Albert Lüscher írásai
Albert Lüscher
Aki ismeri a Bibliát, tudja, hogy az mennyire óv a tévelygéstől és a hazugságtól. Igen elszomorító, hogy éppen evangéliumi körökben sokszor nem törődnek ezzel a féltéssel.
Kétségtelenül tudatában vannak annak, hogy "az ördög, mint ordító oroszlán jár szerte, keresve, kit nyeljen el" (1Pt 5,8), hogy a Sátán a világosság angyalának álcázza magát, hogy Isten hatalmas tévelygéseket enged meg, hogy sok hamis próféta jön, akik számtalan embert félrevezetnek. Mindezt nagyon jól tudják, és ennek ellenére vakok a fenyegető veszéllyel szemben, ennek ellenére százak és ezrek esnek áldozatul újra meg újra a tévelygéseknek.
Miért? Egész egyszerűen azért, mert nem veszik szó szerint a Szentírás Igéjét, és engedik elvakítani magukat az úgynevezett jelek és csodák által.
***
„Miért kell az embernek oly kétségbeesetten védekeznie az ítélet valósága ellen?
Aki egy kissé jártas a bibliai lélektanban, az tudja, hogy csak a bűnnel terhelt szív kénytelen teljes elszántsággal azt állítani, hogy az Örök kárhozat a vallási fanatikusok találmánya, tehát nem létezik".
Albert Lüscher
...
A Pontifex Maximus eredete
A Pontifex Maximus, azaz a Pápa, a Babiloni rendszerböl lett átvéve. Attalosz , Pergamosz papja és királya Kr.e 133-ban meghalt,a Babiloni papság vezetését Romára hagyományozta. Amikor az etruszkok Lydiábol, Pergamoszból Itáliába jöttek, a Babiloniai vallást is magukkal hozták. Egy „Pontifex”-et neveztek ki, aki a papság feje volt. Késöbb a romaiak ezt a Pontifexet polgári uralkodójuknak ismerték el. Julius Casear az etruszkok rendje szerint Kr.e 74-ben Pontifex lett. Kr.e 63-ban pedig „Babiloni rendtartás” szerint Pontifex Maximus! Ezzel örökölte Attalosz, Pergamosz Pontifexének jogait és címét. Igy lett az első Romai császár a Babiloni papság feje, és Roma Babilon utodja! A Romai császárok Kr. u 376-ig gyakorolták a Pontifex Maximus hivatalát, amikor is Gratanus császár keresztény okokbol visszautasitotta ezt a címet! Ezután a Romai egyház püspökét, Damasust választották erre a tisztségre. Tizenkét évig volt püspök. Kr.u 378-ban így lett a Romai egyház uralkodója a Babiloni rendtartás szerint egyházfő!
A Kármel -hegyi / Babiloni vallásu / Kollégium- amelyet eredetileg Jézabel papjai alapitottak- befolyására választották Damasust Romai püspökké.
Albert Lüscher Babilon, Karácsony, húsvét. EKE kiadó 1991
...
„Krizosztómusz, Jézus bátor bizonyságtevője és mártírja írja 380-ban: „Még tíz éve sincs, hogy megismertük ezt a napot (karácsonyt).” Tertullianus a 3. században ezt írja: „A zsidóknak a Szent Szellem szemrehányást tesz ünnepeik miatt. Majd így folytatja: Szombatjaitokat újholdjaitokat és szertartásaitokat gyűlöli az én lelkem. Mi azonban, akiknek a szombatok, újholdak és az egykor Istennek tetsző napok semmit sem számítanak, szaturnáliákat (december 25-ét), Janus-ünnepeket (újév), téli napfordulókat és matronáliákat ünnepelünk...
A pogányok már jóval a keresztyénség megjelenése előtt megünnepelték ezt a napot, mégpedig a babiloni királynő fia születésének tiszteletére... „A babiloni vallás szerves részét képezte, hogy a Nap vagy Baál (Nimród) a nagy isten.” (Macrobius: Sat, 1. kötet) A pogány Rómában Saturnus ünnepének nevezték.
Az a mód is világosan mutatja eredetét, ahogyan a szaturnáliákat Rómában ünnepelték. Caligula, a hírhedt keresztyénüldöző elrendelte, hogy a szaturnáliákat öt napig kell tartaniuk. A féktelenség és kicsapongás napirenden volt. Ez idő alatt a rabszolgák szabadok voltak, uraik ellen mindent megengedhettek maguknak.
A szaturnáliák nagy kicsapongásaikkal megfelelnek Bacchusz nagy ivászattal egybekötött ünnepének, amelyet Babilonban thebet (december) hónapjában tartottak. „Szokásban volt - írja Berosus -, hogy az urak öt napon keresztül engedelmességgel tartoztak rabszolgáiknak; a házban az egyik rabszolga parancsolt, és bíborba öltözött, akár egy király.”
Hogy a december 25-ét az egyház elismerte a karácsony ünnepének, annak első jelét 354-ben a Philokalianus-naptárban találjuk. Ezzel igazodik a római gyakorlathoz, amely december 25-ét már 336-ban az úr születésnapjaként állapította meg...
Az igazi oka Róma ragaszkodásának a december 25-höz az alkalmazkodás taktikájában rejlett, vagyis össze akarták olvasztani a szaturnáliák és brumáliák pogány ünnepét Jézus születésnapjának keresztyén ünnepével, éppen úgy, ahogy az a Madonnával és a gyermekkel stb. történt. Jézus születésnapját összekapcsolták december 25-ével, hogy a keresztyénné lett pogányokat ne fosszák meg régóta megszokott ünnepeiktől.”
(Albert Lüscher: Babilon – karácsony – húsvét; EKE Kiadó, 18-20. old.)
Az ókori előzményekhez tartozik, hogy „a pogány Rómában egy másik fa állt a középpontban, a fenyőfa, amelynek más neve is volt: Baál-Berit a szövetség ura. Ezzel erejének állandó természetére utaltak, amely, bár ellenségei elpusztították, győzelmesen feltámadt.
December 25-e a pogány Rómában annak a napnak az ünnepe volt, amikor a győzelmes isten újra megjelenik a földön. A „Natalis invicti solis” a le nem győzött Nap születésnapja volt: vagyis a yul-fahasáb, a halott fatönk, vagyis Nimród, akit napistenné nyilvánítottak és ellenségei levágtak. A fenyőfa gyertyáival Nimród redivivust ábrázolja ki, azaz az új életre kelt Nimródot, az agyonvert és az új életre támadt istent!
Mindebből láthatjuk, mennyire uralja a babiloni tanítás a keresztyénséget, és még a hívő körök is hagyják magukat gyanútlanul mérgezni. A hívő ember természetesen azt vetheti ellene, hogy december 25-én, amikor meggyújtja a karácsonyfán a gyertyákat, Krisztus születésnapját ünnepli.
Aki azonban őszinte és az említett tényeket a Biblia tanítása szerint végiggondolja, annak le kell vonnia a következtetést, hogy a csillogó-villogó karácsonyfa teljesen idegen a keresztyén hittől, különösen, hogy az ajándékok és a szokásos felhajtás külsőségei igen nagy szerepet játszanak az ünneplésben!”
(Albert Lüscher: Babilon – karácsony – húsvét; EKE Kiadó, 22-23. old.)
***
Albert Lüscher:3 kérdés mindenkihez
Egyszer egy hölgy azt mondta nekem: „Egyáltalán nem értem, hogyan imádkozhatnak az emberek Jézushoz. Nekem nincs szükségem Jézusra, én közvetlenül Istenhez imádkozom, és biztos vagyok benne, hogy Ő meghallgatja imádságomat, éppen úgy, ahogyan meghallgatja a kisgyermeket, ha elmondja imádságát." - Sokan tévednek ily módon.
Azután egyszer alkalmam volt, egy világi dolgokban jártas, dúsgazdag és jótékonyságról ismert iparmágnással a hitről beszélgetnem. De alighogy a „veszélyes zónához" közeledtünk, ahol a dolgok sokak számára kényelmetlenek kezdenek lenni, kedvesen, de határozottan kijelentette: „Lüscher úr, én nem szoktam templomba járni, mivel kialakítottam a magam világnézetét és hitét.
Nincs értelme tovább foglalkozni ezzel a témával! Ezzel kapcsolatos álláspontom szilárd és egyértelmű, nem látom szükségét annak, hogy tovább is beszéljünk róla." - Szinte megmagyarázhatatlan biztonságérzet - a léket kapott hajón.
Egy harmadik, úgynevezett intellektuel így vélekedett: „Az igazi hit abban áll, hogy szeretetté változik." - Ezen azt a nagyarányú egyházi szeretetmunkát értette, amelyet a kultúrkereszténység mindmáig kifejt.
Nos, valóban ez is hit, de olyan hit, amelyből hiányzik a Lélek.
Mindenkinek megvan a maga hite, reménysége, véleménye, elképzelése és mennyországa és mindezekben megrendítő annak az ismeretnek a hiánya, hogy létezik egy abszolút mérték, amelyen minden hitnek a valódisága megvizsgálható! Ez a mérték a Szentírás. De tudomásul kell vennünk, hogy ezt a mértéket a legbravúrosabb szellemi akrobatikával teszik kérdésessé. A nagy nyomorúság és az ördögi csapda éppen az, hogy Isten megvesztegethetetlen Igéjét „keresztyén" díszítéssel ellátva az értelemhez igazítják. Így is mondhatjuk: az úgynevezett keresztény ember kiveszi a Bibliából - ha ugyan egyáltalán ismeri annak csodálatos egységét - mindazt, ami neki megfelelő, ezután összegyúrja saját
megsötétedett elméjével valami meghatározatlan masszává, amelyből azután megformálja a keresztyén tanítás modelljét, vagy pontosabban: bibliaellenes tanítást. Így keletkezik azután az a formájában és tartalmában egyaránt tetszetős látszat igazság, amely mindenki számára igen vonzó, mivel az óemberünknek hízeleg, álláspontját nem vitatja, s barátságosan és jóakarattal biztosítja, hogy kiki a maga módján üdvözülni fog.
- Milyen borzalmas félrevezetés! Milyen őrjítő elvakítása azoknak, akik azt hiszik, hogy Isten megvesztegethetetlen igazságossága mellett hamisított útlevéllel elhaladhatnak.
Amikor azonban alaposan tanulmányozzuk a Szentírást, egyszeriben világossá válik előttünk, hogy amilyen mértékben közeledünk a világ végéhez, úgy fokozódik Isten Igéjének az elferdítése, átértelmezése, elhallgatása és következményeként olyan mértékben otthonosodik meg mindenhol a hit anarchiája az intellektuális keresztyén magaslatokon épp úgy, mint a primitív intelligencia alacsony szintjén.
Mi semmiképpen sem akarunk a hit anarchiájában részt venni! Ugyanígy nem akarjuk magunkat (ahogyan az újra meg újra történik), nagyszerű, szinte mondhatnánk drámai taglejtésekkel és kegyes vallásos udvarlással az Ige fölé helyezni, hanem az Ige alá. S nem akarjuk az ugyancsak kérdéses, agyondicsért értelmünket hitünk legfőbb bíróságává tenni, hiszen olykor megvásárolható utcalányként viselkedik. Számunkra csakis Isten Igéje a mértékadó, mert az ég és föld elmúlik, tehát az értelem is, a vallásos értelem is, a csillogó értelmi hit, Isten Igéje azonban mindörökre megmarad!
Arra a kérdésre, hogy: „Milyen a hited?", válaszként idézzük a Róma 5,1et: „Mivel tehát megigazultunk hit által, békességünk van Istennel a mi Urunk Jézus Krisztus által."
Az első, ami ebből az Igéből szemünkbe ötlik, az a sajátos kifejezés: „megigazulni"! Ha Isten Igéje az ember megigazulásáról beszél, akkor előfeltételezi, hogy személyes bűnben kell élnie, mert csak az igazulhat meg, aki előzőleg nem volt igaz! Igen, így van.
De hadd mondjuk kerülgetés nélkül és világosan: Az ember a szent Isten szemében átkozott!
Félelmetes szó, nem mindenkinek tetszik! Érthető.
Hiszen az emberi szellem, az agyon dicsért értelem arra igyekszik, hogy megalkossa saját értékmérőit, hogy ezek szerint ítéltessék meg. Nem csoda, hogy azonnal jelentkezik a felháborodás, annak minden formájában, ha a szépen megépített és kellemes etikai, filozófiai és teológiai rendszereket halomra dönti az egyszerű és örök bibliai megállapítás:
„Te emberfia, tudode mi vagy Isten előtt? Átkozott!"
Hogyan lehet azonban egy ilyen borzalmasan éles ítéletet kimondani? Nem valamilyen fanatikus türelmetlenség fogalmazta meg ezt az egyszerűen megemészthetetlen és szeretetlen ítéletet, annál is inkább, mert Isten a szeretetnek és nem az átoknak Istene? Sőt: Ő minden dolgok Teremtője és Megtartója, tehát teremtményeit nem szolgáltathatja ki a pusztulásnak és az átoknak - gondolja az ember.
Ez értelmetlen, szinte gúnyos játszadozás lenne. Itt találkozunk a túlságosan is emberi mértékek egyikével és ki mondaná, hogy ezekben az indoklásokban nincs valami megejtő? De nem fejeződik ki benne ugyanakkor valami elrémítő, logikátlan magatartás?
Ha valaki jogi kérdésben szakvéleményt ad, akkor ismernie kell a törvényeket, mert különben ostobának tartják. És ha valaki a „jó Istenről" és az örök kérdésekről akar beszélni, annak szükségszerűen alaposan ismernie kell Isten Igéjét, ha nem akarja kitenni magát annak a veszélynek, hogy ferdén látja a dolgokat és ezzel egyszer és mindenkorra elszakad Istentől!
Éppen ezért kell nekünk közvetlenül Isten Igéjéhez fordulni, mellőzve az emberi vélemények és elképzelések őserdejét. Azok egyszer majd száraz falevélként hullanak a földre, amikor majd Isten ítéletének vihara rázúdul a világra.
Ha azt mondjuk, hogy az ember Isten előtt átkozott, akkor a következő igehelyekre gondolunk: „Átkozott, aki a fán függ" (Galata 3,13). Nincs még egy Ige a Bibliában, amely olyan élesen mutatná, milyen vétkes és bűnnel
terhelt az ember Isten előtt. Azaz: a keresztfán, a golgotai átokfán lett nyilvánvaló, milyennek látja Isten az embert. Nem azon múlik ugyanis a dolog, hogy mi magunk hogyan látjuk és ítéljük meg magunkat, hanem azon, hogy Isten hogyan lát minket.
Ha van hozzá bátorságod, nézz a Golgotára, amelyen Isten az emberi bűnt és romlottságot, tehát a te bűnödet és romlottságodat is megítéli Fiában, Jézus Krisztusban. Olyan nagy és mindörökké halálos Isten átka, hogy Isten egyszülött Fia, Aki átokká lett érted, átható kiáltásban tört ki: „Én Istenem, én Istenem, miért hagytál el engem?"
Isten elfordult az emberekért átkozottá lett Fiától és beletaszította az Istentől való elhagyatottságba. És ebbe az Istentől való elhagyatottságba taszítod te is magadat, ha nem veszi le rólad Isten átkát!
Az ilyen beszéd nyilván különösen hangzik. Főként azért, mert te nem sokat veszel észre a rád nehezedő isteni átokból. Még könnyedén járod életed napjait. Ezért úgy látod, hogy túl feketére lenne festve ez az egész dolog! Megértem.
De gondold meg, hogy életed napjai egyszer véget érnek és azután? Át akarod vinni magaddal régi, általad összeácsolt értékmérődet? Még a sírodat sem tudod kimérni vele, s te az örökkévalóságot, a te örökkévalóságodat akarod meghatározni? Ostobaság!
Ha ma még bizarr lehetetlenségnek is látszik előtted Isten átka, mivel egyáltalán nem érzed annak súlyát, mint gondolkodó ember, sose feledd, hogy Isten átka kevésbé hat ebben az életben - bár akinek van szeme annak meglátására, az fölismeri, milyen villámcsapásszerűen és pusztítóan hat itt is -, félelmetes komolyságában azonban az örökkévalóságban jut érvényre, ahogyan az Úr Jézus is utal rá: „Menjetek előlem, átkozottak, az ördögnek és angyalainak elkészített örök tűzre" (Máté
25,41). Talán mindez érthetetlen számodra, mivel a legjobb akarattal sem tudod belátni, hogy
minden ember az isteni kárhoztató átok alatt áll. Annál kevésbé tudod ezt elhinni, mivel
eddig - néhány téves lépéstől, hibától és félreértéstől eltekintve - tisztességes életet folytattál. De tudode, hogy Isten tűzláng szeme
előtt a jótékony emberbarát éppoly vétkes,
mint a gyilkos? A hagyományos erkölcsi érzék mindenesetre tiltakozik az ilyen elképesztő állítás ellen. Csakhogy ilyen döntő
dologban nem az ember erkölcsi érzéke a
mérvadó, hanem Isten Igéje. A Szentírás pedig
azt mondja: „Mind elhajlottak, valamennyien
megromlottak és nincs aki jót tegyen, nincs
egyetlen sem. Mindenki vétkezett és híjával van
Isten
dicsőségének"
(Róma 3,12.23).
Ez a két ige megmutatja nekünk, hogy
minden emberben ott lakik az
eredendő bűn. Az ember semmi olyat nem tud
felmutatni, ami Isten előtt igazzá tenné őt,
még akkor sem, ha tengernyi jó cselekedetet
mondhatna magáénak, akkor sem, ha életét áldozná is valamely jó és igaz ügyért. Mind a
gyilkos, mind a jótevő, mind a tolvaj, mind a
becsületes polgár bűnös Isten előtt. Mindnyájan Isten átka alatt állunk. Erkölcsi nézőpontból hatalmas különbség lehet tolvajok és
jótevők, gyilkosok és tisztes polgárok között,
de Isten egykor majd nem azt kérdi: „Milyen
jót vagy rosszat cselekedtél?", hanem: „Megbocsáttattake neked a bűneid, elvétetette
tőled a veled született romlottságod?"
Eredendő bűn? Velünk született romlottság? Ismét csak olyan fogalmak, amelyek hallatán az ember a fejét rázza. Lám, megszoktuk, hogy csak azt tekintjük bűnnek, amely
gonosz cselekedetben nyilvánul meg. Ugyanakkor elfelejtjük, hogy minden cselekedeti
bűnnek, mint valami felbugyogó víznek rejtett
forrása van. Nehéz ezt a rejtett forrást (amelyet
nevezhetünk eredendő bűnnek vagy velünk
született romlottságnak) úgy kimutatnunk,
hogy mindenki azonnal ilyennek ismerje föl.
És mégis van valami, ami távoli villámcsapásként világít bele az emberi romlottság vaksötét éjszakájába.
Talán valamilyen szenvedély bilincsel
meg. Talán harag, irigység, túlzott érzékenység, szexuális tisztátalanság, iszákosság. Próbáld csak meg akarati elhatározással a bilincseket széttörni, a szenvedélyt elhagyni! Még
csak nem is máról holnapra, hanem kapsz
hozzá egy egész hónapot, vagy ha akarod egy
fél évet, vagy akár egy teljes esztendőt. Az
eredmény minden esetben így fog hangzani:
képtelen vagyok rá! Bizony nem vagy képes
rá, még ha akarod is. A rendőrök ismerik az
úgynevezett „ugróláncot". A szem elől rejtve
összeköti a csuklót a bokával. Kívülről nem is
lehet észrevenni, hogy a bűnöző meg van bilincselve. Tetszése szerint mozoghat de menekülni nem tud! Ilyen ugróláncot visel minden ember. Külsőleg teljesen szabadon mozog, de menekülni nem tud, akárhogy akar is:
meg van bilincselve és úgy is marad!
A tehetetlenség, az eredendő bűn, a
velünk született romlottság abban is ijesztő
módon jut kifejezésre, hogy az ember
képtelen teljesíteni Isten parancsait.
„Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes
lelkedből, teljes elmédből és
teljes erődből" (Márk 12,30).
Mi mást jelent ez, mint hogy
egész lényed lángoljon az Isten
iránti szeretetben. S ha nálad nem ez
a helyzet, akkor halld meg, mit mond még
Isten Igéje: „Átkozott mindenki, aki nem marad meg abban, amiről meg van írva a
törvény könyvében, hogy azt kell cselekedni"
(Galata 3,10).
Láthatod tehát, hogy Isten előtt valóban
nincs különbség a tolvaj, gyilkos és a becsületes, derék ember között. Még ha nem is gyilkoltál vagy loptál, rejtett bilincseidet nem
tudod széttörni és még kevésbé tudod megtartani a mindent átfogó parancsot: „Szeresd az
Urat, a te Istenedet...". Isten ítélő válaszát
azonban ismered: „Átkozott mindenki!"
Érted most már, miért van megírva, hogy
Jézus átokká lett érted (és értem), aki olyan
tisztességes polgári életet élsz? Isten, Jézus
Krisztus érted halt meg, hogy levegye rólad
az isteni kárhoztató ítéletet. És
nem hallod, amit az Úr Jézus
oly szívhez szólóan mond neked a keresztről: „Embernek
fia, nem azért haltam meg
érted, mert Isten téged elátkozott. Nem is azért, mert oly sok
szép és jó cselekedetet hajtottál
végre, hanem azért, mert beteg
az életed, tele gennyes sebekkel. Életemet nem az erényeidért adtam oda, hanem azért,
mert semmi olyat nem tudsz felmutatni, ami
értékes lenne Isten bírói szeme előtt. Nem a
kiválóságaidért adtam magam a keresztre,
hanem bűnöktől szennyezett mezítelenségedért."
Nagy félreértést kell tisztáznunk! Jézus
érted halt meg a kereszten, de te csak akkor
szabadulsz meg az átoktól és csak akkor lehetsz igazzá Isten előtt, ha hittel megragadod
Jézus átszegezett kezét!
Amikor a pusztában az engedetlen izráelitákat megmarták a mérges kígyók, Mózes
Isten parancsára érckígyót készíttetett és
póznára tűzte. Aki föltekintett az érckígyóra,
nem halt meg, de aki nem tekintett fel rá,
meghalt. Ezért mondja maga Jézus: „Ahogyan Mózes felemelte a kígyót a pusztában,
úgy kell az Emberfiának is fölemeltetnie, hogy
aki hisz, annak örök élete legyen őbenne"
(János 3,1415). Jézus Krisztus kereszten elvégzett áldozata egyáltalán nem használ neked, ha nem úgy fogadod el, mint amit érted
vitt véghez, mert ahogy fuldoklónak sem
használ a mentőöv, ha visszautasítja, éppoly
kevéssé ment meg téged Jézus Krisztus áldozata a bűneid tengeréből, ha nem ragadod
meg hittel. Más szavakkal: Jézus Krisztus
kereszten elvégzett engesztelő áldozata ellenére is megmarad Isten kárhoztató ítélete
mindaddig, amíg nem engeded magadat hitben megtisztítani Jézus Krisztus vére által.
2019. július-augusztus Áldás, békesség!
29
Mindebből magad is láthatod, hogy a vallásos színezetű, szépen fésült hit sohasem
elegendő ahhoz, hogy megigazultan léphess
Isten színe elé. Határozott, céltudatos hitre van
szükség ehhez, amely vallja: Jézus Krisztus
értem halt meg! Halála elvette rólam az engem terhelő átkot és vére megtisztít engem
minden bűntől. Ahogy meg van írva: „Mert
Isten Őt rendelte engesztelő áldozatul azoknak, akik Őbenne hisznek, hogy igazságát
megmutassa. Isten ugyanis az előbb elkövetett
bűnöket elnézte" (Róma 3,25).
Így leszel igazzá Isten előtt. Csodálatos
megigazulás ez. Mert ez a hit nem mindenkié!
Sokak számára túlságosan „masszív", túl „véres". A hit által való megigazulást nem találják
meg azok, akik védekeznek ellene, akiknek a
keresztről szóló beszéd bolondság, hanem
csak azok, akik lelkükben összetörtek, akiknek világnézete, fölépített vallásossága gyufaszálként tört össze. És valóban, akiknél belső csőd következett be, akiknek az utolsó emberi támasztékuk is semmivé lett, azok boldogan és hálásan néznek föl a kereszten vérző Megváltóra,
hogy belemerüljenek az Ő irgalmas, üdvözítő tekintetébe. Örömmel veszik át
a szabaduló levelet, amelyet Jézus feléjük nyújt, és
amelyikben olvasható: „Megvásároltalak véremmel. Teljesen megszüntettem a téged örökre kárhoztató vádat.
Mostantól fogva többé nem átkozottként állsz Isten előtt, hanem általam megigazultan." Ebben a szent komolyságú vitában és párbeszédben szétporlik minden saját hírnév, minden saját cselekvés. Itt a hiú értelem is padlóra kerül. Minden fölött uralkodik a Jézus Krisztusban megelevenedett hit. Ez azt jelenti: nem tudsz mást hozni, csupán nyomorúságodat, elvetettségedet, romlottságodat és egyáltalán nem tehetsz mást, mint hogy hiszel, és ismét csak hiszel és elfogadod a felkínált üdvösséget. De ne feledd, hogy semmiképpen sem hited érdeme miatt vagy Istennek kedves, hanem egyedül azért, mert Isten színe előtt Jézus Krisztus elégtétele, igazsága és szentsége a te igazságod!
Az emberi értelem számára szinte felfoghatatlan, hogy a felkínált isteni kegyelem gyermeki hittel való elfogadásának oly messze menő, az örökkévalóságba átívelő, az egész örökkévalóságra nézve érvényes kihatása van: a bűnszennyezte, átokkal terhelt embert Isten elfogadja gyermekének. Amikor a tékozló fiú hazatért apjához, az úgy fogadta őt, mint ha mi sem történt volna.
A lerongyolódott fiúval úgy bánt az apja, hogy az idősebbik fiú fellázadt ellene. Így cselekszik Isten, amikor valakit igazzá nyilvánít. Megajándékozza a megigazulás ruhájával, úgyhogy immár mint megkegyelmezett bűnös állhat meg előtte, mintha sohasem vétkezett volna. Csodálatosak az isteni kegyelem szavai: „Hiszen mi megigazultunk."
Az Isten által történő igazzá nyilvánítás következménye az Istennel való mély belső békesség. Kifejezetten így olvasható: békesség Istennel. Létezik békesség a világgal is, csakhogy ez valamiféle féregrágta békesség. Jézus Krisztus ezt mondja a világgal való békességről:
„Nem azért jöttem, hogy békességet hozzak, hanem hogy kardot" (Mt 10,34).
Isteni törvény, hogy azt, akinek békessége van Istennel, üldözi és gyűlöli a világ. De mit számítanak a világ támadásai, ha egyszer békességünk van Istennel? A világ ugyan szorongathatja az igazat, de Istennel való békességét nem tudja megrontani.
Amikor Cajetán bíboros azon az emlékezetes augsburgi vitán azt mondta Luther Mártonnak: Úgy gondolod, hogy az urak és a fejedelmek majd befogadnak és megvédenek a római kúria előtt? Hol leszel biztonságban?", Luther teljes nyugalommal röviden és örvendezve csak ennyit válaszolt: „Az ég alatt!"
Az Istennel való békesség magasabb minden emberi értelemnél, még ha az fenyegetően közeledik is. Az Istennel való békesség olyan erődítmény, amelyet se világ, se pokol, se ördög nem tud legyőzni; mivel ez a béke nem földi, hanem mennyei, nem világi, hanem szellemi. Ezt a békességet adta nekünk Jézus, aki azt mondta: „Békességet adok nektek; nem úgy adom nektek, ahogy a világ adja. Ne nyugtalankodjék a ti szívetek, ne is csüggedjen" (János14,27).
Ha valaki azt kérdezné, hogyan magyarázható meg ez a békesség, azt felelhetjük: ez az a boldog tudat, hogy a haragvó Isten számomra Jézus Krisztus által megbocsátó Atyámmá lett!
Naponta elhalmoz engem kegyelmének kimeríthetetlen gazdagságával és megadja szívemnek a boldog bizonyosságot, hogy a halálom olyan átmenet lesz, amely a hitből a látásba vezet.
Albert Lüscher
(Részlet Albert Lüscher: 3 kérdés mindenkihez című könyvéből)
Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.
Impresszum / Média Ajánlat / Kapcsolat / Hírlevél
Látogatók ma: 100, összesen: 329025