Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 578 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 39  Következő
 

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007. okt. 10., szerda 13:01 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 30., szombat 08:33
Hozzászólások: 1884
Tartózkodási hely: Bács-Kiskun megye
net2rist írta:
Lucius írta:
....... Csakazért sem! :)
Játsz! Kedvedre.
Bizonyítványod, pedig magad állítod ki, és írod alá.

Nyiltan mondom; Bolond vagyok..., és alkalmatos időben figyelmeztessetek!


elvileg értenék ehhez is valamelyest, de maradjunk inkább a nyelvtannál:

a "Játsz!" helyesen: "Játssz!"

"bizonyítványod" után pedig a vessző szükségtelen...

az OSZTÁLYZÁS tényleg nem feladatom :)


:(


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 10., szerda 13:21 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 03., kedd 07:57
Hozzászólások: 1476
Tartózkodási hely: Rákoskeresztúr
Mit játszotok? Én is jöhetek?


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 10., szerda 13:33 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2007. jún. 08., péntek 17:52
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Sweet home:)
http://xjt.atw.hu/hindex.html

Idézetek a műből:

[color=red]"Jehova Tanúi - hogyan nyithatjuk fel a szemüket?
szerző: David A. Reed, egykori Jehova Tanúja

"Megrendítve az alapokat
Jehova Tanúi hitének központi része - a legfontosabb tantétel, amelyen az összes többi tanítás nyugszik - az egyik olyan dolog, amit elsőként meg kell célozni.
Ez pedig az a meggyőződésük, hogy szervezetük Isten kommunikációs csatornája, irányadó szószólója vagy szócsöve. Mielőtt sikerrel vonhatnád kétségbe az Őrtorony-tanítást, először meg kell rendítened az Őrtorony Társulat tekintélyét, amellyel ezt a tantételt tanítja.
Továbbá, vannak olyan megközelítések, amelyek működőképesek, és vannak másfajta hozzáállások, amelyek viszont kudarcra ítéltek. Az egyik olyan stratégia, amivel a keresztények gyakorta eredmény nélkül próbálkoznak, hogy a bibliai görög nyelv és a bibliamagyarázat elismert tekintélyeit idézik, rámutatva, hogy a Tanú bibliafordítás és a szervezet magyarázata nem megbízható. Ez a hozzáállás nem működik.
Bár a keresztény elfogadhatja a nagyhírű görög-tudósok és teológusok tekintélyét, Jehova Tanúi az ilyen emberekre gyanakodva tekintenek. Nem lévén részei "Isten szervezetének", az ilyen kívülálló tekintélyek egyértelműen Sátán szervezetének részét képezik Jehova Tanúi gondolkodásmódjában. Ez érthetővé teszi, hogy miért állnak ellen az övékétől eltérő bibliafordításnak és -magyarázatnak.
Jehova Tanúi gondolkodása szerint Isten szervezete hibátlan kell legyen, és bárki, aki nem ért egyet ezzel, az téved - még a tudományos élet vagy a nagyvilág által tiszteletben tartott nagy nevek is. A könyvtári kézikönyvek, enciklopédiák és bibliai szótárak mind tévednek, ha ellentmondanak az Őrtorony Társulatnak.
Kezdd olyan anyagokkal, amelyekben Jehova Tanúi megbíznak
Milyen nyomtatott anyagok hitelesek egy Tanúnak, és milyenek iránt lesz bizalommal? Csakis azok, amelyeket az Őrtorony Társulat adott ki. Így ezekkel kell kezdened.
Olyan tanítások bőséges bizonyítékát kell mutatnod a Tanúnak az Őrtorony-kiadványokban, amelyek tévesek.
De hogyan bizonyíthatod, hogy ezek a tanítások hamisak, amikor a Tanúk csak az Őrtorony-kiadványokat fogadják el hitelesnek? Azokat az Őrtorony-kiadványokat kell megmutatnod, amelyek bizonyítják, hogy más kiadványok tévesek.
Ezek tanításbeli változtatás, oda-vissza történő pálfordulás, be nem teljesedett prófécia vagy leplezetlen csalás formáját ölthetik. A Tanú, azzal szembesülve, hogy a szervezet két vagy több könyve illetve folyóirata ellentmondó kijelentéseket tesz, kritikusan kell tekintsen az állítások megbízhatóságára és arra, hogy a szervezet ilyen ellentmondásokat jelentet meg.
A tanításbeli változtatások esetében például a szervezet új tanítása ellentmond a réginek, és néhány esetben a Társulat kiadványai tulajdonképpen elítélik a régi tanítást.
Ez méginkább érdekessé válik az oda-vissza történő hitelvi pálfordulások során, mert a Társulat elutasítja az eredeti tanítást, amikor azt egy "új igazsággal" cseréli ki, később azonban visszatér az eredeti tantételhez, amelyet nyomtatásban egyszer már elutasított.
Vagy, a be nem teljesedett próféciák esetében, a hamis prófétai kijelentés mint bizonyíték áll szemben önmagával a megjövendölt időszak elmúltával. A nyílt csalás pedig az Őrtorony-kiadványokban gyakran dokumentálható a Társulat más kiadványaival való összehasonlítás során, amelyek kimondják az igazságot a szóban forgó témáról.
Jehova Tanúi az ilyen bizonyítékra látszólag hajlamosak az Őrtorony Társulat védelmezésével reagálni. Ezt automatikusan, mintegy reflexből teszik, attól függetlenül, hogy hisznek-e abban, amit csinálnak, vagy sem - igen, sokan, mint valami főiskolai vitakör, szükségét érzik, hogy a szembenálló csoporttól jövő minden kihívásra cáfolattal válaszoljanak.
De magukban - különösen amikor a nap végén álomra hajtják a fejüket - beismerhetik, hogy nem megalapozott a védekezésük. És amint az ilyen terhelő bizonyítékok halmozódnak az emlékezetben, az végül többet nyomhat a latban, mint a Társulat által beléjük csepegtetett pozitív propaganda.
Jehova Tanúit arra programozták, hogy NE figyeljenek a szervezetüket kritizáló információra. Egy olyan Tanú, akinek megmutatod azt az információt, valószínűleg továbbáll és soha többé nem áll szóba veled - hacsak nem használsz különleges módszereket.
KÉRD meg a Tanút, hogy
SEGÍTSEN a kérdéseid megválaszolásában
Ugyanazzal a folyóirattal a kezedben mondhatod ezt is:
"Nézze meg ezt! Itt a bizonyíték, hogy a maga vallása egy szekta. Figyelje a bizonyítékot ezeken a fénymásolatokon! Nézze! Erről beszéltem!"
Ez azonban közvetlenül támadja a Tanúk programozását. Így ő kényszerítve fogja magát érezni, hogy elutasítsa azt.
de így is szólhatsz:
"Tudna nekem segíteni? Érdekel az ön vallása, így végeztem némi kutatást - a könyvtárban és az interneten. Ezek a lapok Őrtorony-kiadványok oldalainak a másolatai, és rengeteg kérdést vetettek fel. Tudna nekem segíteni megválaszolni azokat?"
Ez majdnem bizonyosan kedvező reagálásra fogja indítani az illetőt. Jehova Tanúi hiszik, hogy csak náluk vannak meg a válaszok. És arra nevelik őket, hogy segítsenek az embereknek.
Amikor arra kéred, hogy SEGÍTSEN megválaszolni a KÉRDÉSEIDET, egy Tanú meg fogja vizsgálni azokat a papírokat, amelyek vizsgálatát visszautasítaná egy negatív szembesítés során. "

_________________
Róma 9/5


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 10., szerda 13:45 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Ezt a hozzászólást a moderátor a többi ide nem illővel együtt bármikor törölheti.

kamilla írta:
Mit játszotok? Én is jöhetek?


Gyere, de akkor a mondataidat kisbetűvel kell kezdened, vagy legalább egy elgépelést kell vétened, hogy önjelölt nyelvi ítészünk eljátszadozhasson, gúnyolódhasson, a rovatot tönkre tevő szándékát kiélhesse. Ajánlott irodalom ítészjelölteknek: Steven Pinker: A nyelvi ösztön - Hogyan hozza létre az elme a nyelvet? 12. Nyelvi ítészek


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 10., szerda 14:01 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
rendben... te akartad... és TE mondtad...

net2rist írta:
tulip írta:
...

Csupán református lelkésznek készül a "szentem", van még ideje kupálódni, hogy megértse mit is jelent a közteherviselés. Sokat elárul, hogy megtérésem előtt magam is pont így gondolkodtam a dohányosokról. Azóta tanulgatom, hogy mit jelent a szeretetlen ítélgetés helyett az evangélium.



hááát.... ha már így kimondtad... vegyél még néhány rutin-órát, mielőtt kimégy a forgalomba...

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 10., szerda 17:00 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 23., hétfő 11:00
Hozzászólások: 348
Tartózkodási hely: Budapest, Újsolt
net2rist írta:
Lucius írta:
....... Csakazért sem! :)
Játsz! Kedvedre.
Bizonyítványod, pedig magad állítod ki, és írod alá.

Nyiltan mondom; Bolond vagyok..., és alkalmatos időben figyelmeztessetek!


elvileg értenék ehhez is valamelyest, de maradjunk inkább a nyelvtannál:

a "Játsz!" helyesen: "Játssz!"

"bizonyítványod" után pedig a vessző szükségtelen...

az OSZTÁLYZÁS tényleg nem feladatom :)


Maradjunk. :)

Teljesen mást vágtam képernyőre, aztán meggondolva magam ez maradt.
Nagyon örültem, amikor pár szóval önmagát adta. Ezért is válaszoltam, abban reménykedtem, hogy pro, kontra majd felvonultatjuk meglátásainkat, nézeteinket….
Majd, reggelre ismét ott egy vágatlan, magyarázat nélküli hosszú-hosszú másodlat. Amiről bizton állíthatom, hogy ezrek nézték, olvasták már csontig.

Dühös voltam, vagyok. Pedig már aludtam is keveset. :)
Dühös azért, mert érdemben nem történt semmi. Nem vagyok elfogult. Tudom, hogy senki nem köteles senkinek válaszolni. Ezzel tökéletesen tisztában vagyok. De, legalább használná a saját sarát, ha már ’fáradt’ !

Ebből adódóan, mintegy idevágtam szavaim.
Jelenleg nincs okom, hogy másként gondoljam.

Tiszteletben tartom, és így fogadom el. Az ő véleménye, és meglátása ilyen.

_________________
Pihenek, ha lesz értelme benézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 10., szerda 17:44 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2007. jún. 08., péntek 17:52
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Sweet home:)
Tiszteletben tartom, és így fogadom el. Az ő véleménye, és meglátása ilyen.[/quote]

Köszönöm. :wink:

http://xjt.atw.hu/hindex.html

További Iidézetek a műből:

[color=red]"Jehova Tanúi - hogyan nyithatjuk fel a szemüket?
szerző: David A. Reed, egykori Jehova Tanúja

"Tanításbeli változtatások

Bizonyítékban nincs hiány, mert ez a csoport többször változtatta meg a tanításait, mint bármely más nagy vallás. Alkalomról-alkalomra jelennek meg új Őrtorony-kiadványok, amelyek elvetik a szervezet tanításait, és új tanításokkal cserélik fel azokat.
A csoport első ötven éve alatt kiemelkedő figyelmet szentelt az egyiptomi nagy piramisnak, úgy hivatkozva arra, mint "Isten kőtanújára", és idő-számítgatásokat valamint próféciákat alapozva a piramis belső folyosóinak méreteire. Azután az 1928. november 15-i Őrtorony visszavonta ezt a tanítást, mondván, hogy "Ha a piramist nem említi a Biblia, akkor annak tanításait követni annyi, mint üres filozófia és hamis tudomány által vezettetni Krisztus követése helyett."(341.o.) És "A Sátán tette bele tudományát a halott kőbe, amelyet a Sátán Bibliájának hívhatunk, és nem Isten kőtanújának."(344.o.)
Az 1920-as évek végén és a '30-as évek elején a Társulat második elnöke, Joseph Franklin Rutherford ("bíró") sok más tanítását is elvetette az alapító Charles Taze Russell-nek. Olyan tanításokat, amelyeket Rutherford Russell elnöksége alatt - és az ő elnökségének első tíz évében is, melyek röviddel Russell 1916-os halálát követően kezdődtek - helyeselt.
Az ezen időszak alatt elvetett tanítások között volt a karácsony ünneplése, a Jézus keresztfán történt halálában való hit és a helyi gyülekezetekben történő demokratikus egyházvezetés kérdése (lásd a David A. Reed által szerkesztett illetve írt Index of Watchtower Errors és Answering Jehovah's Witnesses Subject by Subject című könyveket, melyeket a Baker Book House adott ki).
Az a vezetés, amely egy egyiptomi piramisról, mint Isten kőtanújáról szóló nézetet az Ördög bibliájáról szólóvá tudott változtatni, és amely saját szavát egy sereg más témában visszavonta, a legtöbb embernek elegendő indokot jelentene, hogy elhagyjon egy vallási szervezetet. De a leleményes Őrtorony-vezetők egy újabb tantételt honosítottak meg, ami az ilyen változékonyságot annak bizonyítékává változtatja át, hogy ez a szervezet Isten szervezete.
Amikor egy ilyen tanításbeli változtatást mutatnak nekik, Jehova Tanúi jól begyakorolt reflexszel reagálnak, a Példabeszédek 4:18-at idézve: "Az igazságosak ösvénye azonban olyan, mint a hajnal világossága, mely egyre világosabb lesz a teljes délig." (Új világ fordítás) :shock:
Arra nevelve, hogy minden tantételbeli változást az "egyre növekvő világosság" egy példájaként lássanak, Jehova Tanúi megtanulták ezt úgy tekinteni, mint annak bizonyítékát, hogy ők csakugyan Isten szervezetében vannak. Hol másutt találhatná azt meg valaki, hogy Isten kiigazítja a vezetőséget és jobb megértésre vezeti őket?
Ennek ellenére, megéri ezeket a tanítási változtatásokat megmutatni egy Tanúnak - főként, ha mindegyiket valóságos Őrtorony-kiadvány - oldalakkal tudod dokumentálni. A legtöbb Jehova Tanúja teljességgel tájékozatlan a részleteket illetően, és ezen a módon a régi tanításokat ténylegesen, nyomtatásban, írásszerinti érvekkel igazolva és tanítva látja. A nagy megrázkódtatás érzése felébresztheti a Tanút, és hite felülvizsgálatára késztetheti.
Oda-vissza ugrálás
Azonban, hogy a legnagyobb hatást érjük el, szükséges, hogy olyan eseteket mutassunk a Tanúnak, ahol az "egyre növekvő világosság" mentsége nem alkalmazható, mert az Őrtorony Társulat egy bizonyos tanítást saját maga visszavont és elvetett, csak azért, hogy évekkel később ismét a fordítottját tanítsa és visszatérjen a régen elutasított tanításhoz.

1975-öt megelőzően azt tanították, hogy minden Jehova Tanúja egy pap. 1975-ben azután visszavonták ezt, és azt kezdték tanítani, hogy a tagok többsége nem pap, s még a Kingdom Ministry (Királyságszolgálat) című havi kiadvány nevét is megváltoztatták Our Kingdom Service - re (A mi királyságszolgálatunk); azután 1981-ben visszatért a régi tanítás és ismét átkeresztelték a kiadványt Our Kingdom Ministry -re (A mi Királyságszolgálatunk). (Magyarul ezek az elnevezések ugyanúgy hangzanak, ezért - az angolban meglévő, papi szolgálatot kifejező 'ministry' által jelzett - lényegi különbség sajnos nem érzékelhető számunkra - a ford.).

Az 1972-es Organization (Szervezet) - könyv azt tanította, hogy "a gyülekezetben senki sem köszönthet" kiközösített személyeket (172.o., angolban). Az 1975/8-as Őrtorony azután visszavonta ezt, azt tanítva, hogy "Jézus saját példája megóv minket attól, hogy bizonyos rabbinikus írók szélsőséges nézeteit tegyük magunkévá", hogy ti. elutasítsuk az illetőkkel való beszédet (6.o.). Ezután az 1981. szeptember 1-i Őrtorony visszatért az előző nézőponthoz (24-26.o., angolban).

Eredetileg az Őrtorony Társulat azt tanította, hogy a Róma 13:1-ben szereplő "felsőbb hatalmak" vagy "felső hatalmasságok" a világi kormányzatok, de 1929-ben elvetették ezt, mint 'hamis tanítást' (Jehovah's Witnesses in the Divine Purpose - Jehova Tanúi az isteni tervben, 91.o., angolban). Az új tanítás az volt, hogy a "felsőb hatalmak" Isten és Krisztus. Évtizedekkel később azonban újból elővették a régi tanítást, úgyhogy Jehova Tanúi most azt mondják, hogy Róma 13:1 a világi kormányzatokra vonatkozik (Őrtorony, 1980. május 15., 4.o., angolban).

Vajon feltámadnak-e a szodomabeli férfiak? A Társulat válasza sorrendben a következő: 'igen' (Őrtorony, 1879. július, 8.o., angol), 'nem' (Őrtorony, 1952. június 1, 338.o., angol), 'igen' (Őrtorony, 1965. augusztus 1., 479.o., angol), 'nem' (Őrtorony, 1988. június 1., 31.o., angol), 'igen' (Insight on the Scriptures/Éleslátás az Írásokból, 1988., 985.o., angol), 'nem' (Revelation:Its Grand Climax At Hand/A Jelenések nagyszerű csúcspontja közel, 1988., 273.o., angol). Amint a Mi Királyságszolgálatunk (1989. december, 7.o., angol) rámutat, az Örökké élhetsz Paradicsomban a földön című könyv korábbi kiadása azt mondta, 'igen', de ugyanezen könyv későbbi kiadása már azt, hogy 'nem' (178-179.o.)

Azon lesújtó hatás tudatában, amivel az ilyenfajta információ lehet követői hitére, az Őrtorony Társulat vagy megpróbálja elfedni a tényeket, vagy tagadja, hogy a változtatások egy előző nézőponthoz való visszatérést jelentenek:
"Jehova látható szervezete időnként olyan magyarázatokat közöl, amelyek mintha helyesbítenének korábbi nézeteket. De ez valójában nem így van. Talán ahhoz lehetne hasonlítani, amit hajózási körökben úgy hívnak: "lavírozás". A vitorla megfelelő kezelésével a hajósok a hajót jobbról balra, előre, hátra irányíthatják, de mindenképpen a cél irányába haladnak ?" - Őrtorony, 1982/11., 19.o.

Mégis, egy alapos vizsgálat felfedi, hogy ezek közül az oda-vissza ugrások közül sok a korábbi nézet teljes visszavonását jelenti, nem pedig valamiféle előre haladó irányváltoztatásról van szó. Miért van jelen a tanításban ez az álhatatlan változékonyság, mely az "igazságot" ma bizonygatja, holnap azonban mint "hibát" megtagadja, aztán mint "új igazság"-hoz a következő nap ismét visszatér hozzá, hogy újból hasznosítsa azt?

Amikor a korai időszakban a szervezet egy ember vezetése alatt állt, Joseph Franklin Rutherford szemmel láthatólag hatalma megszilárdulására várt, mielőtt elődje tanításainak jó részét félredobta. Ezt követő néhány lépése pedig egyértelműen stratégiai jellegű volt, hogy ti. elszigetelje követőit az ellenkező nézetektől, aminek következtében szilárdabb hatalomhoz jutott. 1942-ben bekövetkező halála vezető pozícióba juttatta Nathan Knorr és Fred Franz csoportját, ők pedig folytatták a tanítások és módszerek saját kedvük szerint való megváltoztatását.

A Vezető Testület volt tagja, Raymond Franz Crisis of Conscience (A lelkiismeret válsága) című könyvében feltárja, hogy egy - a harmadik elnök, Nathan Knorr elleni - valóban merész akció hogyan eredményezte azt, hogy egy új eljárást vezettek be: ettől kezdve minden tanításbeli változtatáshoz a Vezető Testület kétharmados szavazati többsége volt szükséges. Attól fogva az esetek nagy többségében a konzervatívok kerekedtek felül a liberálisokon, akik csak a '70-es évek közepén tudtak egy rövid időre előtérbe kerülni, de csak amíg egy tisztogatás révén el nem hallgattatták őket.

Amikor az oda-vissza történő tantétel-változtatással szembesült, néhány Tanú kezdte megérteni az Őrtorony Társulat vezetésének politikai természetét, amely távol áll attól az Isten általi "teokratikus" uralomtól, melyet a szervezet a maga számára igényel.

Ez a cik-cakkos útvonal azt jelenti, hogy Jehova Tanúi "ide-oda sodródnak a tanítás minden szelében", illetve "örökösen változtatva a nézetünket arról, hogy mit hiszünk, mivel valaki mondott nekünk valami eltérőt, vagy ügyesen hazudott nekünk, és úgy állította be a hazug hangot, mintha az igazságé lenne." - Efézus 4:14 (Új világ fordítás+Living Bible)

"AZ ÉLETÉRT FOLYÓ VERSENY" "nem cikcakkban fut" - Őrtorony, 1992. augusztus 1., 17.o. A szervezet ezt mondja:
"Látva az életért folyó sikeres versenyhez szükséges fáradhatatlan erőfeszítést, Pál így folytatta: "Én azért úgy futok, mint nem bizonytalanra, úgy viaskodom, mint aki nem levegőt vagdos" (1Korinthus 9:26). ? A "nem bizonytalanra" futni kifejezés tehát azt jelenti, hogy minden megfigyelő számára teljesen nyilvánvaló kell legyen, hová is igyekszik a futó. A The Anchor Bible fordítása szerint: "nem cikcakkban futni". Ha a tengerparton le- és felfelé kanyargó, olykor körbejáró, sőt időnként visszafelé haladó lábnyomokat látsz, aligha gondolod, hogy az illető futott, s főleg azt nem, hogy valami elképzelése volt arról, merre igyekszik. De ha hosszú, egyenes vonalat alkotó lábnyomokat látsz, amelyben az egyenletesen elhelyezkedő lábnyomok mindig megelőzik egymást, arra a következtetésre jutsz, hogy a lábnyomok olyan személyhez tartoznak, aki pontosan tudja, hová tart." - Őrtorony, 1992. augusztus 1., 17.o.
Mégis, amikor az Őrtorony-szervezet saját nyomait vizsgáljuk, mit találunk? Pontosan azt, amit a Biblia elítél: egy cik-cakkos útvonalat. (vö. Őrtorony, 1981. december 1., 27.o., angolban; szemléltetése, a "Lavírozás a szélben", egy cik-cakk - folyamatot mutat be)."

_________________
Róma 9/5


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 10., szerda 21:35 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 01., vasárnap 19:48
Hozzászólások: 1002
Lucius írta:
net2rist írta:
Lucius írta:
....... Csakazért sem! :)
Játsz! Kedvedre.
Bizonyítványod, pedig magad állítod ki, és írod alá.

Nyiltan mondom; Bolond vagyok..., és alkalmatos időben figyelmeztessetek!


elvileg értenék ehhez is valamelyest, de maradjunk inkább a nyelvtannál:

a "Játsz!" helyesen: "Játssz!"

"bizonyítványod" után pedig a vessző szükségtelen...

az OSZTÁLYZÁS tényleg nem feladatom :)


Maradjunk. :)

Teljesen mást vágtam képernyőre, aztán meggondolva magam ez maradt.
Nagyon örültem, amikor pár szóval önmagát adta. Ezért is válaszoltam, abban reménykedtem, hogy pro, kontra majd felvonultatjuk meglátásainkat, nézeteinket….
Majd, reggelre ismét ott egy vágatlan, magyarázat nélküli hosszú-hosszú másodlat. Amiről bizton állíthatom, hogy ezrek nézték, olvasták már csontig.

Dühös voltam, vagyok. Pedig már aludtam is keveset. :)
Dühös azért, mert érdemben nem történt semmi. Nem vagyok elfogult. Tudom, hogy senki nem köteles senkinek válaszolni. Ezzel tökéletesen tisztában vagyok. De, legalább használná a saját sarát, ha már ’fáradt’ !

Ebből adódóan, mintegy idevágtam szavaim.
Jelenleg nincs okom, hogy másként gondoljam.

Tiszteletben tartom, és így fogadom el. Az ő véleménye, és meglátása ilyen.


Érdekes ember vagy te, kedves Lucius!
Te eddig milyen bizonyítványt állítottál ki magadról?
Pro és kontra már nagyon sok minden fel lett itt vonultatva Bibliai, és Igei alapon is, ami úgy pergett le rólad, mint a falra hányt borsó.
Kifogásolod, hogy „gyalázzák” a hitedet, de te a magad simulékony és idomulékony modorában megkérdőjelezheted pl a kereszténység alaptanítását, erővé lefokozva a Szent Lelket.

Mindennek megvan az ideje. Megvolt a pro és kontra érveknek, és megvan az oka és jogosultsága annak is, amit most Szrobcsek tesz.
Ez nem Szrobcsek sara, hanem bizony a JT sara.
Dobál a JT is elég sarat az egyházakra, el kell hogy viseljék a sajátjukat is.
„…Ezrek olvasták már csontig …ráadásul Jehova tanúk….. – mondod
Nem hiszem, hogy a JT-k ilyen bizonyságtételeken éldegélnének…

De ha így is lenne, akkor ez téged miért is zavarna?

Borítékolni mertem volna, hogy bizonyságtevők szavahihetőségét fogod kétségbe vonni.
Isten pedig úgy is látja, hogy ki volt a hazug, vagy ki volt a rágalmazó, azért, mert hazugsággal vádolt valakit.
Benned is fellelhető a sértődöttség a reformátusok felé, mert annak idején nem könyörögtek neked térden állva, hogy maradj náluk. Mentél, mert menni akartál, akárhogyan is marasztaltak volna, mert inkább a JT-knek hittél.
De akkor miért is ócsárlod te is őket és vádolod ennek a könyvnek az íróját ugyanazzal, amiben te sem vagy tiszta?
Ne légy dühös, mert semmi okod rá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 11., csütörtök 02:54 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 23., hétfő 11:00
Hozzászólások: 348
Tartózkodási hely: Budapest, Újsolt
Kedves Fony!

Érdekes ember vagy te, kedves Lucius!
Te eddig milyen bizonyítványt állítottál ki magadról?

Nem tudom, hogy milyen a bizonyítványom. De, igyekszem úgy közeledni, azaz, egy-egy témát előhozni, és megvilágítani, hogy az akivel beszélgetek ember maradhasson, szándékosan nem gyalázkodok (Egyszer előfordult korábban. És még mentséget sem keresek. Úgy esett, és megtörtént. Ismételten sajnálom.) De, törekvéseim vannak, igyekszem, többször is kihangsúlyozni, hogy tisztelem a másikat, mert valóban így is gondolom. Tisztelem a hitét, vallását. Nevezhetjük toleranciának is.
Igyekszem úgy kiállítani magamra nézve, hogy az hiteles maradjon.
Jó, mondjuk azon gondolattal tökéletesen egyetértek, hogy a végleges bizonyítványt, és értékelést Maga Isten állítja ki. (de, én nem erre utaltam.)


Pro és kontra már nagyon sok minden fel lett itt vonultatva Bibliai, és Igei alapon is, ami úgy pergett le rólad, mint a falra hányt borsó.
Kifogásolod, hogy „gyalázzák” a hitedet, de te a magad simulékony és idomulékony modorában megkérdőjelezheted pl a kereszténység alaptanítását, erővé lefokozva a Szent Lelket.

Igen, valóban sok témakört illetően felvonultattunk már pro, kontra meglátásokat.
De, hol is mondtam én, hogy fogadjatok kebletekre? Vagyis megtérni jöttem?
Nem félreérteni! Természetesen megnéztem, és nézem is mindig. Akár pro, kontra, merül fel egy Bibliai idézet. Ez a minimum, amivel tartozom magamnak, és hitemnek. És természetesen annak, akivel épp folyik a nyilvános beszélgetés.

És itt eljutok oda, hogy hajlandó vagyok ismét személyesen Téged megkövetni.
Bocsánatod kérem! (Mind ketten, és mások is szabad akaratukból vannak a portálon, számítható tehát, hogy hitével nem azonos dolgok is felmerülnek. )Valóban nem áll szándékomban megbántani, sem téged sem mást.
Ha ’simulékony’ és ’idomulékony’ modorommal megbántottalak. Mert talán félreérted, amikor pl. visszavonulok. Talán alakoskodást látsz (mert erre utalsz. És nem veszem személyes megbántásnak sem. Mi több nem is óhajtok belebonyolódni abba, hogy egymás személye legyen a céltábla. De, elviselem, ha úgy adódik, ha úgy tetszik, erőt veszek magamon, és kényszerítem önmagam.) Most egyszer beavatlak, a miértbe. Mondok példát; hogy értsd, és lásd is. Nem óhajtom pl. Szrobcseket megbántani, sem közvetlenül, sem közvetve. Ezért aztán a minap Kaviccsal folytatott beszélgetésünket jónak láttam egy időre felfüggeszteni. Mert nem akartam tovább szítani Szrobcsekben a tűzet. Mert miért is jó az nekünk? (Szerintem Kavics megértette, és bíztam abban, hogy érteni is fogja.)
Igen, ha csak átfutunk dolgokon, talán úgy látszik, mosolyogva csapkodom arcul az embereket. Nem, közel sem. Ellenkezőleg; Jézus, és tanítványai példája, és az a Szeretet, amit Isten mutat rajtuk keresztül, ami miatt teszem. (Csel 24.16, rom 14:20, 1Kor 8:9.) Tehát simulékony leszek, és idomulok úgy, hogy közben ne sérüljön a hitem, valamint másokét se bántsam. (mert igyekszem észben tartani, nem csak adott beszélgetésben a másik ember nézetét, hanem a harmadikét, és negyedikét… Akikkel beszélgettem már.)

És maradjunk a szeretet fogalmánál kicsit;
Ismerek olyan J.T. aki vén volt (visszavonult ezen tisztségétől) de, amikor aktívan szolgált, nem sajnálta saját feleségét sem kizárni (habár nem ő maga tette, hanem 3 vén kell ahhoz), mert eltért a gyülekezettől. És gyorsan hozzá teszem, családi élete ettől nem változott. A kizárt emberre, egy szabály vonatkozik. Megvonják tőle a szólás (szólás = prédikálás) jogát. Vagyis amit mond kizárt voltában, nem ismerik el a sajátjuknak, De magát a kizárást egy csomó dolog előzi meg, kezdve a figyelmeztetéstől…. De, ott vannak mellette, ha autója lerobban és történetesen nő is. Nem nézik tétlenül, ahogy küszködik egy kerék cseréjével stb. Badarság az is, hogy még csak nem is köszönnek. És bizony időnként általában 3, 6 hónaponként vissza térnek a személlyel a problémára.
Mert a könyv hozza ezt a témakört is. És nem pedig évek után… Habár nem vagyok Önátadott Tanú, de amikor ’korábban’ olvastam ezen és hasonló írásokat, az Ő vénjeiktől kértem számon, ill. kérdeztem meg tőlük. A Különbség köztem és a a könyv írója szerint, hogy én nem kezelem leprásként a más hitűeket, sem személyesen, sem pedig csoportosan.
Ha tetszik, vonj le következtetést. Én még mindig őszintén, csendben beszélgetek.

Egyetlen őszinte kérdésem marad. Nagyon örülnék neki, ha valaki rám cáfolna (mert inkább vesszen a kérdésem lényege, hogy Isten szeretete meglátsszon.)
Kérdésem; Előfordul, hogy kizárnak embereket itt a fórumról. A kizárt személyek után ki megy? Ki keresi velük a kapcsolatot? (Jó vágom én, hogy a fórumról való kizárás nem jelent egyet a gyülekezetből való kizárással. De, mégis csak valamiféle kirekesztés.) Tehát kik keresik, és üdvözlik szeretettel? Azok, akik elősegítették a kizárást, hergelve őket? Vagy azok, akik egyetértenek a kizárttal? (Hozzáteszem nem a végletekig fajuló szélsőségekről beszélek. Hanem egy hittestvéretekről) aztán szálka – gerenda megvizsgálása után beszélgessünk arról, hogy mi is történik egy tőletek eltérő gyülekezetben. (Lehet, ezért kicsapnak. Hozzáteszem őszinte, csendes, és feltáró szavak voltak ezek is. Nem pedig számonkérés. És pont ezek miatt kerülgetem is azt, hogy gyülekezetről, mint ilyen beszélgessek. És próbálok az elvonatkoztatás csoporttól felé törekedni)

Nem arról van szó, hogy elnyerjem elismeréseteket akár úgy, hogy elhallgattatom az igazságot, mert azt nem lehet. Hanem pont ellenkezőleg. Isten megtalálja a csatornákat mindazokhoz, akik Őt keresik, Itt, vagy máshol. A hely, idő, nem lényeges. Tehát idomulok, és nem keresem az ütközés pontjait.
Tehát ha én tisztelettudóan akár visszavonulok is teszem hitem meg győződése szerint (A megbotránkoztatás miatt), tudom hogy, Isten tovább dolgozik.

Azt pedig sokszor elmondtam, hogy én úgy látom, hiszem, vallom. És ezért bocsánat!
Mindig hangsúlyozom, hogy Én, így látom, hiszem. Vagyis nem számotokra idegen, és hamisnak tartott gyülekezetre hivatkozok.
De, ha már a borsónál tartunk….
Az én értelmezésemben; habár azt mondod, lepereg… De mi a cél? A cél, hogy a borsó ott ragadjon. (ugyanis pont azért hányják oda, de lehetetlenség, hogy megtapadjon) És ahogy én sem tolakszom, hogy számodra, számotokra, vélt borsóim megtapadjanak. Cserébe jogosan várhatom el, hogy ezt kapjam a másik személytől.
Mintha elhangzott volna, hogy a meggyőzés Isten dolga. Ő teszi.

Ahogy én látom; Szrobcsek, szerintem játszik. (habár nem merném erre a nagyesküt letenni. Én, érzem, látom, így. Igaz személyéről semmit sem tudok. Pusztán a felmerült beszélgetések alapján vélem így, illetve a történés miatt.) Amit pedig látok, egy szórólapszerű hadjárat. Értelmetlenül. Hiszen hol a hadjárat másik fele? Mintha mondtam is volna; nem zavar, ha ezt teszi, pusztán az, hogy nem látom az értelmet.. Ami felkeltette érdeklődésem, hogy magyarázat nélkül.
’Hitnek Gyalázatról szó sincs. Én nem teszem, és mástól sem tűröm.’

A táblára mondom, ami ezen virtuális ajtón van (Amint a téma címe is mutatja, itt szinte bármi megtörténhet. Célunk az értelmes párbeszéd, - addig, amíg ez a két szó együtt és egyszerre értelmezhető. Bizonytalanok olvasás előtt kérdezzék meg kezelőorvosuk, gyógyszerészük véleményét.... Még ha a kezelőorvos, és gyógyszerészét, másra is utal. Értem a féltés szándékát)
Azt pedig a fórum üzemeltetői, vagy téma felügyelője. tették oda, a szabályokat ők alkották, és hozták létre. Tartom magam ahhoz.
Mintha mondtam is volna sokszor, nem térítgetni jöttem. Ergo, hagyjuk azon borsó emlegetését.

Mindennek megvan az ideje. Megvolt a pro és kontra érveknek, és megvan az oka és jogosultsága annak is, amit most Szrobcsek tesz.
Igen, mindennek megvan az ideje. Fél gondolatokkal utaltam arra is, hogy bizony nem csak JT támadják, hanem támadják pl. a reformációt is. Ha pedig idehoznám azon oldalakat, írásokat, nem az értelmes párbeszéd mellett tenném le a voksom. Hanem ellenkezőleg. Magam sem lennék különb azoknál, akik a tárgyszerűséget mellőzve, nem őszintén adják elő nézeteiket, hanem kellő bizonyság nélkül ugrik az első sorba, hogy mindegy kit, csak kaszabolhasson. (előítélet, szó kavarog bennem)
De! mi is az ok? Mi a jog?
Mert szó volt, van jogunk megítélni a hamis vallást…
Ef 4.5 szerint pedig egy keresztség, egy hit van. Mert ha egy van, akkor Szrobcseknek rengeteg melója van az elkövetkezendő időre…. Mert minden más gyülekezetet is sorra kell, hogy vegyen.

Lefuttattam egy gondolatmenetet. Ami az enyém (Amit hitemre, nézetemre alapozva mondok)
Az említett könyv, írással kapcsolatban; A szerző maga emeli ki, pl. hogy bizony nem volt mentes más dolgoktól… Alkohol, éjszakai mulatozások… Aztán kiemeli a dohányzás bűnét, (mintha azért vágták volna ki.) úgy beállítva mintha az lett volna a 7 fő bűn egyike. Részletesen ecsetelgeti, hogyan néztek át rajta emberek stb. (Én sem tudom elhagyni a bagót, habár van rá törekvésem.) De, ezt most kire kenjem?

Ez nem Szrobcsek sara, hanem bizony a JT sara.
Dobál a JT is elég sarat az egyházakra, el kell hogy viseljék a sajátjukat is.
„…Ezrek olvasták már csontig …ráadásul Jehova tanúk….. – mondod
Nem hiszem, hogy a JT-k ilyen bizonyságtételeken éldegélnének…

Mert a könyvet Ők írták? ( komoly megmosolyogtatsz)
Én vagyok az, aki azt mondom,sárdobálás. és mondom abban az értelmében, hogy felesleges dolognak tartom, ha egyik hívő a másikra, vagy annak gyülekezetére hord kigyót, és békát. (lásd egyiptom mitólógia)
Vagy úgy gondolod, hogy ők (JT. gyülekezet) felelősesek érte, hogy létrejött? (Mert ha igen, akkor ezt az elvet terjesszük ki más gyülekezetekre is. De, pont ezt elkerülendő mondom; hagyjuk a gyülekezeteket. Maradjunk inkább annál, hogy ki hogyan éli meg hitét. Miről mi a véleménye…)
Valamit félreértettél, hol mondom, hogy Jehova Tanúk olvasták?
Azt mondtam ezrek (Nem csak J.T. Hanem mások is, mi több még csak ezt sem sugalltam, de beleférhet), és jóval alábecsültem annak olvasottságát. Ezért is állok értetlenül a Kopi/pészt előtt, mert bárki egy határozott klikkel elérheti a hivatkozást. Ezért nézek a fejemből tanácstalanul, mert nem látom a mozgató rugót. Hol az értelmes párbeszéd? Vagy ok, Vagy jog.
Mondjuk, azt elismerem, hogy J.T. Nyíltan kijelentik a hamis vallásokat. De nem cicáznak. Egy nagy gyűjtőfogalom alá veszik az egészet. Nagy Babilon. (Benne értik, az összes más biblia alapú hiteket, ami részben eltér az ő tanaiktól. és nem biblia alapú hiteket is.)
És valóban nem ilyesmiken éldegélnek.


De ha így is lenne, akkor ez téged miért is zavarna?
Nem zavar. Ami zavar, hogy eddig mindenki hajlandó volt kifejteni nézetét, hitét.
Hiányolom a kíséretet. Kíséret alatt értem, hogy felvonultatja saját nézetét, és mintegy ehhez megtámogatva hozza oldalt. Hova tovább, Még a Bibliából is hoz idézetet.
(ez a másik, amin mindig meglepődők. Hiányzik a pontosítás. Könyv, fejezet, vers. Mert bizonyára sokak előtt ismertek azok a szavak, de néha nem árt oda tenni. Pl. olyan embereknek is, mint én {múltkor beszélgettem valakivel, aki nem pontosan értette mi a jelentősége, és ki mire is gondol. Mikor idéz valaki az írásból, és mikor nem.} mert lehet, nem találom adott verset, mert elég gyatrán forgatom az írásokat.)

Mert ha az a cél, hogy olvassa valaki exJT. Ahhoz bőven elég egy link. (az pedig bárgyú kifogásnak vélem, hogy; akik fáradtak…) De, ha az a cél, hogy őszinte, csendes beszélgetések. Akkor viszont hol a beszéd? Mi a meglátás? Vélemény?

Én itt vagyok, és kedvem lelem hogy bejárogatok ide, ahogy időm engedi. Had legyen véleményem, amit igyekszem úgy kifejteni, hogy ne bántsak mást.
Mivel itt vagyok, saját tapasztalatomból hoztam, mint fentebb, vagy korábban, más eset, hogy bizony nem úgy van az, pl. kizárást illetően.
Talán hazudok, merülhet fel a gondolat. Viszont számon kérhető vagyok, elérhető. Nem másodlagos információ, hanem közvetlen.
Természetesen jogod van, hozzá, hogy véleményt alkoss, és akár borítékold is. Tiszteletben tartom, és még csak okom sincs haragudni. Ettől én még kételkedhetek abban, hogy az az írás hiteles-e.

Isten pedig úgy is látja, hogy ki volt a hazug, vagy ki volt a rágalmazó, azért, mert hazugsággal vádolt valakit.
Ezzel tökéletesen egyetértek.


Benned is fellelhető a sértődöttség a reformátusok felé, mert annak idején nem könyörögtek neked térden állva, hogy maradj náluk. Mentél, mert menni akartál, akárhogyan is marasztaltak volna, mert inkább a JT-knek hittél.
De akkor miért is ócsárlod te is őket és vádolod ennek a könyvnek az íróját ugyanazzal, amiben te sem vagy tiszta?
Ne légy dühös, mert semmi okod rá.


Rosszul gondolod. Ha sértve érezném magam, akkor most nem beszélgetnénk itt.
Kerülném a reformációt, mint betegséget. De, ahogy ábra is mutatja, itt vagyunk egy olyan formában, amit ők hoztak létre és üzemeltetnek.

Igen, mentem, mert akartam menni. Nem haragból, sem sértettségből. Hoztam egy döntést és kész.
Igen, valóban megemlítettem valahol itt a környéken, hogy nem jött utánam senki. Viszont nem vádoltam senkit, és még csak számon sem kértem. Tárgyszerűen említettem, ha minden igaz.
(Ne színezd! Nem óhajtottam, és óhajtom, könyörgésüket, sem térdelésüket. Az alázat fogalmát nem kéne így kiforgatni. Mert más az alázat, és más a megalázás. És más dolog az elveszett juh, keresése.) Látom ismét, más gondolatok csapódnak le nálad. Ne ingereld magad, vegyünk erőt, és maradjunk a beszédnél.
Azt pedig ismét sokszor mondtam már, nem a név, a gyülekezet. Hanem a Biblia szavai azok, amik miatt változtattam.

Nem ócsárolom. Magam részéről igyekezetem van azon, hogy nem mondjak valótlant. Ami nem zárja ki, hogy nem követhetem el. Viszont kizárnám a hazugságot. (hogy mit tekintek annak, sokszor körbe írtam.)
Hitelességét vontam kétségbe. Lehet, hogy azokban az években talán volt szokás, hogy a kizárt embereken átnéztek JT. Mert akár az óta változtathattak is. Nem támogatható meg a Bibliából. Mert 1kor 5:11 a kérdéses, és erre hivatkozó verset veszik mások alapul. De, aki egy kicsit is kinyitja szemét, látja a 10 verset is.
És ennek szellemében kell, érdemes megnézni még egyszer.
Nem kétlem azt sem, hogy talán mások túlzásba is viszik, fájdalmat, szomorúságot okozva testvérüknek. De, az a tény, hogy megtörténik, nem jelenti azt, hogy az érvényes mindenkire (és most nem kiskaput kerestem. Lehet, hogy ez úgy tűnik, csiki-csuki. korábban azt mondták nem fogadnak el vért. Most is tartják, de a vér frakcióinak elfogadását az egyénre bízzák. de, pl. mégis csak pozitív változás.)
.

És hogyha már szóba hoztam, akkor be is fejezem. Mert úgy gondolom, hogy nem elég felvonultatni. Mi a hiba, hanem példát is kell mutatni.
Keressétek meg testvéreiteket! Az kezdje, akivel szóváltása miatt kizárták, habár bizonyára nem ott kezdődött, csak betelt a pohár.
Menjetek Adminhoz, és akik jogosultak dönteni, és szóljatok érdekükben!
Ne arra mutogassatok, hogy kinek mennyi gaz van a kertjében. Hanem öntözzétek a saját virágaitokat. Tegyétek őket a fényre, hogy növekedjen.
(Ezt most pl. nem személy szerint neked mondtam. Csak kapcsolódva a témánál itt jött elő. De, mit is merészelek!? Én az elszakadt, adok tanácsot. Mert jobb nekik itt, ahol aktívnak érezhetik magukat és tekintenek rájuk, mint passzívan az olvasás és kirekesztés szélére sodorva.)

Amiért pedig dühös voltam. (már nem)
Láttam pár szót Szrobcsektől, azt hittem majd elmondja véleményét.
Én pedig beszélni kezdtem, saját nézetemről. Aztán látom, hogy szóra sem méltat. Elfogott a mellőzés érzésének dühe. (Mintha erről is beszélne azon könyv, amiből ő szeretettel idézve egyetért.) Mégis alkalmazza ugyanazon hibát, amit reklámoz.
És eljutottam oda, hogy nem Szrobcsek, mert ilyen a stílusa, hanem én. Bolond vagyok, hogy magam helyzetbe hoztam. :)
Ezért voltam dühös, aminek oka magam vagyok.


Nyíltan mondom; hazugság annak, és sok más íratnak egyes részei. Hogy miért? Mert személyes tapasztalatom van. Akinek pedig nincs, az nem látja. Így aztán hitelét meg sem kérdőjelezi.
Nem abban kételkedek, hogy volt-e ilyen személy, és abban sem, hogy a könyv elterjedt. A történet valós, tárgyszerű hitelességében kételkedem.
A dolgok nem úgy vannak. (ahogy azt fentebb is hoztam)

Röviden ennyi.
Elnézést az ismételt szómenésemért!

_________________
Pihenek, ha lesz értelme benézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 11., csütörtök 07:52 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
Lucius írta:
...
Kérdésem; Előfordul, hogy kizárnak embereket itt a fórumról. A kizárt személyek után ki megy? Ki keresi velük a kapcsolatot? (Jó vágom én, hogy a fórumról való kizárás nem jelent egyet a gyülekezetből való kizárással. De, mégis csak valamiféle kirekesztés.) Tehát kik keresik, és üdvözlik szeretettel? Azok, akik elősegítették a kizárást, hergelve őket? Vagy azok, akik egyetértenek a kizárttal? (Hozzáteszem nem a végletekig fajuló szélsőségekről beszélek. Hanem egy hittestvéretekről) aztán szálka – gerenda megvizsgálása után beszélgessünk arról, hogy mi is történik egy tőletek eltérő gyülekezetben.


ÁLTALÁNOSSÁGBAN nyilván SENKI nem tud erre a kérdésre válaszolni, épp ez is a kérdés "szépsége" (demagóg jelleg...)

MINDAZONÁLTAL ha ez számít valamit (nem vagyok biztos benne, és a fenti VÁDLÓ, demagóg kérdés nélkül eszembe nem jutott volna említeni): Ugyebár legutóbbi "kizártunk": FM-Magda.
Az ő vonatkozásában NEM vagyok azzal vádolható, hogy egyetértek a kizárttal, sőt... valószínűleg elő is segítettem a kizárását...
Most mégis - mit tesz Isten (szó szerint) - abban a megtiszteltetésben van részem/részünk, hogy szolgálhatunk felé!
Szolgáló-társam szerint is (nem hagyatkoznék csupán a saját - amúgy egyező - tapasztalatomra) örvendetesen megindultak bizonyos pozitív változások benne :)

szóval... óvatosan forgolódjunk a bazinagy gerendákkal, mer még leverünk valakit...

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 11., csütörtök 08:52 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 23., hétfő 11:00
Hozzászólások: 348
Tartózkodási hely: Budapest, Újsolt
net2rist írta:
Lucius írta:
...
Kérdésem; Előfordul, hogy kizárnak embereket itt a fórumról. A kizárt személyek után ki megy? Ki keresi velük a kapcsolatot? (Jó vágom én, hogy a fórumról való kizárás nem jelent egyet a gyülekezetből való kizárással. De, mégis csak valamiféle kirekesztés.) Tehát kik keresik, és üdvözlik szeretettel? Azok, akik elősegítették a kizárást, hergelve őket? Vagy azok, akik egyetértenek a kizárttal? (Hozzáteszem nem a végletekig fajuló szélsőségekről beszélek. Hanem egy hittestvéretekről) aztán szálka – gerenda megvizsgálása után beszélgessünk arról, hogy mi is történik egy tőletek eltérő gyülekezetben.


ÁLTALÁNOSSÁGBAN nyilván SENKI nem tud erre a kérdésre válaszolni, épp ez is a kérdés "szépsége" (demagóg jelleg...)

MINDAZONÁLTAL ha ez számít valamit (nem vagyok biztos benne, és a fenti VÁDLÓ, demagóg kérdés nélkül eszembe nem jutott volna említeni): Ugyebár legutóbbi "kizártunk": FM-Magda.
Az ő vonatkozásában NEM vagyok azzal vádolható, hogy egyetértek a kizárttal, sőt... valószínűleg elő is segítettem a kizárását...
Most mégis - mit tesz Isten (szó szerint) - abban a megtiszteltetésben van részem/részünk, hogy szolgálhatunk felé!
Szolgáló-társam szerint is (nem hagyatkoznék csupán a saját - amúgy egyező - tapasztalatomra) örvendetesen megindultak bizonyos pozitív változások benne :)

szóval... óvatosan forgolódjunk a bazinagy gerendákkal, mer még leverünk valakit...



Elsősorban köszönöm! Voltál kedves lehajolni azon névleges kesztyűért. :)
Azt pedig gyorsan vessük is el, hogy bárkit is vádoltam volna. Nem állt szándékomban. Pusztán kérdeztem.

Magam nem figyeltem fel, hogy ő pl. mikor lett kizárva, vagy mások.
És azért is hoztam szóba a dolgot, mert az a könyv exJT tollából. Egyik fő eleme a kizárás és körülményei. Valamint annak következményei, a kiközösítés érzésének központi gondolatával és, hogy mennyire rosszul viselte a dolgot, és hogy milyen ridegen zárták ki a gyülekezetéből. (Nah! A rideg és érzéketlen részt nem találom hitelesnek. Mert az is egy gyülekezet, ahol emberek vannak, és épp annyira hisznek mint mások.)
Aki pedig elolvasta, és egyetért azzal. Akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy mit is takarnak azok a szavak amit szerző megemlít. Az érzéseket., ha pedig ezeket az érzéseket komolyan vesszük, akkor itt a mi környezetünk!
Mert a szeretet, nem felekezet függő.

Nekem is voltak kisebb szócsatáim FM-el. Ami nem jelenti, hogy kizárására vágyakozzam. Ő elmondta, meglátását, és én is (lehet, hogy átléptünk esetleg bizonyos határokat.). Talán pont azért tűnik kényelmetlennek, mert Ő is komolyan veszi hitét, és azt mondja, ami a szívét nyomja. Én erre szoktam mondani, hogy hitétől túlfűtve. Még ha kényelmetlen, vagy akkor és ott bosszantó is. Meg vagyok győződve arról, hogy sok jóság van benne.

Demagóg jelleget sem óhajtottam belevinni a dologba. Pusztán párhuzamot állítani. Feltárni egy gondolatot a kizárási esetek párhuzamában.

Szavaidnak külön örülök, mert azt szűröm le, hogy kapcsolatotok megvan. Hova tovább, komoly őszinteséget is tanúsítasz. És remélem, hogy haladtok ( portál üzemeltetői is) azon cél felé, hogy visszakapja státuszát. És gondolom még mások is, akik nem kerültek név szerint szóba.

(szálka – gerenda kapcsán mindenki tudja mire gondoltam. És nem is volt annál több szándékomban.)

Még egyszer hálás köszönet szavaidért, mert látom benne az ember felelősségérzetét, testvére iránt.

Köszönöm.
Olvasnék még ilyesmiket, másoktól is.

_________________
Pihenek, ha lesz értelme benézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 11., csütörtök 08:58 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
({)

(rosta, csukd be a szemed :P)

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 11., csütörtök 11:23 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2007. jún. 08., péntek 17:52
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Sweet home:)
Nyíltan mondom; hazugság annak, és sok más íratnak egyes részei. Hogy miért? Mert személyes tapasztalatom van. Akinek pedig nincs, az nem látja. Így aztán hitelét meg sem kérdőjelezi.
Nem abban kételkedek, hogy volt-e ilyen személy, és abban sem, hogy a könyv elterjedt. A történet valós, tárgyszerű hitelességében kételkedem.
A dolgok nem úgy vannak. (ahogy azt fentebb is hoztam)

***
Éppen ezért idézgetek bátran, és nyugodt szívvel, ugyanis ezen szerzőknek dupla annyi a személyes tapasztalata, mint neked(Némelyikük a vezető testület tagja volt). Úgyhogy erre kár hivatkozni.Aki már került személyes kapcsolatba úton és ajtón állókkal, az nem is fogja megkérdőjelezni az iratok hitelességet, ellenben megláthatja, mi is is volt az oka a természetszerű ellenérzésének.


Jehova Tanúi - hogyan nyithatjuk fel a szemüket?
szerző: David A. Reed, egykori Jehova Tanúja

további idézetek a műből:

"Be nem teljesedett próféciák

Az Őrtorony Társulat történetében hosszú sora van azoknak a bejelentett próféciáknak, amelyeket - miután azok hamisnak bizonyultak -megváltoztattak. Hivatkozások tucatjait idézhetnénk és dokumentálhatnánk, de néhány is elegendő az állítás igazolásához.

Az 1920-as Millions Now Living Will Never Die (Milliók élnek most, akik sosem fognak meghalni) című brosúra kijelenti:
."azt remélhetjük, hogy az 1925-ös év az Izráel halálból feltámasztott hithűségesei visszatérésének tanúja lesz ? Ezért bizakodóan várjuk, hogy 1925 Ábrahámnak, Izsáknak, Jákóbnak és a hithű ószövetségi prófétáknak a visszatérését jelzi majd." - 89-90.o. (angolban)
Ez természetesen nem következett be.

Az 1960-as évek kezdetén a Társulat kiadványainak számos fejtegetése az 1975-ös évre mutatott előre:
"Ez a hetedik nap, Isten nyugalomnapja, közel 6000 évet ment előre, és még hátra van Krisztus 1000 éves uralkodása, mielőtt ennek a napnak vége lesz (Jelenések 20:3,7). Az emberi létezésnek ez a hetedik 1000 éves időszaka egy nagy szombatnaphoz lesz teljesen hasonló. ? Mely évben jönne el akkor az ember létezése és Isten nyugalomnapja első 6000 évének vége? Ez az év 1975." - Ébredjetek!, 1966. október 8., 19.o. (angolban)

Az 1968. augusztus 15-i Őrtorony megemlíti, hogy lehet némi késedelem az emberiség első hatezer évének 1975 őszén bekövetkező vége és a világ vége között - az Ádám és Éva teremtése közötti időszakkal összhangban - de biztosít róla, hogy ez csak néhány hetet vagy hónapot jelent, nem pedig éveket:
"Vajon ebből a tanulmányozásból arra a megállapításra kell jutnunk, hogy Armageddon csatája teljesen véget ér 1975 őszén és Krisztus rég várt ezeréves uralma akkor megkezdődik? Lehetséges, de várjuk meg, hogy meglássuk, mennyire vág egybe az ember létezésének hetedik ezeréves időszaka Krisztus szombathoz hasonló ezeréves uralmával. Ha ez a két időszak párhuzamosan halad egymással a naptári évek szempontjából, akkor ez nem csupán véletlenül történik, hanem Jehova szeretetteljes és időszerű szándékából. ? Lehet, hogy csak néhány hét, vagy hónap különbségről van szó és nem évekről."

Ilyen jóslatok késztették Jehova Tanúit, hogy azt higyjék, a vég 1975 vége vagy 1976 eleje táján jön el.

A legnagyobb hatást valószínűleg a legújabb prófétikus kudarc tette Jehova Tanúira: az 1995. november 1-i Őrtoronyban 'új igazságok' változtatták meg a Tanúk hitnézeteit a "nemzedékre, amely látta 1914 eseményeit" vonatkozóan. Az 1995. november 8-i Ébredjetek! pedig felhagyott a folyóirat régóta hangsúlyozott próféciájával.

Az 1940-es évek vége óta az Ébredjetek! folyóirat minden szám második oldalán azzal kecsegtetett, hogy "reményt nyújt egy igazságos új világ létrehozása iránt". 1964-ben azután ezt azzal a gondolattal kötötte össze, hogy ez "ebben a nemzedékben" fog megtörténni: "biztos reményét fejezi ki Isten igazságos új rendszerének létrehozása iránt ebben a nemzedékben."

1975-től ez többé már nem az Ébredjetek! folyóirat, hanem a Teremtő ígérete volt: "? a Teremtő azon ígérete iránt, amely szerint egy békés és biztonságos új világ jön létre, mielőtt elmúlik ez a nemzedék, amely tanúja volt az 1914-es eseményeknek" - 1975. január 8.

Nagyon komoly lépés volt hozzátenni azt a kifejezést, hogy "a Teremtő ígérete", mivel ez azt jelenti, hogy az Őrtorony Társulat (a folyóirat kiadója) most a Teremtő - Isten - nevében jövendölt. A Teremtő a Bibliában óva int attól, hogy ezt anélkül tegyük, hogy erre utasítást kaptunk volna Tőle:
"Ha pedig egy próféta elbizakodottan olyan igét mond az én nevemben, amelyet nem parancsoltam neki, vagy ha más istenek nevében szól, az a próféta haljon meg! De gondolhatnád magadban: Miről ismerjük meg, hogy nem az Úr mondott egy igét? Ha egy próféta az Úr nevében mond egy igét, de az nem történik meg, nem teljesedik be: azt az igét nem az Úr mondotta, hanem a próféta mondta elbizakodottságában; ne félj tőle!"(5 Mz 18:20-22)

Valóban parancsolta a Teremtő azt mondani a Társulatnak, hogy Ő egy új rendszer eljövetelét ígérte "mielőtt elmúlik az a nemzedék, amely tanúja volt az 1914-es eseményeknek"? Más helyen a Társulat pontosan meghatározta, hogy mit ért "?az a nemzedék?" alatt:
"Jézus nyíltan beszélt azokról, akik elég idősek voltak ahhoz, hogy értelemmel tanúskodjanak arról, hogy mi történt, amikor elkezdődtek az "utolsó napok. ? Még ha feltételezzük is, hogy ennek a korszaknak a 15 évesnél fiatalabbjai eléggé jó felfogóképességgel rendelkeztek volna ahhoz, hogy átlássák az 1914-ben történtek jelentőségét, ez mindennek ellenére "ennek a nemzedéknek" a legfiatalabbjait napjainkra közel 70 évesnek mutatná ? Jézus azt mondta, hogy ennek a gonosz világnak vége lesz, mielőtt ez a nemzedék semmivé lesz a halálban." - Ébredjetek!, 1968. október 8., 13-14.o.
1982-ben az Őrtorony Társulat megváltoztatta az Ébredjetek! 2. oldalán szereplő jövendölést, hogy ugyanazt a gondolatot tartalmazza 1914-gyel kapcsolatban. Ez többé már nem egy homályos "mi generációnk" volt, amely meg fogja látni a világ végét, hanem a nemzedék, amely látta 1914 eseményeit: "? a Teremtő azon ígérete iránt, amely szerint egy békés és biztonságos új rendszer jön létre, mielőtt elmúlik az a nemzedék, amely tanúja volt az 1914-es eseményeknek." (1982. január 8.)

Csaknem azonos megfogalmazással ismétlődött meg ugyanez a jövendölés az Ébredjetek! minden számában 1987. január 8-ig, amikor a nyilatkozat új formátumban átkerült a negyedik oldalra. Attól a számtól kezdve az 1914-es nemzedékről szóló jövendölést teljesen elhagyták. Majd az 1988. március 8-i szám negyedik oldalán visszaállították azt: "? a Teremtő azon ígérete iránt, amely szerint egy békés és biztonságos új világ jön létre, mielőtt elmúlik az a nemzedék, amely tanúja volt az 1914-es eseményeknek" - és ez a megszövegezés jelent meg 1995 októberéig.

Akkorra azonban a nemzedék, amely látta 1914 eseményeit, jórészt eltűnt. Mindaz, ami megmaradt, egy viszonylag csekély számú túlélő. '90-es éveik végét taposó, közel száz éves emberek.

A prófécia nyilvánvaló módon nem teljesedett. Ezt, mint szellemi eledelt nyomtatni folyamatosan Jehova Tanúi számára, olyan volt, mintha a húst vagy a tejet jóval a csomagoláson lévő "minőségét megőrzi" - dátum után szolgálnák fel. Mint valami romlott étel, az érvénytelenné vált jövendölés szaglani kezdett.

A brooklyni vezetők végül is az 1995. november 8-i Ébredjetek! - ben lecserélték azt, s visszatértek az 1964 előtt használt kifejezésmódhoz. Az Ébredjetek! most kijelenti, hogy "megerősíti a bizalmat a Teremtő azon ígérete iránt, melyet egy békés és biztonságos új világra tett, amely hamarosan felváltja a dolgok jelenlegi gonosz, törvénytelen rendszerét."

Valójában a minden Ébredjetek! 4. oldalán ott lévő prófécia úgyszólván csak a jéghegy csúcsa. Ez egy hamisnak bizonyuló bibliaértelmezés kronológiai rendszerének legszembetűnőbb része.

Ezidáig a hitelvek változása során ez helyesbítés - ami éppen hogy elkezdődött - a legfigyelemreméltóbb. Az 1995. október 15-i Őrtorony (22-23.o., angol) módosítja az Őrtorony Társulat arról szóló értelmezését, hogy Krisztus - a Máté 25:31-33-ban szereplő események szerint - mikor ül le elválasztani a juhokat a kecskéktől.

A folyóirat a folyamatból - ami akkor kezdődött, amikor Krisztus állítólagosan láthatatlanul visszatért és király lett 1914-ben - egy azzal kapcsolatos jövőbeli eseménnyé alakítja át ezt, amikor Ő Armageddon csatájában megítéli az emberiséget.

A Társulat a régi tanítást az 1982-es Örökké élhetsz paradicsomban a földön (183.o.) című könyvében világosan bemutatta.
"Igen, mióta Krisztus visszatért és leült égi trónjára, az egész emberiség ítélet alatt áll. ? A jelenlegi ítéletnapon történik az emberek kettéválasztása: a "kecskék" Krisztus balkeze felé, a "juhok" Krisztus jobb keze felé kerülnek."
Az 1995. október 15-i Őrtorony (22-23.o.) elveti ezt az értelmezést, és egy újjal helyettesíti:
"Vajon e példázat arra az időre vonatkozik, amikor Jézus 1914-ben leült királyi hatalomban, mint ahogy hosszú időn át értettük? ? a példázat a jövőre mutat, mégpedig arra az időre, amikor az Emberfia eljön dicsőségében. Leül majd, hogy ítélkezzen ? A juhokról és kecskékről szóló példázat ilyenfajta értelmezése azt mutatja, hogy a juhokat, illetve a kecskéket érintő ítélethozatal a jövőben fog megtörténni. Azután kerül rá sor, hogy a Máté 24:29, 30-ban említett "nyomorúság" (Úf) kitör, és az Emberfia "eljő ? az ő dicsőségében".

Itt kettős változás jelenik meg. A Társulat úgy értelmezi újra a Máté 25:31-32-t, hogy egyrészt
1) Krisztus trónraülése nem 1914-es királyként való eljövetelére vonatkozik - miként azt a Társulat sokáig tanította - hanem, hogy bíróként ül le az eljövendő nagy nyomorúság alatt. Másrészt
(2) a juhok és a kecskék szétválasztása szintén egy jövőbeli esemény - mégha Jehova Tanúi sokáig azt tanították is, hogy az ő prédikálómunkájuk váltotta valóra ezt az elválasztást az elmúlt század nagy részében.

Még jelentősebb az a változás, amit az Őrtorony 1995. november 1-i számában vezettek be. A 17-19. oldalakon a folyóirat megváltoztatja a Társulat Jézusnak a Máté 24:34-ben lévő szavaira vonatkozó értelmezését: "Bizony, mondom néktek, hogy nem múlik el ez a nemzedék addig, amíg mindez meg nem történik." (Öf)

A 17. oldalon beismeri, hogy "Jehova népe időnként találgatásokba bocsátkozott a "nagy nyomorúság" kitörésének idejét illetően, sőt még annak számítgatásával is összekapcsolta ezt, hogy milyen hosszú egy nemzedék életideje az 1914-től kezdődő időben." Ehelyett most azt mondja (17.o.):
"A "nemzedék" kifejezés, ahogyan Jézus használta, nem szolgál szabállyal az időmérésre, ehelyett mindenekelőtt egy meghatározott történelmi időszak egy időben élő embereire utal, s velük együtt az ő sajátosan jellemző vonásaira."
Azután folytatja a nemzedék azonosítását, amire a Máté 24:34-35-ben Jézus feltehetően ezen a módon rámutatott (19.o.):
"Ezért Jézus próféciájának mai, végső beteljesedésében az "ez a nemzedék" megjelölés nyilván azokra a földi népekre vonatkozik, amelyek látják ugyan Krisztus jelenlétének a jelét, de nem teszik jobbá útjaikat."
Ez az új értelmezés elveti azt a gondolatot, hogy a világ véget ér azok életében, akik látták 1914 eseményeit. Jézus ehelyett időbeli megkötés nélkül egy "gonosz nemzedékről" beszélt - olyan emberekről, akik látják láthatatlan jelenlétének a jelét, de elmulasztják, hogy Jehova Tanújává váljanak.
HALÁLRA UNTAD MÁR MAGAD?
Igen, a Jehova Tanúi eléréséhez szükséges információ unalmas lehet. De gondolj arra, hogy ez olyan dolog, mintha azért tanulnál kínaiul, hogy elvidd az evangéliumot Kínába."

_________________
Róma 9/5


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 11., csütörtök 16:50 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 23., hétfő 11:00
Hozzászólások: 348
Tartózkodási hely: Budapest, Újsolt
szrobcsek írta:
Nyíltan mondom; hazugság annak, és sok más íratnak egyes részei. Hogy miért? Mert személyes tapasztalatom van. Akinek pedig nincs, az nem látja. Így aztán hitelét meg sem kérdőjelezi.
Nem abban kételkedek, hogy volt-e ilyen személy, és abban sem, hogy a könyv elterjedt. A történet valós, tárgyszerű hitelességében kételkedem.
A dolgok nem úgy vannak. (ahogy azt fentebb is hoztam)

***
Éppen ezért idézgetek bátran, és nyugodt szívvel, ugyanis ezen szerzőknek dupla annyi a személyes tapasztalata, mint neked(Némelyikük a vezető testület tagja volt). Úgyhogy erre kár hivatkozni.Aki már került személyes kapcsolatba úton és ajtón állókkal, az nem is fogja megkérdőjelezni az iratok hitelességet, ellenben megláthatja, mi is is volt az oka a természetszerű ellenérzésének.

....


Nem értesz. :)

Bevallom, elég nehezen tudom összeszedni gondolataim. aminek következtében nem vagyok érthető. Kérlek nézd el nekem ezt a hibám is!

Nem azt mondom, hogy ne hozd az idézeteit a könyvnek, akár szűrve a lényegre (Én azt tenném) Akár egészben.
Hanem! Azt mondom, úgy van annak értelme (persze, hogy én látom így) ha mondod is. Mit miért. Miért pont azt az idézetet, mi a célod, mire gondolsz, mi a véleményed? Stb meglátások.

Mert bátorságoddal, és nyugodtszívűségeddel semmi gond. :)
A tapasztalat pedig nem időfüggvénye, persze lehet ebben is eltér a véleményünk.
De, nem ártana valóban megvizsgálni, hogy biztosra tudd állítani. Igen, úgy van az.
Hogy vezető tagvolt, akármelyik, nem jelent semmit. Mert írásaiban hamísíthat is.

A szerző azt mondja, otthonában vonták számon, és évek után.
Ezzel szemben, a gyakorlat az, hogy (v. társa bejelenti, mit látott. Ez a rész helyt álló, hiszen erre utal is) ami alapján behívják (ok. ezt lehet akár lakásban is.) számon kéri(k) az illetőt. Nem évek után, hanem max 3 hónap, amikor feltűnik hiánya a gyülekezetből. Mivel felesége is aktív tag volt, így talán azt kérdezték meg. (és már az első héten. Ahogy mondtam is nem vagyok önátadott, tehát papíron nem is létezem náluk. Max. mint érdeklődő. De, amikor nem vittem feleségem magammal könyvtanulmányozásra, rögtön érdeklődőt a tanulmányozás vezetője; Ő hol van? )

És itt kezdek el logikázni;
1. Hogyan lehetséges, hogy csak évek múltával tűnt fel egy tag hiánya? Lusták lettek volna a vének? Vagy amúgy is sok a bárány az akolban... Ki számolja azt. C. bárgyúságot viszont nem lehet rájuk kenni.
2. Talán felesége falazott? ’náthás szegény uram…’ (éveken át ;) ) De, akkor hazudnia kellett.
3. a szerző nagy figyelmet fordít apró részletekre, ugyanakkor kihagyja a legfontososabb részt. A tárgyalást. Ahol a 3 vén meghozza döntését vele kapcsolatban. Ahol jelen kellet volna lennie, vagy legalább is meghívást kapni arra. Hogy megfelelően tudja magát védeni, vagy akár alkalmat biztosítani neki a megbánásra.
4. Nem említi, hogyan zajlott az eset. Pusztán azt közli pár sorral odább, hogy kizárták.
5. Ha maga nem is volt jelen, mert nem ment el meghívásra. Talán utalhatott volna arra is. És talán, mint utólag kiderül, célja megóvni másokat. Tehát jól átgondolt védelmi feladata lett volna ezt a fontos körülményt megemlítetni. Röviden; ott ferdít ahol tud, vagy akar. És óvatlanok az ismeret hiányában mindezekre nem gondolva el is hiszik.

Mert lakásán eset történet, ahol számon kérték és a kizárást bejelentő rész közt ez hiányzik. Természetesen nem várom el, hogy mintegy naplószerűen közölje. De, ha már olyanokra kiterjedt a figyelme, hogy apróságokat is megemlítsen. (És itt látok ismét egy nagy hiányosságot. Magam tapasztalatából tudom, hogy mennyire alapos egy tanulmányozás. Hogyan jön ez ide? Mert akarva, akaratlanul is kialakul a részletekre való figyelés. És ezzel a részletes közlés, a megértetetés az emberben.) Akkor komoly történés közvetítő törésnek tartom a kizárást leíró körülmény hiányát. Mert ott 3x annyit üthetett volna a gyülekezeten, mint az egész könyvével. És talán valóban visszatarthatna némelyeket azon szervezettől.

És ha pedig ez hiányzik, akkor kételkedem egyrészt abban, hogy valóban volt-e Tanú, és milyen mértékben. (mert az is szóba került, hogy voltak hosszabb kihagyásai.) Vagy már eleve az, hogy egyáltalán tanú volt-e. Bennem jogosan merülnek fel ezen kérdések.

Az a Tanú, aki pedig becsöngetve egy ilyen történettel találja szembe magát, lerázza magáról még a port is. És sajnálkozva állapítja meg, Itt sem hallgattak meg. Persze ettől még nyugodtan fog vacsorálni.
És nem érti, hogy nem értik. Mint ahogy az sem érti, hogy miért nem értik, aki előadja a Tanúnak… Nagy katyvasz ez… :)

De, felfigyeltem egy utóbbi gondolatodra.
Hogyan hozható össze ezen könyv tartalma azokkal akik úton járnak?
Mi a kapcsolat? Arra gondolsz, hogy azt mondja magáról, ő Jehova Tanúja volt? És a másik, aki becsönget, szintén ezt mondja. Akkor egy zsákba valók? Vagy, hogy?

Ha pedig meg is tisztelsz a válaszoddal, annak örülnék.
Mert többet segíthetsz azoknak, akiknek szánod másodlataidat, (mert mondod; az vezet. Én pedig hiszek neked szándékodat illetően.) mint maguk a másodlatok idézgetése.
Ha pedig mégsem, mert ezzel is számolok már.
Akkor elnézésed kérem! Hogy zavarlak beszédemmel.
Jöhet a következő. Akarom mondani, szórd nyugodtan. :)
Nagy tisztelettel nézem, amit teszel, csak nem értem.

_________________
Pihenek, ha lesz értelme benézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 11., csütörtök 18:43 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 19., vasárnap 12:51
Hozzászólások: 298
Ne vegyétek rossz néven,hogy bekapcsolódok és megint kérdésekkel árasztalak el Benneteket,de beleolvastam ebbe a topikba (nem olvastam el az egészet sajnos),és úgy látom,még mindig megválaszolatlan az a kérdés,hogy Jézus Isten volt e vagy sem?
Próbálom én is erre megkeresni a választ.
Abból indulok ki,hogy azt állítjátok,Isten egy Személy.Ugyanakkor meg ott van az,hogy a Szentlélekkel akkor töltekezhetünk be,ha kiüresedünk,azaz lemondunk az egónkról,a személyiségünkről.Illetve pont ez a kérdésem,hogy Ti a személyiséget és az egot azonosnak tekintitek e vagy pedig megkülönböztetitek.Illetve,hogy mit értetek személyiség és/vagy ego alatt?Szerintem ez kulcskérdés,mert ha Istenről azt állítjátok,hogy személy,akkor személyiséggel (egoval?) kell rendelkeznie!Márpedig az Istenhez jutás feltétele ugye éppen az erről való lemondás.
És vajon Jézusnak volt e személyisége,egoja?Ha volt,akkor hogyan lehetne Isten.
Az én értelmezésemben két személyiséggel bíro személy sosem lehet azonos egymással,csak két olyan ember lehet azonos egymással,aki lemondott a személyiségéről,az egojáról Isten javára,így mindketten egyazon Szentlélekkel töltekezhetnek be.
Ezért én a Jézus ember volt e vagy Isten kérdést azon az egy módon vélem megoldhatónak,ha Istent nem személyiséggel bíro személyként értelmezzük,és Jézusról is feltételezzük,hogy éppen "személy(iség)telensége" révén lehet azonos az Istennel.Azonban mivel Jézus ember is volt,ezért kellett,hogy legyen személyisége kezdetben,amiről később lemondhatott az Úr javára.Ez akár a keresztelkedéskor is bekövetkezhetett,de a kereszthalállal is.Tehát amig Jézusnak személyisége volt,addig nem lehetett azonos az Úrral,nem lehetett vele tökéletes egységben,de harmóniában mindenképpen.

Nekem tehát az a meglátásom (elképzelhető,hogy tévedek),hogy amig Istent személynek tekintjük,addig nem tudjuk eldönteni,hogy milyen viszonyban állt vele Jézus,illetve folyamatos ellentmondásba keveredünk önmagunkkal.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 578 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 39  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség