Cikkek

Általános Református Iskolánk és Óvodánk életéből (III)

Iskolánk az írott média tükrében1


"Állandó halk moraj, munkazaj minden tanórán a Montessori iskolában. Ez nem is lehetne másként, hiszen a gyerekek a feladatok oldása közben a földre vagy kisszékekre telepednek, maguk veszik elő a szükséges eszközöket, kis csoportokban kommunikálnak, majd önállóan ellenőrzik saját munkájukat. Szó sincs arról, hogy pisszenés nélkül kellene ülni és úgy figyelni a tanár magyarázatára. Persze, a pedagógus is jelen van, szerepe szerint azonban inkább közvetít a gyerek és az eszköz között. Segít abban, hogy a gyerek egymaga is meg tudja oldani feladatát. A Montessori-pedagógia lényege ugyanis abban rejlik, hogy segíti az öntevékeny tanulást, és mellőzi az egészségtelennek vélt versenyszellemet...-

1Részlet Sándor Boglárka Ágnes a Szabadság napilapban március 5-én megjelent cikkéből

Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.

Impresszum / Média Ajánlat / Kapcsolat / Hírlevél