nemosinex írta:
Ha ez igaz lenne, akkor el kellene fogadni, hogy a cigányságban zsigerileg van valami, ami miatt a társadalom alján helyezkednek el. Sarkítva ezt vallják azok, akik cigánybűnözésről beszélnek. Ezt nem vagyok hajlandó elfogadni. Az a másik kisebbség, amelyről te beszélsz, kulturális, történelmi okokból olyan lobbierővel rendelkezik, amiről a cigányság álmodni sem mer. Nem mindegy, hogy egy kisebbségnek magasabb vagy alacsonyabb a kulturáltsági szintje a többségénél (ezt megpróbálom nem értékítéletként mondani, de tény, hogy egy nép önbecsülése sok tekintetben függ az általuk megélt történelmi tapasztalatoktól és a kulturális értékeiktől). A cigányságot tanult tehetetlenségén a többségnek kellene átlendítenie, oktatással, integrálással, munkahelyek teremtésével. A szegregacionista oktatáspolitika és az emberek zsigeri ellenszenve ennek pont az ellenkezőjét éri el.
Kedves Nx!
A Biblia, ha nem is egymondatban és explicit, de határozottan mondja, hogy egy társadalom élete, gazdasága, életminősége az uralkodó szellemiség, kultúra következménye. Tehát nem a lét határozza meg a tudatot, ahogy Marx mondja, hanem fordítva, a tudat/szellemi állapot határozza meg a létet.
Sokszor elmondtam már itt is ezeket. Nem véletlen, hogy a világ élhető része az, ahol a zsidó-keresztény kultúra a meghatározó. Azon belül is a protestáns befolyás erőssége is meghatározó.
Tehát, a cigányok problémája egyáltalán nem zsigeri genetikai, hanem szellemi, kultúrális. Nem véletlenül hozzák fel az uszkai példát, ahol a falu lakosságának többségét megtért cigányok alkotják és mindjárt egész más életet élnek mint az átlag cigányok.
A középkori zsidóknak vajon mekkora lobbiereje volt? Megmondom nulla. Hazátlan, a többség által üldözött kisebbség. Még földhöz sem engedték jutni, de a négyéves kisgyerekeket már olvasni tanították, többek között azért, hogy az írásokat olvashassák. Persze, hogy a társadalom felső rétegébe kerültek, ahol még az arisztokraták többsége is analfabéta volt. Persze hogy náluk adósodott el az ostoba nemesség és a királyok stb.
Ma sem a lobbierő nyomja őket a társadalmak felső rétegébe, hanem az 5. Mózes 28.
Még egy megjegyzés. Az oktatásunk soha nem volt szegregacionista, hanem éppen ellenkezőleg erőltetetten integráló. Az eredmény elkeserítően nulla. Mégis, nem kellene ilyenkor újragondolni a dolgokat?