net2rist írta:
értem, és az idézetekkel nagyrészt egyet is értek...
te viszont még mindig nem érted, amit én próbálok nyökögni a magam szegényes földhözragadt nyelvezetével...
szerinted akkor "az eljegyzés egyenlő a házassággal"
"a fogantatás egyenlő a születéssel"
és még sorolhatnám az analógiákat...
NYILVÁN semmi értelme egy nem-házassághoz-vezető eljegyzésnek, vagy egy olyan fogantatás se töltötte be célját, amit nem követ születés
VALAMIÉRT mégis két különböző fogalomról beszélünk
igaz, hogy az a hit, ami nem vezet cselekedetekhez, értelmetlen, célt tévesztett, cselekedetek nélkül halott
viszont ettől még a hit NEM AZONOS a CSELEKEDETEKKEL! (vagyis az engedelmességgel)
Értem én hidd el,amit mondasz.És ezekben igazad is van,viszont a Biblia nyelvezetében a hit az mást jelent,mint a világi értelemben.A világi értelemben a hitet nem biztos hogy engedelmesség is követi,sőt lehet két különböző fogalom is.Attól hogy valaki engedelmeskedik pl.a fönökének,az nem jelenti azt,hogy hisz is benne.
Persze hogy ellentétesnek látod ezt a két dolgot,de a Biblia az más.Vagyis Isten más.
"Te hiszed, hogy egy az Isten. Jól teszed. Az ördögök is hiszik és rettegnek."(Jak 2,19)Az ördögök is hisznek Istenben,de mire mennek vele?Ez még nem igazi hit.Folytatom a megkezdett igeverset:"Ábrahám, a mi atyánk, nem cselekedetekből igazult-e meg, amikor fiát, Izsákot felajánlotta az oltáron?Látod tehát, hogy hite együttműködött cselekedeteivel, és cselekedeteiből lett teljessé a hite."(Jak 2,21-22)
"hite együttműködött cselekedeteivel,és cselekedeteiből lett teljessé a hite".Mit mond az Ige?Hitt Ábrahám,de ez a hit úgy lett teljessé,hogy meg is cselekedte azt.Vagyis amit hitt,annak engedelmeskedett.Viszont ebből az is következik,ha hitének nem engedelmeskedett volna,akkor hite nem lett volna igazi.
Az egyik következik tehát a másikból,és szorosan összekapcsolódnak.Sőt az egyik a másik nélkül nem egész,nem teljes.De ha a hitet cselekedetek is követik,akkor lesz élő is a hit,a Bibliában,és a hívő életben.