rosta írta:
Valamit nagyon nem értek. A fórumon rendre kritika alá kerül például a honi reformátusság, katolikusság, a hit gyülekezete, evangéliumi keresztyének, neokonok, a jehovák és mások. Megvizsgáljuk, hogy kikből is állnak ezek a közösségek, milyen főbb üzeneteket közvetítenek, milyen alrészeik vannak, ezek miben különböznek egymástól, stb. Ezt a legnagyobb természetességgel tesszük. Ugyanez igaz az iszlámra is. A zsidó vallásra viszont tabu van kimondva. A mai zsidóság megismerését csak a politikailag korrekt kánonok szerint lehet megközelíteni és antiszemita, meg fasiszta jelzőt használ a fórumozók egy csoportja arra, aki akár zsidó szerzők által is írt, de a kánontól eltérő értelmű anyagot mer idehozni a fórumra.
Itt van az Arthur Koestler. Csányi akadémikusunk úgy beszél róla, mint azon zseniről, aki megértette vele, hogy milyen a tudomány viszonya a világgal, a tudóssal. És ezzel a Csányi akadémikus nincs egyedül, a tudományos világ egyik hivatkozási alapja a Koestler. Ezzel szemben itt a Parókián a Koestler mint valami idióta kis hülye zsidó, illetve antiszemita zsidó írócska szerepel, merthogy meg merte írni a Tizenharmadik törzs című könyvét, amelyben szétfoszlatja azt az elméletet, miszerint genetikailag egységes lenne a zsidóság. Például a szefárd zsidók és az askenázi zsidók között lenne valami értelmezhető faji közösség.
Az ide beírók egy része ezt botránynak tartja, azt mondja, hogy aki ilyesmit mer ide behozni, az tagadja a Bibliát, sőt Biblia ellenes, no és nyilván antiszemita és fasiszta. Szerencsétlen szűkagyában az illetőknek meg sem fordul, hogy talán ők azok, akik a tényeket egyszerűen nem akarják figyelembe venni, akik emiatt Biblia ellenesek. A szomorú az, hogy ezt nyilvánvalóan politikai megfontolásra teszik, merthogy Jézus így fogalmaz:
Idézet:
Mt 3,9 és ne gondoljátok, hogy ezt mondhatjátok magatokban: A mi atyánk Ábrahám! Mert mondom nektek, hogy az Isten ezekből a kövekből is tud fiakat támasztani Ábrahámnak.
Magyarul Jézus nem a faji jellemzők alapján ítéli meg Ábrahám fiait, hanem Isten szándéka szerint. Ha Isten úgy akarja, hát a kövekből is tud Ábrahámnak fiakat támasztani, ha úgy akarja, nyilván a kazárokból is. Ez az a gondolat, amelyet a faji alapon álló fórumozók egyszerűen nem tudnak elfogadni. Inkább fent tartanak egy hazug kánont, mintsem elmondanák az igazat a zsidóság keveredéséről, mindemellett keményen fasisztáznak arra, aki fel meri vetni a kérdést. Jézus ezen értelmezését eszükben sincs figyelembe venni, hanem csökönyösen ragaszkodnak ahhoz a képhez, minden ellenkező értelmű bizonyíték ellenére, hogy a fogságból visszatérő nép kiteljesedett maradékáról van szó, amikor az askenázikról beszélünk.
Nyilván az álláspontjukat nem tudják fenntartani örökre és nyilván előbb utóbb a keresztyének hivatkozni fognak a fentebbi igére. Mint ahogy a zsidóság is meg fogja találni azt az igét, amelyre hivatkoznia kell. Engem csak ez a hazugsággal keveredett gyűlölet zavar és a hitetlenség Krisztusban. Mindez egy református fórumon.
Kedves Indu, ami a topic törlését illeti, már csak a befektetett munka miatt is, no meg hivatkozás alap miatt is szelektálni kellene. Szerintem a topic Eeyore aug. 22 óra 25-kor írt írását és az az utáni topic részt át kellene tenni egy önálló Eeyore című topic-ba, vagy a Közel-kelet topic-ba, a Twillightel kapcsolatos rész meg szerintem is mehet a levesbe...
Rossz magyar közmondásssal…
’Egy szónak is száz a vége…. ’
Azért eggyel még megpróbálkozok…
Kedves Rosta!
Nem egészen érthető, hogy Eeyore milyen időpont utáni munkásságát ítéled megtartásra méltónak, illetve levesbe valónak.
Én mindenesetre egyiket sem tenném a levesembe.
1. Kezdődött egy Eeyore által ideküldött emberke agymenésével
2. Folytatódott egy Eeyore által bemásolt - zsidók elleni gyűlöletszításra alkalmas - Talmud „tanulmánnyal”, (ha tényleg bánná, hogy feltette, már kitörölte volna).
3. Folytatódott Eeyore pár(t)atlan, zsidók iránti szeretetének, szimpátiájának kifejezéseképpen a holokauszttagadással kapcsolatos (rög)eszmefuttatással,
4. Majd itt vagyunk az „örökzöld” témánál, a gumicsontnál: kinek hol, és miért van joga élni? Eeyore majd aztán eldönti, a ”szentem”, hogy a zsidók közül ki a zsidó, ki a nem zsidó, kinek van zsidó identitása, és kinek nincs.
Ami igét bemásoltál, nagyon jó, éppen azt bizonyítja, amit egyes(ek) tagadni akar(nak). A zsidók kiválasztottságát, éspedig nem genetikai, hanem isteni kiválasztottság alapján a Krisztus utáni korszakban is.
Isten támasztott utódokat, biztosított maradékot ha úgy tetszik a „kövekből”.
A nácik tudtommal nem vizsgáltak meg senkit genetikailag, melyik zsidó melyik törzsből származik.
Ha most olyan „hülye” érvekkel akarnék előhozakodni, mint amelyek a holokauszttagadás - revizionizmus mellett elhangzottak, azt kellene mondanom, a zsidóság definiálására, hogy:
- zsidó az, akikre a nácik azt mondták, hogy zsidó.
(’De nem mondom ezt’, mert abszurdumnak tartom, hogy a magát történésznek” tartó emberke „ismeret”terjesztő agymenése úgy átmosson itt minden(ki)t, hogy ez senkinek ne jusson eszébe, vagy egyáltalán leálljon vele ebben a témában vitatkozni.
A nácik nem tettek különbséget szefárd zsidók és askenázi zsidók között, kegyetlenül legyilkolták őket ilyenfajta megkülönböztetés nélkül.)
Márpedig ha az ítélet azonos volt, azonos az Ígéret is, ha tetszik (neki(k), vagy másoknak), ha nem.
De ezt az egész zsidókról szóló diskurzust, - ahogy így róluk beszél(ünk) - rájuk nézve méltánytalannak és megalázónak érzem, valami olyasminek, amikor két kívülálló vitatkozna azon, hogy a tatárjárás, vagy a törökkorszak után volt e joga a „Király”- nak az országot még
Magyarországnak nevezni.
De az országot még ma is annak nevezik, aminek Isten akarta, hogy nevezzék. (Hála Istennek)