Indu írta:
Kedves Sztalker,
Idézet:
azt hiszem az újszövetség forradalmi változást hozott genderügyben, bár jobb lenne reformációt mondani, hiszen volt ószövetségben is példa a hitvalló nők Isten előtti egyenjogúságára
Bocs, hogy értetlenkedem, de azt akarod itt mondani, hogy az ÚSZ forradalmi változást hozott (ha igen, akkor szerinted miben) vagy azt akarod írni, hogy nem hozott (csak kimaradt a nem) mivel úgy folytatod, hogy az ÓSZ-ben is volt példa az egyenjogúságra.
Azért is érdekel, mert ebben a házi dogámban pont azt igyekeztem kimutatni, hogy nem egyenjogúság (más feladatok, más jogok, más kötelezettségek) de egyenrangúság volt az ÓSZ és ÚSZ -hívői- között, és Isten eredeti elképzelése szerint, és Debórát meg ilyesmiket hoztam fel példának.
Üdv:
Indu
kedves Indu!
ami forradalminak tűnhetett, pedig csak az eredeti isteni szándék újbóli kiábrázolása, tehát reformáció volt az Jézusnak a nőkkel szembeni magatartásában érhető tetten. legyen az samáriai, vagy házasságtörő, tettenért, vagy beteg esetleg szánalmasan szegény, jézus szemében a nő elsősorban Ember, aki megváltásra szorul. az ószövetségben ez inkább csak nyomokban van jelen, mintha csak azt mondaná Isten akinek van szeme a látásra az meglátja mit is gondolok én a nőkről, Jézusnál már időnként provokáció számba megy az egyenrangúság kinyilvánítása. persze ahogyan az egyháztörténetben távolodunk az apostoli kortól ez megint háttérbe szorul és a nőknek marginális szerepkör jut ismét. mária személye is csak arra volt jó hogy felmutassák, íme a jó asszony csak szenved és tűr és hallgat (ezt persze leegyszerűsítettem...)
napjainkban viszont már olyan mértékben elnőiesedtek főleg a történelmi egyházak, hogy az nem normális.
amúgy éppen debóra az egyenJogúságra lenne példa, hiszen ő egy hagyományosan férfi szerepet vállalhatott magára nem gondolod?