Fony írta:
....
Evés és ivás, nem egy félórás tartózkodásra utal. Itt hosszabb távú maradásról van szó.
....
Eddig egyet értünk.
....
Jézus látott egy embert aki vámszedő volt Mat 9:9. Itt Jézus szólította meg. Hogy kövesse.
A gazdagembert is hívta, de az nem ment. (nem minden esetben volt az, hogy tömegek szaladgáltak utána. De, voltak olyan esetek ahol több ezren is hallgatták. Viszont olvasunk olyat, ahol Jézus, és akivel beszél. Tehát közvetlen személyes kontaktus. Ehhez pedig az kell, utca, tér, mező, adott hely. Megszólítás, vagy elhívás, házba bemenés, vagy behívás.
A lényeg amúgy is azon van, hogy mit mondott neki, mit tett érte.)
De! ahogy mondtam is. NEM CÉLOM! (mondom nagybetűvel, és nem ordítás) hogy itt bárkit is eltérítsek hitétől.
Ha egyet tudok érteni azzal, amit mond, akkor örülök, mert nem csak én vagyok azzal úgy. Ha más talál szavaimban olyat, ami szerinte értelmes, szintén örülök.
Rom 12:18 Ha lehetséges, amennyire tőletek függ, minden emberrel békében legyetek.
Túl kevés itt az emciós jelzés (így nem tudom visszaadni szövegben azt, amikor beszélek. Viszont vigyorogni is ciki, mert az hihetné valakik a sok mosolyra, hogy kinevetem, vagy nem vagyok eszemnél. ) (Péld 17:27)
(Mellékesen jegyeztem meg.)
De, Jézus így tanácsolta apostoloknak; amikor beléptek a házba, üdvözöljétek a háznépet [„Köszöntsétek azt, mondván: Békesség e háznak!” , (székely ford.)]
Máté 10:14-ben ismét találok egy formát, „És ha valaki nem fogad be titeket, és nem hallgatja a ti beszédeteket….
Márpedig ha valaki, akkor a több esetből valaki.
Itt a meghallgatni, (vagy végig?)
Egyértelmű számomra; hogy kopog, kijön, elmond, az meghallgat, vagy nem, oszt mehetnek tova. Vagy maradhatnak stb.
Nem keverem a missziót a házról-házra.
De mi is az a misszió? Hogyan történik?
Beülnek a templomba és várják, hogy valaki bemegy? (Tényleg érdekel)
Egy rövid kérdés; Hogyan terjed a hit? (Mert nekem itt van három templom is, kevéske sétával, de jó ha csak egyikbe mentem be.) Mert szerintem itt van a gond a megközelítéseink
Csel 10:18
Igen, ebben van a válasz: „ …itt keresik meg…”)
Igen, itt keresik meg.
Márk 6:11-ben felkészíti őket egy lehetőségre, és elmondja hogy cselekedjenek
„Akik pedig nem fogadnak titeket,..”
Itt egy eshetőséget, lehetőséget vet fel. Akik nem fogadnak. Vagyis ebből következtetek ismét arra, hogy kiküldésük tartalmazta a házról-házra járást is.
Luk 9:6 „ Kimenvén annakokáért,
bejárák a falukat, hirdetvén az evangyéliomot…”
Ismét olyan cselekmény ami folyamatos bejárták a környéket.
(elképzelhető, hogy sehova nem kopogtak be? Igen, elképzelhető. Elképzelhető, hogy piactereken, hirdettek? Igen, elképzelhető. Elképzelhető, hogy zsinatokban? Igen az is.)
Akkor, ma napjainkban hogyan terjed a hit? Csel 17:17.
Olvasom Csel 5:
A kérdés még mindig az, hogyan terjed a hit?
28, 29, igen érdekes dologra mutat rá.
A korai prófétáknál nem mindig volt kijelölve, hogy xy-hoz kell menniük. Hanem egy városnak, vagy népnek prófétáltak. Ebben az esetben folyamatosan mozgásban kellet lenniük.
Aztán a zsidó szokások hagyományok szerint, vagy a városkapuban, vagy a piactereken szóltak. Ami nem zárja ki, hogy a város elöljáróságát ne keresték volna fel elsőként a hírrel, ami rájuk bízatott.
Így hoztam én szóba ezt. Isten szelleme vezette őket.
Említed, hogy nem látod az írásokban, hogy erre lenne utasítás.
A Háromságra sincs hivatkozás, mégis hiszel benne. ( Pár utalásból, következtetsz, a háromságra. Ismét pár utalásból, pedig nem látod, hogy házról-házra is bennfoglaltatik.)
Nos, ha nem látod, akkor nem látod.
(különböző gondolkodásunk van, más dolgokra figyelünk, az életünk folyamán eltérő személyiségek vagyunk. Tehát nincs is azzal semmi, hogy Másként látjuk
A dolog akkor van rendben, ha kölcsönösen tisztelni tudjuk egymás hitnézetét, elgondolását.
Szerintem, ezen van a lényeg.
Furcsa, amit mondasz. Tehát az edény a lényeg, nem az, ami benne van?
Mindegy, mit hirdetünk, csak azzal a módszerrel tegyük, ahogy a Bibliában tették?
Nem, nem furcsa.
Nem mondtam sehol, hogy bármit lehet hirdetni, a módszer alapján.
Azt mondtam, ezzel a módszerrel. A közvetlen kontaktussal tették.
A kérdés, hogy mit hirdetnek, vagy helyesen-e? Ezek felkérdések (költői, nem vár választ)
Azt mondod, hogy egyetlen Jehova Tanútól sem hallottad a Krisztus Evangéliumát.
Mi az Evangélium?
És mit hallottál eddig J.T-tól?
(ez talán megérne pár sort, hogy lássuk egymás nézetét.)
Tehát mi is a Ti írásotok szerint való Evangélium?
Hogyan tudnád röviden összefoglalni?
http://www.watchtower.org/languages/h/index.html
Minden lényeges, és alapvető tantétel itt megtalálható. (Ez a legrövidebb)
Azért hoztam a hivatkozást, mert ez az övék, hivatalos weboldaluk. Tehát rögtön „első kézből” olvashatod. Én meg spóroltam a gépeléssel
Ha jól értem, becsöngetett hozzád egy Jehova tanú, és ezért hagytad ott a Református egyházat? (Nem kötekedés akar lenni, csak kérdés)
Igen. Jól érted.
Ha sűrűre akarjuk fogalmazni, akkor így volt.
(a háttér már annál bonyolultabb)
Helyedben nem mondanám hogy leírtak, mert nem tudhatod.
15 évig ezen gondolkodni kicsit hosszúnak tűnik.
Miért nem személyesen mondtad el a gyülekezetednek, hogy miért akarod ott hagyni őket, és miért levélben?
Hmm. Sok dolog van ami esetleg korlátozza az embert, a börtöntől a tolószékig, egyéb szabad-mozgást gátló tényezők. Egyszerűen ezt tartottam helyesnek, ha rögtön a központba küldöm, hogy biztos célba érjen.
De, szerintem ezt a részt hagyjuk (mert amúgy mellékes megjegyzésnek szántam.)
Nincs nekem azzal bajom, ha jöttek volna, és azzal sem, hogy nem. Pusztán tényt hoztam fel.
( Indokban leírtam, hogy több dolgot nem tanítanak, és nem támogatnak stb. Röviden; eltérnek. [De, félek ezt így leírva, személyes megbántásnak veszitek] ilyesmiket közöltem.)
Istenfélő és Őt kutató emberek nem hoznak érték(elő)ítéletet emberekről. Azt meghagyják Istennek, Aki minden embert értékesnek tart, azért áldozta fel mindenkiért egyszülött Fiát.
Én itt különbséget teszek. (
Egyrészét, mondandódnak osztom is; Isten akié az ítélet joga. Igen, valóban így van.)
Egy emberről, vagy két emberről, akik valamiben közösek. És amiben közösek, az számomra elfogadhatatlan. Akkor amikor azt a dolgot megítélem, akkor nem az embert ítélem meg, hanem a cselekményt. A cselekmény lehet fizikai, szellemi. A biblia nem tiltja, Maga Jézus, tesz többször is a hamis hitekre elitélő megjegyzést. Nem az embert itélte meg, hanem a hitet.
De, tisztelettel bánt a máshitükkel.
Tudja a lelked nagyon jól, hogy mit keres itt.
Áldást, békességet.
Honvágya van.
És amikor a Buddhistával beszélgetek? Mert nem csak erre a fórumra járok be, vagy levelezési listákon vagyok. Akkor pedig Buddhához vágyik a lelkem?
Honvágya van a lelkemnek. Jól mondod. Az ember úgy lett teremtve, hogy örökéletű legyen, és éljen a földön. (Paradicsom) Ezt a belén teremtett vágyat örököljük, és vágykozunk utána. Ezért keressük Istent. Ezért tudakozzuk szándékát, és cselekszünk hitünk szerint. Mert a honvágy az eredetiség, tökéletesség felé, erősen dolgozik bennünk. (Legalább is rám ez igaz.)