nemosinex írta:
Idézet:
Idézet:
"A hit objektív igazságait" előtérbe állítani nem egyéb, mint az imádhatót az érthetővel felcserélni."
Visky András
---Minden tiszteletem Visky Andrásé és szeretem is az írásait,- de ezt a megállapítását sehogy se tudom értelmezni,- mármint, hogy a hitnek van-e, lehet-e objektív igazsága ?
-Hogy értitek?
Üdv
nX
Kedves nX!
Nagyon jól "megfogtad"...
Idézet:
Érteni vélem, mit akart mondani. A tantételeket az élő Isten elé helyezni, az érthetőt az imádni való elé.
Más kérdés, hogy szerintem, de vitázhatunk is ezen, a hitnek egyetlen objektív igazsága van, és ez ugyanaz, mint az, aki imádnivaló is egyben. Tehát, ha az én referenciakeretembe rántom át az ő gondolatát, akkor ez a kijelentés önellentmondás.
-Bennem rögtön az "önellentmondás" ugrott elő és sehogy se tudtam szabadulni ettől,- ezért aztán más oldalról nem is sikerült megközelítenem. - Köszi !
Idézet:
De tudom, hogy ő nem így értette.
-Na ezzel nem tudok egyetérteni Veled, - mert ha nem így értette, -akkor, hogy értette ? -és bizony, marad az önellentmondás. Ezért is "bökött" meg ennyire a szerdai vezéroldalon...
Szerintem is a ker. hitnek egyetlen objektív igazsága van: Jézus Krisztus, aki egyben imádnivaló.
-
Idézet:
Többek között arra figyelmeztet, hogy ha lehet, ne a meggyőzés módszerét használjuk, hanem a közös pontokat, amelyekből kiindulva lehet aztán a különbségekről is beszélni.
Ez nagyon jó, szerintem is.- Pld. Pál az Areopágoszon megdícséri az athénieket, bár előtte "háborgott a lelke a sok bálvány-oltár" miatt, - mégis az "ISMERETLEN ISTENNEK" emelt oltárra hivatkozva veszi fel a fonalat, hogy bizonyságot tegyen az ÉLŐ ISTENRŐL... (Bár ez nem mondható "közös pontnak" a szó szoros értelmében, de mégis ott folytatja, ahol ők elakadtak, mint ismeretlennél...)
-Tényleg jó módszer,... bár a végén kinevették,- de "néhány férfi csatlakozott hozzá"...
Üdv
L.
Hiába no, a jó vitatkozás pedagógiáját is tanulni kell...