Szia kedves Figyelő!
Idézet:
figyelő"]A hamis sáfárt (aki elherdálta, "lenyúlta" ura gazdaságát) is "megdicsérte Jézus, mégse abban az értelemben, hogy követőinek is úgy kellene tennie.
Luk. 16,8
És dícséré az úr a hamis sáfárt, hogy eszesen cselekedett, mert e világnak fiai eszesebbek a világosságnak fiainál a maguk nemében.
Luk. 16,9
Én is mondom néktek, szerezzetek magatoknak barátokat a hamis mammonból, hogy mikor meghaltok, befogadjanak benneteket az örök hajlékokba.
Luk. 16,10
A ki hű a kevesen, a sokon is hű az; és a ki a kevesen hamis, a sokon is hamis az.
Luk. 16,11
Ha azért a hamis mammonon hívek nem voltatok, ki bízná reátok az igazi kincset?
Luk. 16,12
És ha a másén hívek nem voltatok, ki adja oda néktek, a mi a tiétek?
Luk. 16,13
Egy szolga sem szolgálhat két úrnak: mert vagy az egyiket gyűlöli és a másikat szereti; vagy az egyikhez ragaszkodik, és a másikat megveti. Nem szolgálhattok az Istennek és a mammonnak.
Nem értem, miért dicsérte meg, hiszen nem volt hű.Azután meg is mondja, hogyha nem voltak hívek, nem is bíznak rátok igazi kincset.
Nem értem.
Idézet:
A disznó és gyöngyök intelmére nekem eszembe jut egy pünkösdi gyülekezet, akik alkoholistákat, drogosokat láttak el munkával, otthonnal s közben istentiszteletre is elvárták őket. Láttam, ahogy ott idétlenkedtek, éreztették egymással, hogy az egész marhaság számukra, de "tegyünk úgy, mintha" - hisz jobb ellátmánnyal, mint hajléktalanul..
Nekem ez a hasonlat vagy példa nem stimmel.Nem mondhatjuk ezekre az emberekre, hogy "disznó", mert soha nem tudjuk mikor jön el a pillanat annál az embernél aki ott téblábol, hogy megérinti Isten igéje, és megtér.
Inkább arra gondolok a szentnél, hogy mi vagyunk a szentek, és ne adjuk magunkat oda semmi bűnnek.A gyöngy Isten igéje, azt pedig aki nyíltan, rosszindulattal fogadja, azt nem győzködöm, nem hányom elé a gyöngyöt.
A másik ige jutott eszembe, ha nem fogadnak szívesen, akkor még a port is rúgjátok le.
Lehet, hogy rosszul értem.