Kedves Gabriel!
Köszönöm a kérdéseket, jó volt végig gondolni, hogy mit miért gondolok úgy.
>mi a különbség az ima és a meditáció között?
A meditáció szorosan összefügg meditációs technikák alkalmazásával. Tehát van egy módszer (amit pl. beavatással) megtanultál, hogy ezt a fajta kiüresítést elérd.
Az imádság mentes mindenféle technikától, nincs szükség ilyenre (hiszen akkor Jézus megtanította volna, illetve sokan - akiket nem tanítottak meg meditálni) ki lennének zárva az Istennel való közösségből. Az imádságban minden különösebb technikai tudás nélkül, mint ahogy a szülőjét megszólítja valaki, egyszerű, keresetlen szavakkal - megszólíthatjuk a világmindenség Teremtőjét, aki meghallgat minket.
A meditációs technikákkal, amiket én ismerek, az is a fő gond, hogy az értelemet kikapcsolja (beszűkíti magát az ember, egy kis részletre koncentrálva) vagy ismételget egy szót - Isten az értelmünkön keresztül akar hozzánk szólni.
Eszembe is jutott egy döntő igehely erre: Imádkozom a lélekkel, de imádkozom az értelemmel is; énekelek a lélekkel, de énekelek az értelemmel is. 1Kor 14,15 (Tehát a csak lélekkel, de értelmetlenül mondott ima, az olyan mint az őrjöngés - mondja másutt az apostol)
Az imádkozáskor kitárod magad, nem csinálsz semmi előtevékenységet, hanem ahogy vagy, úgy oda mehetsz Istenhez, pl. Uram vétkeztem, nagyon bánom. Nem kell előtte rituális tisztulási szertartást végezni.
Aztán gyakori különbség az is, hogy MILYEN Istennel (vagyis KIVEL) találkozol a meditáció során, és hogyan? Ott egyfajta beleolvadok az Univerzumba érzése van az embernek, míg az imádság a személyes Istenhez szól, aki lehajol és felelmel engem.
>A másik kérdésem,hogy ha káros a medítáció,akkor miért meditálnak pld. a szerzetesrendekben,kb II- III.sz-tól.
Hát jó kérdés, de ugye a szerzetesség eleve megkérdőjelezhető dolog a Biblia szerint. Kivonulni a világból, hogy a saját lelkem ápolgassam - ez tökéletesen ellentétes a Bibliával. Jézus nem azt kérte, hogy Isten kivegyen minket a világban, hanem, hogy megtartson. És mint farkasok közé KÜLD minket, hogy róla bizonyságot tegyünk. Aztán ott van a szerzetesek nőtlensége. Van, aki azt kapta ajándékba, hogy társ nélkül is teljes életet éljen Krisztusban. De hányan kényszerítik ezt magukra, aztán hallani a megerőszakolt apácák meg pedofil botrányok tömkelegéről. És nyilván töredéke kerül napvilágra.
Szóval plusz egy helytelen dolog, mit számít, van ott nagyon sok.
>A másik kérdésem hogy akarsz betöltekezni imában ha elötte nem üresítetted ki magad. + poshadt víz, forrás víz
Itt jól rámutattál a lényegre! Nem kell előtte kiüresítenem magam.
Oda megyek Isten elé, mint egy nagy adag poshadt víz, koszos ruha. És kiöntöm magam. És Isten megmos. Koszosan mentél oda, és mikor érzed, hogy ISten megbocsátotta a bűneidet, tisztán állsz fel az imádságból.
Ha te tisztítod meg magad, ha te üresíted meg magad, akkor mi szükség van még Istenre?
>A harmadik kérdésem,szeretném,hogy ha leirnád részletessen,hogy hogyan szoktál imádkozni.
Amit fontosnak tartok, végig gondolni, hogy most KIHEZ szólok. És a legőszintébb szavakkal elmondom neki a gondolataimat, a kéréseimet, vagy örömmömet. Esetenként csöndben is vagyok, hátha meghallom, hogy mit mond Isten. (de ez amolyan belső hang, tehát nem szoktam mennyei szóztatokat hallani - ezt csak azért írom, mert valaki kiakadhat ezen) Amikor szeretnék imádkozni, de nem jut eszembe semmi, vagy távol érzem magam Istentől, akkor segíthet pl, ha a Jézus által adott "mintaimádság" -ot mint vezérfonalat használva végiggondolom az egyes kéréseket, és kiegészítem a saját gondolataimmal.
>Ami pedig a racionális gondolkozást illeti,Isten nem arra tanít minket,hanem az intuitiv hallásra.
Hol tanít erre, hozzál rá igéket, kérlek.
Egy csomó példát hoztam, ahol Jézus tanít az értelemre hatva, vagy imádkozni ÉRTELEMMEL.
>Ádám racionálisan gondolkozott és elbukott
Ádám egyáltalán nem gondolkodott racionálisan! GOndolj bele! Ott van neki minden, IStennel lehet (akinek mindent köszönhet), egyetlen dolgot kérnek tőle, hogy ne tegye. És jön egy kígyó (akitől nem kapott semmit) és kétségbe vonja Isten szavát (holott volt ideje látni Isten jellemét) És mit dönt? Odadob mindent, egy potenciális ígéretért. Ez racionális? Dehogyis, az ige is azt mondja, hogy megcsalatott.
A farizeusok hitetlenek voltak, amellett, hogy a hatalmukat féltettk. De a farizeusok között is akadt Jézusnak tanítványa, ne feledd!
Üdv:
Indu
_________________ Várván ama boldog reménységet
|