Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1097 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 74  Következő
 

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007. okt. 07., vasárnap 16:48 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Róm5,7 Bizonyára igazért is alig hal meg valaki; ám a jóért talán csak meg merne halni valaki.
Róm5,8 Az Isten pedig a mi hozzánk való szerelmét abban mutatta meg, hogy mikor még bûnösök voltunk, Krisztus érettünk meghalt.
1 Pét. 3,18.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 07., vasárnap 18:58 
Kedves Ex!

Ha Jézus Krisztus teljes életre vágyott volna, nem jön el erre a földre az emberért!
Jézus Krisztus - azt gondolom - nem teljes életet élt ezen a földön, hiszen a teljességet hagyta ott, hogy emberi formában - leplezve mennyei dicsőségét és hatalmát - megtegye azt, amire az ember önmagában nem képes. Elvegye a bűnt az ember és Isten között!
Ledöntse azt a falat, ami mindenki számára áthidalhatatlan, a bűnei falát, ami Isten és közte áll!

Jézus Krisztus SZENT életet élt ezen a földön és ennek egyetlen fő oka van! Mindenben az Atya akaratát cselekedte és mindig az Atya szavát mondta!
(Bár csak én is minnél teljesebben tudnám az Úr Jézus akaratát cselekedni és az Ő Igéjét hírdetni.)

Bevallom, hogy nekem is megüti a fülemet minden olyan mondat, ahol az Úr nevét kötik valamihez, vagy valakihez.
Ha jó szándékkal olvasom ezt a mondatot, akkor arra gondolok, hogy Jézus Krisztus is meghalt egy ügyért, a vére se volt drága azért az ügyért, hogy az embert megszabadítsa bűnei és a Sátán fogságából.
Az aradi vértanuknak se volt drága az életük azért, hogy az országban ne idegen nemzet fiai uralkodjanak.
Ennyi lehet a párhuzam és ezt én el tudom fogadni.

Ugyan akkor egy valamit fontos megjegyezni. Amíg ezek az emberek áldozatuk közben az országért is meghaltak, meghaltak a bűneik miatt is, amit életükben elkövettek, hacsak nem elfogadták már az Úr Jézus áldozatát haláluk előtt és bűnbocsánatot kaptak Tőle és örök életet.
Ezzel szemben Jézus Krisztus csak a világ bűnei miatt halt meg a kereszten!

Péter


Vissza a tetejére
  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 08., hétfő 07:18 
Még ennyi jutott eszembe az aradi vértanukról:

Lukács Evangyélioma 13. rész
1. Jövének pedig ugyanazon időben némelyek, kik néki hírt mondának a Galileabeliek felől, kiknek vérét Pilátus az ő áldozatukkal elegyítette.
2. És felelvén Jézus, monda nékik: Gondoljátok-é, hogy ezek a Galileabeliek bűnösebbek voltak valamennyi Galileabelinél, mivelhogy ezeket szenvedték?
3. Nem, mondom néktek: sőt inkább, ha meg nem tértek, mindnyájan, hasonlóképen elvesztek.


Vissza a tetejére
  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 08., hétfő 08:39 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
kavics írta:
Kedves Ex!
Ha Jézus Krisztus teljes életre vágyott volna, nem jön el erre a földre az emberért!
Jézus Krisztus - azt gondolom - nem teljes életet élt ezen a földön, hiszen a teljességet hagyta ott, hogy emberi formában - leplezve mennyei dicsőségét és hatalmát - megtegye azt, amire az ember önmagában nem képes. Elvegye a bűnt az ember és Isten között!
Ledöntse azt a falat, ami mindenki számára áthidalhatatlan, a bűnei falát, ami Isten és közte áll!
Kedves Péter!
A teljes élettel kapcsolatos gondolataiddal nem értek egyet. Jézus teljes életéhez hozzá tartozik az is, hogy annak egy szakaszában kiüresítve, emberként végrehajtsa legfontosabb küldetését, a megváltást. Ezen belül, az emberi létével egyben példát mutatott az embereknek. Ha ezt nem nevezzük teljes életnek akkor nincs értelme ezt a fogalmat használni, szerintem.
Egyébként nem a "teljes élet" kifejezés volt a lényeg abban az idézetben, hanem végül is az, hogy a 13 mártírhalálát Jézuséhoz hasonlította.
Ez pedig netto Istenkáromlás. A 13-ak érdemeit egyáltalán nem csökkenti, ha értékén kezeljük és nem emeljük krisztusi magasságokba.
Ők megtették a legtöbbet, amit ember tehet másokért, életüket adták, ezt az Ige is igen nagyra értékeli. Ugyanakkor, ugyanazon emberek üdvössége szempontjából ez az áldozat nem ér semmit. Ha emberi áldozat elég lett volna az emberiség üdvösségéhez, akkor nem kellett volna Krisztusnak emberré lenni és meghalni a mi üdvösségünkért.
Továbbá az emberi hősök mindig jó, vagy jónak gondolt ügyekért és szeretteikért halltak meg. Erről szól a:
Róm5,7 Bizonyára igazért is alig hal meg valaki; ám a jóért talán csak meg merne halni valaki.
Róm5,8 Az Isten pedig a mi hozzánk való szerelmét abban mutatta meg, hogy mikor még bűnösök voltunk, Krisztus érettünk meghalt.

Nem tudunk olyan esetről, hogy valaki bűnös, gonosz emberért adta volna az életét. Ehhez kellett Isten, aki a bűnöst is képes volt úgy szeretni a bűnös embert, hogy ezt érte is megtette.
Egyébként az sem csökkenti érdemeiket, csak az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a 13-ak egyáltalán nem úgy vágtak bele a tetteikbe, hogy az életüket adják. Ők harcoltak a magyar szabadságért, de egy percig sem gondolták, hogy életükkel kell fizetni (bár egy csatában való elesés mindig benne volt a pakliban). Ők egy törvényes kormány katonái voltak és addig nem volt szokás a legyőzött ellenség tábornokait kivégezni. Utolsó percig nem gondolták, hogy ezt meg teszik velük az osztrákok.

Idézet:
Jézus Krisztus SZENT életet élt ezen a földön és ennek egyetlen fő oka van! Mindenben az Atya akaratát cselekedte és mindig az Atya szavát mondta!

Ezért mondhatjuk, hogy teljes volt a földi élete is, különben nincs értelme beszélni teljes életről.

Idézet:
Bevallom, hogy nekem is megüti a fülemet minden olyan mondat, ahol az Úr nevét kötik valamihez, vagy valakihez.
Gondoltam, hogy a te füledet azért megüti a netto Istentelenség. :)

Idézet:
Ha jó szándékkal olvasom ezt a mondatot, akkor arra gondolok, hogy Jézus Krisztus is meghalt egy ügyért, a vére se volt drága azért az ügyért, hogy az embert megszabadítsa bűnei és a Sátán fogságából.
Az aradi vértanuknak se volt drága az életük azért, hogy az országban ne idegen nemzet fiai uralkodjanak.
Ennyi lehet a párhuzam és ezt én el tudom fogadni.
Erre válaszoltam fennt, és azért nem lehet párhuzamot vonni, mert a bűnökből, a Sátán fogságából való szabadítás összehasonlíthatatlanul nagyobb és fontosabb mint a földi elnyomóktól való szabadulás.

Idézet:
Ezzel szemben Jézus Krisztus csak a világ bűnei miatt halt meg a kereszten!
Én nem mondanám "csaknak", de tudom, hogy te sem leértékeléként mondtad. :)
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Provokációóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó
HozzászólásElküldve: 2007. okt. 08., hétfő 08:53 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
tulip írta:
Jézus vértanúságára való mutatás, aki szintén népe szabadságáért halt meg.

Nem. Ha azért halt volna meg, akkor az beteljesedett volna, de Ő egy sokkal nagyobb dologért halt meg az emberiség bűneiért, hogy üdvösségre juthasson mindenki.
Ha Izrael felszabadításáért jött volna és azért halt volna meg, akkor elfogadták volna és Izrael a szabadságát is elnyerte volna. Ez a program majd a második eljövetelkor fog bekövetkezni.
Helyette Izrael történetének legnagyobb szenvedései és leghosszabb elűzetése, fogsága következett.
Viszont, amiért jött azt végrehajtotta.
Hosszabban válaszoltam Kavicsnak.
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 08., hétfő 09:52 
Kedves Ex!

Szerintem kb. egyet értünk, a "csak" szó azt jelentette, hogy nem a saját bűnei miatt halt meg csak a világ bűnei miatt.
:-)

A teljes szó értelmét én úgy látom, hogy itt a földön járva a teljességéből bizonyos dolgok el voltak rejtve, ami második lejövetelekor nyilvánvaló lesz mindenki előtt!

Addig is egy Ige, mert a szolgai formán túl vannak és lesznek emberek, akik felfedezik ennek a mondatnak az igazságát:

Kol 1,19 Mert tetszett az Atyának, hogy Ő benne lakozzék az egész teljesség;

Azért még egyszer mondom, hogy az aradi vértanuk áldozata a magyar hazáért példa értékű, de nem hasonlítható az Isten által bemutatott áldozathoz, mert az Ő áldozata tökéletes!


Vissza a tetejére
  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 08., hétfő 10:48 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
kavics írta:
Azért még egyszer mondom, hogy az aradi vértanuk áldozata a magyar hazáért példa értékű, de nem hasonlítható az Isten által bemutatott áldozathoz, mert az Ő áldozata tökéletes!

Pontosan!
Ezért bántotta a fülemet az a mondat. :)
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Provokációóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó
HozzászólásElküldve: 2007. okt. 08., hétfő 15:45 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
exrefis írta:
tulip írta:
Jézus vértanúságára való mutatás, aki szintén népe szabadságáért halt meg.

Nem. Ha azért halt volna meg, akkor az beteljesedett volna, de Ő egy sokkal nagyobb dologért halt meg az emberiség bűneiért, hogy üdvösségre juthasson mindenki.
Ha Izrael felszabadításáért jött volna és azért halt volna meg, akkor elfogadták volna és Izrael a szabadságát is elnyerte volna. Ez a program majd a második eljövetelkor fog bekövetkezni.
Helyette Izrael történetének legnagyobb szenvedései és leghosszabb elűzetése, fogsága következett.
Viszont, amiért jött azt végrehajtotta.
Hosszabban válaszoltam Kavicsnak.
üdv
ex


Arról nem tehetek, hogy nem érted mit jelent a Jézus népe kifejezés. Segítek: A lelki Izraelt, Isten váalsztott népét, s nem valamely földi ország népét E nép szabadságáért halt meg Jézus, amit gondoltad ezen a fórumon nem kell külön ecsetelgetni, tévedtem. S az aradi vértanúk áldozata legalább olyan jó kiinduló pont Jézus szabadító áldozatára mutatni, mint volt Pál esetében az "ismeretlen Istenhez" című szobor Istenre mutatni. Persze ha Pál is a kákán is csomót kezd el keresni, akkor nem igen használta volna fel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Provokációóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó
HozzászólásElküldve: 2007. okt. 08., hétfő 16:10 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
tulip írta:
a Jézus népe kifejezés. Segítek: A lelki Izraelt, Isten váalsztott népét,

Ha így érted, a két áldozatot akkor sem lehet összevetni. Indoklás fentebb.
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Provokációóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó
HozzászólásElküldve: 2007. okt. 08., hétfő 17:30 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
exrefis írta:
tulip írta:
a Jézus népe kifejezés. Segítek: A lelki Izraelt, Isten váalsztott népét,

Ha így érted, a két áldozatot akkor sem lehet összevetni. Indoklás fentebb.
üdv
ex

Összevetésről szó se volt. Pál se összevetette Ismeretlen Isten szobrot Istennel, hanem a szoborból kiindulva prédikálta Jézust. Aki valamit megértett egy földi nép szabadság vágyából vértanúkat tisztelve, annak ebből kiindulva talán érdemes az ennél sokkal nagyobb szabadadítást adó áldozatáról beszélni, ahelyett, hogy a mondatát istenkáromlónak titulálnánk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Megváltás rovatból.
HozzászólásElküldve: 2007. okt. 29., hétfő 18:44 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
máriamagdolna írta:
tulip írta:
máriamagdolna írta:
tulip írta:
Indu írta:
tulip írta:
a képtelensége belátásához: Mi Atyánk! A kérdésem a következő: …, de kérlek a Védákon keresztül válaszolj rá. Jézus Krisztus nevében. Ámen.


Számomra a felvetés egyáltalán nem képtelenség. Nyilván nem egy olyan szituációt képzelek ide, hogy egy hívő keresztény kéri ezt, hanem egy Isten felé tapogatózó ember, aki mondjuk így szól: "Isten, ha vagy, és hallod amit mondok- válaszolj nekem az engem foglalkoztató élethelyzetemre, mutasd meg, hogy ebből a könyvből (esetünkben Védák) hogy mit tegyek."


MM nem ilyen, ő inkább a Védákat akarja a Bibliával egy szinten tudni. Azzal, hogy azt mondod Isten ezen át is válaszolhat ezt a (tév)hitét erősíted. Ettől eltekintve vegyük azt a helyzetet amit írsz.
Az elképzelt kereső még Isten létében is kételkedik, s a Védákból vár bizonyságot Isten létére, ami képtelenség mert a Védák nem Isten szava. Így legfeljebb erkölcsi tanácsot adhat, de semmi olyan kérdésre nem adhat választ, amihez Istenre van szükség.

Indu írta:
Hidd el, hogy Isten egy ilyen imádságot, ha az őszinte vágyból fakad - meghallgat. És ha úgy akarja, a Védákból fog válaszolni. Nyilván - hitem szerint - a válasza nem az lesz, hogy higgyél csak a Védákban, hanem az, hogy: Meghallgattalak, és most te figyelj rám. Maga az Isten halt meg érted, mert szeret - és most hív téged.


Az őszinte vágyból fakadó imádságot Isten persze, hogy meghallgatja, lévén, hogy ő az őszinte vágy már Isten munkája az emberben, s nyilván nem ad őszinte vágyat, hogy azután ne adjon hozzá meghallgatást is. Ám a Védákon keresztül nem fog válaszolni, mert az nem az Ő szava. A válasz a Szentlélek által fog jönni, s Jézusra fog mutatni, még pedig a Bibliában leírtakkal teljes szinkronban. Isten a Védákon keresztül garantáltan nem akar válaszolni, mivel Jézus az Út, az egyetlen Út, róla pedig nem a Védák, hanem a Biblia szól.

Indu írta:
Egy ateista családban nevelkedett ismerősöm egy víziló szüleinek a haláláról szól rajzfilm után (elképzelve a saját szüleinek az elvesztését) imádkozott először Istenhez (akkor nem is tudta, hogy imádkozik, csak megszólította, hogy ha vagy, és hallod...stb) - tehát egy bugyuta, -egyáltalán nem hívő témájú- gyerekfilmen keresztül hallotta meg először Isten hangját. //én is emlékszem arra a rajzfilmre//


Nem ritka, hogy embereket valami élmény ér, s erre bizonyos kérdésekben megváltoztatják a véleményüket. Ilyen elem lehet, hogy egyszer csak elfogadják, hogy létezik valamiféle isten. Az, hogy ez Isten szava volt-e hozzájuk, csak akkor derül ki, amikor Jézus Krisztushoz megtérnek. Ekkor válik az isten Istenné. Igen komoly veszélye van, Istent túl hamar belekeverni egy ember gondolkodásának alakulásába. Balesetet túlélők között előfordul, hogy elkezdenek istenben hinni, úgymond megtérnek. Nagyon fontos azonban nem bedőlni a szavaknak, s rámutatni, hogy a megtérés ennél sokkal több. Ahogy az se megtérés, ha valakire ráijesztenek és leteszi a cigarettát. Az se megtérés, ha valaki a halálra gondolva, Jehova tanújának áll. Az se ha mondjuk látva a szenvedést, orvosnak vagy ápolónak áll. Jelzés értékük van, de aki itt megáll keveri Isten általános és speciális kegyelmét. A Védák, Hugó a víziló, Kis herceg és lehetne még sorolni Isten általános kegyelméről sokat elárulhatnak, de Isten speciális kegyelmét csak a Bibliából lehet megismerni.
Általános kegyelem: Isten adja ez embereknek, hogy élhető legyen a világ. Enélkül egymásnak esve pillanatok alatt felszámolnánk.
Speciális kegyelem: Isten adja az övéinek, hogy megtérjenek, s örök életük legyen benne és vele.

Reformátusként a speciális kegyelmet kell hirdetnünk, mert ez a lényeg, csak ez tartalmazz a Isten valódi válaszát az olyan kérdésekre, amire csak nála van válasz, vagyis amit csak neki érdemes feltennünk.


Kedves Tulip, nem vettem rossz néven, csak viccesnek találom, hogy ilyen jól tudni véled milyen vagyok és hogy mit gondolok a Védák és a Biblia viszonyáról, holott ezt még sosem fejtettem itt ki.


Azt sejtettem, hogy nem veszed rossz néven. E hozzászólásod is azt mutatja – s gondolom tudatosan teszed – hogy számodra a Biblia is, a Védák is szent könyvek. Ennyit a tudni vélésről.

máriamagdolna írta:
Abban igazad van,belátom,hogy a példám nem volt életszerű (mint ahogy a lakatlan szigetes példa sem az),de mivel elvben érdekel az egész,gondoltam ez a kevésbé gyakorlatias példa is rámutathat dolgokra (akárcsak a lakatlan szigetes példa).


Éppen azt nem értem, hogy mi érdekel elvben. Mi lehet az a kérdés, amit Istennek és csak neki érdemes feltenni, mert az Ő hatásköre, s képes rá a Védákból válaszolni.

máriamagdolna írta:
A Hugós példát viszont nagyon köszönöm,mert ez sokkal életszerűbb,és kiküszöböli az abból fakadó félreértéseket,hogy a Védák szent szövegek a hinduk számára, akárcsak a Biblia a keresztények számára. Nyilván ezért támadtad Te is Tulip, mert a Hugót nem támadtad, holott sokkal profánabb, mint a Védák, és elvileg Istenhez is kevesebb köze van.


Hugó a víziló rajzfilmet gyermekként moziban láttam nem igen emlékszem rá. Ezért nem foglalkoztam vele a válaszban. Amúgy meglehet több köze van Istenhez, mint egy olyan könyvnek, ami szentnek hirdetnek, s így komolyan képes embereket az egyetlen valóban Szent könyvtől távol tartani. Szentté ugyanis egy könyv csak Isten megszentelése által válik. Isten előtt teljesen érdektelen, hogy melyik vallási vagy népcsoport mit tart szent könyvnek. A kérdés mindenkor az, hogy amit Isten Szentnek tart, azt ki tartja Szentnek és ki nem. S Isten akiben akarja a Szentlélek által elvégzi, hogy csak a Bibliát tartsa Szentnek, mint ami egyedül szól a Megváltóról., Megváltásról.

máriamagdolna írta:
És most jön a lényeg,legalábbis ami szerintem az, hogy mivel a teremtett világ Ura Isten, ezért minden teremtmény Ura, tehát módjában áll minden teremtményén keresztül utat mutatni, és noha van egy speciális útmutatója számunkra, a Biblia ugye, nos akik nem találnak el a Bibliához, akármilyen okból kifolyólag, akár azért mert hindunak születtek, akkor azt máshogy fogja Isten vezetni, akár a Védákból. Egy kisgyermeket pedig akár Hugón keresztül.


Megismétlem. A Védák is a Hugó s víziló is bírhat bizonyos nevelő hatással. Segíthetnek felelősség teljesebb életet élni. A mesefilm előnye, hogy nem akar isteni tekintéllyel fellépni, vagyis akár a Biblia felé is veheti az ember az útját. A Védák ellenben egy ponton gáttá válik. S pont ott, ami e rovat témája, a Megváltás kérdésében.

máriamagdolna írta:
Itt most megint azt látom,már bocsánat, hogy úgy tűnik, közülünk én vagyok a legbiztosabb abban,hogy Isten minden dolog Teremtője, és a szó tág értelmében Mindenható. És ez egy kicsit vicces számomra. :*:


Isten nem teremtett bűnt. Ám megteremtette a lehetőségét, hogy megtagadják. Az egy igazságot pedig számtalan módon lehet tagadni, egyik ezt a részét másik azt a részét tagadja. S Isten Mindenhatása abban nyilvánul meg, hogy e kavalkádból mégis képes felragyogni, Isten választott népe számára. Ez a Megváltás igazi csodája, amikor a sok lélekhez szóló hamisítvány ellenére a Biblia Jézusa mellé tesszük az x-et. Ez nem a vicc, hanem a boldogság öröme.


Kedves Tulip!A félreértések elkerülése végett,azt nem vettem rossz néven,hogy Te tudni vélsz rólam dolgokat, amikről itt a fórumban még nem beszéltem,ráadásul ilyen sarkítva ahogyan Te írod, képzeled, nem is igazak. Akár fel is háborodhattam volna ezen, ezt halkan megjegyzem.
Gondolni persze azt gondolsz rólam,amit csak akarsz, csak ne add a számba lécci azt amit nem mondtam. Köszönöm.


Áthoztam ide, hogy a Megváltás rovatot ne terheljük. Továbbra is úgy vélem a Védákat túlbecsülöd. Felháborodásodtól, az eddigi hozzászólásaid alapján nem tartok. Sokkal nagyobb veszély lehet az ellenkezője, hogy nem beszélek – s talán a többi keresztény se - elég határozottan, s így elérvelgethetünk egymásnak amivel az ismeret ugyan nő, de a üdvösséged nem kerül hozzád közelebb. Megtérők későbbi beszámolója alapján jobb a sértettséghez közeli állapot, ahol az emberrel közlik valaki nincs rendben, ami megtérése után örömmel emlékszik vissza, mint merő udvariasságból mondjuk azt keresni, hogy vajon Isten mit szólhat a Védákon át.

máriamagdolna írta:
Szerintem minden fontos kérdést Istennek érdemes feltenni, ezért nem értem a kérdésed. Én továbbra is azt gondolom, hogy minden Isten hatásköre,mert Ő a Mindenség, a Mindenható. És nem csak annyira mindenható,hogy mindenhol felragyoghasson,hanem a szó tág értelmében Mindenható. De ez az én magánvéleményem. Nem tehetek róla,nem hiszek az eredendő gonoszban.(Tulajdonképpen semmilyen gonoszban nem...)


Akkor nyilván tudsz mondani egy ilyen kérdést, csak a továbblépés végett is. (Keresztyénként számomra az a Megváltás köré csoportosuló kérdések köre, de mást is mondhatsz.)
Ami Isten mindenhatását illeti én is hiszem, hogy ez maximális mértékű, ami ellenmondásmenetesen lehetséges.
A gonosz meg itt van köztük, elég napi gondolatainkra, vagy az emberiség kisebb nagyobb vérengzéseire gondolni például. Ezekre nem igen tudnék úgy gondolni, mint ami nem a gonoszság elemei, hanem mondjuk szükségszerűségek, ahogy azt ha jól sejtem a jin-jang páros alapján sokan tartják.

máriamagdolna írta:
Azt gondolom, igazad van abban, hogy eljön egy pont, amikor a Védák akadállyá válik, mint ahogy eljön egy pont, amikor a Hugó akadállyá válik, és úgy tűnik, elég gyakori az is, hogy eljön egy pont, amikor a Biblia válik akadállyá. Ez gondolom akkor jön el, amikor Bibliaolvasásra és értelmezésre fordítjuk az időt és energiát, ahelyett, hogy átadnánk magunkat Istennek és betöltekeznénk a Szentlélekkel.


A Hugó akadállyá válását nem igen tudom hova tenni. Egy okból: nem lép fel isteni tekintéllyel. Így ha mondjuk van egy kérdésben a látásunk egyezik a Biblia ellenében, akkor nem lesz olyan nehéz engedni, mint amikor egy ember véleménye a Védákkal egyezik a Biblia ellenében.
Igen a Biblia is válhat akadállyá. Pontosabban az, ha a Bibliát csak egy könyvnek tekintjük, s saját kútfőből magyarázzuk, vagy mások értelmezésit tesszük a magunkévá részben vagy egészben. Ám ahhoz, hogy átadhassuk magunkat Istennek s betöltekezhessünk Szentlélekkel mégis csak a Biblia olvasásásra és értelmezésére kell az időt és energiát fordítanunk. Mégpedig az ember állapota és Isten felkínálta megoldás kérdéskörben. Ezért szokták az evangéliumokat javasolni a kezdő érdeklődőknek. Ismerjék meg először mit tett Jézus.


máriamagdolna írta:
Isten ezek szerint megteremtette a bűn lehetőségét.


Időben nézve a Bűn valóban egy ponton kap lehetőséget. Épp ezért csalók a jin-jang. A sötétség ugyanis csak egy időre kapott lehetőséget. Ami a Isten időtlenségében egy kifejezhetetlenül kis idő: Véges/végtelen az 0. Semmiképpen se fele, fele.

máriamagdolna írta:
Az egy igazságon véletlenül nem az Egység igazságát érted?


Olyan értelemben igen, hogy ami az Atya, Fiú Szentháromság egységét bármilyen kis ponton is de támadja, az előbb meghasonlik önmagával, vagyis önellentmondásos, s így csak látszatra lehet egységben. Például azt, hogy Egy az Isten mindkét alapállásból el lehet mondani. Döntő mindig az, hogy mit ért alatta.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 29., hétfő 19:53 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 19., vasárnap 12:51
Hozzászólások: 298
Kedves Tulip,nem idézek be most minden előzményt,remélem sikerül így is érzékeltetni majd,hogy mit mire válaszolok.

A Védák és a Biblia viszonyáról most írok röviden egy keveset,természetesen pusztán a saját véleményemet:
Hogy szent könyv e a Védák az attól függ.Ha megengedjük,hogy a keresztényeken kívül mások is részt vegyenek a szentségben,akkor a Védák igen is szent könyv.Ha a kereszténység kisajátítja magának a szentség fogalmát (is),akkor ebben az értelemben nyilvánvalóan nem szent könyv.Én személy szerint nem látom akadályát annak,hogy aki mondjuk Indiába születik,az is részesedjen a szentségben,szerintem a szentség nem kisajátítható,hanem egyetemes érvényű,gondolom ezért nem (sem) lehetek soha "jó keresztény".Hát vállalom,akkor ez van,én biztos vagyok benne,hogy Isten megért engem,és megbocsájt nekem,hiszen nem ellene,hanem vele,érte vagyok (csak próbálok lenni egyelőre).De egyáltalán nem gondolom,hogy a Biblia azonos szinten van a Védákkal,én személy szerint egy bennfoglaló viszonyt látok közöttük,de ebbe most tényleg nem szívesen bonyolódnék bele.

Abban igazat adok Neked,hogy az udvariaskodásnál jobb,ha rámutatunk mások hibáira.És a továbbiakban is elnézem,sőt köszönöm,ha egyértelmű,határozott stílusban mondod el a véleményedet,és mutatsz rá arra,hogy szerinted (illetve keresztényi) szempontból miben tévedek.Én csak azt az egyet kérem,hogy legközelebb,ha valamire következtetsz,akkor ne azt írd,hogy "MM szerint a Védák",hanem valami olyasmit,hogy "MM hsz.-aiból azt következtetem ki,hogy MM úgy gondol a Védákra hogy...".Tudom,elsőre úgy tűnik,mintha nem lenne közte különbség,de mégis van számomra,nem csak szőrszálhasogatok.Köszi!

Nem tudom,miért olyan problematikus számodra ez a kérdésfeltevés Isten felé.Én el tudok képzelni egy csomó szitut,amikor a Védákból,vagy bármi másból kaphatok segítséget.Tegyük fel,hogy indiai szomszédaim vannak és összeveszek velük,mert számomra furcsa szokásaik vannak,amiket én nem értek meg,ezért sérelmezem.De miután megismerkedek a kultúrájukkal és azzal,hogy számukra évezredek óta milyen szent iratok mutatnak utat,megértem őket és javul a közöttünk lévő viszony.Lehet,hogy a Bibliában is megoldást találnék,de mivel a Védák kultúrspecifikus,ezért kézenfekvőbb ebben az esetben.Egy másik példa,amiről talán azt gondolod,hogy nem életszerű,de nagyon is az.Elutazom Indiába gyerekeket gyógyítani,tanítani,karitatív munkát végezni,mondjuk ott kell töltenem fél évet.Fordulhatok ott is a Bibliához,de nem lehet,hogy a beilleszkedésemhez,és az indiai lelkület megismeréséhez speciálisabb ismereteket,útmutatást nyújt mondjuk a Védák?

Azt írod,időben nézve a bűn kap egy lehetőséget....De tudjuk,hogy az Édenben nincs idő.Akkor hogy kap időben lehetőséget?Idő csak akkor létezik,amikor már van bűn,a bűnbeesés előtt az idő nem létezik.Ez egy szép paradoxon,nem?

Ha feltesszük,hogy a sötétség csak egy időre kapott lehetőséget,akkor miért feltételezzük,hogy a világossággal másképp volna?Nem lehet,hogy sötétség és világosság szétválasztása időleges és az Egységük örök?A jin-jang első blikkre csak a teremtett világról szól,amely időleges.De éppen azért van a fekete részben fehér pötty és a fehér részben fekete,és azért forog eredetileg az egész szimbólum,mert éppen azt mutatja,hogy ez a két dolog csak látszólag,egy időre, a Teremtésben válik külön,Istenben viszont minden egységben van.
Ezt írod még:Ezekre nem igen tudnék úgy gondolni, mint ami nem a gonoszság elemei, hanem mondjuk szükségszerűségek, ahogy azt ha jól sejtem a jin-jang páros alapján sokan tartják.

Ne haragudj meg Tulip,igazán nem bántásból,de szerintem a Valóság és Isten nem ahhoz idomul,hogy Te mit milyen nehezen tudsz elgondolni.Éppen ez az izgalmas ebben,hogy a Valóságot emberi elmével nem tudjuk elgondolni,ezért van az,hogy a Bibliaolvasással egy ideig szépen tudunk haladni,fejlődni,de eljön az a pont ahol már akadállyá válik,mert az emberi koncepciók fogságában tartja az elmét.És az emberi koncepciók és nézőpont a legfőbb (ha nem egyetlen) akadálya a Szentlélekkel való betöltekezésnek.

Még egy fontos dolog: Én nem láttam a Hugót,ha valakinek megvan,szóljon! :*:

Remélem,sikerül(t) kicsit továbblépnünk.Javaslom a Védákat a továbbiakban mellőzzük. 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. nov. 01., csütörtök 09:59 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 23., hétfő 11:00
Hozzászólások: 348
Tartózkodási hely: Budapest, Újsolt
Kedves Máriamagdolna

Kicsit olvasgattam itt is…

a keresztényeken kívül mások is részt vegyenek a szentségben,akkor a Védák igen is szent könyv.

Bárki részt vehet, ill. kaphat. Függetlenül születési hely, és más egyebek…
És ezt nem mi emberek engedjük, hanem a Biblia szerzője Isten. Mi a magunk részéről feltételezhetünk, lefolytathatunk elméleteket, és feltételezéseinket támogatjuk a magunk értelme, hite, szerint.
Én a magam részéről nem tudok elszakadni egy kezdő gondolattól, amikor Védák, és védikus tanítások kerülnek szóba. Az pedig egy korai tanítás az árja faj megjelenéséről, Gangesz felső vidékén jelent meg az első ilyen ember. Amihez csatolom jelképrendszerükben fellelhető horogkereszt, amiből van jobbra forgató, és van balra forgató. Értelemszerűen ehhez társul jelentésük is.
(Mahatma Úr bizonyára csóválná fejét, hogy miért pont ezen akadok fel. Mint ahogy azon is, hogy szép őszinte dolognak tartom a passzivitást, de miért is kéne nekem okt 02 őt ünnepelnem? Vagy nincs Istenem, akit imádjak?)

Habár a bibliában is szerepel egy népcsoport, mint választott nép. Maga a biblia csak vallásilag kezelte őket másként. De, volt rá lehetőség, hogy más népekből csatlakozhassanak hozzájuk.
Tehát Védák, esetében a magam részéről nem tudok szabadulni ezen gondolattól. Amiből adódik, hogy egyben alapjainál kérdőjelezem meg a tanítását. (Még ha a szó ’árya’, fogalom egyes kutatások szerint, Őszinte, igaz, becsületes fogalmat is takar, de hordozza a faj azaz rassz fogalmát is.) [Hogy ez az Adolf pedig hogyan dobta egy turmixba a védikus tételt, és a római birodalmat, és más hasonlók… arról fogalmam sincs. :) ]

Tehát nem a kisajátításon van a lényeg, szerintem. Mert a kisajátítás ismét más fogalom. (Magamhoz venni, magaménak tekinteni.) és megent más az igazság.
A szentség fogalma pedig; makulátlanul tiszta. Amikor Istenről beszélünk.
De, vannak megfogalmazásban olyan, hogy valaki szent, vagy szent életű. Jézuson kívül emberre nem mondható el, hogy makulátlanul tiszta. De, fogalmi körben nevezhető szent (életvitelében, igyekszik tiszta maradni. A Biblia sok esetben használja ezt a szót emberekre is. De, azt nem tévesztem szem elől, hogy ezek hitben jártak. )
Nem véletlen, hogy a szeplő, azaz szeplőtlen, egy apró pici pont miatt már nem mondható, hogy szeplőtlen.

Hogy jó-e az indiai hit? Vallás? Vagy a világ más hitei? Kétség kívül mindegyikben vannak jó, és pozitív dolgok. (Szeretek azzal foglalkozni, hogy megnézzem mi a jó, és mi nem más hitekben.) Maguk a hívők, pedig rendes tisztes emberek. De, a szentség valóban egyetemleges. De, ráhúzható-e a szentség fogalma ezen hitekre? Vissza tükrözik-e az alkotót, azaz szeplőtlenül mutatják be?
Én nem tudok szabadulni az ilyen, és hasonló gondolatoktól.
Vagyis nem a szentség van kisajátítva, hanem ellenkezőleg; a szent-ség zár ki olyat ami nem Istenre, nem Istentől, Nem Isten szándéka szerint való.

Mondhatom-e Istennek; Mutass nekem a Védákon keresztül! (gondolok itt arra, hogy imában kérem a teremtőt, hogy számomra a Védákat használja fel, mert ott óhajtom megismerni.)
[Amikor bemutatkozom, átadom névjegyem. Aztán azt mondja az illető; Te! Kék Színű névjegyed nincs? Mert az jobban menne a kártyatartómhoz. ;) ] szóval ki határozza meg? A bemutatkozó, vagy akinek bemutatja?
Én hiszem, hogy Isten a Bibliát használja ’névjegy’ bemutatkozásra, feltárásra, útmutatásra, és ígéretének teljesítésére. (mármint irat)
És ebben közli is, hogy hogyan hajlandó meghallgatni, és mi okból és a hozzátartozó fontosságokat. (mert a szabályokat Ő építi fel..)
Zsolt 65:3 Óh könyörgést meghallgató, hozzád folyamodik minden test (olvasatomban, „Ó, ima meghallgató]a, tehozzád jön mindenféle ember” ) Közli, hogy meghallgatja az imát, és azt is, hogy minden ember hozzá szól (Vagy szólhat).
Csel 10:34,35. És így van ez azóta is. Isten nem válogat.
Azt viszont igen, hogy mit óhajt meghallgatni.
(Példa; Ha valaki nem úgy szól hogy az nekem tetszik. Azaz személyiségemmel nem egyeztethető, vagy sértő stb. fogalmakra gondolok. Akkor azt meg sem hallom.) Jézus, amikor imádkozott, a tanítványok megkérték; Uram, taníts minket imádkozni, …
Jézus ekkor hagyta meg azt, amit ’Mi Atyánk’ néven ismerünk. Nézetem szerint ez egy ima váz. Vagyis mit helyes, imába foglalni. Itt elhangzik; „Legyen meg a te akaratod,” Vagyis az imának, tartalmára nézve olyannak kell lennie, ami megegyezik Isten akaratával. Egy másik helyen azt mondja Jézus; Ján 14:6, 14.
Vagyis elismerem, hogy Jézus nélkül én mint bűnös a Krisztusra számíthatok.
Ahogy azt 1Ján 5:14 is kimondja.
Tehát mit, és a hogyan.

Aztán, a Biblia kifejezi azt is, hogy kiket 1Pét 3.12; 1Ján 3:22 (elhangzik, hogy akármit, vagy bármit) De, rögtön be is határolja; „mert megtartjuk az ő parancsolatait. De, már Ézsaiásnál is található ilyen irányú kijelentés, felhívás, és buzdítás. 55: 6, 7;
De, találhatóak pontosítások Máté 6:5; ahol a képmutatást kizárja. 6:7, a sok beszéd, vagy felesleges imaismételgetés. (Mondjuk a sok beszéd alatt nem keverem az őszinte feltárás, mint hosszabb folyamat, mert nem csak kérni lehet az imában, hanem megosztani is. Örömet, bánatot, egyszóval érzelmeket. Nem mintha Isten nem látná. De, ahogy örülünk annak, hogy ismerősünk szemmel láthatóan bánatos, tehát tudjuk. Talán még okot is. Örülünk, hogy ha beavat. Megtiszteltetés, és ezen belül a bizalom fogalma.)
Mik 3:4 ismét találok egy behatárolást az imával kapcsolatban. Ami a cselekedetre utal, és ennek következtében, hogyan hallgatja meg Isten a hozzá intézet szavakat a cselekmény függésében. Jakab 4:3, ki is fejti.

Hogy miért ilyen szigorú Isten, mindezek elbírálásában?
Ézs 42:8; Neki van egyedüli joga. De ezt a jogot; Dicsőséget nem engedi át másnak.
Jakab az ima kétségbevonhatatlanságáról beszél. Hogy annak ereje legyen. Jak 1:6, 7,
Máté 6:9-13, arról, hogy mit helyes. Zsolt 25:4, 5,
Luk 11:13, arról, hogy Isten jót ad.
1Tesz 5:17, 18, arról, hogy ne feledkezzünk meg a forrásról, hogy kinek jár hála mindenért…
Fil 4:6 Semmi felől ne aggódjatok, hanem imádságotokban és könyörgésetekben minden
Alkalommal hálaadással tárjátok fel kívánságaitokat az Isten előtt.

És vissza a védákhoz;
Mindezek alapján, ahogy a biblia felvonultatja, kérhetem-e Istent, hogy a Védákon keresztül adjon fényt, megvilágosodást, megoldást?
Hány könyvet ihletett Isten? Melyikben vannak az Ő szabályai, és akarata?
Minden pontban megfelel-e a védikus tanítás a bibliában lefektetet tételeknek?
Tehát bármennyire is szimpatikus, és találok sok okos, és kedves tételt az indiai vallásban, vagy védikus tanításokban. Mégsem tekintem Istentől eredő forrásnak, így kérésem sem hallgatja meg. Hogy a Védákon keresztül…. De, kérésem őszinteségét meghallgatva, talán rámutat a helyesre. Akár pont a Védák tanításában. „ne vígy minket a kísértésbe, de szabadíts meg a gonosztól.”
Ézs 8:19; 20. „hát nem Istenétől tudakozik-e a nép?”

Most összehoztam, egy korábbi h.sz-ed és a mostanit.

Hogyan érted, hogy a biblia, és a védikus tanitás egymásban foglaló? (nem értem.)


Én el tudok képzelni egy csomó szitut,amikor a Védákból,vagy bármi másból kaphatok segítséget.Tegyük fel,hogy indiai szomszédaim vannak és összeveszek velük,mert számomra furcsa szokásaik vannak,amiket én nem értek meg,ezért sérelmezem.De miután megismerkedek a kultúrájukkal és azzal,hogy számukra évezredek óta milyen szent iratok mutatnak utat,megértem őket és javul a közöttünk lévő viszony.Lehet,hogy a Bibliában is megoldást találnék,

Mondjuk, nézetem szerint a megértés, a segítség. A megértés, segítségemre lehet.
Pál így fogalmazza ezt meg; 1Kor 9:19 -23.
Valóban forgatta volna magát? Vagy arról beszél, hogy megnézte, kit mi mozgat, hogy megértse a forrásukat? (Jól gondolkodsz.) És abból kiindulva célirányosan tárta fel az evangéliumot.
Mert amikor azt mondja az egyik hit, Isten aki teremtette a földet; Akkor, Igen, ez az az Isten…
Amikor azt mondja, hogy született egy nagy szellemi tanító; Akkor azt mondja, Igen, ez az a Jézus….
Én azt mondom, hogy igen, érdemes belenézni egy másik ember hitének mozgató hátterébe, Vagy akár népcsoport, hogy megértsem miért is tekinget napjában 15x a szentjeire. Miért tesz dolgokat.
(De, azt is tartom, hogy ezen dolgok különösen veszélyesek. És itt jön az Ima szerepe, feltárni, hogy miért is óhajtok, és mi a célom.)

Főleg, ha az ember idegenben van. Saját kultúrájától eltérő környezetben, akkor nagyon fontos, hogy ismeretében legyen az ottani viszonyoknak. De, a magam részéről nem keverem az ismeretet, azzal, Akiben hiszek. És annyit tartok meg a beilleszkedéshez amennyit lehetséges, amíg az hitemmel, vagy Istenem akaratával nem ütközik.
Ilyenkor ugyanis elvesztem személyem, és alárendelem magam Isten akaratának, még ha ez rám nézve hátrányos, vagy még rosszabb. (Persze ez itt most megent a karosszék effektus. :) mert nyugalomból beszélek olyanról, amiben nem voltam. És nem tudhatom, hogyan reagálnék.)

Azt írod,időben nézve a bűn kap egy lehetőséget....
De tudjuk,hogy az Édenben nincs idő.Akkor hogy kap időben lehetőséget?Idő csak akkor létezik,amikor már van bűn,a bűnbeesés előtt az idő nem létezik.Ez egy szép paradoxon,nem?

Az idő létezik. „kezdetben teremté…” ez egy időhatározó. (mondjuk ezt a kezdetet megelőzően is van egy kezdet, de a két kezdet két nézőpont. És van még más kezdet is. Pl. „Kezdettől fogva emberölő volt”. Vagyis az ember kezdetétől stb. De, mind idő, és viszonyító meghatározó.)
Hogy az időnek nem volt hatása Ádámra, az megent más kérdés. Szerintem.

A sötétség, mint személyesítő fogalom valóban csak egy időre kapott helyet.
Jelenlegi fizikai törvényszerűségeink, és tudásunk által képzeljük, hogy ha van fény, akkor van sötétség is. És filozófiák alapján, gondolják úgy, hogy az univerzum, világegyetem egésze, magában hordozza a jó, rossz fogalmát. Egyik része a másiknak. (Mert hogyan is mondhatjuk; Jó idő van, ha nem ismerjük a viszonyító fogalmat. Rossz idő van.) És pont itt látszik meg az emberi felfogás végessége. Nem tudunk elképzelni dolgokat. Csak értelmi szintünkön. Ezért van a pokol is úgy szemléltetve, hogy azt kép formában is el tudjuk képzelni. (hogy van-e vagy nincs az más kérdés) Ezért van a biblia is úgy megfogalmazva, hogy értsük. Egyszerű szavak, úgy megfogalmazva, hogy az évszázadok, ezredek után is épp azt jelentsék amit Isten óhajtott közölni.

a Bibliaolvasással egy ideig szépen tudunk haladni,fejlődni, de eljön az a pont ahol már akadállyá válik,mert az emberi koncepciók fogságában tartja az elmét.

Amit én tiszteletben is tartok.
De, felmerül bennem egy kérdés; Mi a Biblia?
Ember munkája? Vagy Istené?
Mert ha ember munkája; akkor nagyszerű az összehangoltság, az évszázadok alatt, és emberek jellemei, amik mind egy elképzelt irányba mutatnak. Logikai mestermű, az emberiség terméke.
Vagy pedig ha Isten munkája, akkor ezeket magában foglaló, nem emberé, hanem Istené, és még valami. Ami ennél sokkal több, Az egyetemleges Isten létezésének bizonyítéka. A szándék, cél, és a megvalósítás folyamata. A hit lényegének leírása, és a jövőre vonatkozó információk biztos várása, hogy mindazok úgy lesznek. Zsid. 11:1 – 12:6
Szóval pont az emberi elme, és érzelem szabadsága. Egy dologgal körbehatárolva; hogy az ember tudja, hol a helye.


Remélem,sikerül(t) kicsit továbblépnünk.Javaslom a Védákat a továbbiakban mellőzzük.
Ops!
Bocs!
Csak firkálok, eszetlenül….. :)

_________________
Pihenek, ha lesz értelme benézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. nov. 01., csütörtök 21:45 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 19., vasárnap 12:51
Hozzászólások: 298
Kedves Lucius!
Köszönöm a válaszaidat,őszintén szólva nem mindent értek kristálytisztán belőle,de én is fáradt vagyok most,inkább csak átfutottam,el fogom majd olvasni alaposabban.Azért leírok én is egy-két reflexiót,ami most beugrik.
Ezt a horogkeresztet,meg árja-dolgot viszont gyanítom,második olvasásra sem fogom érteni.Lévén a svasztika és az árja szavak eredeti értelmének az égvilágon semmi köze nincs ahhoz,amit később a nácizmus égisze alatt kreáltak belőlük.De most akkor nem is foglalkozom ezzel,mert nem akarok előfeltevésekbe bocsájtkozni arról,hogy mit is akartál tképpen közölni erről.(Gondolom,azért mert a tömeggyilkos inkvizitorok is a keresztet használták jelképként,még nem fogod azt gondolni,hogy a kereszt alapvetően egy gyilkos jelkép,és nem fogsz tartózkodni a kereszttől,és a kereszténységtől sem.)

Én a szentség kisajátításáról írtam,Te erre azt írtad,hogy:
Vagyis nem a szentség van kisajátítva, hanem ellenkezőleg; a szent-ség zár ki olyat ami nem Istenre, nem Istentől, Nem Isten szándéka szerint való.
Ebben egyetértünk,de mivel sem Te,sem Tulip,sem én nem vagyunk sem Isten,sem pedig Szentség,ezért mi nem jelenthetjük ki,hogy ki részesülhet a szentség fogalmában,mert ha mi ezt kijelentjük (holott csak a Szentség maga határozhatja ezt meg),ráadásul úgy,hogy ebből másokat szubjektív indokok alapján kizárunk,akkor az már kisajátítás.Ez szerintem szorosan kapcsolódik az ítélkezés témaköréhez is.Csakis Isten ítélhet,az ember nem,sok ember mégis Isten nevében ítélkezik.Milyen jogon,hogy jön ő ehhez? A Tao te Kingben van egy sor,így szól:
"Aki az ács helyett ácsol, megvágja magát."
Azt gondolom,mindenki tegye a dolgát,a Szentség is a magáét,Isten is a magáét,az ember is a magáét.
Ezért a Szentség előtt fejet hajtok,de egy ember előtt,aki megmondja nekem,hogy mi szent és mi nem az,azt jobb esetben kiröhögöm (néhány kivételtől eltekintve).

Más:
Hogy jó-e az indiai hit? Vallás? Vagy a világ más hitei? Kétség kívül mindegyikben vannak jó, és pozitív dolgok.

Itt már megint arról van szó,hogy Te szubjektíve osztályozod a világ dolgait.Azt mondod X-re hogy jó,Y-ra,hogy rossz.Miért?Miért ítélsz?Miért hasítod szét a Tökéletes Teremtést jó és rossz dolgokra?Az indiai hit se nem jó,se nem rossz.Az,ami.Van.Mikor azt mondod valamiről hogy jó vagy hogy rossz,az egódból indulsz ki.Na ilyen szempontból érzem én kizárólagosnak a krisztusi utat,hogy az ego megsemmisítését nem lehet megkerülni,erre nincsenek kerülőutak,kiskapuk,csak egyetlen út vezet Istenhez.És az nem az ego és nem az ebből fakadó ítélkezés.

De, ráhúzható-e a szentség fogalma ezen hitekre? Vissza tükrözik-e az alkotót, azaz szeplőtlenül mutatják be?
Ez nem ráhúzás kérdése,a Szent vagy jelen van valahol,vagy nincs.Azt maximum az ember érzékelheti,hogy jelen van e a Szentség vagy sem.És még akkor is tévedhet.Mondjuk van egy olyan gyanum,hogy a Szentség elviekben mindenhol jelen lehet.Más dolog a Valóság és más,amit az ember érzékelhet,felfoghat belőle. És ezt az Isten általi ihletettség kérdésénél is szem előtt kell tartani sztem.Én két féle módon tudom értelmezni az Istentől való ihletettséget:
1.Bármely Teremtmény (legyen az ember,irat,stb.) végső oka vajon mi?Mivel én egyetlen Teremtőben hiszek,ezért nem kérdés,hogy végső soron minden Istentől ihletett,a Biblia, a Védák és a Hugó is.Az Istentől ihletett dolgok lehetnek szakrálisak és profánok is.De utóbbi csakis a Teremtett Világban lehetséges,és éppen az volna a feladatunk sztem,hogy a profánt szakralizáljuk és nem pedig az,hogy elkerüljük.
2.Viszont ha az Istentől való ihletettséget a Szent fogalmával azonosítjuk,és makulátlan tisztaságot értünk alatta,akkor pedig azt mondom,hogy én földi halandó nem vagyok kompetens és nem is az én dolgom megítélni,hogy mi a szent és mi a profán,maximum a megérzéseim vezethetnek.De tképpen nincs is sok értelme a kérdésnek,mert hiába ihletett egy irat (akár a Biblia) egy szent,makulátlan Forrásból,mi emberek azt a maga szentségében úgysem tudjuk érzékelni,lévén,mi az eredendő bűnben vagyunk.Ezért mi a makulátlanul tiszta üzeneteket dekódoljuk a magunk kis "bűnös",ámde számunkra érthető nyelvünkre,így a makultálansága elvész a dolognak,mert immáron a Teremtett Világ törvényei közé csöppen az eredetileg makulátlan tisztaságú mű,azaz megromlik.Ez nem lehetséges,hanem törvényszerű.Én azt gondolom,hogy közülünk mindenki,aki még nem töltekezett be a Szentlélekkel,ebből kifolyólag, vagy ennek okán nem érzékeli a makulátlan Forrást közvetlenül és a Makulátlan Művet a maga Valóságában,az a saját állapotának megfelelő romlottsági szintű olvasmányt ismeri csak,amely akkor válik Szentté a szó eredeti értelmében,amikor az ember betöltekezik a Szentlélekkel és megismerheti a Valóságot,akár a Bibliából,de akár máshonnan is.


A Védákról.Valahol azt írtad,hogy a Védákat alapjaiban utasítod el.Te ismered a Védák alapjait?Vagy hogy értetted ezt?Mit értesz "alapok" alatt?

Na jó,már csak az időről egy "rövid" eszmefuttatást:
Az idő létezik. „kezdetben teremté…” ez egy időhatározó. (mondjuk ezt a kezdetet megelőzően is van egy kezdet, de a két kezdet két nézőpont. És van még más kezdet is. Pl. „Kezdettől fogva emberölő volt”. Vagyis az ember kezdetétől stb. De, mind idő, és viszonyító meghatározó.)
Hogy az időnek nem volt hatása Ádámra, az megent más kérdés. Szerintem.

Tisztázzuk,alapvetően arról van szó,hogy két sík létezik.Egy isteni,édeni,szent és egy emberi,teremtett,profán világ.Időről csak a másodikban beszélhetünk.A bűn honnan származik.Ha azt állítjuk,hogy nincs jelen az isteni világban,akkor hogyan keletkezett az emberi világban?Honnan lenne bármi is az emberi világban,aminek előképe nincs az isteniben benne?Mivel az emberi világ a teremtett,ezért minden dolgot,ami benne van a Teremtő teremtett.Tehát minden dolognak,ami megnyilvánult valaha is a teremtésben,annak van egy előképe az isteni világban.Ha a bűn megjelent evilágban,akkor a bűn előképe (ezt értettem lehetőség alatt) meg kellett hogy jelenjen az isteni világban,az Édenben is.Viszont ott nincs idő,ebből következően lehet,hogy a Bűn,mint megnyilvánult dolog a teremtésben véges,de a bűn előképe az Édenben örök.A helyzetet tovább bonyolítja,hogy nem csupán egy lényegtelen dologról van szó,mely megnyilvánult a teremtett világban,hanem éppen az eredendő bűn okán jött létre a Teremtett Világ,illetve éppen a teremtés teszi lehetővé,sőt törvényszerűvé az eredendő bűnt (a kettő kapcsolatát nem teljesen értem,csak feltételezek).Noha a Bibliában, a teremtéstörténetben sorba vannak rendezve az események,látszólag egy történetről van szó,ahol sorban követik egymást a jelenetek,de az Éden valójában kizár minden narratívát,hiszen ahol nincs idő,ott nincs történés sem.Ott nem lehet események egymásutániságáról beszélni,csak egy Pillanatszerű Létezésről,mely Örök.És itt megint arról van szó,hogy a Biblia a Valóságot tálalja,mert Istentől származik,de az ember csak narratívumokban érti meg ezen a szinten a világot,és pl. képtelenek lennénk felfogni,de megírni is egy olyan Bibliát,mely nélkülözi az időbeliséget.Pedig a Valóságban az idő nem létezik.Tehát a Biblia nem írhatja le a Valóságot,csak annak egy lebutított verzióját tárja elénk,amelyben van idő és vannak jelenetek.Ez egy jó példa arra,miért nem tartom a Bibliát a szó legszorosabb értelmében szentnek.
Én pl. egy olyan Bibliát is el tudnék képzelni,ahol a Teremtést megelőzi a Bűnbeesés.Hiszen a Valóságról fogalmunk sincs,meg hogy ezek a jelenetek hogy játszódhattak le,de biztos,hogy nem időben,tehát nem egymásután.
A "kezdet" szóról pedig annyit,hogy ez egy tökéletesen profán szó,csak a teremtett világban van értelme,és valóban csak egy viszonyszó."Kezdetben teremté" az azt jelenti,hogy a "Teremtés kezdetén teremté"...tehát igazából eléggé redundáns állítás,de valahogy el kellett kezdeni a könyvet.

Na,jó hosszú voltam,igyekszem a továbbiakban csöndben lenni. 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. nov. 01., csütörtök 23:12 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
Kedves Máriamagdolna!

Utoljára kb egy hete azt olvastam valahol, hogy lezárjátok a Védákról szóló beszélgetést. Hogy le ne maradjak, hát hozzászólok a témához röviden.

Szerintem a Lucius csak annyit akart mondani, hogy a hinduk kasztrendszere egy keresztyén számára nem a hitek netovábbja. Ebből a szemszögből talán érthető, hogy miért emlegette az árja kifejezést, no meg a svasztikát, ehhez nem kell tul nagy fantázia. Mondjuk az is igaz, hogy Gandhi a kasztrendszer túlhaladását tűzte ki célul...

Ami a bűnnek az isteni világban meglévő előképét, kvázi tökéletes ideáját illeti, hát arra szokásszerűen a bűn = az isteni hiánya magyarázatot szokták adni. Ez esetben tudniillik nincs szükség arra a hipotézisre, hogy az isteni világban legyen bűn. Gondolom, hogy már hallottál erről az okfejtésről. Szerintem a fórumozók 80 %-a hallott erről a válaszról. Bár nem értem, hogy miért adod fel a labdát, azért kíváncsiságból válaszoltam, vajon hová akarsz kilyukadni...


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1097 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 74  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség