(Jn 12,10-11)
Mi következménye van annak, ha valakit Jézus Krisztus a
bűn halálából föltámaszt?
A papi fejedelmek tanácsot tartottak, és megállapodtak
egymással, hogy jó lesz eltenni láb alól Lázárt is. Ebben a
szakaszban kétszer szerepel az "is" szócska. Először az elején:
a nagy sokaság odament, "hogy Lázárt is lássák". Másodszor:
"hogy Lázárt is megöljék." Az első "is"-be könnyű
beleegyezni; mi is szeretnénk, hogy lássanak minket, lássák
a munkánkat, tudományunkat. De benne vagyunk-e vajon a
másodikban is? Ebbe már nem olyan nagyon megyünk bele,
nemde? Pedig az egyik "is" nem kisebb a másiknál. A feltámasztottnak
sorsa soha nem lehet más, mint a feltámasztójának
a sorsa! Szeretnénk pedig e kettőt elválasztani egymástól.
S Jézus azt mondta: "Ha engem üldöztek, titeket is
üldöznek majd"; "ha engemet nem fogadott be ez a világ, akkor
ne csodálkozzatok azon, ha titeket sem fogadnak be."
Van vigasztalás a második "is"-ben, abban, hogy "Lázárt is
megöljék". Aki együtt van Jézussal az életben, az együtt van
Jézussal a halálban is. S aki együtt van Jézussal az üldözöttségben,
az együtt van Jézussal a vigasztalásban és a
megtartatásban is. "Előttetek megyek Galileába" - mondta a
tanítványoknak Jézus -, és ez nem valami földrajzi iránymutatás;
ez azt jelenti, hogy "előttetek megyek a szenvedés-
ben, előttetek megyek a pusztában, előttetek megyek a háborúságban,
a számkivetettségetekben - előttetek megyek a
halálba!" Ó, milyen mélységes vigasztalás ez.
Visky Ferenc: Méz a sziklából (Koinónia Kiadó, 2003)
Visky Ferenc református lelkésznek az év minden napjára szóló bibliai elmélkedései hiteles bizonyságai az Istennel való élő kapcsolatnak, olyan egyetemes témákat feszegetnek, mint a boldogság, a szenvedés és a szabadság.
85 éves korában elhunyt Pásztor Jánosné, a Magyarországi Református Nőszövetség korábbi elnöke. „A legfontosabb számomra, hogy tudom, az Úristen szeret. Hiszem, hogy egészségemben, betegségemben velem van. Amikor legutóbb beteg lettem, éreztem, hogy a legnagyobb orvosság a szeretet. A gyerekeim folyamatosan kerestek, az egész család és a szomszéd is imádkozott értem. A nőszövetségben is nagyon kedvesek voltak, rengeteg gyöngédség van bennük” – mondta két évvel ezelőtt egy interjúban a Reformátusok Lapjának.
Hasznosságelv szerint működő világban élünk, ahol mindent forintosítanak, de a Szeretethídon senki nem számítja ki, hogy mennyit ér az önkéntes segítség, hiszen jó dolgokat tenni alapvető emberi magatartás. Helyszíni riport Budafokról, a Szeretethíd május 20-i megnyitójáról, ahol nemcsak önkénteskedtek, hanem táncra is perdültek a résztvevők a legkisebbektől kezdve a püspökökön át az államtitkárig.
Az események egymásutániságában történetet keresni, a történetnek jelentést tulajdonítani: hitbeli cselekedet. Hit nélkül az egymásutániság: egymás nélküliség. A hit értelmezői mozzanatában azonban fölizzik egy lehetséges idézőjel a történet mondatai fölött – Molnár Illés gondolatai Visky András
pünkösdi homíliá
járól.
A Szentlélek szimbóluma a galamb. Az ősmélység felett mintegy tojását költő madárként lebegett – a Lélek teremtő hatalom; és Krisztus megkeresztelkedésekor aláereszkedik reá – a Lélek kinyilatkoztató és felhatalmazó erő. Feltétlenül szabad, mégis bizalmas, érkeztében szuverén áldáshozó. Mi azt mondanánk: vendég, holott ő a gazda – és minket avat birtoka vendégeivé: Ő a Lélek. A jelképe galamb.
A kis konfirmandusok a hét végén egyáltalán nem akartak hazamenni, pedig közülük többen bevallották, hogy néhány nappal korábban a legkülönbözőbb ötleteket fontolgatták, hogyan lehetne meglépni a csendeshétről. Lelki otthon, amely csodák színhelyévé vált. Az a ház, amit a tomboló tűz sem tudott elpusztítani. Harmincéves a nyárlőrinci Emmaus-ház, a kecskeméti reformátusok missziós háza.
Látogatóink száma a mai napon: 13011
Összes látogatónk 2000. november 01. óta : 64539430
Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fenntartva.