Cikkek

Ifjúsági- és gyermekmunka

Balatonalmádi- ifitábor

A sokéves hagyományokhoz híven az idén is augusztus elején felkerekedett az ifi, hogy az év fáradalmait a távoli Balaton partján kipihenje. Szállásunk a helybeli reformátusoknál volt, a templom tetőterében kialakított vendégszobákban. Egy “átlagos- napunk a következőképp zajlott:
Reggeli után kb. egy órás egyéni csendességre nyílt alkalma mindenkinek, amit a közös bibliatanulmányozás követett. A bibliatanulmányozások alkalmából két csoportra oszlottunk: a nagyobbak, Kéri Tamás vezetésével a második Thesszalonikaiakhoz írott levelet, míg a kisebbek Gergely Ferenc Barnabással Ábrahám életútját tanulmányozták. Jó volt megismerni a thesszalonikaiak életét, küzdelmeit, és rádöbbenni arra, hogy Pál vigasztaló szavai ugyanúgy szólnak nekünk is mint az ottani gyülekezetnek.
Ebéd után általában strandolni mentünk, de volt olyan délután is, amikor Veszprémbe látogattunk, ahol többek között a várat is megnéztük.
A vacsorát követően került sor az esti áhítatokra: a Lélek gyümölcsét vettük sorra, szó volt a szeretetről, örömről, önmegtartóztatásról, türelemről. Ezen alkalmak során személyes élményeket, bizonyságtételeket is megoszthattunk egymással.
Az élmények sorát gazdagította az éjszakai túra és -fürdőzés, a vizibiciklizés, de természetesen nem maradhatott el a szalonnasütés és az óriási tábortűz sem.
Lehetőségünk nyílt személyes beszélgetésekre, bizonyságtételekre, a még meg nem tértek felé is. Hálásak lehetünk Istennek, hogy mindezt lehetővé tette, nevezetesen, hogy ilyen sok élménnyel gazdagodhattunk, találkozhattunk Vele, tanulhattunk gondviseléséről, és reméljük, hogy az Úr folytatja azt a munkát, amit ott egyes emberekben elkezdett!

Bölöni-Kelemen Éva egyetemi hallgató

Balatonalmádi - konfirmandustábor

Idén nyáron, Balatonalmádiban egyhetes konfirmandus tábor volt. Ennek megszervezésében az ifisek segítséget nyújtottak Tamás bácsinak. Szállásunk a helyi református templom tetőterében volt, ami külön élményt jelentett mindannyiunk számára. Délelőttönként, bibliatanulmányozás során beszélgettünk az Igéről és énekeltünk gitáros kísérettel ifjúsági énekeket. Esténként Újszövetségből összeállított, rövid áhítat után, Tamás bácsi előadását hallgattuk meg, melyet Varga Péter könyve alapján, a párkapcsolatról tartott, humoros hangnemben. A délutánokat általában strandolással töltöttük, de egyik nap sort kerítettünk egy veszprémi kirándulásra is. Igyekeztünk az estéket is minél színesebbé tenni játékkal, gitáros énekléssel, éjszakai túrával, sétával, illetve fürdéssel.
A tábor célja az volt, hogy a fiatalokban kialakuljon az egyházhoz, a közösséghez való ragaszkodás. Ehhez nagyon jó eszköz volt az együtt töltött hét, mialatt alkalmuk volt jobban megismerni egymást, a lelkipásztort, és az ifiseket. Reménység szerint Istenhez is közelebb tudtak kerülni az igeolvasás, a közös illetve egyéni beszélgetések során.

Kovács Katalin főiskolai hallgató

Hittanórák

Ezúttal szeretném megköszönni, mindazoknak a segítségét, akik imáikban a hittanórákat is Isten elé vitték. Kérem, maradjanak hűségesek továbbra is, hiszen egy gyermek személyiségének kialakulásában szakértők szerint is 20 % az örökletes hatás, 20% a tanultak hatása és 60% az Isten kegyelme.
A legfőbb feladatunk tehát, hogy imádkozzunk a gyermekeinkért, a hittanos gyerekekért, de emellett tanításukat sem hanyagolhatjuk el.
Ebben az évben 5 városi és 10 vidéki iskolában kezdtük meg a hittanoktatást. Célunk, hogy a még alvó szívek felébredjenek, s egyre több gyermek hallja meg Isten szavát, és kerüljön személyes kapcsolatba az élő Krisztussal.
Több, mint 70 gyermeket sikerül így elérni, akiknek fele vidéki. Mivel a csoportok nem nagy létszámúak, így egy kicsit több lehetőség van a személyes beszélgetésekre, s kívánom, ezeknek áldásait később a gyülekezet is megtapasztalhassa. Ezért kérem azokat, akiknek Isten a szívére helyezi a gyermekmunkáért való imádkozást, legyenek ebben kitartóak és hűségesek, hiszen Isten ébresztgeti a gyermekek szívét, egyre többen látják meg bűneiket, kérnek bocsánatot, s hívják Jézust az életükbe.
Sajnos a Gonosz is munkába lép ilyenkor, s ezt nem tűrhetjük tétlenül.

Ef.5:14
Ébredj fel, aki alszol, támadj fel a halálból és felragyog neked a Krisztus!

Kristonné Fekete Ágnes hitoktató

Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.