szó. Még a Kingdom Interlinear Translation-ban (Királyság Sorközi Fordítás) sorközi részében sem, ami a Társulat kiadványa. Az eredeti görög szövegben nem szerepel ez a szó.
K: Hogyan fordítható ez a vers a "más" szó nélkül?
Olvasd el a Kol 1:16,17-t a beszúrt "más" szó nélkül.
Olvasd el a Héb 1:10,11-et a Zsolt 102:25-27-tel együtt.
K: Ha ezt a részt az Õrtorony Társulat anyagainak segítsége nélkül olvastad volna, te is arra a következtetésre jutottál volna, hogy Jézus teremtett MINDEN dolgot?
K: Mit gondolsz, mért tették hozzá a "más" szót?
Állítsd szembe a fenti írásokat az Ésa 45:12-vel. (lásd még: Ésa 45:18, Zsolt 90:2)
K: EGYEDÜL ki teremtette a földet és ami rajta van?
K: Ha Isten teremtett MINDEN dolgot, milyen "más dolgokat" teremtett Jézus?
K: Ha az UVF az 1 Kol 1:16-ot "minden más dolog"-gal fordítja, akkor fel kell tételeznünk, hogy az Ószövetség MINDEN feljegyzése arról, hogy egyedül Isten teremtette a világmindenséget, téves.
K: Összhangban az 1 Kol 1:16, Jn 1:1-3, Héb 1:1-2 versekkel a Fiú, Jézus egyedül teremtette a világmindenséget (nem az UVF szerint!!), míg az Ószövetségben azt, hogy Isten teremtette egymaga. Akkor kicsoda kell legyen Jézus Krisztus?

3.3 "Az elsõ ember, Ádám nem engedelmeskedett Isten parancsának, ezzel - a Biblia szóhasználatával élve - "bûnt" követett el. Ezért Isten halálra ítélte õt. [...] Ezért van az, hogy mi is megöregszünk, megbetegszünk és meghalunk."
K: Gondosan olvasd el az 1Mz beszámolóját: a fizikai halál az egyetlen büntetés a bûnért? (Miért csak a történet felére utal a kiadvány?)
K: Vizsgáld meg az 1Mz 2:17-t:
Ádám és Éva fizikailag meghaltak azon a napon, amikor ettek a tiltott gyümlcsbõl, Isten kijelentésének megfelelõen? (Emlékezz, Ádám még több száz évig élt.)
K: Milyen fajta halálról beszélt Isten? (szellemi halál)
A szellemi élet elnyerésével kapcsolatban olvasd el János evangéliuma 3. fejezetébõl Jézus és Nikodémusz beszélgetését!
3.4Jézus tökéletes ember volt, éppen úgy, mint Ádám.
Megjegyzés: a fenti csak az igazság fele.
K: Jézus csak egy tökéletes ember volt? Ld. Jn 1:1-4, Ésa 9:6, Mt 1:23, Jel 21:6, Mt 1:23, Mik 5:2
Megbízható fordítások, úgy fordítják a Jn 1:1-, hogy "és az Ige Isten volt".
Ésa 9:6: "Mert egy gyermek születik nékünk, fiú adatik nékünk, és az uralom az õ vállán lészen, és hívják nevét: csodálatosnak, tanácsosnak, erõs Istennek, örökkévalóság atyjának, békesség fejedelmének!"
Mik 5:2 De te, Efratának Bethleheme, bár kicsiny vagy a Júda ezrei között: belõled származik nékem, a ki uralkodó az Izráelen; a kinek származása eleitõl fogva, öröktõl fogva van.
Mt 1:23 Ímé a szûz fogan méhében és szûl fiat, és annak nevét Immanuelnek nevezik, a mi azt jelenti: Velünk az Isten.
Jel 21:6 És monda nékem: Meglett. Én vagyok az Alfa és az Omega, a kezdet és a vég. Én a szomjazónak adok az élet vizének forrásából ingyen.
K: Bizonyára nyilvánvaló, hogy Jézus jóval több, mint ember. Mit tárnak fel ezek a Bibliaversek Jézus természetérõl?
K: Miért kap Isten Fia hasonló jelzõket, mint a Mennyei Atya?

3.4Ádámtól eltérõen azonban Jézus tökéletesen engedelmeskedett Istennek, még a legnagyobb próba alatt is. Ezért feláldozhatta tökéletes emberi életét Ádám bûneiért való fizetségképpen.
K: Jézus csak Ádám bûneiért mutatott be áldozatot, vagy minden bûnösért? Figyeljük meg a következõ verseket:
1 Jn 2:2 És õ engesztelõ áldozat a mi vétkeinkért; de nemcsak a mienkért, hanem az egész világért is.
Rm 15:15,16 De a kegyelmi ajándék nem úgy [van,] mint a bûneset; mert ha amaz egynek esete miatt sokan haltak meg, az Isten kegyelme és a kegyelembõl való ajándék, mely az egy ember Jézus Krisztusé, sokkal inkább elhatott sokakra.
És az ajándék sem úgy [van,] mint egy vétkezõ által; mert az ítélet egybõl [lett] kárhozottá, az ajándék pedig sok bûnbõl [van] igazulásra.
Rm 5:18,19 Bizonyára azért, miképen egynek bûnesete által minden emberre [elhatott] a kárhozat: azonképen egynek igazsága által minden emberre [elhatott] az életnek megigazulása.
Mert miképen egy embernek engedetlensége által sokan bûnösökké lettek: azonképen egynek engedelmessége által sokan igazakká lesznek.
Jn 1:29 Másnap látá János Jézust õ hozzá menni, és monda: Ímé az Istennek ama báránya, a ki elveszi a világ bûneit!
Jn 3:16 Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az õ egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen õ benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.
Lásd még: Jn 4:42, Jn 6:33, 1Pt 3:18

3.4 Erre utal a Biblia úgy, mint "váltságra". Ádám gyermekei így megszabadulhattak halálra ítélt állapotukból. Mindazok, akik Jézusba vetik hitüket, elnyerhetik bûneik bocsánatát és örök életet kaphatnak (1Timóteus 2:5,6, János 3:16; Róma 5:18,19)
K: A kérdés az, hogy õszintén hiszed-e, hogy aki Jézusba veti a hitét, annak megbocsáttatnak a bûnei és örök élete lesz?
K: Amint láthatjuk az következõkben, a Társulat nem hiszi ezt, nemde?
"Mindazok akik Jézusba vetik hitüket, elnyerhetik bûneik bocsánatát és örök életet kaphatnak"
Igaz, hogy aki hisz Jézus Krisztusban, meg lesz mentve. Ámde a Társulat nem ezt tanítja! Szerintük a hit és cselekedetek szükségesek a megváltás elnyeréséhez.
Az Õrtorony feltételei a megváltáshoz:
1. Ismeretet szerezni Istenrõl és Jézus Krisztusról.
2. Engedelmeskedni Isten törvényének, azon erkölcsi elvárások szerint élni, melyek a Bibliában vannak.
3. Kapcsolatban lenni Isten csatornájával, az õ szervezetével... azonosítanunk kell ezt a szervezetet és annak részeként szolgálni Istent.
4. Lojálisnak lenni eziránt [a szervezet iránt].
(Az Õrtorony, 1983 február 15, 12. oldal - angolban)
[ha valakinek megvan magyar kiadásban, légyszi küldje el nekem - a ford. megj.]
Olvasd el a Jn 3:16-t
K: Van bármi jele is ebben a versben, hogy egyéb elvárások is vannak az örök élethez?
3.6 Jézus meghalt, majd Isten feltámasztotta õt, mint szellemteremtményt, és Jézus visszatért az égbe. (1 Péter 3:18)
K: Az Õrtorony tantétel szerint Jézus mint szellemi teremtmény vagy szellem lett feltámasztva, de valóban ezt mutatják az írások?
K Mi a feltámadás? A Webster's New World Dictionary szerint: felkelés a halálból. A Roget's College Thesaurus in Dictionary Form szerint a feltámadás jelentése: helyreállítás, újjáélesztés, megújítás, újjáépítés.
K: A halálból szellemként való felkelés feltámadásnak tûnik számodra?
K: Nem beszélt arról Jézus, hogy saját testében fog feltámadni a sírból? Lásd Jn 2:18-22 UVF. A 21. versben testének templomáról beszél, de emlékezz: a szellemeknek nincs testük.
Vizsgáld meg az 1Pt 3:19-t - ez egyszerûen azt jelenti, hogy múlhatatlan testben támadt fel (ugyanaz a test, de elpusztíthatatlan), vö. 1Kor 15:35-45

Jn 2:18,19 Felelének azért a zsidók és mondának néki: Micsoda jelt mutatsz nékünk, hogy ezeket cselekszed?
Felele Jézus és monda nékik: Rontsátok le a templomot, és három nap alatt megépítem azt.
Jn 2:21 Õ pedig az õ testének templomáról szól vala.
K: Milyen bizonyítékunk van, hogy Jézus testben támadt fel? (ld. 21.vers)
Mt 28:9 Mikor pedig mennek vala, hogy megmondják az õ tanítványainak, ímé szembe jöve õ velök Jézus, mondván: Legyetek üdvözölve! Azok pedig hozzá járulván, megragadák az õ lábait, és leborulának elõtte.
K: Ha Jézus szellem volt, hogyan ragadhatta meg a lábát az asszony?
Lk 24:15,16 És lõn, hogy a mint beszélgetének és egymástól kérdezõsködének, maga Jézus hozzájok menvén, velök együtt megy vala az úton.
De az õ szemeik visszatartóztatának, hogy õt meg ne ismerjék.
K: Miért nem ismerték fel Krisztust? Mert szellem volt, vagy a "látásukkal" volt baj?
Lk 24:31 És megnyilatkozának az õ szemeik, és megismerék õt; de õ eltünt elõlük.
K: Ki nyitotta fel a szemeiket, hogy felismerjék a feltámadt Krisztust?
Lk 24: 36, 37 És mikor ezeket beszélék, megálla maga Jézus õ közöttök, és monda nékik: Békesség néktek!
Megrémülvén pedig és félvén, azt hivék, hogy valami lelket látnak.
K: Mit gondoltak az apostolok, mit látnak? Valójában mit láttak? (Olvasd el a további verseket!!)
Lk 24:39,40 Lássátok meg az én kezeimet és lábaimat, hogy én magam vagyok: tapogassatok meg engem, és lássatok; mert a léleknek nincs húsa és csontja, a mint látjátok, hogy nékem van!
És ezeket mondván, megmutatá nékik kezeit és lábait.
ld. még:Jn 2:19-21, Jn 20:19-20, Apcs 1:3
K: Hogyan bizonyította nekik Jézus, hogy nem egy szellem?
Jn 20:25 Mondának azért néki a többi tanítványok: Láttuk az Urat. Õ pedig monda nékik: Ha nem látom az õ kezein a szegek helyeit, és be nem bocsátom ujjaimat a szegek helyébe, és az én kezemet be nem bocsátom az õ oldalába, semmiképen el nem hiszem.
Jn 20:27,28 Azután monda Tamásnak: Hozd ide a te ujjadat és nézd meg az én kezeimet; és hozd [ide] a te kezedet, és bocsássad az én oldalamba: és ne légy hitetlen, hanem hívõ.
És felele Tamás és monda néki: Én Uram és én Istenem!
K: Mit tett Jézus, bizonyítandó Tamásnak, hogy õ a "hústestben feltámadt Krisztus"?
K: Mit mondott Krisztus Tamásnak, hogy biztassa õt?
Lk 24:41-43 Mikor pedig még nem hívék az öröm miatt, és csodálkozának, monda nékik: Van-é itt valami enni valótok?
Õk pedig adának néki egy darab sült halat, és valami lépesmézet,
Melyeket elvõn, és elõttök evék.
K: Szoktak-e a szellemek megéhezni és sült halat enni?
Lk 24:39 Lássátok meg az én kezeimet és lábaimat, hogy én magam vagyok: tapogassatok meg engem, és lássatok; mert a léleknek nincs húsa és csontja, a mint látjátok, hogy nékem van! vö: Apcs 1:3, 1 Kor 15:50
K: Mivel bizonyította Krisztus a tanítványoknak, hogy õ az?
K: Miért kérte Jézus követõit, hogy érintsék meg?
K: A szellemeknek van teste és csontja?
K: Jézus hústestben támadt fel?
Apcs 1:3 Kiknek az õ szenvedése után sok jel által meg is mutatta, hogy õ él, negyven napon át megjelenvén nékik, és szólván az Isten országára tartozó dolgokról.
K: Az apostolok szerint Jézus meggyõzõ bizonyítékát adta, hogy valóban testben támadt fel - hiszel az apostolok kijelentésének?
K: Hiszed, hogy Krisztus testben támadt fel? Jézusnak hiszel, vagy az Õrtorony kiadványnak?

_________________
Róma 9/5


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. aug. 16., csütörtök 22:06 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 23., hétfő 11:00
Hozzászólások: 348
Tartózkodási hely: Budapest, Újsolt
bigdidre írta:
Lucius írta:
kavics írta:
Jézus ember és Isten egy személyben, kontra Jézus a legkiválóbb ember?


Ha Jézus Isten, akkor hány napig volt Istennélkül a világ amikor meghalt?


Nézzük meg mit mond erről az írás!

"Miután Jézus elfogadta az ecetet, ezt mondta: "Elvégeztetett!" És fejét lehajtva, kilehelte lelkét" (Jn. 19,30)

"Ekkor Jézus hangosan felkiáltott: "Atyám, a te kezedbe teszem le az én lelkemet!" És ezt mondva meghalt." (Lk. 23,46).

Magyarul Jézus a keresztyen vitte végbe a megváltás művét. Elvégeztetett! Végbevitte. Kész.


Idáig osztom.
Aztán a következő mondatnál már az jut eszembe; Valóban Isten büntette meg?
Isten, az Atya ölte volna meg?
Mert számomra nagy különbség van azon, hogy megölte, és azon, hogy hagyta meghalni.
Igen, valóban; Jézus az Atyára bizta magát, és lelkét az Ő kezébe tette le. Istenre bizva magát és a feltámasztás jogát.

Másik gondolatom, hogy lehet valaki halott, ha mégis él valamilyen formában? Mitől félt Jézus amikor a hegyen imádkozva kérte Atyját afelől, hogy ha lehetséges más megoldás, ne neki kelljen azon "poharat" kiüriteni... (mi több hogyan lesz akkor valóban váltság a halála?)
Mitől fél egy ember, főleg ha életét megelőzve élt a mennyben? Ha én tudnám, hogy a halál után van élet mosolyogva várnám a "kaszást"
Vagy Ádám tette után, most ott ücsörög most a 'kispadon' Élvezve Isten közelségét? Számomra ezek olyan 'gordiuszi-csomók' amiket nem tudok feloldani Nagy Sanyi módszere pedig nem megoldás még ha hatékony is. :-)

Idézet:
Előtte szenvedte el az Atya büntetését az emberek bűnén. Utána a lelkét az Atya kezébe letette, és azzal halt meg. Azonban tudjuk, hogy ha lelke az Atya kezében van, ott van legjobb helyen. Három napig volt a sírban, de ez csak testére vonatkozik. Utána pedig dicsőséges testben támadt fel.

Így szerintem csak álproblémával állunk szemben.


Mihez kezdjek pl. a Ján 20:17 verssel? Hogyan lehet ezt feloldani?
Mit tesznek a halottak? Zsolt 89:49 (Szela)
Préd. 9:10 Valamit hatalmadban van cselekedni erõd szerint, azt cselekedjed; mert semmi cselekedet, okoskodás, tudomány és bölcseség nincs a Seolban, a hová menendõ vagy.
Én ebből azt értem, hogy a halálban nincs cselekedet, nincs tudás, és bölcsesség. Ergo = Semmi.
Ez pedig igaz az emberre, ha pedig igaz, mert olvasom és így gondolom, hiszem. Akkor igaz Jézusra is, aki mint ember itt a földön a maga tökéletességében, Isten tökéletes képeként meghalt.

Természetesen ez az én meglátásom ahogy megértettem, ill. hiszem. Nem kardoskodok amellett, hogy márpedig ez így van! :)
Tiszteletbentartom, ha mások másként látják, ill. hiszik.
Hogyan lehet feloldani? (magyarázat) Mitől nevezhető álproblémának?

_________________
Pihenek, ha lesz értelme benézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. aug. 16., csütörtök 22:24 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 23., hétfő 11:00
Hozzászólások: 348
Tartózkodási hely: Budapest, Újsolt
szrobcsek írta:
Ha Jézus Isten, akkor hány napig volt Istennélkül a világ amikor meghalt?


Kicsit hosszú, de nekem igazán tetszett:
....
[/quote]

Hogy vigyek némi keleti ízt is a dologba... :wink:
Amikor kirándulni mész; a botod kirándul amire támaszkodsz, vagy te magad?

Röviden; Nem a kiadvány, sem a kiadó, sem a kiadvány neve nem számít. Legalább is számomra. Hanem a tartalom.
Az első dolog ami mindig felötlik bennem az a következő; Megbizható?
Csel 17:11 ben elmodottak szerint. " utána jártak, azon beszédek hihetőségének amiket hallottak."

Természetesen rendszeresen kapom Örtorony, és Ébredjetek, no meg könyvek... De! nem Watchtowerék mondják meg mit higgek, hanem én az olvasottak szerint gondolom úgy...
Feleségemen keresztül pl. Katolikus kiadványokat, és más helyekről más-más kiadványok, vagy akár pár sort interneten stb. sok helyről.
Amelyik olyan, hogy felkelti a kiváncsíságom, azt ellenörzöm, aztán vagy elvetem, vagy elfogadom. De, gondolom, hogy ezzel mindenki így van a saját hitnézetén belül. Hogy aztán ezek a hitnézetek egyeznek más emberekével, és azok tartoznak egyházhoz, vagy gyülekezethez, az már egy külön kérdés. :)

_________________
Pihenek, ha lesz értelme benézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 578 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 39  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség