belépés | regisztráció RSS

Korábbi számok Elküld Nyomtat Teljesség

Pete Violetta

Tanítványképző - nyári tábor a Szilágyi Dezső téri gyülekezettel

Amit a Mestert követőnek tudni kell

Egyvonalas Simon András rajz: szív, amelyben egy emberi alak ül. De kié a szív és ki van belül? Talán Jézus szíve, amelyben ott vagy Te? Vagy a Te szíved, amelyben Jézus van?

„Maradjatok bennem és én tibennetek!"
Ez volt a mottója annak a hétnek, amelyet a Budai Gyülekezet apraja-nagyja Sátoralja vadregényes hegytetején töltött.
Együtt kutattuk a Krisztusban maradás hogyanját, a tanítványság tudományát.

1. Mester és tanítvány
Mert a Mestert követni nem egyszerű. Pedig mindenkinek szól ez a feladat. Nem csak lelkészeknek, nem csak presbitereknek, hanem mindenkinek. Bonhoeffer szerint tanítványság nélkül a kereszténység olyan, mint a kereszténység Krisztus nélkül.

Nem elég megtalálni az utat, nem elég megérintve lenni Jézus által, ha nem lépünk rá a megszentelődés, a változás, a tanulás útjára. A megtérés megszentelődés nélkül híján van a változásnak, a megszentelődés megtérés nélkül csak utánzás, a külső körülmények által kihajszolt magatartásforma.
A terrorista struktúrákban csak egy-egy sejt ismeri egymást, egymáshoz kötve, a piramisjátékban is a beszervező alá vannak rendelve az emberek. Nem így a hitedben: Jézus téged és engem tanítványaként magához szeretne kötni. Egyenesen, közbevettetés nélkül. Nem a hittantanárhoz, nem a lelkészhez, elsősorban önmagához. „Ti ne hívassátok magatokat mesternek, mert egy a ti mesteretek, ti pedig mindnyájan testvérek vagytok."(Mt 23, 8)

Fontos, hogyha nem vagyunk elszántak a követésben, majd hat ránk más. Valami mindig rakódik ránk, meghatároz, valakinek a gondolatai, valakinek az akarata. Nem mindegy, hogy ki vagy mi ez... Mindenkinek szüksége van mesterre, mint ahogy a sportolók sem boldogulnak edző nélkül.

Az előadás folytatása és további előadások megtalálhatóak a www.gyulekezet.hu-n.

2. Nehézségek
Sok nehézség adódik ebben a sportágban, ami önvizsgálatot, fegyelmet, tudatosságot igényel: 
elég erősen tanulmányozom az engem meghatározó akaratot, az igét? Hagyom alakítani az életem, beleszólni akkor is, amikor nem esik jól? Akarok-e szolgálni úgy, ahogy Jézus tette? Akarok tényleg hasonlítani? És végül: keresek-e neki tanítványokat?

3. Tanítványok egymás között
Mert bizony nem vagyunk egyedül az úton, noha kevesen járnak rajta. Vannak velünk társak, és nem mindegy, hogy egymásnak gáncsai, irigyei és ellenségei, vagy testvérei vagyunk. Hogy milyen feladatokat szab nekünk a Biblia: szeretni, építeni, bátorítani egymást, megbocsátani egymásnak és imádkozni egymásért. Minden gyülekezetnek fontos kell hogy legyen egy megélhető közösség, ahol együtt keresik a Mester nyomait. Persze nem lehet mindenkit élből szeretni. Dühkitörés vagy tüskegyűjtés helyett inkább legyen előttünk Pál apostol sok szeretetteljes intelme, illetve az evangélium szava: „Ha vétkezik atyádfia, menj el hozzá, intsd meg négyszemközt: ha hallgat rád, megnyerted atyádfiát."

4. Tanítványok és a világ
Ha nem volna elég nehéz azokkal együtt élni, akikkel egy utat járunk, vannak olyanok is, akik éppen ellenkező áramlattal úsznak. Az ő elvárásuk a hívő világ felé sok esetben a tökéletesség. „Keresztény vagy? Akkor hogy lehet, hogy rosszul tanul a gyereked, nem szobatiszta a kutyád, gyűrött a nadrágod és még a szobanövényed is kiszáradt?"
Könnyű elbizonytalanodni az elvárások kereszttüzében. Ám a tanítványság sosem a saját maga célja, sosem áll meg önmagában: küldetése éppen az a bizonyos másik társaság. Őket hordozni, és ha lehet, akkor továbbadni nekik azt, amit mi már megsejtettünk Istenből. Az igazságot megtalálni, megtanulni, majd továbbadni: így teljes a küldetés.

Maradjatok bennem és én tibennetek! Nem csak melletted, ahonnan talán odébb lehet húzódni, nem mögötted, ahol nem látsz, nem előtted, hogy utol ne érhess; benned és körülötted. Nem létezik ennél szorosabb kapcsolat. Olyan szoros együttélés, mint a várandós asszony és gyermeke között. Nem élősködés, nem puszta szimbiózis: függés egymástól. Mester és tanítvány szoros egymást ölelése. Szív az emberben, szívben az ember - egyetlen vonal.

Hozzászólások

Jelenleg nincsenek hozzászólások.


Bejelentkezés után Te is hozzászólhatsz!

BEJELENTKEZÉS  REGISZTRÁCIÓ

További cikkek:
2019. november 20., szerda,
Jolán napja van.
Tartalom
Vezércikk

Pete Violetta
Lépni egy merészet
Előrehaladni az ismeretlenbe - tudatlanság, vagy hit?

Gondolkorzó

Kádár József
Volt jegy, nincs jegy - melyik értékelési formától tanul jobban a gyerek?
Az új közoktatási törvény búcsút mond a szöveges értékelésnek

Felszín

Kókai Géza
Áldás és átok, avagy hittant tanítok
Félelmek és örömök - a tanári asztal másik oldaláról

Bölcsföldi András
Circus Hungaricus
Előtted a porond, éld át az előadást!

Szakolczainé Gál Éva
Élethosszig való tanulás
Tréningek, képzések tanfolyamok korhatár nélkül, előfeltétel: motiváció

Kádár József
Apáról fiúra - Példakép vagy átok?
Generációk kölcsönhatása: a formálás felelőssége

Magasság

Nagy Dávid
A tudás hatalma
Fára mászva hódítsuk meg a Holdat?

Nagy Dávid
Bicikli, puding, vallás
Mi lehet a közös a Kalasnyikovban és a logikában?

Gueth Péter
Mikor kötöznek le?
Sötéten tartva vagy fájdalommal megvilágítva értékesebb az elme? – Szókratész és Platón a tanulásról

Tóth Sára
Mire épül a tanári tekintély?
A mai órán elsajátítandó anyag: felnézni valakire valamiért

Pete Violetta
A kételkedés mesterei
Van-e előre haladás visszaesések, kételyek, gyötrődés nélkül?

Mélység

Nagy László
A tanár, aki igazán szeret
Ami átadható: odaadás, lelkesedés, szenvedély

Kedvek Vera
Tanulási nehézségek - diszlexia, diszgráfia
„Vedd és olvasd!" - De hogyan, ha nem megy ilyen egyszerűen?

Ferenczi Zoltán
Szenvedélybetegséget támogató iskolák
Az egészségtelen iskola ismertetőjegyei

Teljesség

Kósa Balázs
Pár szó a misztikáról
Amit állíthatok Istenről és amit nem - apropó meddig is ér a Szentlelked?

Bella Péter
Tiszteld apádat és anyádat!
„Majd pont a fatert meg a mutert?!"

Pete Violetta
Tanítványképző - nyári tábor a Szilágyi Dezső téri gyülekezettel
Amit a Mestert követőnek tudni kell

Üzenet

Kutasy Zsolt
Ál-liberál és a szabadság valósága
Bibliai alapok és emberi törekvések az oktatásban

Rácz Róbert
Példaadással a tanításban
Tanulj, hogy taníthass, légy hiteles, hogy hitelessé tehess, légy nyitott felfelé, hogy másokat is megnyiss!

Kedvek Vera
Az olvasás védelmében
Betűkkel nevetni és sírni - életre nevelnek a könyvek, csak kézbe kell venni

Áthallások

Dull Krisztina
„Sajnos, a teológiát is!" Sajnos?!
„Ment-e a világ a könyvek által elébb?" - érdemes-e egyáltalán belefognunk a tanulásba?

Miklya Luzsányi Mónika
Hitlovagok, tanítók, mesterek
Akik nyomot hagytak bennünk

Géczy Ráhel
The End... véget ér a film?
Tanárfigurák a vászonról, akiket a saját katedránkon is szívesen látnánk

Horváth Dániel
Életet tanulni Tréfából, szelídséget a gyűlöletből
Ahogyan Milan Kundera főhőse érzelmekre lel

Riport

Géczy Katalin
Gondot viselj magadról és a tudományról!
Évkezdés egy igazgató szemszögéből: milyen törekvései vannak egy ifjú református iskolának?

Nagy Tamara
Hittan(ulás), Istenkép(zés)
Honnan veheted a vallásod?

Dobóczky László
Tanítani régen és ma
Elhivatottság a tanári asztalon innen és túl

Kitekintés

Miklya Luzsányi Mónika
Játék és tanulás
Legyen Ön is hittan ötös!

Gaszner Veronika
Búzamagból kenyeret
Különbségek és egyezések: Waldorf, vagy klasszikus oktatás?

Látogatóink száma a mai napon: 3996
Összes látogatónk 2000. november 01. óta : 45787497

Copyright © 2009 Közös(s)Ég Magazin, Minden jog fenntartva.

Impresszum / Média Ajánlat / Kapcsolat