Idézet:
Idézet:
Nekem azzal van bajom (ref. körökben is), ha nem a valóságról (bűnről, bűnbánatról, Isten Szentségéről, a Megváltásról) szól első renden a hívogató üzenet.
Én meg konkrétan ezért hagytam ott. Nem a valóságról, hanem jelképekről szimbólumokról volt szó. Unalmas, semmitmondó verselemzés szerű prédikációk, amelyek a prédikátor asszociációiról szóltak. Csupa árnyék, erőtlenség a valóság helyett.
Mondd azt, hogy nem így van, ez már a múlt, nekem volt csak pechen. De akkor miről írt SEÁ?
Több ref gyülekezet van, ahol TISZTÁN hangzik a bűnbocsánat, az Örömhír, az Evangélium. Az, hogy te olyanba jártál, ahol nem hirdették neked a bűneidet, az elrontott Istentelen életedet és az Isten erre adott válaszát, tényleg pech.
A valóság az, hogy megölted Jézust, megöltük Jézust a bűneinkel. Az Ő halálába került a mi Istentelen életünk.
Ezt hallottad? Ezt hirdették neked?
Mert csak ez után lehet és érdemes hírdetni az ez által adatott bűnbocsánatot.
SEÁ pedig mint már írtam a reformátusoknak teszi fel a kérdéseit és nem neked. Neked Isten más kérdéseket tesz fel.
Idézet:
Örülök annak, hogy tesz Isten ma is csodákat egy hívő életében - akár anyagi téren -, de miért kell ezt nem a Szent Lélek munkájának tulajdonítani, hanem egy lelkész kenetének?
At idézett bizonyságok egyike sem a lelkésznek tulajdonítja, hanem istennek. A kenet pedig a Szsz jelenléte, ajándéka.
A lelkész közbenjárása által?
Idézet:
Én nem érzem jól magam abban a keresztyén körben, ahol túl sok idő fordítódik az anyagi jólétünk ígéreteivel.
Én sem érezném. De a valóságban ti beszéltek ezekről a dolgokról túl sokat, ha a HGy kerül szóba. A valóságban a legtöbb szó a megtérésről újjászületésről, Krisztussal való járásról van szó, csak azt nem szokták ideidézni.
Akkor hozzál közénk lelki kincseket te!
Idézet:
Hiszem, hogy nem ilyen gazdagságot hozott el a Valóság közénk.
Isten kegyelme, megváltása, igéje üdvösséget ad, igér az örökkévalóságban. Ez a lényeg.
Itt a múlandó világban pedig adott egy sor ígéretet, áldást a gyermekeinek. Azért mert jó és szeret minket. Nem akarja hogy szenvedjünk feleslegesen ezért az üdvtert prioritását megtartva jó dolgokkal lát el. Ezek az áldások. Ezek egy része anyagi jellegű, mert az ember egyébként szükséget szenvedne.
A kereszténység egy része, félre értelmezve ezeket, görcsösen elutasítja és tényszerűen az szegénységet magasztalja fel, a szegénység evangéliumát hirdeti, és tévesen közben azt hiszi, hogy ez kedves Isten előtt, illetve ezzel Isten kedvében jár.
Igen, Isten Örökké való hajlékot készített!
Én nem a földi Jeruzsálemet várom, nem készülök oda. Számomra nem az az ígéret, amit Mózes által adott az Úr! (5. Mózes 6.10.-11.)
Mik azok az ígéretek és áldások, amiket Isten adott a Fiában?
Pl. hogy gazdagságban, szegénységben, betegségben, egészségben el nem hagy,
nem emlékezik meg a bűneinkről, amiket ellene elkövettünk,
szeretetéből annyit ad, hogy el tudjuk engedni másoknak is az adósságait, amit felénk felhalmoztak, anyagilag gondoskodik rólunk, olyan mértékben, ahogyan az az üdvösségünk számára a legjobb, gazdaggá tesz lelki kincsekkel, ajándékokkal (ilyen első renden a szeretet) és még sorolhatnám, mert hatalmas ígéreteink vannak!
De nézz Jézusra, vagy Pálra!
Anyagilag mennyire volt ahhoz szükségük, hogy áttörjenek az akkori kor minden falán és behozzák Isten Országát a világba?
Az anyagi gyarapodás nem lehet cél, sőt néha mint eszköz is az ellenkezőt éri el, mint amire mi számítanánk. Az elszegényedés anyagi értelemben hatalmas lelki kincseket adhat.
Az Evangélium a GAZDAG ISTEN GAZDAGSÁGÁNAK KIÁRADÁSA.
Nem ismerem a szegénység evangéliumát!
Az Isten olyan gazdagságot készített el az Övéinek, amiből alig merünk valamit látni, vagy elfogadni, de ezt Jézusban készítette el. Jézus pedig nem volt anyagi értelemben gazdag, viszont Lélekben egy örökké folyó dúsgazdag folyam.
Bár csak BELŐLE lenne több ezen a fórumon, akkor sokaknak jutna táplálék, olyanoknak is, akik most csak a hiányát élik.