Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 172 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Következő
 

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007. ápr. 24., kedd 13:08 
Offline

Csatlakozott: 2007. feb. 01., csütörtök 21:21
Hozzászólások: 14
Tartózkodási hely: Budapest-Nagytarcsa
32ezüst írta:
Nekem mindig az az egy kérdésem szokott ezzel kapcsolatban felmerülni, hogy jó, jó, aki elfogadta Jézust, annak ez az utolsó élete, de mi van azokkal, akik nem? Nem adatik meg nekik még egy esély? Újjászülethetnek, ahogy hisznek benne, keresztyénként, és akkor lesz esélyük elfogadni, amikor már inkább képesek rá.
Akik pedig tudatosan utasítják el, hát kárhozzanak el, nem bánom... vagyis bánom, dehát közöm nincs sok hozzá...

Így megférne egymás mellett a kettő...


Minden embernek megvan az esélye az egész életére nézve, hogy elfogadja Jézus Krisztus megváltását. Ha nem él ezzel a felkínált lehetöséggel, elkárhozik, nincs újabb esélye a megtérésre. Olvasd el még egyszer Emilien hozzászólását, szerintem nagyon érthetöen elmagyarázta az egészet.

_________________
"Akik Istent szeretik, azoknak minden javukra szolgál."


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. ápr. 24., kedd 14:04 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 06., péntek 15:14
Hozzászólások: 1052
exrefis írta:
32ezüst írta:
Júdásnak is milyen jó lett volna újra megszületni valahol, és akkor még akár üdvözülhetett is volna...

Lefordítom:
Isten nem elég kegyelmes, nem elég irgalmas, bezzeg Ezüst, ő adott volna szívesen még egy esélyt szegény Júdásnak. :)

Lehet, hogy nem ezt akartad mondani, de ez jön le.
üdv
ex


Részben ezt akartam mondani.
Pontosabban azt, hogy a reinkarnációt hirdető vallásokban mindenki üdvözülhet. Itt meg Isten kényére kedvére válogathat, hogy kit szeret és kit nem. És még hozzátesszük, hogy az ember is belerondíthat ebbe...

Ahogy a szép hindu vallás elképzeli, hogy a világok kinyílnak, mint a virág, aztán elhervadnak, és eltűnnek a semmiben, és még a három isten, Brahmá, Visnu és Síva is eltűnik ilyenkor, és csak a személytelen Brahman marad meg, aki majd újjáteremti a következő világot...
Szóval ebbe a semmibe bizony nem tudnak visszatalálni az elkárhozott lelkek...

Kicsit olyan, mint egy nagyváros, amelyiknek a közepében szép rend van és tisztaság, körülötte meg ki se látni a fekáliából és a szeméttelepekből...
Igaz, Jézus is erről beszélt, amikor a gyehennát emlegette...
De ez akkor is gáz...
A hindu és azt hiszem, a buddhista világnézet is a tökéletes tisztaságot tartja végcélnak. Sokkal szebb lenne, ha ez meg tudna valósulni...

_________________
http://hollocsillag.blog.hu
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. ápr. 24., kedd 15:16 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 29., péntek 15:30
Hozzászólások: 2408
Na igen :wink:


Most már csak az a kérdés, hogy kinek van szüksége megváltásra :idea:


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. ápr. 24., kedd 17:26 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 06., péntek 15:14
Hozzászólások: 1052
FM írta:
Na igen :wink:


Most már csak az a kérdés, hogy kinek van szüksége megváltásra :idea:

Már csak az a kérdés, hogy hogy jön ide ez a kérdés? ;)

_________________
http://hollocsillag.blog.hu
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. ápr. 24., kedd 17:33 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 17., kedd 20:55
Hozzászólások: 1721
Idézet:
Jézus megváltó halálának elfogadása az egyetlen mód, hogy tökéletesek legyünk. Nem itt, hanem csak majd a Mennyországban leszünk azok, de itt kell elfogadni a kegyelmet.


Hát ehhez most mégis hozzászólnék.
Mindaz, amit Emilien írt, valóban kerek volt és érthető, és nem is akarok azzal vitatkozni (főleg nem a reinkarnáció vonatkozásában, azt most félre is tenném) csak a fenti sorok bennem ezeket a gondolatotokat indították el…
nincs más tennivaló tehát, mint elfogadni Jézus áldozatát, és ezért kegyelemből (már biztosan) a mennybe jutni. Tökéletesség itt a földön lehetetlen (azok, akik azt mondják, elfogadták Jézus áldozatát, majd ajándékba kapják ezt az „új életben”). A jóért semmit sem kell tenni, hisz az ember saját maga erre úgyis képtelen (tehát akár feljöhetünk pl. az internetre is, hogy másokat kiosszunk ... stb.)
Hát valahogy nekem nem ezt jelenti a kereszténység.

A jóra igenis lehet „törekedni” mégpedig úgy, hogy átadod magad annak a Léleknek, amely a jót munkálja benned, DE! ebben te is benne vagy. Nem öntudatlanul zajlik mindez – ahogy én látom-, hanem igenis tudatosan. A tudatosság az átadásban van, és abban a lelkiségben (vagy ha jobban tetszik: szellemiségben), amelyben hiszel. Ezt a lelkiséget/szellemiséget veszed át, válik a tiéddé (nem pedig valami szellem költözik beléd). És ez változtat meg téged is.

Hogy nem lehet jobbá válni? Dehogynem.
Nem véletlenül mondja a Biblia, hogy olyan keveseknek volt hitük. Nem véletlenül mondja, hogy ha csak egy hanygyányi hited (nem ezekkel a szavakkal) lenne, akkor...
Szóval szerintem minden annyira lehetséges, amennyire mi akarjuk, szeretnénk, hiszünk benne.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tavasz 2007. ápr. 24., kedd 17:41-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. ápr. 24., kedd 17:39 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 13., péntek 19:09
Hozzászólások: 1521
Ha elutasítod a felkínált kegyelmet - és utána százszor újjászületsz, de úgy, hogy Isten nem "manipulálja" az énedet, tehát a személyiséged maradhatsz, elfogadhatod, vagy elutasíthatod a kegyelmet - akkor századszor miért térnél meg? Miért lenne más a következő életed?

Ha pedig úgy születsz újjá, hogy köszönő viszonyban sincs a mostani az előző személyiségeddel, akkor már nem magad vagy, hanem valaki más, tehát megint értelmetlen. Vagyis, ha Júdás újjászületik, és most egy szentéletű hívő lesz - az már nem Júdás.

Arra akartam utalni az előző hsz-emben is, hogy ha van esély, hogy jól dönts, Isten egy élet alatt is "ki tudja hozni belőled", ha meg nincs, akkor száz élet alatt sincs.

Jézus mondja egy helyen, mikor a példázatbeli gazdag vissza akar menni, hogy figyelmeztesse a rokonait - hogy ha Mózesnek nem hisznek, akkor annak se hinnének, ha valaki a halálból visszamenne.

Erre sok konkrét példája az ÓSZ-nek,hogy Isten pl. a pusztában napi szinten jelen volt láthatóan is az életükben, tűzoszlop, felhő által. Mégis sokan semmibe vették Istent, és elkárhoztak. Mi kellett volna még nekik? Mi többet tudott volna adni még Júdásnak Isten, mint azt hogy 3,5 évig Jézussal együtt élt?

Szóval erre gondoltam, bocs, ha az előző érthetetlen volt.

_________________
Várván ama boldog reménységet


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. ápr. 24., kedd 18:06 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 04., szerda 16:49
Hozzászólások: 1317
Indu írta:

Erre sok konkrét példája az ÓSZ-nek,hogy Isten pl. a pusztában napi szinten jelen volt láthatóan is az életükben, tűzoszlop, felhő által. Mégis sokan semmibe vették Istent, és elkárhoztak.


És azok az ószövetségi próféták akik nem vették semmibe Istent,ők üdvözültek ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. ápr. 24., kedd 18:14 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 04., szerda 16:49
Hozzászólások: 1317
tavasz írta:
Idézet:
Jézus megváltó halálának elfogadása az egyetlen mód, hogy tökéletesek legyünk. Nem itt, hanem csak majd a Mennyországban leszünk azok, de itt kell elfogadni a kegyelmet.


Hát ehhez most mégis hozzászólnék.
Mindaz, amit Emilien írt, valóban kerek volt és érthető, és nem is akarok azzal vitatkozni (főleg nem a reinkarnáció vonatkozásában, azt most félre is tenném) csak a fenti sorok bennem ezeket a gondolatotokat indították el…
nincs más tennivaló tehát, mint elfogadni Jézus áldozatát, és ezért kegyelemből (már biztosan) a mennybe jutni. Tökéletesség itt a földön lehetetlen (azok, akik azt mondják, elfogadták Jézus áldozatát, majd ajándékba kapják ezt az „új életben”). A jóért semmit sem kell tenni, hisz az ember saját maga erre úgyis képtelen (tehát akár feljöhetünk pl. az internetre is, hogy másokat kiosszunk ... stb.)
Hát valahogy nekem nem ezt jelenti a kereszténység.

A jóra igenis lehet „törekedni” mégpedig úgy, hogy átadod magad annak a Léleknek, amely a jót munkálja benned, DE! ebben te is benne vagy. Nem öntudatlanul zajlik mindez – ahogy én látom-, hanem igenis tudatosan. A tudatosság az átadásban van, és abban a lelkiségben (vagy ha jobban tetszik: szellemiségben), amelyben hiszel. Ezt a lelkiséget/szellemiséget veszed át, válik a tiéddé (nem pedig valami szellem költözik beléd). És ez változtat meg téged is.

Hogy nem lehet jobbá válni? Dehogynem.
Nem véletlenül mondja a Biblia, hogy olyan keveseknek volt hitük. Nem véletlenül mondja, hogy ha csak egy hanygyányi hited (nem ezekkel a szavakkal) lenne, akkor...
Szóval szerintem minden annyira lehetséges, amennyire mi akarjuk, szeretnénk, hiszünk benne.


Tavasz te ne is légy keresztény ,még elrontanának :)

Igazán kár,hogy a papirforma szerinti "keresztények"
nem tudnak olyan Lélektől szólóan írni mint Te.


Szeretettel Gabriel


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. ápr. 24., kedd 18:15 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 13., péntek 19:09
Hozzászólások: 1521
Ez most ravasz kérdés? Szerintem nyilvánvalóan elnyerték az üdvösséget, amit a feltámadáskor megad az Isten, az utolsó napon.

Te hogy látod?

Az Illés = Ker. János-ra meg azt akartam írni, de az apologián is olvasható, hogy Illés ott volt a megdicsőülés hegyén - mivel nem látott halált, élve ragadtatott a mennybe, így ki se ment belőle az a lélek, ami ekkor a lélekvándorláshit szerint Ker. Jánosé lett volna.
Vélemény?

_________________
Várván ama boldog reménységet


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. ápr. 24., kedd 19:20 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 04., szerda 16:49
Hozzászólások: 1317
Indu írta:
Ez most ravasz kérdés? Szerintem nyilvánvalóan elnyerték az üdvösséget, amit a feltámadáskor megad az Isten, az utolsó napon.

Te hogy látod?

Az Illés = Ker. János-ra meg azt akartam írni, de az apologián is olvasható, hogy Illés ott volt a megdicsőülés hegyén - mivel nem látott halált, élve ragadtatott a mennybe, így ki se ment belőle az a lélek, ami ekkor a lélekvándorláshit szerint Ker. Jánosé lett volna.
Vélemény?


Most kicsit ellent mondtál magadnak,hisz ha ott voltak a próféták a megdicsőülés hegyén,akkor úgye nem az utolsó napon fognak feltámadni,hisz meg sem haltak.

Amit Illésről kérdeztél ,arra az a válaszom,hogy ehhez azt kellene tudni,hogy időrendben mikor találkozott Jézus a prófétákkal a megdicsőülés hegyén.

Amennyiben,ekkor még nem végezték ki Keresztelő Jánost,akkor valóban azt mondanám,hogy kizárható,hogy Illés és Keresztelő János ugyan az lenne.

Ellenkező esetben bonyolultab a helyzet,főleg,hogy Illésről sem azt tudjuk,hogy meghalt volna.

De ha Keresztelő János nem Illés volt,akkor
Jézus miért mondta azt,hogy ő Illés ?

Azért erre is kellene egy épkézláb válasz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. ápr. 24., kedd 20:03 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 21:41
Hozzászólások: 241
Tartózkodási hely: Debrecen
Ajánlom figyelmetekbe az egyik Hamvas Béla tanítvány gondolatait. Keresztények számára is megszívlelendő, mert a keleti hagyományokat komolyan ismerő ember írta:

Idézet:
Külön tanulmányban kellene foglalkoznunk a reinkarnáció (reincarnātiō, helyesen: redincarnatio) kérdéskörével – de már itt is meg kell említenünk, hogy ezt az okkult irányzatok legtöbbje határozottan vallja, sőt, sarkalatos tanításának tekinti. Ez is egyike azoknak a doktrinális különbségeknek, amelyek az okkultizmus fő vonalainak a többségét elválasztja a metafizikai tradicionalitástól, a tradicionális metafizikától. A spirituális-metafizikai hagyomány radikálisan elutasítja a vulgáris reinkarnacionizmust, és a reinkarnacionizmus ‚kifinomultabb’, árnyaltabb variánsait sem fogadja el. A reinkarnáció – úgy és abban az értelemben, ahogyan azt a pszeudoteozoficizmus, a steinerianizmus, az álhermetizmus és az álrózsakeresztesség különböző megnyilvánulási formái, az export-import buddhizmus és hinduizmus, a keletről jött nyugati, meghamisító és félrevezető reklám-yoga tanítja – egyáltalán nem létezik. Van az erőknek, törekvéseknek, kötöttségeknek, a funkcionális tulajdonságoknak bizonyos okkult átörökítése, egyfajta regenerációja, amelyet a megfelelő szanszkrit szó is kifejez. Ez a szó – alaptőformájában – a ‚punarjanman’ egyes számú alanyesetében – a ‚punarjanma’, jelentése pedig a ‚regeneratio’. A ‚jan’ – hozzávetőleges magyar kiejtéssel ‚dzsan’ – gyöknek – indogermán alapon – a latin ‚gen’ a megfelelője, s mindkettő jelentése az eredéssel, származással, keletkezéssel, örökítéssel függ össze, a görög ‚gen’ és ‚gon’ gyök szintén ennek a jelentésnek felel meg.

Igen sok, egymással komplex módon összefüggő oka van annak, hogy a keleti kultúrák, nyelvek, vallások szakavatott ismerői közül is sokan úgy vélik, hogy a keleti tradíciókban a reinkarnáció általánosan vallott és tanított igazságnak tekinthető – holott ez voltaképpen nincs így, s ezt több oldalról – megcáfolhatatlanul – be is bizonyították. Mind a hinduizmusnak, mind a buddhizmusnak – de más tradícióknak is – vannak olyan tanítási részletei, amelyek alapján a reinkarnáció melletti állásfoglalás egyértelműnek tűnik. A keleti nyelvekben messzemenően jártas szakember lefordíthatja ezeket a tanítási szövegeket úgy, hogy ezekből a reinkarnacionizmus egyenesen következzék – méghozzá hibátlan, korrekt fordítás mellett. Azt azonban soha nem szabad elfelejtenünk, hogy az archaikus karakterű nyelvek fordítása nem olyan, mint a német, angol, francia szövegek fordítása – a klasszikus-archaikus jellegű nyelvek szövegeinek a fordítása előfeltevéseken alapuló állásfoglalást tükröz. Itt nem elég a nyelv, a kultúra, a vallás (vallástörténet) ismerete – itt benső metafizikai tudás is szükséges, s ez a legkiválóbb tudósok legtöbbjéből is teljesen hiányzik.

Az okkultisztikus vulgár-reinkarnacionizmus antispirituális, antitradicionális, antimetafizikai és antitranszcendentális tanítás, és – ezt is ki kell mondanunk – az árnyalt reinkarnacionizmus nem egyéb, mint a vulgár-reinkarnacionizmusnak a tudálékosság kozmetikája révén álcázott megfelelője.

A reinkarnacionista deviáció – mint csaknem minden szellemit átitató tanításbeli áramlat – sötét erők által manipulált emberi affinitásokon alapul. A lefelé-transzcendálást metodikusan hozzáférhetővé téve, sőt az azt terjesztő szándékok bizonyos háttér-irányzatok és háttérszervezetek irányából hatolnak be a „szellemi köztudatba”. Ez a szándék azonban nem a metafizikai felébredés felé irányul, hanem arra, hogy a létesülési örvénybe minél mélyebben belemerülve a minőségtelen gyökér-természetben való feloldódás – voltaképpen a megsemmisülés – felé vezesse az emberi, inkarnált személyiséggel identifikálódott alanyi eredetű tudatot. Ezeknek a szándékoknak kitűnően megfelelnek a létesülési örvény, a ‚samsāra’ mindenek-előttiségét és -felettiségét némileg leplezetten kidomborító hamis tanítások; márpedig a reinkarnacionizmus a legkifejezettebben a ‚samsāra’ felé való orientálódás szélsőséges doktrínája, akkor is, ha az ehhez kapcsolódó „kommentárok” ennek az ellenkezőjét állítják. A metafizikai tradicionalitás képviselete részben a defenzíva, részben az ellen-offenzíva magatartását veszi fel – minden toleranciája mellett és ellenére – az okkultizmus és a meghamisító orientalizmus reinkarnacionizmusával szemben.

Az okkultizmus és az export-import orientalizmus akkor is veszélyes, ha csupán a tanításait prezentálja az önnön személyességéhez kötődő emberi tudat felé, de akkor válik valóban sátánian bomlasztóvá és pusztítóvá, amikor „önátalakítási gyakorlatokat” ad úgymond „segítőkészen” az emberek számára. Az ellenbeavatás és ellen-megvalósítás felé egyre több utat nyitnak meg. Az ilyen utakon történő haladás – noha elszánt szorgalmat ez is igényel – az igazi rektifikatív, prodiniciatikus, iniciatikus és realifikatív utakon való előbbre és feljebb jutáshoz képest tulajdonképpen nevetségesen könnyű. Ezek a gyakorlatok – reinkarnacionizmus, evolucionizmus, szubsztancializmus, és más félrevezető tanítások által előkészítetten – valóban a ‚második halál’ és a ‚külső sötétség’ felé vezetik az emberhez kötött személyes tudatot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. ápr. 24., kedd 20:40 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 04., szerda 16:49
Hozzászólások: 1317
Kedves Kuruc ezt viccnek szántad :D

Én csupán annyit értettem meg belőle,hogy a nyelvész zseni Béla bácsi megmagyarázza a sváboknak,hogy ők tulajdonképpen kinaiak,csak egy nyelvi
fordítási félreértés miatt,még nem
látják,hogy ferde a szemük.

Akinek esetleg sikerült többet is kihámozni az idézetből,azoknak a szokásos kivehetőajtós NDK-s turmixgépet kisorsoljuk. :D

Szemlátomást az illető úr azok közé az emberek közé tartozik akik szentül megvannak arról győzödvel,hogy minél több idegen és mások álltal kevésbé ismert szót használnak,annál okossabbnak tünnek.

Ebben mindenesetre tévedett.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. ápr. 24., kedd 21:10 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
Amit valamennyire megismertem fiatalkoromban ezekről a vallásokról az arról szólt, hogy minden, és majdnem annak az ellenkezője is igaz ezekben a vallási rendszerekben. A hinduizmus az ateizmustól a politeizmusig, a legésztvesztőbb filozófiai rendszerekig terjed, hasonlóképpen a buddhizmus is a legkülönfélébb formákban jelent, és jelenik meg.

Aki az európai gondolkodásával azt mondja, hogy tudja, mit is tanít a buddhizmus, és mi a lényege, hát az csak akkor mond igazat, ha azt mondja, hogy számtalan út, tanítás létezik a buddhisták számára, melyek egy ésszel felfoghatatlanok, mert ahány buddhista ház, annyi tanítás, annyi szokás. A hinduizmusról meg azt mondják, hogy az egy dzsungel. Nem olyan tervszerű, és racionális, mint a többi vallás. A dogmatikája egyszerűen megismerhetetlen. Inkább társadalmi szinten korlátozza be az embereket, a hit terén viszont teljes szabadságot ad.

A már korábban belinkelt anyagból, az apologiáról jól látszik, hogy miről is van szó lélekvándorlás ügyben.

Látszik, hogy az európaiak által használt fogalomról, a reinkarnáció gondolatáról szó sincs egyik vallásnál sem. A hinduk filozófiai rendszereiktől függően gondolkoznak a lélek kérdéséről, mibenlétéről, annak az istenségekhez való viszonyáról.

A buddhisták meg semmiféle lélekről nem beszélnek, ami a keresztyén, de akár a görög világban is jellemző volt. Buddha szerint nincs személyiség, ami vándorolhatna. Van út, van utazás, de nincs utas, ha jól idézem. Van a karma által indukált létforgás, de ez nem az európai értelemben vett lélekvándorlás.

Idézet:
A távol-keleti misztika emberképe és lélekfogalma gyökeresen eltér a bibliaitól és általában a nyugatitól, mert egy tel­je­sen más Isten-, és világkép része. A hindu számára az ember lélek, amelynek tes­te van. A sze­mé­lyi­ség nem a lélek, ha­nem az egye­di "testruha" része. A legtöbb hin­du szá­má­ra a lélek ugyanaz a személytelen, válto­zat­lan, hal­ha­tatlan is­te­ni szel­lem­szikra az istenekben, démo­nok­ban, ember­ben, állat­ban és növényben egyaránt. Mások számára az em­beri sze­mé­lyiség maradandó, de csak ideiglenesen, mint az Istenség legfelsőbb sze­mélyiségének része, amo­lyan szemé­lyi­ségpa­rány. A budd­histák szá­­mára a nyu­ga­ti, hét­köz­napi értelemben vett egó, mint maradandó személyiség, csu­pán illú­zi­ó. A karma (tett, munka) személy­te­len erköl­csi világ­törvénye a tetteket automatikus törvényszerűséggel megjutal­maz­za vagy megto­rolja. Ha ez a jutalom vagy meg­torlás nem ebben az életben kö­vetkezik be, akkor a következőben, ahogy a jelen­legi jó és rossz életélmények oka is az előzőből hozott kar­mi­kus adósság. A karma újra meg újra szüle­tést okoz, s a "lélek" ismételten tes­tet ölt. Ez a "lét­forgatag" – mint világ­nézeti hely­zetkép – maga a szenvedés, amelytől minden ke­le­ti vallás a kiu­tat keresi. A cél: meg­sza­badulni a karmának alá­ve­tett testi léttől. Ez a hin­du számára a személytelen vagy sze­mélyesként megjelenő Is­tenségben való teljes "fel­oldódás", a buddhista számára pedig az "illúziók" kialvása, és magának a létnek a meg­szűnése. Min­dehhez esz­köz a meditáció va­la­melyik formája (rengeteg módszer létezik), amely megváltoztatja a tudat­ál­la­potot ("megvalósítás" vagy "megvi­lá­gosodás"). Ebben a módosult tudatállapotban ma­radva az ember elv­ben már nem követ el karmikus hibát, kikerül a kar­ma hatalma alól, s így nem kell újraszületnie...


Kedves Gabriel ez az ember kétségtelenül sok idegen kifejezést beírt, de nagyságrendekkel érthetőbb, mint egy buddhista irat. Volt szerencsém olvasgatni buddhista iratokat, így van összehasonlítási alapom.

Ez az ember nagyon is logikusan, konzekvensen, és érthetőpen fejezte ki abbéli véleményét, miszerint mi európaiak a mi kis fogalmaink alapján alkotott ideáinkat, előítéletes keletieskedő dogmáinkat akarjuk ráhúzni, ettől merőben eltérő, teljesen idegen, teljesen más fogalmakkal dolgozó vallásokra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. ápr. 24., kedd 21:54 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 13., péntek 19:09
Hozzászólások: 1521
>Most kicsit ellent mondtál magadnak...
Dehogy mondtam ellent :) A Bibliában van pár személy, akik úgy kerültek a mennybe, hogy nem haltak meg - ilyen Énokh: Hit által vitetett fel Énokh, hogy ne lásson halált, és nem találták meg. Ilyen Illés, akit tüzes szekéren ragadott Isten a mennybe. Nekik nem kell feltámadniuk, mert meg sem haltak. De a próféták döntő többsége meghalt, és majd feltámad az utolsó napon, ahogy Lázár testvére is mondta. A kettő tehát együtt igaz.

>Illésről sem azt tudjuk,hogy meghalt volna.
Pont mivel nem halt meg Illés, így hogyan született volna meg újra??

>De ha Keresztelő János nem Illés volt,akkor
>Jézus miért mondta azt,hogy ő Illés?

Nekem ez valahogy nem tűnik bonyolult kérdésnek, olyan ez, mint mikor Jézusra, mint Dávid Fiára hivatkoznak előre a próféciák. Jézus nem fia Dávidnak, hiszen egy csomó generáció választotta el őket. És hogy lehet a Fia is meg az Ura is, kérdi maga Jézus is. Úgy hogy jelképesen a fia - mint leszármazottja, de konkrétan az Ura mint teremtője.

Ugyanígy Keresztelő János Illés lelkületével és erejével lépett fel, tehát ilyen értelemben mondta Jézus, hogy ő Illés.

Nem mint végső érvet mondom, de a költészetben is teljesen bevett - tehát a példa nem a valóságtól elrugaszkodott, hogy a nyelv használja íly módon, átvitt értelemben, "pl legyek az új, az énekes Vazul", "Dózsa György unokája vagyok én" stb.

Vélemény?

_________________
Várván ama boldog reménységet


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. ápr. 25., szerda 07:47 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 06., péntek 15:14
Hozzászólások: 1052
GABRIEL777 írta:
Kedves Kuruc ezt viccnek szántad :D


Nem viccnek, csak IQ és műveltségi tesztnek ;)
Amikor ez az ember leírta ezt a szöveget, és amilyen célközönségnek szánta, nekik ez volt a természetes. Ha nem érted, csak annyit jelent, hogy annyit értesz a témához, mint tyúk az asztrológiához, és azonkívül, hogy kedélyesen elbeszélgetünk egymással, nem érdemes vérre menő vitákba belemenni :)

_________________
http://hollocsillag.blog.hu
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 172 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség