Gál Péter:
A New Age -- keresztény szemmel
http://www.communio.hu/ppek/k407.htm
(Részlet – Tanúságtételek –
Most lélekvadászat folyik a földön
10. rész
Nézzük meg a reinkarnációs tant másik szemszögbôl is.
Tekintve, hogy magamat kell megváltanom, minden elkövetett bűnömért vezekelnem kell egy következô életben.
Mielôtt újra megszületnék, eltervezem elôre az új életemet, s terveimben szerepelnek betegségek, élethelyzetbeli nehézségek, tragikus fordulatok, melyekkel könnyítek bűneim mérlegén.
Az öntudatos reinkarnációt-hívô ember természetesen tisztában van azzal, hogy nehézségeit mindenki saját magának köszönheti.
Ezért ha szenvedô, éhezô, elesett embert látok, nem segítek neki, mert ezzel megakadályozom, hogy maga választotta sorsát beteljesítse.
Sôt, abban az esetben, ha segítenék neki, kifejezetten rosszat tennék vele, mert a következô életében újra nehézségeket kellene vállalnia az én beavatkozásom miatt, hisz én voltam az, aki karmája (sorsa) beteljesítésében megakadályoztam.
Ezért van az, hogy Indiában nem zavarják el az útról a forgalmat akadályozó tehenet (lélekvándorlás-hit), nem tapossák el a férget, de elmennek az utcán haldokló emberek mellett segítségnyújtás nélkül.
Ezért van ott szükség Teréz Anyára és lányaira, hogy felkarolják a ,,lélekvándorlás áldozatait''.
S teszi ezt szerényen, felhajtás és elvárás nélkül, nem kér érte köszönetet sem, mert Ô Krisztus tanításából él; ,,...amit a legkisebb testvéreim közül eggyel is tettetek, velem tettétek'' (Mt 25, 40).
Mindenkinek jó lenne elgondolkodnia ezeken, mielôtt belevágna egy reiki tanfolyamba.
Gondoljuk csak végig, Jézus mit követelt azoktól, akik követni akarták Ôt.
S mit követel tôlünk a reiki? Pénzt, pénzt, pénzt.
Mit kínál? ,,Szeretetet'', amit én a reinkarnáció tükrében nem tudok értelmezni, mert számomra a szeretet aktív cselekvést jelent, megtenni mindent a másik emberért, még azon az áron is, hogy áldozatot kell hoznom.
Meg kell vallanom, hogy régebben komolyan hittem a reinkarnációban, mert nem ismertem Jézust és a Szentírást. Számomra ma már csak Krisztus az Út, az Igazság, és az Élet (vö. Jn 14,6).
A reiki nem az élet felé vezet, hanem éppen ellenkezôleg, a lelki halálba, hiszen Jézus mondta, hogy két úrnak nem szolgálhatunk.
A reiki nem Jézust szolgálja, nem is próbálja ezt velünk elhitetni.
Akkor miért rohanunk önként a vesztünkbe?
Nagyon elszomorodva hallottam, hogy már ez is behatolt az egyházba, hogy papok is engedték magukat ,,beavatni és behangolni'', és használják a reikit.
Vajon jobban bíznak ebben a sötét erôben, mint Istenben?
Sajnos, ezek a módszerek annyira kezdenek tért hódítani, hogy lassan már azt fogják különcnek tekinteni, aki ezekbôl kimarad, elhatárolja magát.
Újra a Jelenések könyvére kell gondolnom, amikor az apostol látomásában már csak azok adhatnak- vehetnek, akiken a vadállat jele látható (Jel 13,14-17).
Szeretnék elmesélni egy esetet, amit saját fülemmel hallottam egy római katolikus hitoktató hölgy szájából, akivel egy reiki-körben találkoztam – a végzett reikisek között.
Elmesélte, hogy néhány nappal a beavatása után éjszaka otthon dolgozott egy papírvágó késsel, s egyszer csak valami azt sugallta neki, hogy vágja fel az ereit ezzel a késsel.
Ô ,,hívô'' katolikus lévén ettôl nagyon megrettent, és rögtön letette a kezébôl, s próbált megnyugodni.
Nemsokára jobban lett, és újra dolgozni kezdett.
Most jött egy újabb sugallat, hogy a szobában alvó kisfiának a torkát vágja el. Ijedtében kidobta a kést az ablakon, attól tartva, nehogy megtegye, amit ,,valaki'' sugallt számára.
Azt hiszem, Isten vigyázott rá, és nagyon nagy hálával tartozik érte.
Vajon ki sugallta neki ezeket a szörnyű dolgokat?
A reiki mester válasza az volt erre a történetre, hogy ,,a rossz erôk akarják ôt elijeszteni ennek a csodálatos energiának a használatától, és csak bátran továbbra is használja a reikit, mindennap töltse fel magát ez erôvel''.
Nem tudom miként él azóta ez a hölgy, csak remélhetem, hogy már abbahagyta az egészet.
Megkísérelve a reiki jellemzôinek összefoglalását, elsôként említhetjük a reinkarnáció-tant, mely önmegváltást hirdet, tehát tagadja a krisztusi megváltást, keleti módra Jézust egy sorba állítja a szellemvilág alakjaival.
Bíztat a szellemvilággal való kapcsolatfelvételre, sôt a beavatás során összeköttetést létesít köztem és egy ismeretlen, de nyilvánvalóan ördögi (mivel nem isteni) erô között, önzésre, részvétlenségre, szeretetlenségre nevel.
(folytatás következik) >>>