Erika írta:
tulip írta:
Erika írta:
Tulip, ismered ezt a Zsinati tanítást?
1981-ben a Református Egyház Zsinati Tanácsa egy állásfoglalást, tanítást bocsátott ki a Szentlélek ajándékairól, a karizmákról.
Ebben a tanításban többek között ezt olvashatjuk: ";A Jézus Krisztus egy egyetemes egyházának minden részéből, keletről és nyugatról, északról és délről egy idő óta híradások érkeznek a Szentlélek erőinek megáradásáról, a Lélek tavaszi szelének megújító, frissítő, életadó sodrásáról, a Szentlélek kegyelmi ajándékainak, a karizmáknak megjelenéséről az egyházak életében és szolgálatában. A különböző híradásoknak egybecsengő bizonyságtétele szerint, a Szentlélek ajándékai jelentős mértékben mozdították elő a gyülekezetek életének megelevenedését, az egyháznak, mint Krisztus testének hasznát, épülését, Krisztus követésében való megújulását. Röviden: a mi nemzedékünk számára a Szentlélek eseménnyé lett!"
Sőt, a Zsinati tanítás még tovább megy:
„A Magyarországi Református Egyház Zsinata is a Szentháromság Isten iránti mélységes alázattal és szíve mélyéről feltörő hálaadással tesz bizonyságot Isten kegyelmének csodájáról: Isten Lelkének tavaszi szele egyházunkat se kerülte el. Sok bűnünk és mulasztásunk, az Isten- és emberszeretetben való ellankadásunk, azaz a Lélek sokszori megszomorításának ellenére is Isten Szentlelke egyházunkra újra kiáradt. Ezen az úton egyházunk jelentős szakaszhoz érkezett. Isten Lelke készen van közölni velünk is, akárcsak a világ számos más keresztyén egyházával az ő sajátos kegyelmi ajándékait: a karizmákat.
Emlékszem, akkor volt az, hogy sorba jelentették be a békepapok, hogy milyen jelentéseket írtak a társaikról. Még világiként is nagyon megható volt az őszinte bűnbánatuk. Bocsánatot kértek - sem Kádárral sem a KGB által irányította EVT haragjával sem törődve - az angolai néptől, hogy pénzelték az UNITA-t és a neki segédkező kubai néphadsereget. Ezért nem is kellett a rendszerváltás után átvilágítani az MRE-t, mert a Szentlélek nagy kiáradása ezt már 1981-ben elvégezte. Mekkora visszhangja volt, hogy bocsánatot kértek a felszabadulás "teológiának; való bedőlésnek. Bocsánatot kértek a propaganda igehirdetésekért, azért hogy direkt olyan igehirdetéseket tartottak, hogy kiürüljenek a templomok. Ma ezért nincs is semmilyen váltság jel az egyházunkban.
Ha bármely olvasó nem így látja, akkor nem nála van a hiba, hanem tényleg nem így volt, és ma sincs így. Csupán arra mutattam rá, hogy történelmi környezetbe helyezve az idézett zsinati határozat értelmezhetetlen. A kiemelt résznek ugyanis pont ilyen hatásúnak kellett volna lennie, ha tényleg igaz lett volna.
Ha valahol meglennének az Interneten a zsinati határozatok, mondjuk a többi 1981-es meg a korábbiak, meg az azóta eltelt időben hozottak, akkor persze hatékonyabban lehetne érvelni, mint ez a kis szatíra.
Akkor találtam rá erre a Zsinati határozatra, amikor itt említették a fórumon, h. a ref. teológia szesszaszionista/remélem jól írtam/ , tehát, hogy a karizmákat csak az apostoli időkben fogadja el hitelesnek.
Ez csak bizonyos karizmákra áll. Ma nincs például se biblikus nyelveken szólás, se biblikus gyógyítás, se halott feltámasztás. Ezeknek ugyanis az első gyülekezetek alapításakor volt szerepük és ezt be is töltötték, s azután megszűntek. A karizmák egy része fennmaradt, például tanító, evangelista, pásztor, lelkek megítélése, és így tovább.
Erika írta:
Ez a tanítás viszont leírja- hogy szívből-e vagy színből-
Röviden: a mi nemzedékünk számára a Szentlélek eseménnyé lett!"
és:
Isten Lelke készen van közölni velünk is, akárcsak a világ számos más keresztyén egyházával az ő sajátos kegyelmi ajándékait: a karizmákat.
Persze, hogy kész, mindenkivel közöl karizmát, amikor megtér, ami hitélete folyamán változhat, ám csak abból a készletből, ami fennmaradt, ami a gyülekezet fenntartásához kell. A Szentlélek pünkösd óta folyamatosan esemény és napról napra növeli az Egyházat az üdvözülőkkel. Az Egyházban semmi új nincs abban, hogy a Szentlélek kész közölni a karizmákat. A kiemelt mondatok számomra köszönő viszonyban sem látszanak állni ezzel az alapvető keresztyéni tanítással, de ennél többnek a megállapításához kordokumentumok kellenének.
Erika írta:
Én, mint sok keresztyén ebből a határozatból annyi következményt látok, hogy vannak ma szolgáló karizmatikus lelkészek a ref. egyházban, nincsenek elüldözve sem más országba, sem más egyházba- esetleg önként feladják az egyházi szolgálatot.
Megszűnt karizmákon keresztül idegen lelkek vannak jelen, melyekről 2Kor11,4 is ír. A rajongás lelke kezdetektől jelen van (1Kor14,23), s próbálja magát szalonképesnek beállítani. Hol itt hol ott bukkan fel. Jellemzően mindig ott van valamiféle okkult háttér. Alföldy-Boruss Dezső előadási példája: Kr.u. 150 Montanus Kis-ázsiai Hübele kultusz papja volt. Ezoterikus varázsvilág, titkos kapcsolat a láthatatlan világgal, annak is negatív, negatív transzcendens részével. Amikor keresztyénné lett nem mondta el az "Abreninuantio Diabolis"-t, azt az imát amit pogányságból jöttek mondtak el az első századokban, megtagadva az Ördögöt minden cselekedetével együtt. Ott folytatta ahol abbahagyta. Nyelveken szólt előtte és utána. Prófétált előtte és utána. Levitált előtte és utána. Két prófétanője átvette az irányítást. Az egyház végül " A nem ismerlek benneteket, távozzatok előlem, ti gonoszul cselekedők" alapján határolódott el tőle. Ám nagy szakadás árán. Például Tertullianus is követője lett. nyelveken szólt most is, prófélt most is, levitált, két prófétanője átvették az irányítást.
Ugyanez a rajongás ment végig Katolikus Egyházon is. Árpád-házi szentjeinket is bele értve. Az oltári szentség dogmájának meghozatalát is egy hamisítvány előzte meg, egy jámbor pap kezében vérezni kezdett az ostya, átitatva a kendőt is. Nos ezért állítom, hogy a katolikus egyház nagyon is egy húron pendül például a HGY-vel. Csak úgy a hamis lélek igazodik, hogy becsaphasson. Az UFO-k is ilyen igazodás eredményei.
S ezek a dolgok kézrátétellel adódnak át, Időnként felszín alatt parázslik, hogy újra és újra alulról lángra kapjon és sokakat megégessen. Ezért veszélyes ezt a szellemiséget akár csak parázsként is megtűrni., Sajnos ahogy mást, úgy ezt se veszi komolyan egyházunk vezetése, mert nincs rá szeme. Ledöbbentő hogy miként tudott a Kálvin János kiadó olyan könyvet kiadni, 1993.ban mint a Menny és Pokol, Emanuel Swedenborgtól. Ehhez az emberhez képest Fatima gyerekzsúr lehetett. Könnyen lehet, hogy Sátán ezen jelenségeken át fogja egységbe hívni a hamis egyházat. Már e fórumon is látszik, hogy a tartalom helyett a presztízs a fontosabb, s ezért a személyeskedés is megengedhető.
Erika írta:
Ezért általánosságban sem jelenteném ki, hogy aki ma nyelveken szól, az Istent káromolja, még akkor sem, ha mint mindennel, ezzel az ajándékkal is lehet rosszul is élni.
Megszűnt karizmával csak rosszul lehet élni. Amúgy az eset egyedi és nem általános volt. Ám ez az egy eset is elég rá, hogy az ember milyen könnyen átejthető, amikor olyasmit beszél, amit maga sem ért. Már 1Kor14-ben az t olvassuk, hogy a nyelveken szóló magát építi. Pál nem hiába mondja, hogy bár minden címzettnél inkább tud nyelveken szólni, mégis inkább szól 5 szót értelemmel mint 10000 szót nyelveken. Pál figyelmeztet, hogy a gyülekezet építő karizmákra törekedjenek.
Erika írta:
Említettél egy baptista kiadású könyvet, ami antikarizmatikus beállítottságú - én is ismerek olyan antikarizmatikus könyvet, amivel egy hithű kálvinista lelkész jó nagy tüzet rakott, mert csak arra volt jó.
A könyv címe: Karizmatikus káosz;, és semmilyen logikai kapcsolatot nem látok a könyvgyújtogatással, így az az érzésem ezt csak azért írtad, hogy valami ellenpontot felmutass.
Hogy egyházunknak semmi előnye nincs az okkult hátterű jelenségekkel, álljon a BSZ alapító Fekete Péter esete, ahogy ezt a Fontos kérdéseink sorozatban elhangzott, 59. Alföldy-Boruss Dezső: Mi választ el bennünket a karizmatikusoktól? A felvételen említett ébredés, 1950 körül volt.
Alföldy-Boruss Dezső írta:
[42:22] Később megismertem a Magyarországi nyelveken szóló mozgalmat. Megtudtam, hogy ki volt Jánk Majtison - az az özvegyasszony, az az egyszerű parasztasszony, a Cséke Lajosné - aki a nyelveken szólás által adott próféciáin keresztül az egész szabolcsi ébredést megkötözte. A lelkészek hozzá mentek először, hogy miről prédikáljanak. A lelkészek nekiírtak levelet, mikor nehéz helyzetben voltak: örökbe fogadjak egy gyereket vagy ne; vegyek rádiót vagy ne vegyek rádiót; menjek-e teológiára vagy ne kérdezte az egyik fiú; megvásároljam a házat vagy pedig ne vásároljam; gyógyíttassam magamat vagy ne gyógyíttassam magamat; és ott ültek a parasztasszony előtt, aki nyelveken szólt, kicsit visszahúzódott ott az árnyékban, és utána lefordította és azt mondta: Én Jézus mondom neked, azén prófétámon keresztül, akiben a Szentlélek teljessége van , tedd vagy ne tedd, és hangzott a tanács. Ez a hamisítvány. A nyelveken szólás mindig egy fölfele vezető út, soha nem üzenet. Isten megadta, hogy a hívő népnek volt egy tanítója, egyik legkedvesebb testvérünk, atyánk a Krisztusban Fekete Péter, aki nagyon hatása alá került ennek a mozgalomnak, s ezeknek az üzeneteknek. Míg végül Isten neki is megnyitotta a szemét. Elkezdett gondolkodni - Fekete Péter nagyszerű teológus volt – és arra gondolt, hogy is hangzik ez az üzenet? A levéltáramban megvan nagyon sok levél, amely így kezdődik, ettől a prófétanőtől. Ő is olvasta a leveleket és azt mondta: Akiben az én lelkem teljessége van? Így szólok én Jézus az én prófétámon keresztül, akiben a Lelkem teljessége van? Van ember, akiben az Isten Szentlelkének teljessége van? Hát nem az Ige mondja, hogy csak Krisztusban lakozott az Isten teljessége, és mi csak az Ő teljességéből vettünk kegyelmet kegyelemért? S akkor elment hozzájuk. Ehhez a prófétanőhöz, és a társaihoz. Ott ültek. Én nekem elmondta Fekete Péter ezeket a dolgokat. Olvastam is leírva. S amint átlépett a küszöbön és megállt előttük, nem is adtak neki lehetőséget, hogy kifejtse az üzenetét, a kérdésit elmondja, mondták neki, hogy Te, Te a Ká Te a az Isten népének a megrontója, szétszakítlak mint Uvdát, a küszöbön omlik ki a beled. Azt mondta a mi testvérünk, hogy ő az ÁVO börtönében is ült hónapokon keresztül, de ilyen rettenetes lelki kínjai soha nem voltak, mint akkor és ott. Isten átsegítette a küszöbön, semmi baja nem lett, és mondta most már tudom, hogy milyen lélekkel találkoztam. … Mi az ami elválaszt? Az álkarizmák![46:10]
Még egy dolog. A hamis karizmák támogatóira jellemző a sértődékenység. Tartalmi válasz helyett magukra veszik az elhangzottakat, és úgy reagálnak, int őket magukat érte volna valami nagy bántás. Ez látszik azon is, hogy amikor Fekete Péter még csak szembesíteni akarta őket Isten igéjével, mér hogy felhúzták a vizet. S pont ez a víz felhúzás árulja el a mögöttük levő lelkiséget, amit illene megtagadniuk.