Nyomtat Elküld Olvasási nézet

Kézdivásárhely - 2011

2011. július 31. - Kórusunk szolgálata a kézdivásárhelyi református templomban  /+ a hétfő reggeli búcsú/. (Fazakas János és Maresz felvételei)

Köblös Katalin képes összefoglalója

Az ősi határon

Missziós útra vállalkozott kórusunk a nyár közepén: a Kárpát-medence legkeletibb magyar településeit kerestük fel énekes szolgálatunkkal. Utazásunknak kettős célja volt: a kapcsolatok kiépítéséért látogattunk el Kézdivásárhely református egyházközségéhez, Kézdimartonfalva kis gyülekezetét pedig biztosítani szerettük volna arról, hogy az anyaország reformátussága nem felejtette el őket. A július 31-i vasárnapon mindkét település templomában a szolgálatot mi végeztük: Kiss Ervinné testvérünk prédikált, kórusunk énekszóval dicsérte az Urat. Az istentiszteleteket követő szeretetvendégségeken a mély, testvéri összetartozás megható jegyeit tapasztaltuk meg. Felejthetetlen emlék ez számunkra.

A következő napokban bejártuk a környék nevezetességeit. Tisztelegtünk a nyerges-tetői hősök kopjafáinál, megcsodáltuk a varázslatos szépségű Szent Anna-tavat, elzarándokoltunk a gyimesbükki ezeréves határra, Csíksomlyón bejártuk a tömeg nélküli, természet alkotta amfiteátrumot, a madéfalvi emlékműnél a menekülő székelyekre emlékeztünk (majd Oláh János gondnoktestvérünk kaszálásból tartott bemutatót) és végül a Hargita szépségeibe Hargitafürdőn kóstoltunk bele. És énekeltünk mindig és mindenütt: - akár kérték, akár nem - az emlékhelyeken és a magunk örömére. Ez utóbbi az éjszakai alvásunkat rövidítette, de nem bántuk.

Az utunk értelmi szerzője, lelke és mindenese Fazakas János testvérünk volt. Köszönjük. (Képes beszámoló a honlapunkon.)

Nemes Gábor

Kézdimartonfalva

Nyerges-tető

Gyimesbükk

Csiksomlyó

Madéfalva

Hargitafürdő

Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.

Impresszum / Média Ajánlat / Kapcsolat / Hírlevél

Látogatók ma: 1435, összesen: 2254718

• 2024. április 25., csütörtök

Az evangélium dinamikus, egyházi életünk viszont jobbára statikus. Mit tehetünk azért, hogy az életet munkáljuk – mások számára is? Lovas András...

A Krisztusban kapott szabadságról gondolkodtak a lelkésznők és lelkésznék a Ráday Házban tartott közelmúltbeli találkozójukon.
  • 2024. április 24., szerda

Alig több mint tíz év alatt vált néhány fős közösségből templomépítővé a szigetszentmártoni református gyülekezet, amely április 20-án rakta le félkés...
  • 2024. április 22., hétfő

„Az esperesi szolgálat nem plecsni, nem kitüntetés, hanem lehetőség a szolgálatra.” Beiktatták Kovács Gergely esperest a Budapest-Déli Református Egyh...

Baráti ölelések, szakmai beszélgetések, keresztyén légkör fogadta a lelkipásztorokat, hittanoktatókat és vallástanárokat a Dunamelléki Katechetikai Tá...
  • 2024. április 21., vasárnap

Közelebb a teremtett világhoz, közelebb egymáshoz, közelebb az Ige megéléséhez. A Gyökössy Intézet a lelkészeket hívja ki a mindennapok terhei közül. ...
  • 2024. április 18., csütörtök

Az egyházkerületi konferencia-központok helyzetéről, a Kákicson nyíló ifjúsági házról és az elsőként megválasztott presbiterek közelgő találkozójáról ...
  • 2024. április 17., szerda

A HolddalaNap zenekar újra hangszőnyeget sző a csendből. Imádságban fogant koncertjükről Gulyás Anna énekessel, dalszerzővel beszélgettünk.
  • 2024. április 16., kedd

Duráczky Bálint szociológus szerint a tradicionális keretek lebomlása az elköteleződés megerősödését hozhatja egyházunkban.

A Református Pulmonológiai Centrumban kapta meg Közép-Európában elsőként a gyógyszeres kezelést egy hatévesnél fiatalabb cisztás fibrózisos gyermek.