32ezüst írta:
tulip írta:
A kérdés értelmetlen, hiszen: Az eredeti református irány nem nőellenes. A jelenlegi – kivéve Kárpátalját, amit ezért a többiek főleg a magyarországiak hevesen támadnak – nőellenes. Nőellenes, mert nőknek olyan szolgálatot enged meg, amit a Biblia tilt:
http://www.gotquestions.org/Magyar/Noi-lelkeszek.html (a cikk megadja az igehelyet is és azt is, hogy mi van tiltva és miért.)
Lehet, hogy szerintük a Biblia tiltja, csak akkor van gáz, ha Isten pedig pont erre hív el valakit ;)
Aztán tiltotta a Biblia a kalásztépést is szombaton, és akkor mivan?
„Lehet”, „szerintük”. Ezen a szinten nincs értelme a vitának. A Biblia tiltja. Így szimplán, jelzők nélkül. Ez alapján hitvallásaink is tiltják. Szintén így szimplán. Na most lehet feltenni, az a kérdést, hogy de hát a kalásztépés is tiltott volt egykor, mi van ha ma Isten elhív egy nőt így szolgálni?
A kalásztépés egy másik ügy. Ott a lélek felülhaladta a betűt. Ez kiderül abból, amikor Jézus ezt az esetet megemlíti: Mt12,1-8. Pál szavai viszont már az új helyzetben hangzanak el. Ez a hivatkozás tehát életlen, nem használható.
Ettől még marad a kérdés, hogy Isten nem hívhat-e el mégis nőt ilyen szolgálatra? Nem akarom eldönteni, hogy egyes esetekben megtörténhet-e. Azt lehet gyanítani, hogy ahogy sok férfi nem Isten hívására végez teológiát, úgy sok nő sem. (Ahogy egy versrészlet mondja: „Mit keresel pajtás, mond e furcsa pályán?”) Elvileg nőt Isten nem hívhatna el, hiszen nem mondhat ellent önmagának. Ez viszont tényleg csak a betű. A Bibliából ismerjük a Debora jelenséget. Női bíró Izraelben! Ám mit olvasunk a hadvezérről, Bárákról? Olyan gyáva, hogy Debora nélkül nem hajlandó csatába vezetni seregét, szembeszegül Isten parancsával. Isten meg is ítéli és nő – Jáhel - kezébe adja Siserát. (Bír4,4-9; 17-22) Ma valahol itt tartunk. Izraelben később visszaállt a rend. A szerepek keveredése ma is jellemző. Tanulnunk kellene belőle és itt is visszatérni a bibliai rendhez.