nemosinex írta:
Csak onnan, hogy úgy hívják, a többi tagot pedig nem. De persze a víznél is ugyanígy van.
Attól, hogy úgy hívják, nem jelenti azt, hogy "lelkebb a Léleknél".--A testet is megkülönböztetjük, kéz, láb, fej stb. mégis nem "testebb a testnél",- csak funkciójában más célja van, ezért célszerű megkülönböztetni.- Nem mondjuk azt, hogy a testemmel ezt, vagy azt cselekszem, hanem "megfogom a kezemmel".
Idézet:
Úgy gondolom, hogy a szerepeken túl is van különbség a három személy között, mert a közöttük fennálló viszony a példamutató szeretetközösség, ami nem visszaható, hanem kölcsönös.
Nem gondolom, hogy "kölcsönös szeretetközösség" lenne az alapja, mert NEM három személy, hanem egy személy: három megjelenési forma. Kölcsönhatásról nem igazán beszélünk, ha ugyanarról az EGY-ről van szó. Az igében erre utalónak tartom:
"Aki pedig a szíveket vizsgálja, tudja, mi a Lélek gondolata, mert Isten szerint jár közben a megszenteltekért." Ró 8,27
-A szívek vizsgálója Isten, az Isten Lélek - tehát "lélekazonosságról" van szó. Jézus is azt mondja: egy vagyunk az Atyával.-- Hogyan? testileg ? Nem,- ugyanaz a Lélek. Aztán azt mondja: ha felmentem az én Atyámhoz, elküldöm hozzátok a Szentlelket...
nemosinex írta:
Számomra nemcsak szemléltetők azok a képek, amelyekkel megpróbáljuk körülírni ezt a csodát, hanem ugyanannyira el is bizonytalanítanak, hiszen milyen földi 'dolog' lenne fogható Isten fenségéhez?
--A szemléltető képek pedig miattunk vannak, hogy emberi ésszel, értelemmel valamennyire fel tudjuk fogni - a tulajdonképpeni felfoghatatlant.- Nem analógiáról, tehát hasonlóságról van szó csupán, hanem a Szentháromságon belüli AZONOSSÁGRÓL.