Én tovább bontogatnám a kérdést:
Lehet-e államilag munkaszüneti nappá tenni vallási ünnepet? Szerintem igen (karácsony, húsvét, pünkösd). Az már megkérdőjelezhető, hogy csak a katolikus hagyomány szerinti ünnepekre érdemes-e ilyen napot tenni, míg mondjuk a nagypéntek munkanap marad. Szerintem ez nem jó, a KDNP sajnos ilyen részérdekeket képviselt.
Megilleti-e Máriát valamilyen tisztelet, vagy sem? Szerintem igen. Addig egyetértek a katolikusokkal, hogy Mária Isten kegyelmébe fogadott személy még a reformátorok teológiája szerint is. A hitben példaképekre, halálukra emlékezés (mert ez sokak esetében mártírium) indokolt lehet. Mária a küldetését örömmel fogadta, és a jóhír közlésétől vállalta azt is, hogy tőr járja át a szívét. Hite példaértékű. Üdvössége szerintem nem vitatható.
Aztán vettem a fáradtságot és nem a katolikusokról olvastam, hanem belenéztem a neten a katekizmusukba. A Máriával kapcsolatos dogmák viszont szinte kizárólag hagyományon alapulnak és nem kiegészítik a Bibliát, mert jelen tudásom szerint nem egyeztethetőek össze vele (963-975. pontok). Máriából az egyház tökéletességének szimbólumát konstruálni nekem ugyanolyan követhetetlen, mint a Jézabell-Nagyboldogasszony-Diána fejtegetés. Tehát egy ilyen Mária-kultusszal közösséget vállalni reformátusnak nem lehet.
A katolikus egyház és a babiloni és egyéb kultuszok közti párhuzamot még nem fejtették ki számomra hitelesen. A sokáig alapműnek számító könyvet maga szerző vonta vissza. Mindenkinek ajánlom az alábbi linket:
http://www.apologia.hu/books/woodrow.html Nagyon tetszett a szerzőnek az a gondolata, hogy ha egy kat. tanítás ellentétes a Bibliával, akkor ahhoz nem kell vallástörténeti összeesküvés-elméletet kreálni, nem kell társmegváltó kultuszról füllenteni.Éppen elég az írott Ige magában.
Én magam nem vagyok olyan filológiai és összehasonlító vallástörténeti ismeretek birtokában, hogy egy görög istennő, ugariti istennő és egy bibliai nő szellemisége közé egyenlőségjelet tegyek. Ahogy a "szakirodalom" színvonalán látszik, magukat a szerzőket sem zavarja a tényismeret ítéletalkotásukban.
És hogy nekem nem világos a Mária-kultusz és Jézabell szelleme közti összefüggés elsőre, annak oka az is, hogy olyan hívőket ismerek csak, akik viszonylag ritkán futnak össze szellemekkel és démonokkal. Ezeknek a megtért embereknek az életében úgy következett be látványos változás, vált az életük jó gyümölcsöket termővé, hogy előtte nem hánytak démont.
8,5 Mert ha vannak is úgynevezett istenek, akár az égben, akár a földön, mint ahogyan sok isten és sok úr van,
8,6 nekünk mégis egyetlen Istenünk az Atya, akitől van a mindenség, mi is őérte, és egyetlen Urunk a Jézus Krisztus, aki által van a mindenség, mi is őáltala.
Igyekszem úgy élni (jó lenne ha megközelíthetném a célt), hogy az életemben egyetlen Valóság legyen. Akkor semmiféle szellemnek nem lehet rajtam hatalma.
A katolikus hívőket nem kell leprásként kezelni, a Mária dogmáikat viszont nem lehet elfogadni.
Üdv: Csaba