net2rist írta:
BD írta:
Komolyan mondom, nem értem, mi a problémád velem. Van egy bizonyos véleményem, amelyért síkra is zállok, ugyanúgy, mint azok az ökumenisták, akik mélyen hisznek abban, amiben hisznek.
NOS... az a problémám, hogy "speciális párbeszédet" folytatsz...
ÁLLÍTASZ, aztán idegesítő legyekként hessegeted a válasz-állításokat, a kérdésemmel együtt (Elküldve: Hétf. Jún. 18, 2007 2:34 pm):
net2rist írta:
nu... most NE BÚJJ KI: mint BIOLÓGUS, beszélj nekünk picit a bibliai teremtéstörténet témájáról, meg hogy hogy (nem?) ellenkezik ez a törzsfejlődéssel....
köszi...
(ha nem válaszolsz, az is válasz...)
most is ezt mondom... de AKKOR ezt ne nevezzük párbeszédnek, jó?
Beszélnék én a teremtéstörténetről, de mondjuk, ennek a fórumnak nem az a témája. De ha már megkértél, akkor rajta.
Tehát az a kérdés, hogy szó szerint kell-e venni a hat napos teremtéstörténetet?
Igen, hiszen ezt eddig a keresztyénségen belül a legtöbb teológus így értelmezte egészen Darwinig amikor is rengeteg teológus megalkuvást akart kitalálni, és kitaláltak ilyen teista evolucionista elméleteket, amelyeknek se szerije se száma. Látszik, hogy mindenáron ki próbálják forgatni a teremtéstörténetet, nehogy maradinak tűnjenek a tudósok és az emberek szemében.
De mit mond erről a Biblia? Ide bemásolom a Róma 5-nek a 12. verstől kezdődő részét:
"Ahogyan tehát egy ember által jött a bűn a világba, és a bűn által a halál, úgy minden emberre átterjedt a halál azáltal, hogy mindenki vétkezett. Mert a törvényig is volt bűn a világban, bár a bűn nem róható fel, ha nincs törvény. Mégis úrrá lett a halál Ádámtól Mózesig azokon is, akik nem Ádám vétkéhez hasonlóan estek bűnbe. Ő pedig előképe az eljövendőnek. De nem igaz az, hogy amilyen a vétek, olyan a kegyelmi ajándék is. Mert ha annak az egynek a vétke miatt sokan haltak meg, az Isten kegyelme és ajándéka még bőségesebben kiáradt az egy ember, a Jézus Krisztus kegyelme által sokakra. És az sem igaz, hogy a kegyelmi ajándék ugyanolyan, mint az első ember bűnbeesése. Az ítélet ugyan egyetlen eset folytán vitt a kárhozatba, a kegyelmi ajándék viszont sokak elbukásából vitt megigazulásra. Ha pedig az egynek elbukása miatt lett úrrá a halál egyetlen ember által, akkor azok, akik bőségesen kapják a kegyelem és az igazság ajándékát, még inkább uralkodni fognak az életben az egy Jézus Krisztus által. Mármost, ahogyan egynek a vétke lett minden ember számára kárhozattá, úgy lett egynek az igazsága minden ember számára az élet megigazulásává. Mert ahogyan az egy ember engedetlensége által sokan lettek bűnösökké, úgy az egynek engedelmessége által is sokan lettek igazakká. A törvény pedig közbejött, hogy megnövekedjék a vétek. De ahol megnövekedett a bűn, ott még bőségesebben kiáradt a kegyelem; hogy amiképpen úrrá lett a bűn a halál által, úgy uralkodjék a kegyelem is az igazsággal az örök életre Jézus Krisztus, a mi Urunk által."
Magyarul itt ha ezt összekapcsoljuk az üdvösséggel, azt látjuk, hogy egynek a vétke miatt (Ádám vétke) sokak lettek bűnösekké, vagyis Isten őket bűnösnek tekinti, annak vannak nyilvánítva (Kálvin is hasonlóan gondolkodik erről az ő teológiájában). Mint ahogyan ezzel párhuzamosan egyesek
igazakká lesznek nyilváníttatva Krsiztus érdeme miatt. Ezért neveztetik Krisztus az
utolsó Ádámnak egyszerűen a párhuzam miatt. Ádám okozza a bűnt, Krisztus feloldja azt. Ádám előtt nem volt bűn és halál (mert ha volt, akkor igenis kényes kérdés a teista evolucionisták számára, hogy Isten mint Teremtő hogyan teremthetett bűnös és halállal teli világot?), de bűnével azt behozza, és Isten tökéletes és "igen jó" teremtését elrontja. Mivel a teremtés rendje és az evolúció a halál kérdésében egymással ütköznek, ezért nem biblikus az evolúció.
Tehát miért is kell vallanunk a bibliai teremtéstörténetet?
Több okból:
1. Ezzel tagadhatatlanul láthatjuk, hogy Isten van.
2. Isten Maga a törvény, Akinek meg kell felelnünk, és akivel tartozunk az életünkkel, nem a magunkéi vagyunk.
3. A Bűneset valósággá válik, és felfogjuk, miért van szükségünk Krisztusra. Ha a bűnesetet elvetjük, nem is tudjuk igazán megmagyarázni, hogy mi is a bűn; az evolúciótan valósággal nem is tudja azt megmagyarázni.
4. A Biblia ezzel hiteles (és ha a tudomány eszközeivel alátámasztjuk is azt, akkor a hitetlenek szemében is hitelessé válhat).
Remélem ez most válasz volt.